Cryptogrammen.
-
Valentijn65 - Lid geworden op: 07 feb 2012, 18:57
Rome
Omdat er vele wegen naar Rome leiden.
Omdat er vele wegen naar Rome leiden.
-
De positieve verwachting op deze landpunt werd vaak niet bewaarheid aan boord van deze schepen.
( 4, 2, 5, 4)
Ik zal jullie ietsje helpen.
K * * *
D *
G * * * *
H * * *
Denk hierbij aan de VOC.
( 4, 2, 5, 4)
Ik zal jullie ietsje helpen.
K * * *
D *
G * * * *
H * * *
Denk hierbij aan de VOC.
-
Gast
Kaap De Goede Hoop =landpunt/hoop=positieve verwachting/VOC=Verenigde Oostindische Compagnie=vloot schepen (de hele geschiedenis ken ik er niet van, dat zullen de Nederlanders beter weten).
-
Blij dat je 'm gevonden hebt Cunina! Ik begon me al bijna schuldig te voelen. Tenslotte waren het 5 woorden, iets wat ik hier nog niet gezien heb. In Nederland zie je dat regelmatig.
Je uitleg is ten dele goed.
Positieve verwachting = Goede Hoop
Landpunt = Kaap.
Om in de 17e eeuw met zeilschepen langs de zuidpunt van Afrika te gaan was altijd als een gokkast. Soms was er dagenlang geen wind en werden de schepen dus belet in het doorvaren of proviand innemen. Vandaar de naam.
Ik kon je 'cadeautje' niet op de gebruikelijke wijze presenteren. Je moet 't maar even op YouTube opzoeken. Ik vind 't wél een van de mooiste liedjes van dit moment.
Emeli Sandé - Clown - YouTube
Je uitleg is ten dele goed.
Positieve verwachting = Goede Hoop
Landpunt = Kaap.
Om in de 17e eeuw met zeilschepen langs de zuidpunt van Afrika te gaan was altijd als een gokkast. Soms was er dagenlang geen wind en werden de schepen dus belet in het doorvaren of proviand innemen. Vandaar de naam.
Ik kon je 'cadeautje' niet op de gebruikelijke wijze presenteren. Je moet 't maar even op YouTube opzoeken. Ik vind 't wél een van de mooiste liedjes van dit moment.
Emeli Sandé - Clown - YouTube
-
Gast
Emeli Sandé - Clown
Bedankt Valentijn, héél mooi!
Valentijn 2 punten
cunina 2 punten
vis met een boog afgeschoten (6)