Om na te denken (vervolg ).
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
.... en waarom hij toendertijd opdracht gaf om iedereen maar af te slachten, vrouwen en kinderen inbegrepen.rolija schreef:Ebenhaezer,
Goed zo jij kent de heer, wil je dan eens aan dat ventje vragen hoe het komt van dat massaal kindermisbruik in zijn kerk![]()
Mvg,
Rolija
( ik heb nog wel wat vragen, maar alles niet ineens )
-
Fazal
Jaja, maar het interesseert mij niet later, het interesseert mij nu, terwijl ik nog leef. Als ik dood ben, kan het mij geen barst meer schelen waarom uwe heer zoveel sterrenstelsels nodig had.ebenhaezer schreef:Jawel FAZAL , ik ken de Heer , al is het nog maar een klein beetje , maar ik heb geen behoefte om Hem dergelijke vragen te stellen , omdat ik Hem vertrouw en weet dat Hij voor alles Zijn reden heeft . Daar komen we later wel achter !Fazal schreef:Ik ken hem niet, maar jij blijkbaar wel!?ebenhaezer schreef:Fazal schreef:Enne ..., 'waarom' had die grote schepper zoveel sterrenstelsels nodig?
Staat daar soms iets over in de bijbel?
Ja jongen , vraag het Hem !
Waarom vraag jij het hem niet??? Of interesseert u dat niet?![]()
Jij hebt er natuurlijk geen behoefte aan om hem dergelijke vragen te stellen, gewoon omdat zoiets u gewoon niet interesseert. M.a.w., u interesseert zich enkel voor wat met u zal gebeuren. Maar wees gerust in uw vertrouwen in die meneer hoor, er zal met u helemaal niets gebeuren. Daar gebeurt nu al helemaal niets, en heel duidelijk al hélemaal niets in uw hersenpan. U zult er gewoon niet meer zijn, zoals iedereen die er nu is, en er dan ook niet meer zal zijn.
Ik zei het al, droom maar verder EB, want er is verder, noch van u, noch van die grote meneer, ook maar één verstandig woord te verwachten.
Jawel FAZAL , ik ken de Heer , al is het nog maar een klein beetje , maar ik heb geen behoefte om Hem dergelijke vragen te stellen , omdat ik Hem vertrouw en weet dat Hij voor alles Zijn reden heeft . Daar komen we later wel achter !
Jij schijnt maar niet te beseffen hoe belachelijk jij je hier maakt.
Géén enkel, maar dan ook nog géén enkel zinnig woord heb ik hier al van u gelezen.
In dat opzicht wordt je idd onsterfelijk. Maar onsterfelijk belachelijk dan.
En dan zijn wij het, die met jullie spotten ...!? Men zou verdorie voor minder.
Maar ikzelf vind het eerder zielig. Ik voel zelfs geen behoefte om met jullie te spotten.
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
talisman schreef:Lees dan zelf eerst eens wat je schrijft, of doe je dat nooit ? 't Is te merken !ebenhaezer schreef: Even verbeteren voor de heer TALISMAN , ... van de 100 milliard melkweg stelsels , is de aarde één van de kleinste planeten .... Zo , is het nu beter te verstaan Talis ? Dat komt er van , als je steeds zoekt naar foutjes van EB. , inplaats van de zin te begrijpen van de posting ! Maar men is nooit te oud om te leren hoor !
En nu je het er toch hebt... dat moet ginder dan nogal een gewemel van volk zijn als er hier al 7 miljard van die rondlopen en onze aarde dan nog een kleintje is. Lijkt er op dat Christus dan wel een handelsreiziger is in bijbels.
Zo TALISMAN , wààr heb ik gezegd dat alle planeten bevolkt zijn ? Beter lezen hoor ! Bij mijn weten ken ik alleen onze bewoonde aarde ; alhoewel alles MOGELIJK is bij God , maar dat weet niemand .
Teveel fantasie is niet goed TALIS , dan begin je te zweven , en zonder vleugels is dat wel gevaarlijk (lol ) !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
talisman schreef:.... en waarom hij toendertijd opdracht gaf om iedereen maar af te slachten, vrouwen en kinderen inbegrepen.rolija schreef:Ebenhaezer,
Goed zo jij kent de heer, wil je dan eens aan dat ventje vragen hoe het komt van dat massaal kindermisbruik in zijn kerk![]()
Mvg,
Rolija
( ik heb nog wel wat vragen, maar alles niet ineens )
Een goede vraag jongen , alleen niet goed gelezen wat ' toendertijd ' gebeurde ? Als God bevel gaf om te vernietigen ( mensen , steden , of zelfs een keer een hele bevolking op 8 mensen na ) , dan had God daar Zijn rechtmatige reden voor , meestal omdat de zonde te verschrikkelijk werd . Wie goed deed werd beloond , wie kwaad deed werd gestraft , dat was zo in het oude verbond . Gelukkig leven wij nu onder het nieuwe verbond , waarin vergeving mogelijk werd , door genade .
-
Eerst en vooral, ik ben geen ' jongen' meer voor alle duidelijkheid ! Ik spreek je toch ook niet aan met ouwe kwezel, of wel soms?ebenhaezer schreef:
Een goede vraag jongen , alleen niet goed gelezen wat ' toendertijd ' gebeurde ? Als God bevel gaf om te vernietigen ( mensen , steden , of zelfs een keer een hele bevolking op 8 mensen na ) , dan had God daar Zijn rechtmatige reden voor , meestal omdat de zonde te verschrikkelijk werd . Wie goed deed werd beloond , wie kwaad deed werd gestraft , dat was zo in het oude verbond . Gelukkig leven wij nu onder het nieuwe verbond , waarin vergeving mogelijk werd , door genade .
Nu terug op mijn vraag: Waarom moesten die kinderen en het vee ook dood ? Hadden die ook gezondigd ?
En wat dit nieuw verbond betreft: Was god nu plots geen moordenaar meer en had hij spijt van zijn gruwelijk gedrag ? Het ging toch nog over dezelfde god mag ik veronderstellen.
-
Fazal schreef:Jaja, maar het interesseert mij niet later, het interesseert mij nu, terwijl ik nog leef. Als ik dood ben, kan het mij geen barst meer schelen waarom uwe heer zoveel sterrenstelsels nodig had.ebenhaezer schreef:Jawel FAZAL , ik ken de Heer , al is het nog maar een klein beetje , maar ik heb geen behoefte om Hem dergelijke vragen te stellen , omdat ik Hem vertrouw en weet dat Hij voor alles Zijn reden heeft . Daar komen we later wel achter !Fazal schreef:Ik ken hem niet, maar jij blijkbaar wel!?ebenhaezer schreef:Fazal schreef:Enne ..., 'waarom' had die grote schepper zoveel sterrenstelsels nodig?
Staat daar soms iets over in de bijbel?
Ja jongen , vraag het Hem !
Waarom vraag jij het hem niet??? Of interesseert u dat niet?![]()
Jij hebt er natuurlijk geen behoefte aan om hem dergelijke vragen te stellen, gewoon omdat zoiets u gewoon niet interesseert. M.a.w., u interesseert zich enkel voor wat met u zal gebeuren. Maar wees gerust in uw vertrouwen in die meneer hoor, er zal met u helemaal niets gebeuren. Daar gebeurt nu al helemaal niets, en heel duidelijk al hélemaal niets in uw hersenpan. U zult er gewoon niet meer zijn, zoals iedereen die er nu is, en er dan ook niet meer zal zijn.
Ik zei het al, droom maar verder EB, want er is verder, noch van u, noch van die grote meneer, ook maar één verstandig woord te verwachten.
Jawel FAZAL , ik ken de Heer , al is het nog maar een klein beetje , maar ik heb geen behoefte om Hem dergelijke vragen te stellen , omdat ik Hem vertrouw en weet dat Hij voor alles Zijn reden heeft . Daar komen we later wel achter !
Jij schijnt maar niet te beseffen hoe belachelijk jij je hier maakt.
Géén enkel, maar dan ook nog géén enkel zinnig woord heb ik hier al van u gelezen.
In dat opzicht wordt je idd onsterfelijk. Maar onsterfelijk belachelijk dan.
En dan zijn wij het, die met jullie spotten ...!? Men zou verdorie voor minder.
Maar ikzelf vind het eerder zielig. Ik voel zelfs geen behoefte om met jullie te spotten.
FAZAL , dat weet ik nog niet zo zeker , of het jou geen barst zal kunnen schelen als je dood bent , ja ? Ik vrees dat de laatste seconden voor je sterft , er wel duizend vragen door je hoofd zullen gaan , o.a. zou God misschien toch wel bestaan ? en dan ? Wie zou er zich dan zielig voelen ?
Maak je maar geen zorgen om mij , ik weet waar ik voor sta , de toekomst zal mij niet teleur stellen ! God is waarachtig , de Heer Jezus is opgestaan en Hij Leeft !
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Eben-Haëzer is ook de naam van een kerkgenootschap dat leert dat iedereen in de hemel komt. Dit kerkgenootschap is in Nederland vooral in Rotterdam actief.
Komt u misschien uit Rotterdam ?
Hoe dan ook, als dit klopt kom ik dus evengoed in de hemel, ook al zondig ik er elke dag duchtig op los.
Komt u misschien uit Rotterdam ?
Hoe dan ook, als dit klopt kom ik dus evengoed in de hemel, ook al zondig ik er elke dag duchtig op los.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Kan me zijn adres eens doorspelen ? Ze hebben trouwens het graf gevonden van een familie met bv. ene Jezus, Maria Magdalena, Jozef, Maria, Matteüs en Jakobus. Over deze laatste is er wel wat te doen geweest, maar schijnt toch niet om een vervalsing te gaan. Er zullen wel meer zulke clusters geweest zijn zeker ? Of is de Jezus die jij kent wel een oplichter. Ge moet daar mee oppassen. In de kortste keren zijn ze er met je geld vandoor.ebenhaezer schreef: Maak je maar geen zorgen om mij , ik weet waar ik voor sta , de toekomst zal mij niet teleur stellen ! God is waarachtig , de Heer Jezus is opgestaan en Hij Leeft !
-
Fazal
In 'uw' dromen toch, zo te lezen. Enfin, hij zou dan toch wakker zijn geworden.EB schreef:God is waarachtig, de Heer Jezus is opgestaan en Hij Leeft !
Zijn dutje heeft in ieder geval toch wel heel lang geduurd.
Het lijkt wel een soort koma te zijn geweest!? Hij zal wel veel gemist hebben denk ik.
Maar goed, misschien zal er nu eindelijk toch eens iets veranderen!? In de GOEIE zin dan bedoel ik wel. Alhoewel ik geen enkele reden heb, om daar ook maar iets van te verwachten! En mocht het dan toch waar zijn, hetgeen jij hier durft te verkondigen, dan klinkt dat eigenlijk niet zo positief. Want men zegt toch altijd, dat een slapende hond wakker maken, gevaarlijk is. En gezien overal in de bijbel staat geschreven dat zijn toorn vreselijk zal zijn, hoeven we dus niet teveel op zijn zgn onvoorstelbare goedheid te rekenen.
Ik maak er mij in elk geval geen zorgen over. Want ik ben zelf ook waarachtig.
Ik ben vanmorgen ook opgestaan, en iedereen kan dus ZIEN dat ik leef.
En verder ben ik de goedheid in persoon, tenzij natuurlijk, als iemand mij pissig maakt.
Laatst gewijzigd door Fazal op 11 mei 2013, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fazal
Ach, we zijn toch allemaal 'waarachtig' zekerst!?
Er is trouwens een spreekwoord dat zegt: wie schrijft, die leeft.
En al degenen die niet schrijven leven ook. Tenzij ... ze al dood zijn natuurlijk.
Maar zelfs zij, zijn ook 'waarachtig' gewéést, want ze hebben voordien, allemaal geleefd.
Ze hebben ook allemaal geslapen en zijn 's anderendaags weer opgestaan, tenminste, terwijl zij nog leefden natuurlijk.
Allemaal zo waar als 'ik' hier zit te zeveren.
Ach wat, 'sommigen' hebben er hier toch al een zeverhoekske van gemaakt.
Dus, wat kan het eigenlijk voor kwaad!?

Er is trouwens een spreekwoord dat zegt: wie schrijft, die leeft.
En al degenen die niet schrijven leven ook. Tenzij ... ze al dood zijn natuurlijk.
Maar zelfs zij, zijn ook 'waarachtig' gewéést, want ze hebben voordien, allemaal geleefd.
Ze hebben ook allemaal geslapen en zijn 's anderendaags weer opgestaan, tenminste, terwijl zij nog leefden natuurlijk.
Allemaal zo waar als 'ik' hier zit te zeveren.
Ach wat, 'sommigen' hebben er hier toch al een zeverhoekske van gemaakt.
Dus, wat kan het eigenlijk voor kwaad!?
-
talisman schreef:Eerst en vooral, ik ben geen ' jongen' meer voor alle duidelijkheid ! Ik spreek je toch ook niet aan met ouwe kwezel, of wel soms?ebenhaezer schreef:
Nu terug op mijn vraag: Waarom moesten die kinderen en het vee ook dood ? Hadden die ook gezondigd ?
En wat dit nieuw verbond betreft: Was god nu plots geen moordenaar meer en had hij spijt van zijn gruwelijk gedrag ? Het ging toch nog over dezelfde god mag ik veronderstellen.
TALISMAN , ben blij dat je geen jongen meer bent , er uit gegroeid dus , goed zo , dan begrijpen we elkaar !
Waarom ook kinderen en vee ? Dat weet ik niet , geen idee er van ! Ik weet alleen dat Zijn gedachten véél hoger zijn dan de onze . Hij zal daar wel Zijn reden voor gehad hebben , dat weet ik wel zeker .
God is NOOIT een moordenaar geweest , want een moordenaar moord met slechte bedoelingen en moet dus gestraft worden .
God is Schepper , Maker , Rechter , Hij handelt in rechtvaardigheid !
Zijn Rechters in onze maatschappij soms ook moordenaars ? Eens goed over nadenken hoor !
God is nog steeds dezelfde , toen en nu , de Onveranderlijke !
-
Fazal
EB schreef: Waarom ook kinderen en vee ? Dat weet ik niet , geen idee er van ! Ik weet alleen dat Zijn gedachten véél hoger zijn dan de onze . Hij zal daar wel Zijn reden voor gehad hebben , dat weet ik wel zeker .
Dat weet ze weer niet se. Maar al de rest weet ze met zekerheid!?
En al de andere rest, vraagt ze zich niet af. Over 'nadenken’ gesproken!?
Kan ook niet! Iets of iemand dat niet bestaat, kan ook geen moordenaar, noch maker, noch rechter zijn, en dus al zeker ook niet in rechtvaardigheid, en zelfs niet in onrechtvaardigheid handelen! Een onbestaande figuur, kan men dus ook van hélemaal NIETS beschuldigen.EB schreef: God is NOOIT een moordenaar geweest
Laatst gewijzigd door Fazal op 11 mei 2013, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
En als je al een idee hebt trekt het dan ook op geen kloten. Dat deze teksten geschreven zijn door racistische joden heb je nog steeds niet door !ebenhaezer schreef: Waarom ook kinderen en vee ? Dat weet ik niet , geen idee er van !
Dat vond Hitler toen ook. En als dit zo de handelswijze van jouw god is, wel, mijn moraal staat daar dan torenhoog boven.Ik weet alleen dat Zijn gedachten véél hoger zijn dan de onze . Hij zal daar wel Zijn reden voor gehad hebben , dat weet ik wel zeker .
ALTIJD AL een moordenaar geweest, althans toch volgens die racistische schrijvers van weleer. Hitler zal ook wel geen slechte bedoelingen hebben gehad en wat hij gedaan heeft is maar klein bier tegen wat uw god uitgevreten heeft.God is NOOIT een moordenaar geweest , want een moordenaar moord met slechte bedoelingen en moet dus gestraft worden .
He kijk, is uw smoes van een Nieuw Verbond plots niet meer geldig ? Zoals ik daarnet schreef, het is nog steeds dezelfde kindermoordenaar.God is nog steeds dezelfde , toen en nu , de Onveranderlijke !
Laatst gewijzigd door talisman op 11 mei 2013, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
rolija schreef:ebenhaezer,
Al die vragen zullen ook door jou hoofd gaan, gaat god nu wel bestaan want anders heb jij je leven opgeofferd aan een sprookje, en je steeds belachelijk gemaakt enz...
ROLIJA , inderdaad ook bij mij zullen vele vragen door mijn hoofd gaan in deze laatste ogenblikken van mijn leven , dat is normaal want niemand weet hoe het daar zal zijn , we weten alleen dat het daar héél mooi en heerlijk zal zijn , onbeschrijfelijk zei Paulus !
Het zullen dus wel heel andere vragen zijn , vb. hoe de Heer Jezus er uit zal zien ; want ik weet wie mij daar met liefde ontvangen zal !
Ja , daar zal ik naar uitkijken met grote interesse FAZAL !
Nee hoor ! Dit zal geen sprookje zijn , maar échte werkelijkheid , reken maar !