Met OPEN HANDEN - bezinning, gebeden, meditatie.

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

ria

04 apr 2013, 17:23

http://ria-natuurmijnpassie.blogspot.be ... n-van.html
Het onmenselijke lijden in Syrië.
Open brief aan Herman Van Rompay.

ria
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

Bosrankje

05 apr 2013, 09:29

Afbeelding
Ik hou van het leven en geloof in de mensen !
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....

Monika **

06 apr 2013, 16:05

De lente

Het lijkt wel of de aarde
ineens herschapen is.
De twijgjes en de bloesem
die ik al tijden mis,
verschijnen in een bruidstooi,
die mij ontroeren laat
en door de wolkenvelden
de lente opengaat.
Het meesje zocht al weken
een veil'ge broedplaats uit.
De lentebode vrolijk
wel duizend klokken luidt.
Een veulen kijkt verbijst'rend
de groene wereld in
en zelf ik als herboren
mijn levensloop begin,
Zo heeft ons aller Schepper
het wonderschoon bedoeld:
De aarde als een akker
volledig omgewoeld.
Aan ons nu hoe wij omgaan
met deze scheppingsdrang,
die nodigt tot de aanvang
van 'n juichend feestgezang!

Frits Deubel.

Afbeelding

mayke2

08 apr 2013, 11:59

Urbi et Orbi paasboodschap – Paus Franciscus
Jezus is verrezen; er is hoop!’
De paasboodschap van paus Franciscus, voorafgaand aan de zegen Urbi et Orbi.
Geliefde broeders en zusters hier in Rome en over heel de wereld,
zalig Pasen! Zalig Pasen!
Wat een grote vreugde voor mij om u de boodschap te verkondigen:
Christus is verrezen! Ik hoop dat deze boodschap doordringt in elk huis, in elk gezin en vooral daar waar meer leed is, in ziekenhuizen, in gevangenissen ...
Vooral hoop ik dat zij doordringt in alle harten, want daar wil God deze Blijde Boodschap uitzaaien: Jezus is verrezen; er is hoop voor u; u bent niet meer onder de heerschappij van de zonde, van het kwade! De liefde heeft gezegevierd! Gezegevierd heeft de barmhartigheid! Steeds weer opnieuw overwint Gods barmhartigheid!
Net als de vrouwelijke leerlingen van Jezus, die naar het graf gingen en het leeg vonden, kunnen ook wij ons afvragen: wat heeft deze gebeurtenis te betekenen (Lc. 24,4)? Wat betekent het dat Jezus is verrezen? Het betekent dat Gods liefde sterker is dan het kwade en de dood zelf; het betekent, dat de liefde van God ons leven kan veranderen, de woestijn in ons hart tot bloei kan brengen. Dat kan de liefde van God!
Dezelfde liefde waardoor de Zoon van God mens werd en de weg ging van vernedering en zelfgave, is gegaan tot het uiterste toe, tot in de onderwereld, tot in de afgrond van de scheiding van God; deze zelfde barmhartige liefde doorstroomde het dode lichaam van Jezus met licht en verheerlijkte Hem, liet Hem overgaan in het eeuwige leven. Jezus is niet in het eerdere leven teruggekeerd, in het aardse leven, maar is binnengegaan in het leven van Gods heerlijkheid en Hij is daar binnengegaan met ons mens zijn. Hij opende voor ons een toekomst van hoop. .
Dit is dus Pasen: het is de uittocht, de overgang van de mens uit de slavernij van de zonde, uit het kwade naar de vrijheid van de liefde, naar de vrijheid van het goede. Want God is leven, alleen ~ en zijn roem zijn wij, levende.mensen (Ireneüs, Adversus hsereses, IV,20,S-7).
Geliefde broeders en zusters, Christus is eens en voor altijd gestorven en verrezen voor allen, maar de kracht van de verrijzenis, van deze overgang van de slavernij van het kwade naar de vrijheid van het goede, moet zich voltrekken in elke tijd, in de concrete ruimtes van ons bestaan, in ons leven van elke dag. Door hoeveel woestijnen moet de mens niet trekken, ook nog vandaag de dag? Vooral de woestenij in zichzelf, als het hem ontbreekt aan de liefde voor God en voor de naaste, als het hem ontbreekt aan het bewustzijn behoeder te zijn van al wat de Schepper ons heeft geschonken en nog schenkt. Maar Gods barmhartigheid kan ook het droogste land laten bloeien, kan zelfs uitgedroogde beenderen weer levend maken (Ez. 37,1-14).
Dat is dus mijn uitnodiging aan allen: nemen wij de genade aan van Christus' verrijzenis! Laten wij ons hernieuwen door Gods barmhartigheid; laten wij toe, dat Jezus ons liefheeft, dat de macht van zijn liefde ook "--s leven verandert; en worden wij tot werktuigen van deze barmhartigheid, tot kanalen waardoor God de aarde kan bevloeien, de hele schepping kan behoeden, alsook gerechtigheid en vrede kan doen opbloeien.
En zo vragen wij aan.de verrezen Jezus dat Hij de dood verandert in leven, de haat in liefde, de wraak in vergeving, de oorlog in vrede. Ja, onze vrede is Christus en door Hem smeken wij om vrede voor de hele wereld.
Om vrede voor het Midden-Oosten, in het bijzonder tussen Israëli's en Palestijnen, die moeite hebben met het vinden van de weg der eendracht, opdat zij moedig en bereidwillig opnieuw gaan onderhandelen om een conflict te beëindigen dat al veel te lang duurt. Om vrede in Irak, opdat uiteindelijk elk geweld moge ophouden, en vooral voor het gewaardeerde Syrië, voor zijn door conflicten getroffen bevolking en voor de vele vluchtelingen die hulp en troost verwachten. Hoeveel bloed is er niet vergoten? En hoeveel lijden moet nog worden opgelegd, alvorens het lukt een politieke oplossing te vinden voor de crisis?
Om vrede voor Afrika, nog steeds toneel van bloedige conflicten. Om vrede in Mali, opdat het eenheid en stabiliteit terug mag vinden; en in Nigeria, waar helaas de aanslagen niet ophouden die het leven van vele onschuldigen zwaar bedreigen en waar niet weinig mensen, onder wie ook kinderen, worden gegijzeld door terroristische groepen. Om vrede in het oosten van de Democratische Republiek Congo en in de Centraal Afrikaanse Republiek, waar velen gedwongen zijn huis en haard te verlaten en verder te leven in angst.
Om vrede in Azië, vooral op het Koreaanse schiereiland, dat de uiteenlopende standpunten daar mogen worden overwonnen en een nieuwe geest van verzoening langzaam moge rijpen.
Om vrede voor de hele wereld, die nog steeds verdeeld is door hebzucht naar snelle winsten, die verwond is door egoïsme dat het menselijk leven en het gezin bedreigt, door het egoïsme dat de mensenhandel blijft voortzetten, in deze 21e eeuw de meest wijd verbreide slavernij. Om vrede voor de hele wereld, die geplaagd wordt door het geweld dat samenhangtmet de drugshandel en door onrechtvaardige uitbuiting van de natuurlijke bronnen! Vrede voor onze aarde! Moge de verrezen Jezus troost brengen aan de slachtoffers van natuurrampen en ons maken tot verantwoordelijke hoeders van de schepping.
Geliefde broeders en zusters, tot u allen die naar mij luisteren in Rome en in alle delen van de wereld, richt ik de uitnodiging van de psalm: Brengt dank aan de Heer, want Hij is genadig, eindeloos is zijn erbarmen! Herhaalt het, stammen van Israël: eindeloos is zijn erbarmen (ps. 118,1-2).
Geliefde broeders en zusters, vanuit heel de wereld samengekomen op dit plein, hart van de christenheid, en u allen die met ons verbonden bent via de communicatiemiddelen, aan u allen herhaal ik mijn wens: Zalig Pasen. Breng in uw gezinnen en in uw landen de boodschap van vreugde, hoop en vrede die elk jaar op deze dag krachtig wordt hernieuwd.
Moge de verrezen Heer, de overwinnaar van zonde en dood, een steun zijn voor allen, in het bijzonder voor de zwaksten en meest behoeftigen. Ik dank u voor uw aanwezigheid en voor het getuigenis van uw geloof.
Een bijzondere dank voor de gave van de mooie bloemen, afkomstig uit Nederland. Nogmaals herhaal ik met grote genegenheid: moge de verrezen Christus u allen en heel de mensheid begeleiden op de paden van gerechtigheid, liefde en vrede.
Vertaling Sef Adams

Afbeelding

:D groetjes en Gods rijke zegen voor nu, voor straks en voor altijd!
mayke2
een mens moet niet zorgen dat hij in de hemel komt
maar dat de hemel in hem komt ...

ria

18 apr 2013, 11:37

Meer dan 34 haar geleden zei Jezus tot Marquerite
Voor ons een lange tijd, voor God een splinter van de tijd.
Hebben wij geluisterd naar Zijn woorden, luisteren wij vandaag?"

Boodschap van 5 april 1979

Jezus tot Marguerite

Zij hebben mijn erfdeel verkwist. Wat blijft er hun nog over, tenzij de boosaardigheid van de zonde, de angst voor de dag van morgen?
Angst onderdrukt de wijsheid. De vijanden beloeren elkaar: naties tegen naties, ouders tegen kinderen.
De zielen van de kleinen zijn verontwaardigd.

De verantwoordelijkheid stapelt zich op; door niet in te grijpen krijgt het kwaad vrije armslag en groeit voortdurend aan. Heilige plaatsen verstoten Mij om Mij te vervangen door idealen die overeenstemmen met hun manier van leven.
De aarde, deze aarde die Ik met mijn Bloed heb doordrenkt en vruchtbaar gemaakt, erkent Mij niet meer, tenzij in mijn allerkleinsten.

Elke dag wordt mijn Hart gekweld door de lafheid van de enen, door de traagheid van de anderen en door de wreedheid van hen die naar mijn beeld zijn geschapen en die de wapenuitrusting van zich hebben afgeschud, die Ik hun had vervaardigd om hen tegen het kwaad te beschutten.

Het genot is een plaag en een bitterheid…. Buiten henzelf is er niets dat hun nog belang inboezemt. Hun vleselijk omhulsel bevat slechts rotheid; zij zijn een gruwel voor mijn ogen.
Zij, die verantwoordelijk zijn voor het verlies van zoveel zielen zullen zeer zwaar boeten, want thans rilt de schepping aan alle kanten en ze wordt door elkaar geschud door de wilde sprongen van het Beest dat aan het werk is.
Wie zwijgt is schuldig aan majesteitsschennis.

Gebed is meer dan noodzakelijk. Al is zwijgen goud, het kan ook medeplichtigheid aan de verwoesting van de zielen betekenen.
Met het Legioen Kleine Zielen heb ik een kruistocht van liefde uitgezonden over de wereld en haar vijanden. Het blijft nog steeds waar dat iemand die een ander Evangelie predikt, dat er meer op uit is de gewetens te sussen, dan datgene wat Ik heb geleerd, reeds door Mij veroordeeld is.

Van mijn volk eis Ik trouw aan de Overlevering; geen valse uitvluchten, geen vernieuwingen, die slechts dienen om de harmonie te verstoren die tussen al mijn kinderen moet heersen. Ik zie hoe mijn volk leeft en hoe het sterft; en mijn ogen wenden zich liefdevol naar de strijders van het laatste uur.

Bendes duivelen trekken door de straten met de roep “ Non serviam” ( Ik zal niet dienen). Zij die er niet aan meedoen reageren niet tegen de schanddaden, de afschuwelijke misdaden en zoveel andere zaken.

De kinderen zijn geen kinderen meer; vanaf hun prilste jeugd zijn ze besmet door de dwaasheid van deze tijd en door hen waarmee ze in aanraking komen.

Schaar u met vertrouwen achter mijn plaatsbekleder, de opvolger van Petrus. Nooit zal Ik u er een verwijt van maken als ge probeert in eenheid met hem te leven en te denken; want achter hem ben Ik aanwezig en geef onderricht voor de huidige tijden.

Marguerite tot Jezus
Heer, is dit een teken van hoop?

Jezus tot Marguerite
Hoop is een deugd in deze wereld.
Voorwaar, zij staat echter op het punt uit de wereld te verdwijnen.

Marguerite tot Jezus
En het vertrouwen op God?

Jezus tot Marguerite
Het kan veel bereiken.

Marguerite tot Jezus
Zijn de mensen veroordeeld?

Jezus tot Marguerite
Velen zijn het!

Marguerite tot Jezus
Waar is er nog geloof op aarde?

Jezus tot Marguerite
In hem die Mij liefheeft

Marguerite tot Jezus
En de naastenliefde?

Jezus tot Marguerite
Zij is altijd trouw aanwezig waar ze moet zijn!

Bron: http://www.bloggen.be/willibrord/archief.php?ID=124

Monika **

19 apr 2013, 14:31

Afbeelding.

live Ria
ik heb dit zo gevonden
op internet
veel liefs van Monika

ria

21 apr 2013, 21:14

Dank U lieve mensen voor alle mooie teksten en foto's.
ria

Omdat ik ziek ben geweest was het even stil;
je kan hieronder nu terecht,

http://ria-natuurmijnpassie.blogspot.be ... aarde.html Afbeelding

Alterego1

23 apr 2013, 00:04

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Franciscus

Mijn broeders hebben mij gezocht,
heel ver… ik ben gekomen.
Een schuchtere glimlach,
de armen simpel naast zijn lichaam.

Geen grote gebaren, stil wachtend
tot het gejuich zou bedaren.
Een zachte stem, ze klinkt vermoeid,
wat gaat er om in deze man?

Zijn kleed is wit, zoals bij elke Paus,
maar van een grote eenvoud,
zonder opsmuk. Overal staat
de camera er met de neus op.

Geen rode schoenen, wel zwarte
en zeker niet nieuw, wellicht die
schoenen die hij op de markt kocht
in zijn thuisland, Argentinië.

Franciscus, vanaf het eerste moment
stal u de harten van velen.
Ook het mijne. Uw naam verklaart
de intenties van uw pontificaat.

Nooit eerder heb ik zoveel kardinalen
horen spreken over de Heilige Geest,
“tijdens het Conclaaf was Hij erbij.”
U bent Gods keuze, zoveel is duidelijk.

Onmenselijk is uw taak, daarom
staat Maria, de Moeder Gods, aan uw zijde.
U bent Haar zoon, zij waakt over u,
zoals ze immer voor Jezus heeft gezorgd.

Slechts enkelen vermoeden Gods plannen,
diep in uw hart ervaart u ze zelf.
U brengt de Kerk terug naar haar wortels,
van eenvoud, armoede, naastenliefde.

Heilige Vader, dit is een weg
van dienstbaarheid, van gegeven zijn.
Een rol die u al heel uw leven vervult
en die U oprecht gelukkig maakt.

“Een christen mag nooit triest zijn.”
dit hebt u gezegd, en u toont ons hoe wij
gehandicapten, zieken en kleinen
moeten eren, waarderen en beminnen,

U raakt hen vol liefde aan, en kust hen
zoals ook Jezus deed en u knielt neer
om de voeten te wassen van gedetineerden,
ook zij worden door U gezoend.

De Paus van de zelfgave, van het geheim.
Het geheim van de kinderen te Fatima
dat nog steeds op zijn vervulling wacht:
de toewijding van Rusland aan Maria’s Hart.

Heilige Vader, velen bidden voor U
en danken U omdat U Gods uitnodiging
hebt aanvaard en JA hebt gezegd,
naar het voorbeeld van Maria, Amen

Ria
.
To be or not to be,that's the question
Niemands meester,niemands knecht

mayke2

24 apr 2013, 11:55

Hooglied 2,10-13 Sta op, mijn liefste...

"Nu roept mijn geliefde en zegt tegen mij:
Sta op, mijn liefste en kom toch,
mijn schoonste.
Kijk maar, de winter is voorbij,
de regen is voorgoed verdwenen.
Kijk, op het veld staan weer bloemen;
de tijd om te zingen breekt aan;
de roep van de tortel klinkt over het land.
De vijgenboom draagt zijn eerste vruchten al,
en wat ruikt de bloeiende wijnstok heerlijk!
Sta op, mijn liefste, kom toch, mijn schoonste!"

:D groetjes en Gods rijke zegen voor nu, voor straks en voor altijd
mayke2

Robol

30 apr 2013, 21:33

Afbeelding
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

Alterego1

01 mei 2013, 00:13

Afbeelding
To be or not to be,that's the question
Niemands meester,niemands knecht

Morgenstern

01 mei 2013, 09:31

Afbeelding Morgenstern en Herman

ebenhaezer

07 mei 2013, 15:40

In deez' droeve wereld , is veel leed en smart ,
Zijn zovele noden , treurt zo menig hart .
Breng wat troost en vreugde , de geboog'nen aan ,
Strooi een handvol liefde , op hun levens paän .

Tracht hen op te beuren , door een vrolijk lied .
Spreek hen van de vrede , die de Heiland biedt .
Toon hun door uw leven , wat Hij voor u deed ,
Breng Hem als de Helper , in al 's levens leed .

Kleine liefdedaden , helpen in de nood ,
Want de mens vraagt meer nog , dan zijn daag'lijks brood .
Toon de moede zielen , liefd' en medelij ,
Help het leed hen dragen , maak hen 't leven blij !

( JDH. nr 835 )

Met veel lieve groetjes aan RIA , en alle schrijvers hier . EBENHAEZER .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

mayke2

09 mei 2013, 19:42

Toen bracht Hij hen buiten de stad tot bij Betanië. Daar hief Hij zijn handen en zegende hen. En terwijl Hij hen zegende, ging Hij van hen heen en werd Hij in de hemel opgenomen. Zij vielen voor Hem op de knieën en keerden daarna in grote vreugde terug naar Jeruzalem. Zij bleven voortdurend in de tempel en prezen God.
Luc 24/50-53

Goede God,
als erfgenamen van Jezus’ opdracht
zijn wij ons bewust van onze verantwoordelijkheid.
Wij willen meebouwen aan een geloofwaardige Kerk,
dragers en schenkers zijn van vreugde, hoop en liefde.
Wij hebben echter uw zegen nodig om over de drempel van de twijfel te geraken.
Zegen ons daarom en geef ons vleugels,
voor nu, voor straks en voor alle dagen van ons leven.
Amen
aan allen van harte een Zalige Hoogdag van O.H Hemelvaart
mayke2

Bosrankje

10 mei 2013, 16:58

Afbeelding

Lieve Lentegroetjes van ons beiden
Ik hou van het leven en geloof in de mensen !
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....