mijn man is overleden

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

falcon1

04 jul 2013, 17:32

Lieve Tina,

sorry dat ik er wat weinig ben maar het kan hier soms zo druk zijn :?

Gelukkig gaat het nog steeds goed met Misty! Laat ons nu hopen dat het zo blijft!

Toch ben ik blij dat je er eens bent op uitgetrokken bent. Ik denk dat die eerste stappen alleen voor iedereen wel verschrikkelijk moeilijk geweest zijn!
Ik herinner me dat ik de eerste malen reeds op 10 stappen van mijn wagen terug gegaan ben. Ik had ook steeds de vraag: wat heeft het voor zin...
Maar toch, een mens mag zich niet opsluiten en vereenzamen. Dat is niet goed voor het gemoed.
Je hebt natuurlijk de tegenslag dat je nergens terecht kan maar toch moet je er de gewoonte van maken om er af en toe eens op uit te trekken. In het begin zal je je zeker enorm ergeren in "hoe goed" anderen het hebben. Maar na een tijdje zwakt het af en zal je meer oog hebben voor andere dingen. Je moet weten dat fietsen ook niet in een keer lukt en als je het opgeeft lukt het zelfs nooit!

Daarom wensen we je veel sterkte en doorzettingsvermogen en hopen met je mee dat het gaat lukken!

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Oma-C

05 jul 2013, 13:31

Hi Tina en de vrienden...ik kom dag zeggen..
ik ben er even niet... maar ik kom zeker terug ..
Sterkte en tot later :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

tina316

05 jul 2013, 21:36

we zijn inderdaad alleen helemaal alleen
en het blijft moeilijk en zeker als je al niet veel meer buiten kwam zoals ik
en als ik dan al eens beslis om een stapje buiten te zetten dan heb ik dat ook rudy tegen dat ik aan de voordeur kom zeg ik dan waarom zou ik het doen ,aan wat begin ik weer en waar moet ik naar toe
dan heb ik al weer goesting om om te draaien en toch binnen te blijven
dit is al veel gebeurt
maar dan denk ik weer een dag helemaal alleen en ga ik toch
maar tussen al die mensen voel ik mij nog eenzamer
ook als het mooi weer is vroeger gingen we samen naar de zeedijk en zaten wat op een bankje en daarna iets gaan drinken op een terrasje
nu zit ik alleen op ons bankje en dat roept altijd zoveel herinneringen op dat het pijn doet
en inplaats van een terrasje te doen ga ik naar huis en moet ik weer veel wenen omdat arnold er niet meer is

morgen ga ik nu toch weer eens naar het centrum een beetje winkels kijken en misschien dat ik nu durf me op een terrasje te instaleren met een koffie

een fijn en zonnig weekend allemaal
groetjes tina

gerarda

06 jul 2013, 07:55

Hallo Tina ik ben dus gisteren naar dit dienstencentrum geweest voor dat lijndansen . Ik vond het leuk zoals ik de mensen bezig zag onder begeleiding van een dansleraar.
Ik mocht direct eens meedoen zonder betalen maar ik had geen tijd omdat de kinderen voor een weekend weg gaan en ik de hond moest halen om bij mij te blijven.Maar het is 3,5 om daar te zijn tussen 14u en 17 u en daarin is begrepen de lesgever een een tas koffie met een koek ( ja ik ging feitelijk om wat te vermageren hoor :roll: ) maar die koek heef ik dan aan de kinderen.
Ik ben al aan het aftellen om volgende week te beginnen.
Tina ik wil daarmee niet zeggen dat gij dit moet doen hoor. Maar er zijn nog mogelijkheden. Dat is waarschijnlijk overal want vroeger ging ik in Eeklo om te breien dat doen ze hier ook ook computer les enz...
Daar eens naartoe gaan kost niets en ge weet nooit dat ge daar gemakkelijk er mensen leert kennen.

Ik tracht u maar een beetje te helpen hoor.

groetjes gerarda

falcon1

06 jul 2013, 22:12

Lieve Tina,

ik hoop dat het je gelukt is.
Het voordeel om zo, zonder verplichtingen, onder de mensen te komen heeft als voordeel dat je altijd weg kan als het niet lukt.
Maar anderzijds moet je toch trachten wat in jezelf te investeren door vol te houden, anders lukt het natuurlijk niet.
Je zal er echt moeten aan wennen hoor.
Bovendien zal Arnold daar helemaal geen probleem mee hebben denk ik...
In tegendeel.
Je zal stilaan je manier van denken moeten veranderen.
Bewaar de mooie herinneringen die je hebt aan je lieve Arnold, en je moet nu zelf bepalen wat je met je leven doet.
Je moet zeker nog iets maken van je leven en dat kan gerust in harmonie met de herinneringen aan Arnold.

We wensen je nog veel sterkte!

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

tina316

10 jul 2013, 20:07

vandaag eindelijk bericht gekregen voor een poetshulp via ocmw kom ik niet in aanmerking je moet 12 punten hebben en ik heb er maar 10
nog eens proberen via solidariteit voor het gezin want dienstencheques zijn te duur voor mij omdat ik ze niet in de belastingen kan inbrengen
t'is hier toch erg hoor in belgie als je hulp nodig hebt

groetjes tina

gerarda

10 jul 2013, 20:28

Wel Tina dat vind ik toch wel erg voor u hoor en als ge dan hoort wat die vreemden allemaal bekomen nu begrijp ik er niets meer van.
Ik zit mij hier nu kwaad te maken.

Ik durf u niets meer voorstellen.
Ofwel zal ik toch nog iets vragen. Kunt ge niet naar de sociale dienst van de mutualiteit gaan , of hebt ge dit al gedaan.

Allee meiske ik heb medelijden met u hoor, maar daar bent ge niet mee geholpen.

Groetjes Gerarda

tina316

10 jul 2013, 21:13

ik heb het via de sociale dienst van de mutualiteit gedaan gerarda de sociaal assistente had contact opgenomen met de poetsdienst van het ocmw omdat mijn inkomsten zo laag zijn zei ze dat ik recht had op poetsdienst van daar
je moet hier inderdaad een kleurtje hebben en een andere taal spreken voordat je hier recht op iets hebt

ik ben 66 % invalide maar dat is niet genoeg ,je moet hier eerst je armen of benen kwijt zijn voor je ergens hulp krijgt als belg

ik zit al weer heel de tijd te huilen ik weet niet meer waar ik nu nog moet gaan
ze pakken alles af eerst arnold dan verlies ik mijn invaliditeitsuitkering en mijn sociaal tarief omdat ik weduwe geworden ben en nu heb ik geen recht op hulp
alleen als ik de volle pot betaal kan er iemand komen ,maar dat is veel te duur voor mij
je zou voor minder de courage verliezen hier

groetjes tina

Oma-C

12 jul 2013, 18:36

Vanuit een zonnig Oostenrijk allemaal de beste groetjes... :wink:
Ik hoop dat iedereen gezond en wel is :roll:
zo niet?: beterschap aan wie het kan gebruiken...en sterkte...
ik heb nog niks bijgelezen... sorry...:?
Tot de volgende keer .. :) als het lukt om erdoor te geraken :)

tina316

13 jul 2013, 02:46

oma-c fijne vakantie gewenst

tulpje 11

13 jul 2013, 18:26

Halloo lieve tina,

Ik kom hier eigenlijk nooit ,maar nu was ik zo aan het rondneuzen en kwam hier terecht.En ik was aan het wenen,toen ik je verhaal aan het lezen was.

Ik ben ook weduwe 9 jaar geleden stierf mijn man ,hij was nog zeer jong en ik ook .Maar ik weet heel goed hoe moeilijk het is om ergens te gaan ,ik had juist hetzelfde gelijk jij nergens durven gaan .Ik voelde mij echt rot en zag het echt niet meer zitten,maar heel langzaam gaat dat beter hoewel ik heb nog veel verdriet.Lieve tina vaak kan niemand je helpen .Maar met de tijd gaat dat beter maar het hart van ons is gebroken.Maar we moeten er door .

Lieve tina,dikke knuf van mij.

gerarda

13 jul 2013, 20:10

Tulpje 11 ik vind het lief van u dat u Tina wat hulp bied om er bovenop te geraken. Zoazls ge ziet zijn we met verscheidene mensen die haar er trachten bovenop te helpen en hopen dat het toch nog lukt . We vinden haar een lieve vrouw, die de moed niet mag opgeven.
Wij hebben he took allemaal meegemaakt maar de ene heeft het wat gemakkelijker dan de andere.

Tina doe uw best en vecht voor uzelf.

Groetjes Tina en tulpje

Gerarda

Oma-C

14 jul 2013, 07:53

Goede morgen Tina, en de vrienden
ik heb nog niks bijgelezen maar ik kom
eventjes een mandje moed en vechtlust zenden vanuit Oostenrijk..
ik kan niet veel aan de pc zitten nu 't is vakantie met de kinderen
Ik wens je veel sterkte :)

tulpje 11

14 jul 2013, 11:37

Halloo tina en gerarda,

Gerarda is wel waar wat ge zegt de een heeft het moeilijker dan de anderen.Maar het is toch niet min zo plots alleen er voor staan.Ik wil uit heel mijn hart dat Tina ook blij zal zijn als ze onder de mensen kan komen.zonder zich eenzaam te voelen.En tina ge moet het ook doen trek u niets aan en doe het.
En van die poets vrouw vind ik ook zo erg tina ,het is niet min tegenwoordig moet je echt stervende zijn eer ge een poets vrouw krijgt.

Ik geef je nog een dikke knuf tina en gerarda doeiiiii.

Tulpje

tina316

15 jul 2013, 01:15

tulpje bedankt voor je lieve woorden ,ik vind het erg voor je dat je je man ook zo vroeg hebt verloren er zijn zoveel dingen in een mens zijn leven die niet eerlijk zijn

gerarda het is fijn dat er hier mensen zijn die zo meelevend zijn met een ander
veel moed heb ik weer niet meer
als je de ene opdonder na de andere moet incasseren dan heb je het gevoel dat je door iedereen in de steek word gelaten

ook met die poetshulp ,het heeft lang geduurd voor ik de stap durfde zetten om hulp te vragen en je ziet het dan loop je weer tegen een muur ik ben invalide 66% en heb 10 punten maar dat is niet genoeg om een poetshulp te krijgen via ocmw je moet 12 punten hebben en dat is al voor mensen die niets meer kunnen zelfs niet of amper kunnen lopen
de andere moeten maar de volle pot betalen en ik kan niets inbrengen in de belastingen omdat ik een minimum pensioen heb
dus 9 euro betalen per uur is te duur voor mij en dan ben je nog verplicht om ten minste 2 maal per maand te nemen of ze komen niet

enfin ik zal maar verder ploeteren zoals ik bezig ben zeker
het is heel eenzaam in deze wereld
het loopt vol met volk en je kunt je zo alleen voelen
het is heel moeilijk om zo verder te moeten leven zonder mijn man

bedankt tulpje en gerarda en gerarda je moet je niet boos maken als je dit leest dat doe ik ook niet meer ik ben er gewoon te moe voor

oma-c hopelijk heb je een fijne vakantie in oostenrijk met je kinderen een heel mooi plaatsje uitgezocht
groetjes tina