mijn man is overleden
-
falcon1 - Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Lieve Tina,
ik hoop echt dat het de goede kant op gaat met Misty.
Je kan alleen maar hopen hé.
Nu ik lees dat je een dagboekje bijhoudt van Misty is het misschien ook goed om op te schrijven wat er aan de aanval vooraf ging. Dikwijls is er een oorzaak aan die aanvallen.
Hopelijk gaat het met jou wat beter. Misschien bij beter weer toch af en toe eens de deur uit. Het zou je zinnen wat kunnen verzetten.
We wensen je in elk geval heel veel sterkte!
Liefs,
Veertje & Rudy
ik hoop echt dat het de goede kant op gaat met Misty.
Je kan alleen maar hopen hé.
Nu ik lees dat je een dagboekje bijhoudt van Misty is het misschien ook goed om op te schrijven wat er aan de aanval vooraf ging. Dikwijls is er een oorzaak aan die aanvallen.
Hopelijk gaat het met jou wat beter. Misschien bij beter weer toch af en toe eens de deur uit. Het zou je zinnen wat kunnen verzetten.
We wensen je in elk geval heel veel sterkte!
Liefs,
Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...
-
tina316 - Lid geworden op: 21 mei 2012, 03:37
ik denk niet dat er een specifieke oorzaak is als ze die aanval doet het is al de tweede maal altijd tegen de ochtend als ze ligt te slapen
ik hoop toch zo dat ze opeens weer weg blijven voor mijn kleine meisje
anders is ze goed ze speelt ze eet en ze is een echte deugniet
maar zoals ik met alles zoveel geluk heb in het leven zal dat wel niet gebeuren
al wat ik kan doen is afwachten om te zien hoeveel keer ze het krijgt an als het teveel is moet ik haar laten inslapen
ik heb weer wat moeilijke dagen achter de rug het is nu 15 maanden dat arnold er niet meer is en elke maand als die dag dichterbij komt keert mijn hart in mijn lijf
ik hoop toch zo dat het hier toch een keer beter word
groetjes tina
ik hoop toch zo dat ze opeens weer weg blijven voor mijn kleine meisje
anders is ze goed ze speelt ze eet en ze is een echte deugniet
maar zoals ik met alles zoveel geluk heb in het leven zal dat wel niet gebeuren
al wat ik kan doen is afwachten om te zien hoeveel keer ze het krijgt an als het teveel is moet ik haar laten inslapen
ik heb weer wat moeilijke dagen achter de rug het is nu 15 maanden dat arnold er niet meer is en elke maand als die dag dichterbij komt keert mijn hart in mijn lijf
ik hoop toch zo dat het hier toch een keer beter word
groetjes tina
-
falcon1 - Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Lieve Tina,
ik dacht eerder zoals bij mensen, daar kan epileptie ook opgewekt worden door lichtveranderingen.
We hopen echt dat voor jou de kansen eens gaan keren. Je hebt nu al genoeg te verwerken gehad!
We wensen je nog veel sterkte en nog hoopvolle dagen.
Liefs,
Veertje & Rudy
ik dacht eerder zoals bij mensen, daar kan epileptie ook opgewekt worden door lichtveranderingen.
We hopen echt dat voor jou de kansen eens gaan keren. Je hebt nu al genoeg te verwerken gehad!
We wensen je nog veel sterkte en nog hoopvolle dagen.
Liefs,
Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...
-
gerarda - Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55
Hallo Tina,
Hoe gaat het met u en met Misty? Ik denk veel aan jullie hoor. Maar ik ga het een hele tijd druk hebben omdat mijn kleinkinderen bij mij komen.
Maar ik heb dat wel graag hoor. Voor altijd zou dat wel te lastig zijn voor mij ,maar zo een veertiental dagen tot in de namiddag 15,30 u blijven ze hier en dan doe ik ze naar huis.
De oudste is hier nu ook eens blijven slapen. Dat is nog de reden Tina dat ik hier nog wat wil blijven voor de kinderen. Anders zou ik ook liever bij Marc zijn.Maar de kinderen hebben mij nodig. Ze zijn 14 en 11 jaar.
Ik wens u nog beterschap voor Misty .
Groetjes Gerarda
Hoe gaat het met u en met Misty? Ik denk veel aan jullie hoor. Maar ik ga het een hele tijd druk hebben omdat mijn kleinkinderen bij mij komen.
Maar ik heb dat wel graag hoor. Voor altijd zou dat wel te lastig zijn voor mij ,maar zo een veertiental dagen tot in de namiddag 15,30 u blijven ze hier en dan doe ik ze naar huis.
De oudste is hier nu ook eens blijven slapen. Dat is nog de reden Tina dat ik hier nog wat wil blijven voor de kinderen. Anders zou ik ook liever bij Marc zijn.Maar de kinderen hebben mij nodig. Ze zijn 14 en 11 jaar.
Ik wens u nog beterschap voor Misty .
Groetjes Gerarda
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Voor Tina en de vrienden.. een fijne zondag vandaag...
en hopelijk wordt het een mooie zonnige dag
probeer er toch maar een beetje van genieten...
een wandelingetje ... terrasje...
Groetjes en een sterkteknuffeltje...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
lieve gerarda het gaat voorlopig goed met misty
ik ben blij voor jou dat je je kleinkinderen bij je hebt dat verzet ook je gedachten en ze hebben je heel zeker nodig niemand kan een grootmoeder vervangen
misty mag niet meer bij me zitten als ik aan de pc zit want inderdaad rudy ik heb dat gelezen dat bewegende beelden niet goed zijn voor epilepsie
het zonnetje schijnt en ik heb wat buiten in de tuin gezeten met misty en tygro maar lang in de zon is ook niet goed voor haar
hopelijk heeft ze een tijdje geen aanvallen er zitten nu al 10 dagen tussen
ik vind het zo zielig als ze dat krijgt
dat kleine arme beestje heeft ook nog niet veel geluk in haar leven gehad eerst die slagen en nu dit
gisteren ben eens weg geweest naar stad en op een terrasje gezeten maar ik voelde mij wel heel eenzaam tussen al die lachende mensen en het ging me niet
groetjes tina
ik ben blij voor jou dat je je kleinkinderen bij je hebt dat verzet ook je gedachten en ze hebben je heel zeker nodig niemand kan een grootmoeder vervangen
misty mag niet meer bij me zitten als ik aan de pc zit want inderdaad rudy ik heb dat gelezen dat bewegende beelden niet goed zijn voor epilepsie
het zonnetje schijnt en ik heb wat buiten in de tuin gezeten met misty en tygro maar lang in de zon is ook niet goed voor haar
hopelijk heeft ze een tijdje geen aanvallen er zitten nu al 10 dagen tussen
ik vind het zo zielig als ze dat krijgt
dat kleine arme beestje heeft ook nog niet veel geluk in haar leven gehad eerst die slagen en nu dit
gisteren ben eens weg geweest naar stad en op een terrasje gezeten maar ik voelde mij wel heel eenzaam tussen al die lachende mensen en het ging me niet
groetjes tina
-
Tina ik ga volgende week naar het dienstencentrum van het ocmw waar ze activiteiten doen. Ik heb gezien dat ze lijndansen doen en dat interesseert mij . Misschien dat dit voor u niet zou gaan ? maar ze doen nog andere dingen ook. Ik ga zelfs eens naar de cafétaria gaan ik zal daar ook wel wat horen. Maar ik weet dat ge kunt kaarten of pietjesbak spelen en nog andere dingen. Ik ga vooral voor dat lijndansen om wat beweging te hebben . Wat ze ook doen is uitstappen ergens naartoe met de trein of de bus.
Ik zou al geweest zijn maar omdat de jongste kleinzoon hier alleen was wilde ik niet gaan.het is de vrijdag hier in Aalst.
Ik ga duimen voot Misty dat het toch nog goed komt.
groetjes Gerarda
Ik zou al geweest zijn maar omdat de jongste kleinzoon hier alleen was wilde ik niet gaan.het is de vrijdag hier in Aalst.
Ik ga duimen voot Misty dat het toch nog goed komt.
groetjes Gerarda
-
ja Tina dat gevoel heb ik ook. Dat moeten e leren aanvaarden. Ik heb het wel nodig om eens buiten mijn huis te gaan .
Maar ik ga nu zien wat dit zegt hier in het dienstencentrum.
De moed niet opgeven . Maar toch zult ge moeten gaan waar andere mensen zijn die actief bezig zijn.
Groetjes gerarda
Maar ik ga nu zien wat dit zegt hier in het dienstencentrum.
De moed niet opgeven . Maar toch zult ge moeten gaan waar andere mensen zijn die actief bezig zijn.
Groetjes gerarda
-
Hallo Tina, en de vrienden
Vandaag geen terrasjesweer..
het is natuurlijk wel de bedoeling als je buitenkomt dat je
een praatje kan maken.. als je op een terrasje gewoon even
vriendelijk naar de mensen knikt en je zegt iets over het weer of zo
dan zullen de mensen ook tegen jou een babbelke doen...
als je alleen gaat zitten weten de mensen niet dat je behoefte
aan een praatje hebt ... en ik weet best dat het niet eenvoudig is
omdat ik het ook heb moeten leren.. 21jaar geleden was het nog helemaal niet zo gewoon dat vrouwen op een terrasje gingen zitten
Het is jezelf overwinnen en zelf iemand aanspreken...
aan de kassa van de supermarkt of zoals gerarda zegt ...
aan de activiteiten meedoen van een dienstencentrum...
daar doen ze vanalles, praatsessies, bingo, handwerk,
een uitstapje, eventueel met rolwagen en nog zoveel meer...
maar niemand brengt het aan huis....
Ik wens je sterkte en moed Tina,
Arnold zou jou graag een beetje gelukkiger zien denk ik...
Maar het is niet makkelijk... dat ontken ik niet...
en het gaat niet gewoon vanzelf...
een dikke knuffel en tot...
Vandaag geen terrasjesweer..
het is natuurlijk wel de bedoeling als je buitenkomt dat je
een praatje kan maken.. als je op een terrasje gewoon even
vriendelijk naar de mensen knikt en je zegt iets over het weer of zo
dan zullen de mensen ook tegen jou een babbelke doen...
als je alleen gaat zitten weten de mensen niet dat je behoefte
aan een praatje hebt ... en ik weet best dat het niet eenvoudig is
omdat ik het ook heb moeten leren.. 21jaar geleden was het nog helemaal niet zo gewoon dat vrouwen op een terrasje gingen zitten
Het is jezelf overwinnen en zelf iemand aanspreken...
aan de kassa van de supermarkt of zoals gerarda zegt ...
aan de activiteiten meedoen van een dienstencentrum...
daar doen ze vanalles, praatsessies, bingo, handwerk,
een uitstapje, eventueel met rolwagen en nog zoveel meer...
maar niemand brengt het aan huis....
Ik wens je sterkte en moed Tina,
Arnold zou jou graag een beetje gelukkiger zien denk ik...
Maar het is niet makkelijk... dat ontken ik niet...
en het gaat niet gewoon vanzelf...
een dikke knuffel en tot...
-
Tina ik moet u wel bewonderen zoals ge met Mitsy bezig bent. Ik heb wel een andere mening, maar ik volg uw idee ook. Ge hebt van het begin voor haar gevochten en dat doet ge nu nog en als ge u daar goed bij voelt en ge geniet van de speelse Misty na zo een aanval , wie weet dat het nog over gaat. Ofwel beslist ge als ge er klaar voor bent. ge weet waarschijnlijk hoe Arnold er zou over denken.
Bij onze hond is het ook gestopt maar dat was omdat hij dat kreeg door een zware medicatie dat hij gekregen had.
We hebben ze toch nà vijf jaar moeten afgeven omdat ze cardiomyopathie had om kort te zeggen hartziekte.
Groetjes gerarda
Bij onze hond is het ook gestopt maar dat was omdat hij dat kreeg door een zware medicatie dat hij gekregen had.
We hebben ze toch nà vijf jaar moeten afgeven omdat ze cardiomyopathie had om kort te zeggen hartziekte.
Groetjes gerarda
-
arnold zou mij inderdaad gelukkiger willen zien maar het is heel moeilijk oma-c
ik ben al vele keren voorbij het dienstencentrum hier gewandeld maar binnen gaan durf ik nog altijd niet
en vele activiteiten kan ik gewoon niet meedoen
ook wat die terrasjes betreft ik knik en zeg vriendelijk goedendag ,maar mensen zitten over het algemeen in groepjes en dan letten ze niet op je
enfin ik zal het wel leren zeker
gelukkig heb ik wel mijn vriendinnen waar ik elke dinsdag naartoe ga
maar als ik dan thuis kom voel ik me dubbel eenzaam
het gemis en het verdriet dat blijft er mogen nog zoveel jaren voorbij gaan
ik vecht inderdaad voor mijn kleine misty gerada en ik zal haar niet gauw laten gaan, alleen als het niet verder kan en ze zou afzien
dat zou ik niet toelaten ze heeft tenslotte ook al genoeg meegemaakt in haar jonge leventje
maar mensen die epilepsie hebben geven ze ook geen spuitje
er zitten nu al dertien dagen tussen sinds ze het laatst een aanval gedaan heeft
ik hoop zo dat ze opeens weg blijven zoals ze gekomen zijn
groetjes tina
ik ben al vele keren voorbij het dienstencentrum hier gewandeld maar binnen gaan durf ik nog altijd niet
en vele activiteiten kan ik gewoon niet meedoen
ook wat die terrasjes betreft ik knik en zeg vriendelijk goedendag ,maar mensen zitten over het algemeen in groepjes en dan letten ze niet op je
enfin ik zal het wel leren zeker
gelukkig heb ik wel mijn vriendinnen waar ik elke dinsdag naartoe ga
maar als ik dan thuis kom voel ik me dubbel eenzaam
het gemis en het verdriet dat blijft er mogen nog zoveel jaren voorbij gaan
ik vecht inderdaad voor mijn kleine misty gerada en ik zal haar niet gauw laten gaan, alleen als het niet verder kan en ze zou afzien
dat zou ik niet toelaten ze heeft tenslotte ook al genoeg meegemaakt in haar jonge leventje
maar mensen die epilepsie hebben geven ze ook geen spuitje
er zitten nu al dertien dagen tussen sinds ze het laatst een aanval gedaan heeft
ik hoop zo dat ze opeens weg blijven zoals ze gekomen zijn
groetjes tina
-
Dag Tina,
Begrijp me net verkeerd hoor, ik begrijp best dat het
moeilijk is om alleen thuis te komen ...thuis te zijn...
dat heb ik zelfs nog wel eens na zoveel jaren.. dat is onvermijdelijk..
je bent tenslotte alleen daar.. en het is stil... alhoewel hier de radio
altijd aanstond om die stilte te breken.. ik luisterde er niet naar
maar het gaf de indruk dat ik niet alleen was...
Het is niet anders hé.. het kan ook niet veranderen
hoe droef en triestig we ook zijn.. we zijn alleen...
en daar moeten we het mee doen....(ik ben nog alleen al 21jaar)
Je kan er alleen het beste van proberen maken
want dat kan niemand anders voor ons doen...
Denk niet dat het bij ons op een jaartje "beter" was.. zeker niet ...;roll;
we hebben er allemaal veel tijd voor nodig gehad..
en heel veel moeite voor moeten doen ...
ik kan jou alleen veel sterkte wensen, en een knuffel zenden..

Begrijp me net verkeerd hoor, ik begrijp best dat het
moeilijk is om alleen thuis te komen ...thuis te zijn...
dat heb ik zelfs nog wel eens na zoveel jaren.. dat is onvermijdelijk..
je bent tenslotte alleen daar.. en het is stil... alhoewel hier de radio
altijd aanstond om die stilte te breken.. ik luisterde er niet naar
maar het gaf de indruk dat ik niet alleen was...
Het is niet anders hé.. het kan ook niet veranderen
hoe droef en triestig we ook zijn.. we zijn alleen...
en daar moeten we het mee doen....(ik ben nog alleen al 21jaar)
Je kan er alleen het beste van proberen maken
want dat kan niemand anders voor ons doen...
Denk niet dat het bij ons op een jaartje "beter" was.. zeker niet ...;roll;
we hebben er allemaal veel tijd voor nodig gehad..
en heel veel moeite voor moeten doen ...
ik kan jou alleen veel sterkte wensen, en een knuffel zenden..
-
Ja Tina en Oma- dat is de tol die we betalen door een goed huwelijk gehad te hebben. Hoewel het soms lastig is dat verdriet ben ik toch blij dat ik verdriet kan hebben voor iemand die me zo dierbaar was en waar ik zo gelukkig mee was.
En ik vrees dat het zal zijn zoals oma-c zegt het verdriet zal ons blijven achtervolgen.
Ik heb ooit eens een tijdje elke dag bij de zelfde mensen geweest en als die aan het praten waren of aan het klagen waren moet ik zeggen over hun man stond ik daarbij voor spek en bonen. Ik dacht dat zij zullen gedacht hebben dat ik mijn miserie niet wilde vertellen. Ik zei tegen Marc als ik thuis kwam. Dat is lastig daar bij die mensen voor mij. Ik kan niets vertellen en hij zei dat begrijp ik niet zo een babbelaar zoals gij niet weten wat vertellen, maar toen ik zei ja ze klagen over hun man en ik heb er geen reden voor. En dan moest hij lachen en zei is dat niet gemakkelijk
groetjes gerarda
En ik vrees dat het zal zijn zoals oma-c zegt het verdriet zal ons blijven achtervolgen.
Ik heb ooit eens een tijdje elke dag bij de zelfde mensen geweest en als die aan het praten waren of aan het klagen waren moet ik zeggen over hun man stond ik daarbij voor spek en bonen. Ik dacht dat zij zullen gedacht hebben dat ik mijn miserie niet wilde vertellen. Ik zei tegen Marc als ik thuis kwam. Dat is lastig daar bij die mensen voor mij. Ik kan niets vertellen en hij zei dat begrijp ik niet zo een babbelaar zoals gij niet weten wat vertellen, maar toen ik zei ja ze klagen over hun man en ik heb er geen reden voor. En dan moest hij lachen en zei is dat niet gemakkelijk
groetjes gerarda