Panosonic FZ200

Kunst is als liefde en voor een liefde wil ik getuigen. (Marijke de Goey - 1947)

Luckas

23 jul 2013, 19:52

Wie o wie heeft ook zo'n toestel? Ik heb het gekocht maar er zitten teveel mogelijkheden op voor mijn intelligentie :-)

Ik wilde een degelijk toestel om vogels achter gaas en tralies te fotograferen maar heb problemen als ik inzoom om scherp te stellen op wat ik wel fotograferen en scherpstellen. Weet er iemand hoe mij te helpen opdat ik wel een scherpe vogel zal hebben en geen scherp gaas met een wazige vogel op de achtergrond? Thanks!!!

Ik weet het: Lees de gebruiksaanwijzing!! maar zoals gezegd gaat deze mijn petje te boven daar ik een leek ben op gebied van diafragma en alle snufjes van dergelijk toestel. Ik had/heb voordien een klein zakformaatding maar voor op een afstand een dier of vogel scherp en goed in beeld te hebben is die niet geschikt.

josh-andre

05 aug 2013, 21:46

He lukcas wie gaat er foto trekken door de gaas..?
het fototoestel gaat zich scherp stellen op de gaas ,niet op de vogel die er achter zit..
Aan het fototoestel is niets mios mee...Maar de fotograaf maakt een openning in de gaas waar hij zijn lens door steekt om vogels te fotogaferen..
Ik heb de Panasonic fz100 en maak uitstekende foto's
Ik heb er zelf een eksta macro lens bij gekocht..en zelfs een telellens..
Ik ben bste te vreden..

Luckas

05 aug 2013, 22:02

josh-andre schreef:He lukcas wie gaat er foto trekken door de gaas..?
wie? ik als ik een dierenpark, zoo of bij een liefhebber te gast ga om foto's van parkieten en papegaaien te nemen voor onze club

paullamb

05 aug 2013, 23:05

Toch zal u even de handleiding moeten lezen.
Vooral het scherpstellen en de Diafragma voorkeuze.

U moet proberen het kleinst mogelijk diafragma te programmeren.
Het probleem gaat altijd zijn dat dit toestel altijd automatisch scherpstellen en dat u niet manueel kan ingrijpen.

Test ook eens de portret stand, stel scherp op iets dat op gelijke afstand van de vogel zit, hou dit vast en druk dan af met lens gericht op kooi.

Een ding niet vergeten!! Oefening baart kunst!!

hviaene

06 aug 2013, 08:47

Wat geeft het als je met je lens tot vlak tegen het gaas komt? (als dat mogelijk is)

Luckas

06 aug 2013, 09:50

bij het inzoomen is steeds de camera bezig met scherpstellen op zowel de vogel als het gaas en slaat een beetje tilt;

blijkbaar heb ik een verkeerd toestel gekocht :-(

Danny.

06 aug 2013, 10:11

Lukas, ik ben in het bezit van een heel primitiel digitaal toestel, zo eentje van in het begin van de digitale periode, en inderdaad, als ik het toestel inschakel, en ga zo enkele voorwerpen bekijken, dan hooer jet het toestel zich steeds aan wat ik aan het bekijken ben, ook stelt het toestel steeds belichting en lensopening bij.

Ik weet niet of dit op jouw toestel mogelijk is, maar kan je de ontspanner niet half indrukken?

Deze truk gebruik ik om mijn toestel te dwingen op iets in te stellen, ik "mik" op een bepaald doel, druk de ontspanner half in, en het toestel stelt automatisch alle parameters in op dat bepaalde doel (zoals Paul hier hoger ook reeds van sprak), als ik nu, zonder die ontspanner los te laten, mijn toestel naar iets anders richt, en dan de ontspanner verder indruk, dan wordt er een foto gemaakt met de parameters van dat eerste "doel".

Zo kan ik zelf een foto over of onder belichten, en ook de afstand vast laggen.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

hviaene

07 aug 2013, 14:13

Luckas schreef:bij het inzoomen is steeds de camera bezig met scherpstellen op zowel de vogel als het gaas en slaat een beetje tilt;

blijkbaar heb ik een verkeerd toestel gekocht :-(
Nee hoor, alle automatische toestellen zullen daar (in mindere of meerdere mate) kast van hebben.

palomino

19 aug 2013, 19:22

Gebruik de manuele scherpstelling van het toestel (MF). Ga zo dicht mogelijk bij de draad staan en stel scherp op de vogel met de ring voor manuele scherpstelling op de lens. Gebruik een zo groot mogelijk diafragma (klein getal, zo zal de draad helemaal niet meer te zien zijn.

Palomino
Go ahead, make my day