ENKEL OVER "GIMP"
-
Ice
Hallo allemaal
Ik heb gewerkt met Gimp 2.4 en heb nu Gimp 2.8 geinstalleerd.
Waar vind ik een duidelijke handleiding om de eerste keer het werkvenster in orde te krijgen?
Volgens de website van gimp.org zou de toolbox er moeten opstaan, locked maar dat is niet het geval, ik vind dus niet hoe ik de toolbox linksboven kan plaatsen, de andere tools zoals de lagen etc...kan ik wel plaatsen via dockable dialogs.
Ook de download van de help file, gedeeltelijk nederlandstalig lukt niet, heb ik al 3 keer geprobeerd..frustrerend..
Misschien zijn de downloads mislukt, nochtans van de officiele website...hoe ging dat bij jullie toen je de eerste keer Gimp opstartte?
Ik heb gewerkt met Gimp 2.4 en heb nu Gimp 2.8 geinstalleerd.
Waar vind ik een duidelijke handleiding om de eerste keer het werkvenster in orde te krijgen?
Volgens de website van gimp.org zou de toolbox er moeten opstaan, locked maar dat is niet het geval, ik vind dus niet hoe ik de toolbox linksboven kan plaatsen, de andere tools zoals de lagen etc...kan ik wel plaatsen via dockable dialogs.
Ook de download van de help file, gedeeltelijk nederlandstalig lukt niet, heb ik al 3 keer geprobeerd..frustrerend..
Misschien zijn de downloads mislukt, nochtans van de officiele website...hoe ging dat bij jullie toen je de eerste keer Gimp opstartte?
-
Sita
Ik wil het wel eens proberen Frankje, maar bij lagen vind ik geen 'layer effects'frankje schreef:MOOI AFGERONDE LETTERS MAKEN
---------------------
VOILA EN NU MAAR EXPEREMENTEREN IK WACHT OP HET RESULTAAT
Jij bent wel een expert hoor!
-
ghila - Lid geworden op: 14 dec 2003, 17:59
Bedankt Frankje voor de download. Ik heb het direct geïnstalleerd. Ik zie nu namen van bewerkingen die ik bij een engelse uitleg niet kon vinden. Ik kon de woorden ook niet vertalen. Dit is een hele vooruitgang.
Als je soorten figuurtjes wil downloaden, is dat dan op dezelfde manier?
Als je soorten figuurtjes wil downloaden, is dat dan op dezelfde manier?
"Pluk de dag" maar... de mooiste momenten gewoon laten groeien !
-
Sita
Frankje, is deze paarse achtergrond ook met GIMP gemaakt?frankje schreef:![]()
Of is dat een bestaande achtergrond die je gebruikt hebt?
--------------
Alhoewel ik de "extenties script-fu voor gimp" gedownlaod heb volgens de printscreens, kwam ik toch rare dingen tegen
bijvoorbeeld dit
Blijkbaar hebben jij en Ghila geen problemen ondervonden
Ik hoop maar dat ik niets verkeerd gedaan heb, anders moet ik binnenkort naar het softwarecomputerforum voor hulp
-------------------

-
Canadees - Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:13
@ Frankje,
Ten behoeve van, de waarschijnlijk vele volgers, oefenaars en gepassioneerde gebruikers van "Gimp" tout court, wil je hier eens duidelijk
vermelden met elke versie van Gimp jij deze mooie bewerkingen maakt???
Is het misschien een betalende versie?
Blijkbaar zijn er toch verschillen, gezien de reacties van gebruikers, die niet dezelfde mogelijkheden/keuzes te zien krijgen dan jij!
Graag een klein antwoordje, voor al je volgers/leerlingen!!!
Met dank.
Canadees.
Ten behoeve van, de waarschijnlijk vele volgers, oefenaars en gepassioneerde gebruikers van "Gimp" tout court, wil je hier eens duidelijk
vermelden met elke versie van Gimp jij deze mooie bewerkingen maakt???
Is het misschien een betalende versie?
Blijkbaar zijn er toch verschillen, gezien de reacties van gebruikers, die niet dezelfde mogelijkheden/keuzes te zien krijgen dan jij!
Graag een klein antwoordje, voor al je volgers/leerlingen!!!
Met dank.
Canadees.
-
Canadees - Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:13
@ Frankje,
Mag ik je met deze vriendelijk bedanken voor je antwoordje!
Ik zal het met plezier even uitpluizen en dan bij één(???) van mijn "leerlingen", trachten uit te leggen.
Nogmaals bedankt voor je reply en prettige nacht verder.
Canadees.
Mag ik je met deze vriendelijk bedanken voor je antwoordje!
Ik zal het met plezier even uitpluizen en dan bij één(???) van mijn "leerlingen", trachten uit te leggen.
Nogmaals bedankt voor je reply en prettige nacht verder.
Canadees.
-
Gast

Ondertussen wat gespeeld met mijn ballen
Maar dit
lukt mij tot nu toe, nog altijd niet2- in gereedschapsopties bush ACRYLIC 02 aanklikken
3- size %u2013 300
4- VOORGROND KLEUR OP ROOD ZETTEN
afb 11- ga nu met de cursor naar uw achtergrond en trek enkele strepen zoals op de afbeelding
Die strepen trekken é
T'ja t'is een foefelwerkje é...
Percies.... smartie's of doopsuiker.
Fijne avond mannen en tot ....weldra !!
@sita
Jouw herfstletters zijn goed gelukt !!
Heb je die dan toch??????'layer effects'
-
Sita
Het downloaden ging prima, maar toen de download alles in het GIMP-programma aan het plaatsen was kreeg ik van die rare venstertjessofanie schreef:@sita
Jouw herfstletters zijn goed gelukt !!![]()
![]()
Heb je die dan toch??????'layer effects'
Of er kwam een melding "online naar een oplossing zoeken" of "dit programma afsluiten". Wat ik ook deed de extensies bleven verder lopen.
Telkens met andere venstertjes. Ik begon een beetje schrik te krijgen
dat er iets verkeerd aan het lopen was
Wanneer ik GIMP daarna opnieuw opende stonden die "layer effects" erbij.
De afgeronde letters kon ik dus maken. Hopelijk blijft alles OK.
ps. Ik vind jouw smarties of doopsuiker ook geslaagd
Mijn "herfst" lijken wel chocoladeletters van de Sint