Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer

21 aug 2013, 18:48

Silver Wolf schreef:Allelujah...
Quote EB: Deze laatsten willen leven net als de Heer Jezus het ons voorleefde , en dat is wel heel anders ( " acht de ander hoger dan uzelf " , en " hebt elkander hartelijk lief " ) .
Einde citaat.

Tja, dat is inderdaad de taal die o.a. in "Het gezin Van Paemel", "Priester Daens" (*) en Klinkaart" zo mooi werden uitgebeeld.

De uitgebuite hard wroetende boeren en nadien fabriekswerkers moésten Meneer den Baron (en zijn ruggensteun, waaronder de clerus) achten. Met hun pet in de hand en ontbloot nederig gebogen hoofd, langs de kant van de weg gaan staan, als meneer den baron (hautain) op zijn paard voorbijkwam.
De "kleibaronnen" (in de "Rupelstreek"; regio die ik bijzonder goed heb gekend!) hebben even schandelijk als de katoenbaronnen - en met de steun van de clerus - zich verrijkt op de rug en 't zweet van wie niks had, dan een rist hongerende kinderen, want de pastoor citeerde; "ga en vermenigvuldig u!"
Hou ze arm en dom, dat predikten de slippendragers van de religie.

Gelukkig is de mensen hun franksken (Euro) allang gevallen.

(*) "Daens" kwam wel op voor de armen en werd dan ook door de clerus met hun politieke aanhang en die travestiet in Rome (die ze "paus" noemen) duidelijk vernederd en gekleineerd.

sw

SILVER WOLF , je hebt mijn antwoord niet goed gelezen , merk ik .
Jij ziet het grote verschil niet tussen ware gelovigen en pseudo gelovigen !
Die meneer de Baron , de clerus , de kleibaronnen en katoenbaronnen , getuigen door hun houding welk soort gelovigen ze zijn , hun werken zeggen mij dat ze God niet kennen en ook niet gehoorzamen .
Overal en in alles heb je altijd : goed en kwaad , voorstanders en tegenstanders . De ware gelovigen kennen hun Heer en vertrouwen Hem , maar ze zullen altijd de minderheid vormen , want de meerderheid zoekt liever eer en macht en bezit , en dat zijn nu juist de gedragingen die niets goeds voortbrengen ! Zo is dat nu eenmaal in onze wereld .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

21 aug 2013, 19:33

Pseudogelovigen zijn huichelaars, en (zgn) 'ware' gelovigen zijn bijgelovigen!
En daar wordt door hun zgz leiders (de huichelaars dus) dankbaar misbruik van gemaakt.
Want zij weten het best waar die (zgn heilige) klepel hangt.

'Zo', is dat nu eenmaal in onze wereld. :wink:

ebenhaezer

24 aug 2013, 09:42

Fazal schreef:Pseudogelovigen zijn huichelaars, en (zgn) 'ware' gelovigen zijn bijgelovigen!
En daar wordt door hun zgz leiders (de huichelaars dus) dankbaar misbruik van gemaakt.
Want zij weten het best waar die (zgn heilige) klepel hangt.

'Zo', is dat nu eenmaal in onze wereld. :wink:

FAZAL jongen , spreek niet over dingen waar je geen verstand van hebt !
De leiders van die ' huichelaars ' HOREN bij die huichelaars , en hebben niets te maken met de ware gelovigen , toch niet zo moeilijk om te begrijpen , dacht ik !

ebenhaezer

24 aug 2013, 15:59

Het bestaan van het Joodse Volk , als teken van de bevestiging van de betrouwbaarheid van de Bijbel en de bijbelse profetieën .
Een bevolkingsgroep die meer dan 20 eeuwenlang over ongev. 70 verschillende landen verspreid werd .
Kregen bovendien te maken met vervolging , holocaust en uitroeing !
Vele grootmachten verdwenen , maar het Joodse volk bleef door de eeuwen heen overleven , en na verspreiding toch weer teruggekeerd naar hun eigen vaderland Israël .
Ook hun taal , het Hebreeuws , die een dode taal werd , is bewaard gebleven en kreeg nieuw leven .
Nu , sinds 14 mei 1948 zijn ze terug in vrijheid , hebben een eigen staat , en zijn opnieuw een sterke natie .
Het Israëlische volk heeft alle ellende overleefd en zijn eeuwenlang blijven bestaan , sinds Abraham , Isaäk en Jacob , tot vandaag de dag.
Het is het volk waaruit Gods Zoon werd geboren als mens , en waarover zoveel profetieën zijn uitgesproken , oa. de terugkeer naar hun land wat in 1948 werd bewaarheid .
De uitspraak " Zijn bloed kome over ons en onze kinderen " , werd waar door de milioenen joden die reeds vermoord werden , en toch bestaan ze nog steeds !
Een wonderlijk volk tussen de zovele andere volken in deze wereld , ze zijn gewoon sterk , inteligent en ontembaar is gebleken !

Toch een wonder in onze zo dicht bevolkte wereld !

Silver Wolf

24 aug 2013, 16:03

EB zag in het (door mij) vertaalde artikel enkele onwaarheden...

Dat klopt want in deze zinsnede;
"Christenen, Moslims, Hindoes , Boeddhisten, wensen allen bekeerlingen en geld om hun frauduleuze activiteiten te financieren..."
werden die Boeddhisten ten onrechte tussen de anderen vermeld. Niet dat ze geen grote geldsommen hebben weten binnen te rijven.
Want o.a. hun vaak overdadig met (blad)goud opgesmukte tempels getuigen ervan. Terwijl de grondlegger van de boeddhistische filosofie ("Siddhartha Gautama") eenvoud en soberheid aanprees, omdat het lijden en het ongeluk van de mens in het verlangen naar rijkdom en bezit, jaloezie en afgunst besloten lag.
Dat alles 500 jaar voor er ooit sprake was van Christenen. Wel hebben die dan hun kaas bij de Joodse religie gehaald en zelfs bepaalde zinnebeelden en uitspraken bij de Boeddhisten gaan "lenen".

Wat wel nergens is terug te vinden, is dat de aanhangers van de Boeddhistisch levenswijsheden, ooit te vuur en te zwaard anderen zijn gaan overtuigen om hun theorieën als enige zaligmakende dogma's over te nemen.

Wat niet van al die andere religiën kan gezegd worden.

sw

talisman

24 aug 2013, 17:05

Interessante post Silver Wolf, maar ik heb daar toch nog een kanttekening bij.
Silver Wolf schreef: Dat alles 500 jaar voor er ooit sprake was van Christenen. Wel hebben die dan hun kaas bij de Joodse religie gehaald en zelfs bepaalde zinnebeelden en uitspraken bij de Boeddhisten gaan "lenen".
De gezamelijke bron van zowel Christenen als Boeddhisten ( en joden, en moslims ) is de leer van Zarathestra. Het Boeddhisme is daar ook een afgeleide van. De leer van Zarathoestra is een correctie op het Hindoeïsme uit de 14 e eeuw v.C.
Via de Perzische overheersing van Mesopotamië onder Cyrus de Grote hebben de joden deze ideeën na hun ballingschap meegenomen. Ook de soldaten van Alexander de Grote hebben deze leer overgenomen en zien we zelfs bij Plato terug. Een latere mysterie-cultus van Mithras heeft ook Paulus aangestoken om rond de jood Yeshua bar Jehosef eenzelfde mythe er rond te verzinnen. Dit gedachtegoed is later door de Roomse sekte herwerkt tot wat we nu het christendom noemen. De aanhangers van die eerste mysteriecultus zijn als ketters verdreven naar Syrië en het Arabische schiereiland, wat dan weer aanleiding gegeven heeft tot het ontstaan van de Islam. Dit in een notendop deze boeiende religie-geschiedenis. Opvallend is ook dat in dezelfde periode, of kort nadien ook het monotheïsme de kop opstak in Egypte onder farao Achnaton. Niet zo verwonderlijk, gezien een van zijn schoonvaders een Hyksos prins was.

fotofant

24 aug 2013, 22:02

"Daens" kwam wel op voor de armen en werd dan ook door de clerus met hun politieke aanhang en die travestiet in Rome (die ze "paus" noemen) duidelijk vernederd en gekleineerd.

sw
Inderdaad en blijkbaar was dat het lot van allen die het binnen de clerus opnamen voor de armen en de minderbedeelden, te beginnen met Franciscus (ik bedoel diene van Assisi), Damiaan en ook bij de huidige generatie zitten er zo'n tussen, die worden dan door het bisdom gevraagd om met pensioen te gaan omdat :" ze teveel met de mensen bezig zijn en te weinig met het instituut" !!! Niet te geloven dus, maar echt waar
elk moment is belangrijk

ebenhaezer

25 aug 2013, 14:22

fotofant schreef:

"Daens" kwam wel op voor de armen en werd dan ook door de clerus met hun politieke aanhang en die travestiet in Rome (die ze "paus" noemen) duidelijk vernederd en gekleineerd.

sw
Inderdaad en blijkbaar was dat het lot van allen die het binnen de clerus opnamen voor de armen en de minderbedeelden, te beginnen met Franciscus (ik bedoel diene van Assisi), Damiaan en ook bij de huidige generatie zitten er zo'n tussen, die worden dan door het bisdom gevraagd om met pensioen te gaan omdat :" ze teveel met de mensen bezig zijn en te weinig met het instituut" !!! Niet te geloven dus, maar echt waar

Inderdaad echt waar FOTOFANT , als iedereen hier dat verschil eens zag , zou er al veel minder bekritikeerd worden denk ik .

ebenhaezer

25 aug 2013, 14:57

Ik wil mijn post op vorige blz. even herhalen , daar SW. en ik bijna gelijktijdig gepost hebben , en deze misschien in de vergetelhoek zou geraken , sorry hoor .

Het bestaan van het Joodse Volk , als teken van de bevestiging van de betrouwbaarheid van de Bijbel en de bijbelse profetieën .

Een bevolkingsgroep die meer dan 20 eeuwenlang over ongeveer 70 verschillende landen verspreid werd .

Kregen bovendien te maken met vervolging , Holocaust en uitroeing !

Vele grootmachten verdwenen , maar het Joodse volk bleef door de eeuwen heen overleven , en na verspreiding toch weer teruggekeerd naar hun eigen land Israël .

Ook hun taal , het Hebreeuws , die een dode taal werd , is bewaard gebleven en kreeg nieuw leven .

Nu , sinds 14 mei 1948 , zijn ze terug in vrijheid , hebben een eigen staat , en zijn opnieuw een sterke natie .

Het Israëlische volk heeft alle ellende overleefd en zijn eeuwenlang blijven bestaan , sinds Abaham - Isaäk en Jacob , tot vandaag de dag , het is het volk waaruit Gods Zoon werd geboren als mens , en waarover zoveel profetieën zijn uitgesproken , oa. de terugkeer naar hun land wat in 1948 werd bewaarheid .

De uitspraak " Zijn bloed kome over ons en onze kinderen " , werd waarheid door de milioenen joden die reeds vermoord werden , en toch bestaan ze nog steeds !

Een wonderlijk volk tussen de zovele andere volken in deze wereld ; ze zijn gewoon sterk , inteligent en ontembaar gebleken !

Toch een wonder in onze zo dicht bevolkte wereld .

Hebben ze dat aan zichzelf te danken , of is er toch nog een andere oorzaak mee gemoeid , zoals een boven natuurlijke ?

rolija

25 aug 2013, 15:08

ebenhaezer schreef:Ik wil mijn post op vorige blz. even herhalen , daar SW. en ik bijna gelijktijdig gepost hebben , en deze misschien in de vergetelhoek zou geraken , sorry hoor .

Een bevolkingsgroep die meer dan 20 eeuwenlang over ongeveer 70 verschillende landen verspreid werd .

Kregen bovendien te maken met vervolging , Holocaust en uitroeing !

Vele grootmachten verdwenen , maar het Joodse volk bleef door de eeuwen heen overleven , en na verspreiding toch weer teruggekeerd naar hun eigen land Israël .

Nu , sinds 14 mei 1948 , zijn ze terug in vrijheid , hebben een eigen staat , en zijn opnieuw een sterke natie .

Het Israëlische volk heeft alle ellende overleefd en zijn eeuwenlang blijven bestaan , sinds Abaham - Isaäk en Jacob , tot vandaag de dag , het is het volk waaruit Gods Zoon werd geboren als mens , en waarover zoveel profetieën zijn uitgesproken , oa. de terugkeer naar hun land wat in 1948 werd bewaarheid .

De uitspraak " Zijn bloed kome over ons en onze kinderen " , werd waarheid door de milioenen joden die reeds vermoord werden , en toch bestaan ze nog steeds !

Een wonderlijk volk tussen de zovele andere volken in deze wereld ; ze zijn gewoon sterk , inteligent en ontembaar gebleken !

Hebben ze dat aan zichzelf te danken , of is er toch nog een andere oorzaak mee gemoeid , zoals een boven natuurlijke ?
Je moet geen moeite te doen om te herhalen, die zever lezen ze hier toch niet meer, plaats het in uwe wachttoren sukkel :lol: :lol:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

Silver Wolf

25 aug 2013, 17:13

EB schreef hierboven o.a.:
EINDE CITAAT.

Wetende dat die Joden lange en overgevoelige tenen hebben, waag ik het toch even te verklaren waarom zij de bovennatuurlijke mensen schijnen te zijn. ZIJ hebben zich uitgeroepen tot het uitverkoren volk.
Het "VB" kreeg ooit op z'n donder omdat ze de slogan "Eigen Volk Eerst" hadden gelanceerd.... :?
De holocaust was natuurlijk heel verwerpelijk!!! Dat staat buiten kijf.
Alleen kregen de Duitsers de volle rekening gepresenteerd maar vadertje Stalin was ook bepaald geen Joden-minnaar.
Die brave Joden werden via de Balfour-verklaring, druppelsgewijs in Palestina toegelaten (toen de Britten er nog de plak zwaaiden). En via terroristische aanslagen joegen ze de Palestijnen op de vlucht. (Acties waarbij hun latere premier Ben Gurion één van de leiders was.)

Ik was zelf meermaals in Israël en werd er geconfronteerd met heel wat mensen, die hautain deden t.o.v. niet-Joden. Mijn groet "Sjalom" werd nauwelijks beantwoord. In "EILAT" werd met een foto- tentoonstelling gepocht over de gewelddadige inname van dat stukje gebied tussen Jordanië en Egypte.

Ps.: Ook in Antwerpen blijven de Joden in hun zelfgekozen "ghetto's" wonen en in het Stadspark bezetten ze de zitbanken zodanig dat er geen niet-Joden naast hen kunnen plaats nemen. In het (Joodse) Romi Goldmuntz centrum waar ik meermaals een vergaderzaal huurde en in de toiletten met Joden in aanraking kwam, werd iedere poging tot een vriendelijk gesprek in de kiem gesmoord door de ouderen.
Qua racisme t.o.v. niet-Joden scoren ze dus uitstekend.
En... hun nederzettings-politiek in de bezette gebieden is meer dan onrechtvaardig. Maar zolang de Joodse lobby in Washington de lakens uitdeelt, zal Uncle Sam zijn soldaten wel in de strijd gooien voor hen.

sw

fotofant

26 aug 2013, 22:56

Ben het er ook volkomen mee eens Silver Wolf. Weet dat er, vooral tussen de liberale joden een groot aantal zijn die uw mening delen en helemaal niet gelukkig zijn met wat er in Palestina en Israël gebeurt. Alleen durven ze het niet altijd hardop zeggen en als wij het zo zeggen worden we als racist beschouwd.
elk moment is belangrijk

cappa

27 aug 2013, 11:51

Wat men in Israel ook absoluut wil verzwijgen, Silverwolf, is dat op enkele kilometers afstand van het Holocaustmonument Yad Vashem, een verplichte stop voor alle buitenlandse hoogwaardigheidsbekleders die Israel bezoeken, het Arabische dorp Deir Yassin lag, waar in 1948 in koelen bloede honderden inwoners zijn vermoord door joodse terroristen. Meer dan 750.000 Palestijnen sloegen door het oorlogsgeweld op de vlucht en duizenden werden vermoord. De diaspora van de één heeft geleid tot de diaspora van de ander.
Maar de joden willen alleen spreken over hun eigen triestigheid.
Jawatte

ebenhaezer

27 aug 2013, 19:29

Silver Wolf schreef:EB schreef hierboven o.a.:
EINDE CITAAT.

Wetende dat die Joden lange en overgevoelige tenen hebben, waag ik het toch even te verklaren waarom zij de bovennatuurlijke mensen schijnen te zijn. ZIJ hebben zich uitgeroepen tot het uitverkoren volk.
Het "VB" kreeg ooit op z'n donder omdat ze de slogan "Eigen Volk Eerst" hadden gelanceerd.... :?
De holocaust was natuurlijk heel verwerpelijk!!! Dat staat buiten kijf.
Alleen kregen de Duitsers de volle rekening gepresenteerd maar vadertje Stalin was ook bepaald geen Joden-minnaar.
Die brave Joden werden via de Balfour-verklaring, druppelsgewijs in Palestina toegelaten (toen de Britten er nog de plak zwaaiden). En via terroristische aanslagen joegen ze de Palestijnen op de vlucht. (Acties waarbij hun latere premier Ben Gurion één van de leiders was.)

Ik was zelf meermaals in Israël en werd er geconfronteerd met heel wat mensen, die hautain deden t.o.v. niet-Joden. Mijn groet "Sjalom" werd nauwelijks beantwoord. In "EILAT" werd met een foto- tentoonstelling gepocht over de gewelddadige inname van dat stukje gebied tussen Jordanië en Egypte.

Ps.: Ook in Antwerpen blijven de Joden in hun zelfgekozen "ghetto's" wonen en in het Stadspark bezetten ze de zitbanken zodanig dat er geen niet-Joden naast hen kunnen plaats nemen. In het (Joodse) Romi Goldmuntz centrum waar ik meermaals een vergaderzaal huurde en in de toiletten met Joden in aanraking kwam, werd iedere poging tot een vriendelijk gesprek in de kiem gesmoord door de ouderen.
Qua racisme t.o.v. niet-Joden scoren ze dus uitstekend.
En... hun nederzettings-politiek in de bezette gebieden is meer dan onrechtvaardig. Maar zolang de Joodse lobby in Washington de lakens uitdeelt, zal Uncle Sam zijn soldaten wel in de strijd gooien voor hen.

sw

SILVER WOLF , sorry hoor , het Joodse Volk heeft NIET ZICHZELF uitgeroepen als het uitverkoren volk ! , dat deed God zelf , Hij verkoos Abraham waaruit dit volk ontstaan is !

Maar verder volkomen eens hoor ! Als volk waren ze geen ' liefjes ' , evenmin als ze dat waren van in het begin , al zijn er ook altijd inteligente wijze mensen bij geweest , zoals een Samuël en David .
Het was idd. een moeilijk en opstandig volk zegt de Bijbel , en dat zijn ze nog steeds , dat heb ik ook anders niet beweerd ! Wat ik beschreef is de reële geschiedenis zoals wij dat zien gebeuren en wat profetisch ook beschreven staat .

Dat daar andere oorzaken ook een rol in speelden voor hun terugkeer , is normaal , zijzelf zouden het waarschijnlijk nooit voor mekaar gekregen hebben , ook dat is wonderlijk !

Zij hebben deze situatie dus niet aan zichzelf te danken , maar aan een bovennatuurlijke macht van de Here God , die Abraham eerde omdat hij zijn Schepper in alles de eerste plaats gaf en Hem in liefde gehoorzaamde .

God beloont wie Hem liefhebben , dat is duidelijk !

Silver Wolf

28 aug 2013, 09:09

Quote EB
SILVER WOLF , sorry hoor , het Joodse Volk heeft NIET ZICHZELF uitgeroepen als het uitverkoren volk ! , dat deed God zelf , Hij verkoos Abraham waaruit dit volk ontstaan is ! Einde CITAAT

Meteen is dan door EB zelf bevestigd, wat ik blijf herhalen als het over een god gaat (van eender welke religie.)
Waarom heeft die zogenaamde "god" dan ook andere mensen op deze wereldbol toegelaten dan die afstammelingen van die zogenaamde Abraham!? Enkel omdat die anderen dan als minderwaardige slaven zouden beschouwd en behandeld worden? (zoals dat duidelijk met de zwarte Afrikanen is gebeurd)
Een soort kastesysteem avant la lettre dus.

Ps.: Telkens er een of ander (zwaar) ongeval of een ramp zich voordoet toont de televisie steeds van die idioten, die zich op (HUN) "god" beroepen omdat zij door de toevallige samenloop van omstandigheden, gewoon wat meer geluk hadden dan de dodelijke slachtoffers.
Wel, ik vind zoiets een slag in het gezicht van de nabestaanden.
Want die anderen waren absoluut niet minderwaardig, omdat die gelukzakken hun zogenaamde god hen zou beschermd hebben.

Een van de meest onnozele uitspraken gebeurde destijds na de tsunami van 2004 in Indonesië. (Gevolg = 230.000 doden!)
Een moslim, die het overleefd had zat op de stoep van een moskee. Het enige gebouw van het dorpje, dat nog overeind stond Die man beweerde ook dat zijn god = "Allah" deze moskee had overeind gehouden. Maar hij zei er wel niet bij, dat de straatarme gelovigen hun laatste cent hadden gespendeerd om precies dat gebouw in stevig beton op te richten, terwijl zijzelf in houten hutjes woonden.
Verder zou volgens hem ook die god alles nu komen oplossen, na die ramp. Doch het was wel wachten op de hulp uit het Westen, die mee aan die wederopbouw heeft geholpen.
Zijn god was allicht met vakantie vertrokken!?

sw