Om na te denken (vervolg ).
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
http://www.paulmcguire.org/
Auteur van de links waar CAPPA ons heen stuurde.
Enkele citaten:
Chaos Reaction-Basic Extinction
It’s one of the most important projects Paul has embarked on in his career. The world is hurling towards what the bible calls the Last Days.
America in Prophecy: A Transhuman Replicant Future
The Bible warned about global government with the account of Nimrod and the Tower of Babel, mankind’s first global government.
Moon Into Blood
America and the world are racing to what the Bible calls “the End of the Age.” Mankind is quickly approaching what the ancient prophets called “The time of Jacob’s trouble” or “The Tribulation Period.” A seven year time period where God pours out the most horrific judgments described as, “the wrath of God.”
Are You Ready? Gospel Challenge
By the grace of God, the Lord has opened the door for me to share with millions of people the Gospel of Jesus Christ through the avenue of Bible prophecy and current events. Every week at Paul McGuire Ministries we get reports somewhere in the world, about individual who watched one of my DVD’s, saw me on television, heard me on the radio, visited the Blog and websites, attended a church meeting or conference and read one of my books.
EINDE CITATEN.
M.a.w. die Paul is de Amerikaanse versie van onze Ebenhaezer!?
sw
Auteur van de links waar CAPPA ons heen stuurde.
Enkele citaten:
Chaos Reaction-Basic Extinction
It’s one of the most important projects Paul has embarked on in his career. The world is hurling towards what the bible calls the Last Days.
America in Prophecy: A Transhuman Replicant Future
The Bible warned about global government with the account of Nimrod and the Tower of Babel, mankind’s first global government.
Moon Into Blood
America and the world are racing to what the Bible calls “the End of the Age.” Mankind is quickly approaching what the ancient prophets called “The time of Jacob’s trouble” or “The Tribulation Period.” A seven year time period where God pours out the most horrific judgments described as, “the wrath of God.”
Are You Ready? Gospel Challenge
By the grace of God, the Lord has opened the door for me to share with millions of people the Gospel of Jesus Christ through the avenue of Bible prophecy and current events. Every week at Paul McGuire Ministries we get reports somewhere in the world, about individual who watched one of my DVD’s, saw me on television, heard me on the radio, visited the Blog and websites, attended a church meeting or conference and read one of my books.
EINDE CITATEN.
M.a.w. die Paul is de Amerikaanse versie van onze Ebenhaezer!?
sw
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Mee eens, maar ik zou toch niet teveel waarde hechten aan die encyclopedie hoor, ongeacht welke deze is, en dit om volgende reden:Silver Wolf schreef:Of het nu over de Koran, de Bijbel of welke andere boekenwijsheid dan ook mag gaan...,een ding staat vast. De ene heeft van de andere afgeschreven.
PLAGIAAT dus!
------------------
Quote: De Bijbel bestaat niet uit maar één boek, maar uit 66 boeken, geschreven door ongeveer 40 verschillende auteurs. Daaronder zijn koningen: David en Salomo; geleerden en artsen: Jesaja en Lucas; theologen: Ezra en Paulus; hoge staatslieden: Mozes, Daniël, Nehemia; landbouwers en vissers: Amos en Petrus; musici: Asaf en de kinderen van Korach; profeten: Ezechiël, Joël, etc. De boeken zijn in een tijdsbestek van ongeveer 1500 jaar geschreven.
---------------------
- Zowel David als Salomon hebben nooit één letter van de Bijbel geschreven, net zo min Jesaja ( als die wel ooit bestaan heeft ). Het was de beroepsschrijver Baruch die deze teksten aan Jesaja heeft toegeschreven ( Jes.43:2 )
- Zelfde zien we bij de rest van deze zogenaamde ' profeten ' die enkel hun naam gebruikt zijn om geloofwaardigheid aan deze teksten te geven. Mozes is een fictief personage en derhalve ook geen jota van de Torah geschreven heeft.
- Sommige teksten uit Genesis zijn herwerkte Sumerische epen die de Judeeërs herwerkt hebben na hun ballingschap en zijn zelfs van oorsprong ouder dan 1500 v.C.
De Torah zelf is slechts in een tijdspanne van 200 jaar geschreven en de totale Tenach ( Wet, Profeten en Geschriften ) nog eens hooguit 200 jaar.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Dat wordt armoe troef cappa,
maar zowat, het leven gaat door en je vind vast wel wat anders en dan keren de zaken weer ten goede.
Maar los daarvan, in wezen zijn altijd de belangen van het kapitaal en/of het ego die het voor veel mensen moeilijker en of dodelijk maken.
En die strekking gaf je toch wel aan dacht ik zo.
Maar los daarvan, in wezen zijn altijd de belangen van het kapitaal en/of het ego die het voor veel mensen moeilijker en of dodelijk maken.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Tja, 'k zal mijn vrouw dan maar zeggen dat zij een boterhammeke minder moet eten.janx schreef:Dat wordt armoe troef cappa,maar zowat, het leven gaat door en je vind vast wel wat anders en dan keren de zaken weer ten goede.
![]()
Maar als je van de belangen van het kapitaal spreekt, hier nog een artikel waar ik echt buikpijn van krijg. Zo'n rottigheid kom je niet tegen in je slechtste dromen.
http://www.counterpunch.org/2013/09/06/ ... war-model/
over Amerikaanse politiek
en
http://www.counterpunch.org/2013/09/05/ ... banksters/
over hoe de belangen van het hoge financiële wereldje uitgewerkt worden.
Schitterende journalistiek overigens. Hopelijk vindt men er deze keer geen sekte achter.
Jawatte
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
En dat hadden deze lieve christenen niet zo goed begrepen in het begin. Neem nu de partriarch Theophilus van Alexandrië. Deze goede christen werd later heilig verklaard voor goed gedrag en zeden, en vooral als soldaat van Jezus.ebenhaezer schreef: Heel lieve groetjes van EB , houdt het taalgebruik netjes ( Talis ) , en wees vriendelijk voor iedereen , want onze Heer Jezus zei : HEBT ELKANDER HARTELIJK LIEF !
Alexandrië was toen nog een opmerkelijk verdraagzame stad geweest onder Griekse en Romeinse heerschappij. Maar tegen de tijd dat de christenen de macht hadden was deze vrijzinnige mentaliteit snel verdwenen.
Aab Theodosius is de praktijk van het opzettelijk verbranden van boeken toegeschreven, anders dan Julius Caesar die het per ongeluk deed. Niet lang nadat Heilge Theophilus Alexandrië begon te zuiveren van ' heidenen ' werd de ' heidense ' filosofe Hypatia, een van de briljantste vrouwen van de oude wereld, aangevallen door een woeste menigte Christelijke fanatici, die haar levend vilden met oesterschelpen en haar stoffelijk overschot verbrandden.
Aan de andere kant, christenen zijn anders wel goed in de schone schijn.
En gedraag je wat in de warme landen EB.
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Hallo Allemaal , ben terug aanwezig , en vol goede moed en blijdschap om al het mooie wat wij nog in Gods zuiver gebleven natuur konden bewonderen , er in wandelen en genieten ! Het gaf mij zo'n geweldig gevoel , nl. HOE GROOT ZIJT GIJ !
En daar moet men nog niet eens zo heel ver voor reizen ; dichterbij zijn ook heel mooie en rustige oasen ! Maar dan moet men wel even niet denken aan wat wij eigenwijze mensen er van gemaakt hebben . Alleen alles bezien vanuit een eenvoudig zuiver oogpunt , zodat men rustig het ongerepte in natuur en dierenwereld kan bewonderen .
Het was reuze goed er even tussenuit te wippen en dankbaar te genieten !
En nu alles weer lezen wat ik intussen gemist heb , ben benieuwd !
Lieve groetjes , EB.
En daar moet men nog niet eens zo heel ver voor reizen ; dichterbij zijn ook heel mooie en rustige oasen ! Maar dan moet men wel even niet denken aan wat wij eigenwijze mensen er van gemaakt hebben . Alleen alles bezien vanuit een eenvoudig zuiver oogpunt , zodat men rustig het ongerepte in natuur en dierenwereld kan bewonderen .
Lieve groetjes , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
YYZ - Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50
Ook een goedemorgen, de wereld heeft een gigantische transformatie doorgemaakt inmiddels, iets waar niemand nog op durfde te hopen is geschied.ebenhaezer schreef:Hallo Allemaal , ben terug aanwezig , en vol goede moed en blijdschap om al het mooie wat wij nog in Gods zuiver gebleven natuur konden bewonderen , er in wandelen en genieten ! Het gaf mij zo'n geweldig gevoel , nl. HOE GROOT ZIJT GIJ !
Lieve groetjes , EB.
De verlossing uit de dwaling kan de mens dus verkrijgen door zich zijn oorspronkelijke aard te herinneren, door zich te verbinden met zijn ware zelf. Dat proces wordt beschreven als bevrijding, wakker worden, weer nuchter worden, de genezing van blindheid, de opstanding uit de dood. De algemene term daarvoor is 'het herstel.' Het woord herstel dient te worden verstaan in de zin van genezing. In het Nieuwe Testament wordt verteld hoe Jezus wonderen verrichtte. Hij genas zieken en wekte zelfs doden weer tot leven. Voor de gnostici waren dat geen feitelijke gebeurtenissen; het zijn geen wonderen. Het zijn symbolische beschrijvingen van het herstel door Jezus als de verlosser uit de dwaling. De gnostische Jezus geneest mensen van de dwaling, hun zelfvergetelheid. Hij leert ze zichzelf herinneren. Een gnostische tekst uit de vondst bij Nag Hammadi formuleert het zo: 'Sta op en herinner jezelf.'
http://www.gnostiek.nl/gnostiek/gnostiekP.html#Dualisme
Laatst gewijzigd door YYZ op 08 okt 2013, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
rolija - Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41
Lap de rust is gedaanebenhaezer schreef:Hallo Allemaal , ben terug aanwezig , en vol goede moed en blijdschap om al het mooie wat wij nog in Gods zuiver gebleven natuur konden bewonderen , er in wandelen en genieten ! Het gaf mij zo'n geweldig gevoel , nl. HOE GROOT ZIJT GIJ !
Lieve groetjes , EB.
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
-
Ik dacht gelezen te hebben dat eerst wat leeswerk verricht zou worden, inmiddels is er veel gebeurd waardoor je reactie misschien wat voorbarig is. Zoals we nu weten uit het TT krijgt iedereen nog de kans zich te heroriënteren, pas nadien zal er zwaar gestraft worden.rolija schreef:Lap de rust is gedaan
-
Ben eens benieuwd of die geestelijken die mij misbruik hebben als kind, en vele andere kinderen ook zullen gestraft worden, en die smeerlappen stoppen niet he.... http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 8_00780426YYZ schreef:Ik dacht gelezen te hebben dat eerst wat leeswerk verricht zou worden, inmiddels is er veel gebeurd waardoor je reactie misschien wat voorbarig is. Zoals we nu weten uit het TT krijgt iedereen nog de kans zich te heroriënteren, pas nadien zal er zwaar gestraft worden.rolija schreef:Lap de rust is gedaan
-
-
Zoals gesteld is er nog een heroriëntatieperiode waarbinnen verzoening en vergeving centraal staat, hierna zal het verdict zwaar worden.rolija schreef:Ben eens benieuwd of die geestelijken die mij misbruik hebben als kind, en vele andere kinderen ook zullen gestraft worden, en die smeerlappen stoppen niet he.... http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 8_00780426
-
Is dat aan mijn adres? Misschien heb je nog niet volledig kunnen bijlezen, er is ondertussen wel degelijk heel wat gebeurd, er komt nu plots veel op ons af. Sommigen zullen dat misschien niet zo leuk vinden maar dat gaat over een absolute minderheid, het zal nu terug over de meerderheid gaan die belangrijk is. Zoals je ook stelt, zo kan het natuurlijk niet blijven duren, hoeven we niet langer te ontkennen.rolija schreef:Jawadde jij moet ook niet zat zijn om te zeveren![]()
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
O ja ROLIJA ? als ik hier zo lees , vraag ik mij meteen af : wie verstoort hier eigenlijk de rust ? Kalm blijven hoor Roly , niemand wil jou hier kwaad doen !
Ja , je hebt gelijk YYZ , er is al veel gebeurd en er staat nog veel te gebeuren in deze wereld op alle gebied , al zie ik dat een klein beetje anders . Doordat de H. Jezus Zijn Geest gezonden heeft in onze harten , zijn we onszelf pas echt gaan kennen , zien onze fouten en gebreken heel duidelijk , en hebben we de kracht en de wil om anders te gaan leven : niet meer voor onszelf maar voor de ander , en dat maakt een groot verschil ! want dat sluit meteen échoïsme en machtswellust uit ! Natuurlijk gaat dat hier niet over mensen die met God niets te maken willen hebben , toch kunnen ook zij het beloop van de geschiedenis niet ontlopen ! En die geschiedenis gaat met een snelle gang richting ' onleefbaarheid ' ! En dat zal men geweten hebben , want kwaad is niet onstrafbaar : zie oorzaak en gevolg !
Ik hoorde gisteren op TV. nog iets heel merkwaardigs , het ging over de Geleerden , waarvan één de Nobelprijs behaalde , door de ontdekking van dat snelheidsdeeltje , waarmee men het ontstaan van het heelal tracht te verklaren . Het werd ergens het ' Godsdeeltje ' genoemd , en daar maakte men gretig gebruik van om deze ontdekking VERKOCHT TE KRIJGEN !
Bovendien zei iemand , dat dit alles alleen maar een SCHAAMLAPJE is om onze ONWETENDHEID te verbergen ! Ja , ze zijn nog nergens dacht ik !
En dat alles om Schepper God uit te kunnen schakelen , want verantwoordelijkheid dragen is voor velen TE angstaanjagend ! En dat terwijl onze God de LIEFDE zelve is !
Veel liefs , EB.
Ja , je hebt gelijk YYZ , er is al veel gebeurd en er staat nog veel te gebeuren in deze wereld op alle gebied , al zie ik dat een klein beetje anders . Doordat de H. Jezus Zijn Geest gezonden heeft in onze harten , zijn we onszelf pas echt gaan kennen , zien onze fouten en gebreken heel duidelijk , en hebben we de kracht en de wil om anders te gaan leven : niet meer voor onszelf maar voor de ander , en dat maakt een groot verschil ! want dat sluit meteen échoïsme en machtswellust uit ! Natuurlijk gaat dat hier niet over mensen die met God niets te maken willen hebben , toch kunnen ook zij het beloop van de geschiedenis niet ontlopen ! En die geschiedenis gaat met een snelle gang richting ' onleefbaarheid ' ! En dat zal men geweten hebben , want kwaad is niet onstrafbaar : zie oorzaak en gevolg !
Ik hoorde gisteren op TV. nog iets heel merkwaardigs , het ging over de Geleerden , waarvan één de Nobelprijs behaalde , door de ontdekking van dat snelheidsdeeltje , waarmee men het ontstaan van het heelal tracht te verklaren . Het werd ergens het ' Godsdeeltje ' genoemd , en daar maakte men gretig gebruik van om deze ontdekking VERKOCHT TE KRIJGEN !
Bovendien zei iemand , dat dit alles alleen maar een SCHAAMLAPJE is om onze ONWETENDHEID te verbergen ! Ja , ze zijn nog nergens dacht ik !
En dat alles om Schepper God uit te kunnen schakelen , want verantwoordelijkheid dragen is voor velen TE angstaanjagend ! En dat terwijl onze God de LIEFDE zelve is !
Veel liefs , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .