Om na te denken (vervolg ).
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
TALISMAN , het gaat over , om het even welke versie van het NT. , DE HOOFDZAAK BLEEF ALTIJD HETZELFDE ! Dit Boek werd tot nu toe altijd met duizenden gedrukt en uitgegeven , oké ?
Jouw redenering draait er altijd omheen , maar wààr het om gaat , dat merk je niet , of toch ?
Feit is , dat die Bijbel er nog steeds is , en er duizenden hun vrede in vinden ! Zou eigenlijk ook goed zijn voor jou , denk vooral aan de hoofdzaak van het NT., daar gaat het om , toch ?
Jouw redenering draait er altijd omheen , maar wààr het om gaat , dat merk je niet , of toch ?
Feit is , dat die Bijbel er nog steeds is , en er duizenden hun vrede in vinden ! Zou eigenlijk ook goed zijn voor jou , denk vooral aan de hoofdzaak van het NT., daar gaat het om , toch ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
En dan? Zeker een verspilling van papier. Ik heb je heel duidelijk gemaakt dat het N.T. helemaal niet hetzelfde is gebleven.ebenhaezer schreef:TALISMAN , het gaat over , om het even welke versie van het NT. , DE HOOFDZAAK BLEEF ALTIJD HETZELFDE ! Dit Boek werd tot nu toe altijd met duizenden gedrukt en uitgegeven , oké ?
En is dit daarom de waarheid ? Hoeveel duizenden vinden soelaas bij alkohol of andere drugs ? Ook maar goedpraten ?Feit is , dat die Bijbel er nog steeds is , en er duizenden hun vrede in vinden
-
Fazal
Meerdere bewijzen dat zo'n god NIET KAN bestaan, heb ik hier al meermaals op het forum gegooid.EB schreef:Nogmaals , 't is niet omdat Hij voor jou niet bestaat , dat Hij NIET KAN bestaan ! Heb jij daar soms het bewijs voor ?
Waar blijven de uwe van het tegendeel? Nog geen enkele bewijs gelezen!
Niemand kan dat bewijzen! Denk dus maar niet dat 'jij' dat wel zou kunnen!
En nee, je bent allicht geen moslim, maar er is wel enige vergelijking. U kunt namelijk ook geen 10 woorden aan elkaar plakken, zonder uw god te vernoemen. Maar goed, religie is religie natuurlijk. Maar is geen ENKELE religie die het bestaan van eender welke god kan bewijzen, of ooit al heeft kunnen bewijzen. En jij mag dus eerder bescheiden blijven, want jij behoort slechts tot enkele meelopers welke in het jaar 2013, nog steeds in spoken geloven! Dat moet jij weten, maar tracht dan niet uw eigen bijgelovigheid aan anderen op te dringen. Gebruik, al was het maar voor eventjes, uw gezond verstand, voor zover althans, je dat al van uw zgn schepper hebt meegekregen. Maar ik ben er heel gerust in, dat hij mensen zoals u dat vergeten heeft mee te geven.
-
Fazal
Ergens op een bankje in een park zat een bejaarde man op zijn knieën te bidden.
Toevallig passeerde een journaliste van CNN, en sprak hem aan:
"Verontschuldig mij , mijnheer, ik ben Rebecca Smith van CNN."
"Hoe is uw naam?"
"Morris Fishbien" Antwoordt hij.
"Sinds hoelang kom je hier al bidden?"
"Meer dan 60 jaar antwoordt hij.
"60 jaar? Dat is ongelooflijk! En voor wat bid je?"
"Ik bid voor vrede tussen Christenen, Joden en Muzelmannen."
"Ik bid voor het einde van alle oorlogen en haat."
"Ik bid dat onze kinderen zouden opgroeien in veiligheid en een mooi
toekomst zouden hebben."
"En wat ondervind je na 60 jaar bidden?"
Wel euh: "Ik krijg stilaan de indruk dat ik tegen een muur aan het praten ben!?"

Toevallig passeerde een journaliste van CNN, en sprak hem aan:
"Verontschuldig mij , mijnheer, ik ben Rebecca Smith van CNN."
"Hoe is uw naam?"
"Morris Fishbien" Antwoordt hij.
"Sinds hoelang kom je hier al bidden?"
"Meer dan 60 jaar antwoordt hij.
"60 jaar? Dat is ongelooflijk! En voor wat bid je?"
"Ik bid voor vrede tussen Christenen, Joden en Muzelmannen."
"Ik bid voor het einde van alle oorlogen en haat."
"Ik bid dat onze kinderen zouden opgroeien in veiligheid en een mooi
toekomst zouden hebben."
"En wat ondervind je na 60 jaar bidden?"
Wel euh: "Ik krijg stilaan de indruk dat ik tegen een muur aan het praten ben!?"
-
talisman schreef:En dan? Zeker een verspilling van papier. Ik heb je heel duidelijk gemaakt dat het N.T. helemaal niet hetzelfde is gebleven.ebenhaezer schreef:TALISMAN , het gaat over , om het even welke versie van het NT. , DE HOOFDZAAK BLEEF ALTIJD HETZELFDE ! Dit Boek werd tot nu toe altijd met duizenden gedrukt en uitgegeven , oké ?En is dit daarom de waarheid ? Hoeveel duizenden vinden soelaas bij alkohol of andere drugs ? Ook maar goedpraten ?Feit is , dat die Bijbel er nog steeds is , en er duizenden hun vrede in vinden
Oho TALISMAN , bestaan er dan VERSCHILLENDE N.T. ? Nog niet van gehoord en ook nog niet tegengekomen in de boekhandels hoor !!!
Alcohol en drugs verslaafden vinden inderdaad hun ' soelaas ' ! maar slechts VOOR KORTE TIJD ! En na hun roesslaap zijn ze er nog erger aan toe dan voorheen !
Maar niet zo , voor de trouwe Bijbellezers , deze ontvangen een BLIJVENDE rust en vrede ; en dat is toch héél iets anders hé ?
Heb je daar soms moeite mee ? Draai nu eens niet rond de pot en denk er eens goed over na . Ware gelovigen hebben iets wat anderen niet hebben , ze gaan langzaam maar zeker beginnen te gelijken op hun Heer , net zoals je bij kinderen vaak ziet , dat ze gaan zien en doen , net zoals hun ouders .
Dat is ' wandelen met de Heer ' , maar zover ben ik nog niet hoor , ik heb nog veel te leren , ik ben nog niet op het eind van mijn levens leerschool gekomen .
Laatst gewijzigd door ebenhaezer op 24 mei 2013, 17:07, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Hier heb je de wat minder bekende manuscripten:ebenhaezer schreef:
Oho TALISMAN , bestaan er dan VERSCHILLENDE N.T. ? Nog niet van gehoord en ook nog niet tegengekomen in de boekhandels hoor !!!
http://www.earlychristianwritings.com/
En dan de " recente " Katholieke versies:
http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl
En dan zijn er nog de
Russisch-orthodoxe
Syrische-orthodoxe
Grieks-orthodoxe
En dan is de lijst nog lang niet volledig.
Probeer anders een andere krantenwinkel.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Terug van een weekje weg kan ik nu pas een antwoordje geven Reini.
Dat heeft op zich niets met geloof te maken maar meer met indoctrinatie van de minder bewuste en onwetende mensen door geslepen machtsbeluste lieden.Reini schreef:Als we nu even aannemen dat dit proces van bewustwording klopt, zoals jij het ziet, Janx, dringt zich direct de volgende vraag bij mij op:
Hoe komt het dan, dat miljoenen mensen, die een zekere religie aanhangen, overtuigd zijn dat je "ongelovige honden" mag afmaken?
Indien dezen letterlijk mensen hebben gedood, zeer zeker. Voor de overige, die geen bloed aan hun handen hebben, is het afhankelijk van hun levensgraad en kunnen overgaan naar hun sfeer bij overlijden, die past bij hun momentele persoonlijkheid.( dit laatste geldt voor ieder mens)Zijn dat toevallig allemaal wezens die nog vele levens moeten doormaken om tot inzicht te komen?
Zeker, elk leven dient gerespecteerd te worden, enkel niet altijd hun daden en werken.Er van uitgaande, uiteraard, dat elk leven moet gerespecteerd worden.
Het gros van de mensheid heeft vele levens geleefd en zijn in principe te lang op deze wereld veroorzaakt door de wetten van oorzaak en gevolg. Bijvoorbeeld, een ieder die een ander leven te vroeg heeft beëindig zal daar weer een leven voor terug moeten geven. Ene ja, als je een man bent zal je daarvoor eerst naar een moederlichaam moeten gaan. En daar zijn een aantal overgangen voor nodig alvorens je instaat bent om te kunnen baren. Bedenk even al die gevoerde oorlogen in het verleden, hoe vele mannen hebben niet gedood? En bedenk, voor elke omschakeling naar het moederkleed zijn honderden jaren mee gemoeid, is het dan niet zo vreemd dat er vele mensen zijn die nog man nog geheel vrouw zijn?Geen enkele die al vele levens doormaakte?
Neen, geheel niet toevallig maar gewoon evolutie of te wel door de wet van oorzaak en gevolg.Daarom, waar meer bewustzijn is aangaande het leven van je medemens en dier, is een gevolg van loutering door die wet. Je kunt hier mee doen wat je zelf wilt, maar alles heeft gevolgen of het aan neemt of niet, die levens wetmatigheden werkt zonder aanziens des persoons, kent dus geen uitzonderingen.Die oude zielen zitten dan heel toevallig waar ook beschaving is.... Confused
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
talisman schreef:Hier heb je de wat minder bekende manuscripten:ebenhaezer schreef:
http://www.earlychristianwritings.com/
En dan de " recente " Katholieke versies:
http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl
En dan zijn er nog de
Russisch-orthodoxe
Syrische-orthodoxe
Grieks-orthodoxe
En dan is de lijst nog lang niet volledig.
Probeer anders een andere krantenwinkel.
Dat er verschillende versies bestaan is duidelijk , door de versch. vertalingen of uit welke hoek ze komen , toch zijn ze alle tesamen DE BIJBEL ! , met de éne rode lijn : Christus en die gekruisigd , en daar gaat het toch om ?
De inhoud is belangrijker dan de kaft of wie ze vertaald hebben ! Kan het nog duidelijker ?
-
Fazal
Zijn schepping was het begin van alles.
Normaal dan, dat hij toen nog van niet beter wist!
Normaal dan, dat hij toen nog van niet beter wist!
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Het plaatje wat rolija laat zien geeft enkel aan hoe wij als mensheid met elkaar omgaan. Het heeft helemaal niets met een godheid te maken. Het leven zelf maakt geen onderscheid enkel de mens zelf. En zie wat het resultaat is.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Er kwamen vragen zoals , waarom , of de zin van : ziekte en vroegtijdige dood . Daar gaf Janx al zijn idee over in Topic " Kiezen v. religie ... " , op P. 3 . En ook in Topic " Zelfhypnose " , deed men een goede poging .
Maar kunnen er ook nog andere oorzaken zijn ? Waarom ook zoveel dépressies , zelfdoding , agressies ( mensen en kinderen zo nodeloos afmaken ) ?
Ik zou denken aan de zelfzekerheden die wegvallen in onze wereld , de dagelijkse negatieve , maar veelal ware , berichtgeving in radio en TV., de vele negatieve weersveranderingen en natuurverschijnselen overal op deze aarde !
Hoe kunnen we ons daar tegen beschermen , onze gezondheid bewaken , onze rust en vrede behouden ?
Kan de wetenschap daar misschien een antwoord op vinden ?
Maar kunnen er ook nog andere oorzaken zijn ? Waarom ook zoveel dépressies , zelfdoding , agressies ( mensen en kinderen zo nodeloos afmaken ) ?
Ik zou denken aan de zelfzekerheden die wegvallen in onze wereld , de dagelijkse negatieve , maar veelal ware , berichtgeving in radio en TV., de vele negatieve weersveranderingen en natuurverschijnselen overal op deze aarde !
Hoe kunnen we ons daar tegen beschermen , onze gezondheid bewaken , onze rust en vrede behouden ?
Kan de wetenschap daar misschien een antwoord op vinden ?
-
Verschillende vertalingen, verschillende betekenissen. Het maakt dus voor jou niet zoveel uit of je nu Rooms katholiek, Grieks orthodox, JG, Mormoon, Anglikaan of protestant....ebenhaezer schreef: Dat er verschillende versies bestaan is duidelijk , door de versch. vertalingen of uit welke hoek ze komen , toch zijn ze alle tesamen DE BIJBEL ! ,
..... als hij maar gekruisigd is en daar gaat het hem om.met de éne rode lijn : Christus en die gekruisigd , en daar gaat het toch om ?
-
talisman schreef:Reini schreef:Of uw God misschien Eb?![]()
![]()
Het moet wel een gekruisigde god zijn. De rest heeft geen belang.
Inderdaad TALIS , een gekruisigde ! God de Zoon gaf Zijn leven om de mensheid te redden , en dat is het belangrijkste in heel de Bijbel , DE rode lijn waar het om gaat , en de énige weg die mogelijk was , want geen mens was zonder zonde .
En wat je vorig schrijfje betreft , idd. gebruiken versch. godsdiensten die Bijbel met zijn diverse vertalingen , waaronder sommigen hem ook verkeerd gebruiken , naar hun eigen zinnetje . Maar onder deze alle , zijn zeker ware gelovigen , die de waarheid onderkennen en de Heer kent ze alle . Dat is mijn overtuiging .
Heb jij als ' wetenschapper ' wellicht toch een oplossing voor al de ellende in deze wereld ? Of is het zo : hij stond er bij en hij keek er naar ? Ik ben echt benieuwd hoor ?
-
O jazeker. Schaf al dat bijgeloof af en de krant wordt al een stuk prettiger om lezen:ebenhaezer schreef: Heb jij als ' wetenschapper ' wellicht toch een oplossing voor al de ellende in deze wereld ?
- Pedofiele geestelijken
- Katholieken tegen protestanten
- Sjiieten tegen soenieten
- Christenen tegen moslims
- Boeddhisten tegen islamieten
En ga zo maar door. Allemaal omwille van een heilig sprookjesboek.
Doe de proef: knip alles van ellende zijn oorzaak of motivatie uit religie voortkomt en kijk of je nog voldoende krant over hebt op te aardappelen op te schillen.
-
Fazal
En euh ... was en is, de mensheid nu gered? Van watte bvb???EB schreef:God de Zoon gaf Zijn leven om de mensheid te redden
Heeft uw god daar dan geen oplossing voor?EB aan Talisman schreef:Heb jij als ' wetenschapper ' wellicht toch een oplossing voor al de ellende in deze wereld ? Of is het zo : hij stond er bij en hij keek er naar ?
Het lijkt mij eerder dat hij erbij stond en er naar keek!?
Ik heb zelfs de indruk dat hij er helemaal en al heel lang niet meer bij staat, omdat het hem waarschijnlijk verveelde om er nog langer naar te kijken!