IS DE BIJBEL EEN MYTHE ?(deel1)
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
BV schreef:
Christenen hebben dit jaar meer dan 71 miljoen Bijbels verspreid. Dat zijn er 195.000 per dag. Het totaal aantal Bijbels in de wereld ligt op 1,74 miljard.
Wat betekent dat nu Blue ???
Ze moeten ook nog gelezen worden en daar heb je geen bewijzen van.
Als we jou moeten geloven loopt iedereen met een bijbel in de hand.
Jij leeft in ieder geval in een apart wereldje: het leven van de goedgelovige.
Onze kerken lopen in ieder geval leeg en krijgen dikwijls een andere bestemming.
Als je moest weten hoeveel overblijvende christenen, zeker in onze contreien, 's zondags de viering bijwonen uit "gewoonte", valt ook nog je broek af.
Daar sta je dan in je blootje.
De meeste religies bloeien goed waar er armoe, ellende, onwetendheid heerst; men zoekt troost, nietwaar?
Christenen hebben dit jaar meer dan 71 miljoen Bijbels verspreid. Dat zijn er 195.000 per dag. Het totaal aantal Bijbels in de wereld ligt op 1,74 miljard.
Wat betekent dat nu Blue ???
Ze moeten ook nog gelezen worden en daar heb je geen bewijzen van.
Als we jou moeten geloven loopt iedereen met een bijbel in de hand.
Jij leeft in ieder geval in een apart wereldje: het leven van de goedgelovige.
Onze kerken lopen in ieder geval leeg en krijgen dikwijls een andere bestemming.
Als je moest weten hoeveel overblijvende christenen, zeker in onze contreien, 's zondags de viering bijwonen uit "gewoonte", valt ook nog je broek af.
Daar sta je dan in je blootje.
De meeste religies bloeien goed waar er armoe, ellende, onwetendheid heerst; men zoekt troost, nietwaar?
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Bluevelvet snulde de volgende onzin: Bijgevolg moet je beamen dat jouw stelling niet correct is en mogen we inderdaad over miljarden spreken.
Van de wereldbevolking is naar schatting 2,4% atheist.
Dat is een nietig cijfer op wereldvlak nietwaar, daarom is de poll van Reini maar al te belachelijk m.i. Misschien leuk voor de enkele atheïsten hier op forum, maar dat kan mij niet storen.
Of hoe ze een sullebees als U in de doeken kunnen doen hé Bleuvelvet !!!
Gewoonweg niet nadenken (kan ze ook niet) en hier posten ZONDER te beseffen dat ze weeral in de eigen voeten schiet.... snapt ge waarschijnlijk niet hé .... lees dan maar eens even terug wat je hebt geschreven!
2,4% zou atheïst zijn heeft Uwe visboer U voorgelogen dus dan moeten de "gelovigen" aan 97,6 % terug te vinden zijn in de maatschappij .... dan zouden er ook op dit forum 97,6 "gelovigen" moeten te vinden zijn..... dus wat begint die "domme" Reini toch met een poging hier op het SN om een poll over de geloofwaardigheid van de "bijbel" .... da's op voorhand al een verloren zaak voor Reini met die 97,6 % "bijbelgelovers" die haar poll eens duchtig onder de zoden kunnen schoffelen tegen de 2,4 % !
Dat is een nietig cijfer op wereldvlak nietwaar, daarom is de poll van Reini maar al te belachelijk m.i. Misschien leuk voor de enkele atheïsten hier op forum, maar dat kan mij niet storen.
Of hoe ze een sullebees als U in de doeken kunnen doen hé Bleuvelvet !!!
Gewoonweg niet nadenken (kan ze ook niet) en hier posten ZONDER te beseffen dat ze weeral in de eigen voeten schiet.... snapt ge waarschijnlijk niet hé .... lees dan maar eens even terug wat je hebt geschreven!
2,4% zou atheïst zijn heeft Uwe visboer U voorgelogen dus dan moeten de "gelovigen" aan 97,6 % terug te vinden zijn in de maatschappij .... dan zouden er ook op dit forum 97,6 "gelovigen" moeten te vinden zijn..... dus wat begint die "domme" Reini toch met een poging hier op het SN om een poll over de geloofwaardigheid van de "bijbel" .... da's op voorhand al een verloren zaak voor Reini met die 97,6 % "bijbelgelovers" die haar poll eens duchtig onder de zoden kunnen schoffelen tegen de 2,4 % !
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Van de Maker of van de maker ???dhr.antoon schreef:Dat is gewoon niet waar, ik lees alles, maar ik kom niet voor prietpraat langs, ik zou van de maker willen horen wat ze van de Poll denkt.Ha ja, waar dan?
Maar 't is al meer gebleken. Antoontje leest wat hij graag zou lezen.
De maker vindt inderdaad dat er weinig respons is.
Elke niet postende lezer hoeft toch maar even op een bolleke te klikken...
In ieder geval blijkt de mening van Talisman gewaardeerd te worden.
En daar zijn jullie zonder meer jaloers op en begin je te schelden over "belachelijke poll".
Het moest maar eens andersom zijn: je zou jullie zien gloriëren.
-
dhr.antoon - Lid geworden op: 24 mei 2007, 19:55
De reden daarvoor heb ik gegeven, het zal mij allemaal worst wezen, voor mij alleen iets om over te schrijven meer niet.
Ik ben het ook met BV eens dat dit een ongelooflijk marginale afspiegeling is van wat er leeft. en natuurlijk wist je de uitslag ongeveer al, je bent niet dom, en je wil op deze manier je gram halen foei wat doorzichtig
Ik ben het ook met BV eens dat dit een ongelooflijk marginale afspiegeling is van wat er leeft. en natuurlijk wist je de uitslag ongeveer al, je bent niet dom, en je wil op deze manier je gram halen foei wat doorzichtig
zelf studeren en een mening vormen is beter dan op broodschrijvers, theologen kwakzalvers en zgn. wetenschappers af te gaan.
-
Fazal
Ja ..., dat wisten wij al. Zij is het ook eens met u. Altijd!dhr.antoon schreef: Ik ben het ook met BV eens
-
fotofant - Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
bluevelvet schreef:fotofant schreef:Beste BV als je het op wereldvlak wilt bekijken vrees ik dat we een heel ander plaatje gaan krijgen dan dat jij voor ogen hebt.bluevelvet schreef: Die vraagstellingen zijn toch al te belachelijk hé als je weet dat er miljarden gelovigen zijn en dat jouw poll niets maar dan ook niets waard is. Allez ja, voor je eigen dunk en voor de dunk van talisman nog een beetje op te krikken misschien wel.
Maar wat zegt dat bv. op wereldvlak ? NIKSKE !
Oké, je doet het voor de aardigheidVeel succes ermee.
Hoeveel % van de wereldbevolking is christen en hoeveel % van die christenen slikken de OT als betrouwbare historische bron naar binnen?
Wel 33% vd wereldbevolking noemt zich christen, ongeveel 2.1 miljard (sommige bronnen geven een lager getal)
Hoeveel % van die christenen zijn bijbelgetrouwen?
In alle geval noemt slechts 1.2 miljard van die christen zich "pratikerend"
Van die christenen zijn er 979 miljoen katholiek, 373 miljoen protestant, 213 miljoen orthodox, 54 miljoen anglicaan en de rest is verdeeld over verschillende sekten.
Conclusie : 66% van de wereldbevolking is niet christen en hecht geen geloof aan de bijbel![]()
![]()
Wel iets anders dan wat je komt te vertellen
Ik weet niet uit welk bron je citeert Fotofant, maar lees eerst eens goed wat er staat.
Ik had het over gelovigen en niet enkel over christenen ! Bijgevolg moet je beamen dat jouw stelling niet correct is en mogen we inderdaad over miljarden spreken.
Ondanks de opkomst van de evolutietheorie en de verplichte leer van de evolutie op scholen is het volgende wat telt toch heel belangrijk :
Miljoenen en miljoenen bijbels zijn verspreid geworden en worden nog verspreid. Op de tweede plaats, komt de koran toch ook een belangrijk boek voor gelovigen.
Uit een onderzoek ”Status of Global Mission 2012” van het Amerikaanse tijdschrift International Bulletin of Missionary Research (IBMR), blijkt het volgende :
Ik citeer uit : STEEDS MINDER ATHEISTEN
"Sinds de val van het communisme in de jaren negentig is religie bezig met een opmars, concluderen de onderzoekers (.....)
De jaarlijkse ”Status of Global Mission”, die voor de 28e keer verschijnt, geeft ook cijfers over Bijbelverspreiding. Christenen hebben dit jaar meer dan 71 miljoen Bijbels verspreid. Dat zijn er 195.000 per dag. Het totaal aantal Bijbels in de wereld ligt op 1,74 miljard.
Terwijl de godsdiensten wereldwijd groeien, neemt het aantal niet-religieuzen en atheïsten steeds verder af.......
Is dit niet een wat meer duidelijker plaatje op wereldvlak van gelovigen en bijbel ? Ik geloof van wel hé !
@ Reini,
Hoe ? Wat ? Heeft fotofant mij in mijn hemd gezet![]()
![]()
Ik denk het niet. Jullie hebben beiden dan NIET GOED gelezen.
Lees meer over Atheïsme
Fantastisch hoe je er in slaagt om met cijfers te goochelen
De logica is ook héél apart
Beste Blue Velvet, is het bij u nog nooit opgekomen dat u geloven al naar gelang het u uitkomt gebruikt als doelend op de bijbelgelovigen en daarna zoals hierboven in uw post op gelovigen van eender wat.
Het percentage atheisten is nietszeggend als we het over het aantal mensen hebben die de bijbel letterlijk geloven of dacht u dat Hindoes, Boeddhisten, Taoisten, Confusianisten (en hier vermeld ik alleen maar religies waar ik iets vanaf weet) veel belang hechten aan de bijbel?
Ik zou er u ook willen op wijzen dat veel mensen agnosten en atheisten met elkaar verwarren wat ook nog eens een raar beeld van cijfers geeft.
Verder mogen er nog zoveel bijbels verkocht worden als je wilt, dat heeft geen invloed op mijn visie over geloof, leven en sterven.
En wat mijn bronnen betreft, wel ik heb er verschillende geraadpleegd en als je een beetje moeite doet en je googlet eens : aantal christenen of aantal ... en je zult verschillende bronnen zien "verschijnen".
elk moment is belangrijk
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Met cijfers goochelen, maar neen toch ! ik verwijs je naar het recente onderzoek "Status of Global Mission 2012”. Als deze niet betrouwbaar is heb je dan een betere bron aan te geven ?fotofant schreef: Fantastisch hoe je er in slaagt om met cijfers te goochelen![]()
![]()
De logica is ook héél apart![]()
Beste Blue Velvet, is het bij u nog nooit opgekomen dat u geloven al naar gelang het u uitkomt gebruikt als doelend op de bijbelgelovigen en daarna zoals hierboven in uw post op gelovigen van eender wat.
Het percentage atheisten is nietszeggend als we het over het aantal mensen hebben die de bijbel letterlijk geloven of dacht u dat Hindoes, Boeddhisten, Taoisten, Confusianisten (en hier vermeld ik alleen maar religies waar ik iets vanaf weet) veel belang hechten aan de bijbel?
Ik zou er u ook willen op wijzen dat veel mensen agnosten en atheisten met elkaar verwarren wat ook nog eens een raar beeld van cijfers geeft.
Verder mogen er nog zoveel bijbels verkocht worden als je wilt, dat heeft geen invloed op mijn visie over geloof, leven en sterven.
En wat mijn bronnen betreft, wel ik heb er verschillende geraadpleegd en als je een beetje moeite doet en je googlet eens : aantal christenen of aantal ... en je zult verschillende bronnen zien "verschijnen".
Als ik het had over de bijbel en zijn verspreiding, is het omdat dit in het artikel naar voren kwam en het toch een boek is waar hier hartig over gediscussieerd wordt.
En nee, ik had het bewust over 'gelovigen' als ik sprak over miljarden en niet over christenen. 2 miljard is al veel, maar +/- 4 miljard is toch beter hé ! Waarom mij de vraag stellen of Hindoes, Boeddhisten, Taoisten, Confusianisten belang hechten aan de bijbel ? Geloven die dan in één God ?
Een agnost is iemand die denkt dat God niet bestaat en een atheïst weet dat God niet bestaat ! Al meerdere malen zo gelezen, maar zo simpel is het waarschijnlijk niet. Is een niet-theïst dan een a-theïst per definitie
De bijbel moet niet per sé jouw leven beïnvloeden. Toch kunnen atheïsten soms tot geloof komen dank zij hun herziene visie op de bijbel. Je weet wel, er is meer plezier in de hemel voor het verloren schaap dat terug naar de schapenstal keert dan voor diegenen die de stal nooit verlaten hebben .....
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
En PAUL die kan ook al niet rekenen, die denkt omdat er 2,4 % atheïsten zouden zijn er dan vanzelfsprekend 97,6 % gelovigen zijn
In elk geval neemt het percentage atheïsten wereldwijd af, zoals ik lees in nog een ander artikel
"In de afgelopen eeuw groeide de categorie van de agnostici en atheïsten weliswaar het snelst, maar die trend is sinds 2000 omgebogen. Volgens de gegevens van het Center for the Study of Global Christianity (CSGC) die terug gaan tot 1910, kent religie, na een lange periode van achteruitgang, sinds de jaren zeventig van de vorige eeuw een wereldwijde opleving. Dat komt met name door de populariteit van het christendom en de islam in delen van de wereld met een snel groeiende bevolking. Vooral Afrika en China kenden een grote religieuze verandering. In de afgelopen eeuw groeide het aandeel van christenen in Afrika van 9 tot 47,9 procent. Dat ging vooral ten koste van de natuurgodsdiensten (animisme)".
En het artikel gaat nog verder :
"Zetten de huidige trends zich door dan rekent zich in 2050 36 procent van de wereldbevolking tot het christendom, schat Johnson. Rond 2100 is volgens hem twee derde van de wereldbevolking christen of moslim.
De heropleving van diverse religieuze tradities doet de belangstelling voor religie onder wetenschappers groeien, aldus Johnson".
Verder zijn er bijbel leesplannen die de mensen helpen met wat ze altijd al wilden doen : namelijk de bijbel echt lezen.
Is het verwonderlijk dat vanaf 2009 YouVersion de Bijbel App begon met leesplannen om zo dagelijks een stuk uit de Bijbel te lezen. Er is al meer dan 5 miljoen keer een leesplan afgerond.
Terecht stelt men de vraag : wie zegt daar nog dat de Bijbel een gesloten boek is of uit de tijd
Leesplannen in 27 talen nog wel aub !
Er zijn ook bijbel apps voor iPad en iPhone.
Wat denk je Reini, zouden die voor de armen bestemd zijn
Ik denk zo van niet !
http://www.creatov.nl/2012/11/5-miljoen ... en-bijbel/
In elk geval neemt het percentage atheïsten wereldwijd af, zoals ik lees in nog een ander artikel
"In de afgelopen eeuw groeide de categorie van de agnostici en atheïsten weliswaar het snelst, maar die trend is sinds 2000 omgebogen. Volgens de gegevens van het Center for the Study of Global Christianity (CSGC) die terug gaan tot 1910, kent religie, na een lange periode van achteruitgang, sinds de jaren zeventig van de vorige eeuw een wereldwijde opleving. Dat komt met name door de populariteit van het christendom en de islam in delen van de wereld met een snel groeiende bevolking. Vooral Afrika en China kenden een grote religieuze verandering. In de afgelopen eeuw groeide het aandeel van christenen in Afrika van 9 tot 47,9 procent. Dat ging vooral ten koste van de natuurgodsdiensten (animisme)".
"Zetten de huidige trends zich door dan rekent zich in 2050 36 procent van de wereldbevolking tot het christendom, schat Johnson. Rond 2100 is volgens hem twee derde van de wereldbevolking christen of moslim.
De heropleving van diverse religieuze tradities doet de belangstelling voor religie onder wetenschappers groeien, aldus Johnson".
Verder zijn er bijbel leesplannen die de mensen helpen met wat ze altijd al wilden doen : namelijk de bijbel echt lezen.
Is het verwonderlijk dat vanaf 2009 YouVersion de Bijbel App begon met leesplannen om zo dagelijks een stuk uit de Bijbel te lezen. Er is al meer dan 5 miljoen keer een leesplan afgerond.
Terecht stelt men de vraag : wie zegt daar nog dat de Bijbel een gesloten boek is of uit de tijd
Wat denk je Reini, zouden die voor de armen bestemd zijn
-
Heb je al eens gegoogled naar " % christenen in de wereld" en een andere site open gedaan dan de bijbelsites of creationisten sites? Dan krijg je een hele resem van sites met % per religie of levensfilosofie en zie dan naar mijn post met%bluevelvet schreef:En PAUL die kan ook al niet rekenen, die denkt omdat er 2,4 % atheïsten zouden zijn er dan vanzelfsprekend 97,6 % gelovigen zijn![]()
Terecht stelt men de vraag : wie zegt daar nog dat de Bijbel een gesloten boek is of uit de tijd![]()
![]()
Wat denk je Reini, zouden die voor de armen bestemd zijnIk denk zo van niet !
Verder ben ik het beu om steeds hetzelfde te moeten herhalen
elk moment is belangrijk
-
Het zit gewoon zo, denk ik , ik ga - in tegenstelling met Bleuvelvet - niet meteen van de kracht van cijfers uit, 3 0f 1miljard zegt veel maar niet alles.Heb je al eens gegoogled naar " % christenen in de wereld" en een andere site open gedaan dan de bijbelsites of creationisten sites? Dan krijg je een hele resem van sites met % per religie of levensfilosofie en zie dan naar mijn post met%
Verder ben ik het beu om steeds hetzelfde te moeten herhalen
ik schat dat er 15a 20 miljoen bijbel gelovigen zijn die het boek respecteren en meestal de juiste uitleg geven. en BLeuvelvet is daar gewoon een van
zelf studeren en een mening vormen is beter dan op broodschrijvers, theologen kwakzalvers en zgn. wetenschappers af te gaan.
-
Weet je geen ander antwoord, of moet je niet een keer resetten, tot nu toe haal je hier namelijk toch nog weleens bakzeil, beter gezegd jij verteld het goed maar je bron maakt fouten, dus ik moet dan concluderen dat er 20 miljoen zeer verstandige mensen rondlopen, bedankt zo zag ik het nog niet.
Laatst gewijzigd door dhr.antoon op 01 mei 2013, 09:36, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Maar to the point
Als we schepping geloven, geloven we ook stambomen tot Abraham, Jacob en verder tot Josef
Dit is de Bijbelse chronologie
1767 Geboorte van Jozef, broer van Benjamin, moeder is Rachel
1750 Jozef door zijn broers verkocht, hij is 17 jaar Genesis 37:2
1737 Jozef staat voor Farao, hij is 30 jaar Genesis 41:44
1730 Waarschijnlijk het eerste jaar van de hongersnood
1728 Jakob 130 en familie komen in Egypte, 215 jaar na Abrahamitisch verbond
1723 Waarschijnlijk het laatste jaar van de hongersnood
1657 Dood van Jozef, Genesis 50:22 110 jaar geworden Genesis 50:22
Enkele historische gegevens
2188 Egypte is opgericht volgens Constantinus Manasses en volgens de conventionele chronologie 3050 een verschil van 900 jaar heeft Constantinus Manasses het bij het juiste eind? we kunnen het uitzoeken.
Als ankerpunt neem ik het 1728, Jakob 130 en familie komen in Egypte. en tel ik terug tot 2188 het jaar volgens Constantinus Manasses de uitkomst is 460 jaar
dan neem ik de regeringsjaren (conventioneel) van de Farao,s vanaf Menes 1e farao 1e Dynastie en tel ze samen tot ik op 460 jaar kom, waar komen we uit, het blijkt bij farao Djoser te zijn zie image
zijn er nu matches naar de bijbel met farao Djoser???
In het 18e jaar van koning Djoser toen Madir de prins van Erpa en Ha was en gouverneur van het tempeldomein van het noorden en het zuiden, alsmede de leider van de Khenti te Elefantine werd er een bericht
van de koning aan hem afgeleverd waarin Zijne Majesteit hem schreef: Mijn hart is bezwaard vanwege de ramp die zich voltrekt, want de Nijl is in zeven jaar niet buiten zijn oevers getreden.
Bron Hongersnoodstele
Frappant dat we rond die tijd uitkomen
verder kunnen we Josef in verband brengen met Imhotep , belangrijkste man naast Djoser er zijn matches.

Als we schepping geloven, geloven we ook stambomen tot Abraham, Jacob en verder tot Josef
Dit is de Bijbelse chronologie
1767 Geboorte van Jozef, broer van Benjamin, moeder is Rachel
1750 Jozef door zijn broers verkocht, hij is 17 jaar Genesis 37:2
1737 Jozef staat voor Farao, hij is 30 jaar Genesis 41:44
1730 Waarschijnlijk het eerste jaar van de hongersnood
1728 Jakob 130 en familie komen in Egypte, 215 jaar na Abrahamitisch verbond
1723 Waarschijnlijk het laatste jaar van de hongersnood
1657 Dood van Jozef, Genesis 50:22 110 jaar geworden Genesis 50:22
Enkele historische gegevens
2188 Egypte is opgericht volgens Constantinus Manasses en volgens de conventionele chronologie 3050 een verschil van 900 jaar heeft Constantinus Manasses het bij het juiste eind? we kunnen het uitzoeken.
Als ankerpunt neem ik het 1728, Jakob 130 en familie komen in Egypte. en tel ik terug tot 2188 het jaar volgens Constantinus Manasses de uitkomst is 460 jaar
dan neem ik de regeringsjaren (conventioneel) van de Farao,s vanaf Menes 1e farao 1e Dynastie en tel ze samen tot ik op 460 jaar kom, waar komen we uit, het blijkt bij farao Djoser te zijn zie image
zijn er nu matches naar de bijbel met farao Djoser???
In het 18e jaar van koning Djoser toen Madir de prins van Erpa en Ha was en gouverneur van het tempeldomein van het noorden en het zuiden, alsmede de leider van de Khenti te Elefantine werd er een bericht
van de koning aan hem afgeleverd waarin Zijne Majesteit hem schreef: Mijn hart is bezwaard vanwege de ramp die zich voltrekt, want de Nijl is in zeven jaar niet buiten zijn oevers getreden.
Bron Hongersnoodstele
Frappant dat we rond die tijd uitkomen
verder kunnen we Josef in verband brengen met Imhotep , belangrijkste man naast Djoser er zijn matches.

-
Hier neem je me wel op mijn grote zwakte : gebrek aan geduldtalisman schreef:Met " minder begaafden " moet je wat meer geduld oefenen.fotofant schreef: Verder ben ik het beu om steeds hetzelfde te moeten herhalen
'k zal moeten bidden om er wat meer te krijgen
elk moment is belangrijk
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
En zeker met patiënten die denken de geschiedenis te kunnen herschrijven. Die zouden zelfs de Slag bij Waterloo in 1302 plaatsen om de voorspelling van het eind van de wereld te laten kloppen. Hadden er als kind al problemen mee. De dino's, ridders en indianen lagen toen ook al in één en dezelfde speeldoos. Nog geen haar verandert.fotofant schreef:Hier neem je me wel op mijn grote zwakte : gebrek aan geduldtalisman schreef:Met " minder begaafden " moet je wat meer geduld oefenen.fotofant schreef: Verder ben ik het beu om steeds hetzelfde te moeten herhalen![]()
'k zal moeten bidden om er wat meer te krijgen