Infecties, besmetting en HJT en spyware etc.

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

meloentoe

15 jun 2013, 14:53

Mogelijk is mijn inzicht niet juist, maar vertrouw er dan wel op dat ik op de vingers getikt word.

In het forumonderdeel "spyware" worden om uiteenlopende redenen HJT-logjes geplaatst met een verzoek om advies daarover.

Juister lijkt het mij een forumonderdeel "infecties" o.i.d. apart te hebben. Malware-infecties is namelijk een veel breder terrein dan spyware alleen.

Het onderdeel spyware zou dan alleen van toepassing kunnen zijn op ant-spywareprogramma's, installatie daarvan en advies daarover, bijvoorbeeld.

Kortom; het doet wat merkwaardig aan dat HJT in het onderdeel spyware behandeld wordt. Het onderdeel Spyware kan ook hernoemd worden tot "Infecties" of "HJT".
Spyware zou dan beter ondergebracht kunnen worden in een onderwerp "anivirus en anti-spyware programma's".......bijvoorbeeld.

Wilde ik even kwijt.:wink:

meloentoe

15 jun 2013, 17:58

Zoals geschreven.......niet alle malware is Spyware http://nl.wikipedia.org/wiki/Spyware.

In de huidige situatie plaatst iedereen met alle soorten van vermoedens op "infectie" een topic in de rubriek Spyware. Dit terwijl het ook om andere besmettingen kan gaan. Lijkt me overzichtelijker om daar een apart forumonderdeel voor in te richten.

Zou dat niet gebeuren, leef ik er geen dag minder door. :lol:

meloentoe

15 jun 2013, 19:11

hoshinkido schreef:melitoe,
:idea:
meloentoe :wink:

Ik heb verder niets toe te voegen, te verdedigen of aan te vallen. Wilde dit alleen melden. Dit gedaan hebbende en daarbij gevoegd het door mij voorziene, losgemaakte plezier bij hoshinkido stemt mij zeer tevreden. :wink:

pcekspeer

15 jun 2013, 20:48

Hoi meloentoe

Kan je heel goed volgen hé. Men zou het forum ook kunnen noemen "Malware". Is immers de verzamelnaam voor allerlei besmettingen, die in de pc zijn binnengedrongen op de een of andere wijze. In dat forum zouden dan uitsluitend malware worden behandeld. Toch ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Malware
Tja, de benaming van dit forum is indertijd zo gekozen en blijft zo verder bestaan ? Het kindje moet immers een naam hebben hé.:lol:
Wat misschien nog vreemder is, is dat malware-problemen behandeld worden in andere forums. Ook zo gegroeid zeker ?
Een TS (topic-starter) vraagt om hulp in het forum-software bijvoorbeeld, maar soms is het direct duidelijk dat het probleem malware-gericht is. Tja, dan zou dat bericht ook kunnen verplaatst worden naar het juiste forum. Vraag is : wie gaat dat de ganse dag in het oog houden hé : 24/24 en 7/7...

Een aantal maanden geleden, werden en steeds meer en meer vragen gesteld in het software-forum in verband met tablets enz.. Men heeft dan besloten hiervoor een afzonderlijk forum beschikbaar te stellen : mulitmedia.

Maar beveiligingssoftware, die de pc beschermt tegen besmettingen, hoort thuis in het forum-software hé. Evenals de software die besmettingen kan verwijderen, zonder dat hiervoor speciale kennis is vereist.
Uitzondering dus voor het behandelen van bepaalde besmettingen via HijackThis-software. Voor het ontleden van HijackThis-logjes is enige kennis nodig, en daarvoor zijn er op sennet 2 mensen aangesteld in het forum-spyware.
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

meloentoe

17 jun 2013, 21:41

hoshinkido schreef: neem dit niet kwalijk op aub,ik bedoelde dit goed meloentoe
en ik kom geen losgemaakte plezier scheppen ..dat is niet mijn bedoeling,verre van zelfs.
mvgr
Nee.......ik heb dit onderwerp ook onvoldoende doordacht en uitgewerkt geplaatst.

meloentoe

verhaegen
Support SeniorenNet

20 jun 2013, 22:51

is een mooie gedachte , en goed bedoelt hoor , en bedankt om het gewoon even hier te melden !
dit mag altijd , goede voorstellen zijn altijd welkom !

het is juist dat er een verdeling en onderverdeling moet zijn om het overzicht te kunnen houden of behouden
alléén één bemerking
hoe méér verdeling van onderwerpen , hoe onoverzichtelijker(minder overzichtelijker , kontroleerbaar ) het soms eigenlijk wordt
ook hoe moeilijker het soms wordt , voor mensen met minder ervaring , om hun posting te doen, in het juiste daarvoor bestemde onderdeel
het evenwicht tussen te weinig en tevéél, is een héél moeilijk iets