Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies

rolija

09 okt 2013, 14:52

Niet te doen wat dat circus ons kost voor de belasting betaler.....

Hebt u zich ooit afgevraagd wat de kledij van een kardinaal kost?

http://bit.ly/16wLuUU
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

YYZ

09 okt 2013, 15:04

ebenhaezer schreef:O ja ROLIJA ? als ik hier zo lees , vraag ik mij meteen af : wie verstoort hier eigenlijk de rust ? Kalm blijven hoor Roly , niemand wil jou hier kwaad doen !

Ja , je hebt gelijk YYZ , er is al veel gebeurd en er staat nog veel te gebeuren in deze wereld op alle gebied , al zie ik dat een klein beetje anders . Doordat de H. Jezus Zijn Geest gezonden heeft in onze harten , zijn we onszelf pas echt gaan kennen , zien onze fouten en gebreken heel duidelijk , en hebben we de kracht en de wil om anders te gaan leven : niet meer voor onszelf maar voor de ander , en dat maakt een groot verschil ! want dat sluit meteen échoïsme en machtswellust uit ! Natuurlijk gaat dat hier niet over mensen die met God niets te maken willen hebben , toch kunnen ook zij het beloop van de geschiedenis niet ontlopen ! En die geschiedenis gaat met een snelle gang richting ' onleefbaarheid ' ! En dat zal men geweten hebben , want kwaad is niet onstrafbaar : zie oorzaak en gevolg !

Ik hoorde gisteren op TV. nog iets heel merkwaardigs , het ging over de Geleerden , waarvan één de Nobelprijs behaalde , door de ontdekking van dat snelheidsdeeltje , waarmee men het ontstaan van het heelal tracht te verklaren . Het werd ergens het ' Godsdeeltje ' genoemd , en daar maakte men gretig gebruik van om deze ontdekking VERKOCHT TE KRIJGEN !
Bovendien zei iemand , dat dit alles alleen maar een SCHAAMLAPJE is om onze ONWETENDHEID te verbergen ! Ja , ze zijn nog nergens dacht ik !
En dat alles om Schepper God uit te kunnen schakelen , want verantwoordelijkheid dragen is voor velen TE angstaanjagend ! En dat terwijl onze God de LIEFDE zelve is !

Veel liefs , EB.
Inderdaad, wetenschap maakt al veel langer relaties tussen verschillende dingen. Maar zo de traditie wil, er zijn er die zich blindstaren op de bolletjes, anderen zien iets totaal anders. En toch gaat het steeds over hetzelfde :wink:

Silver Wolf

10 okt 2013, 17:55

Quote EB
Ik hoorde gisteren op TV. nog iets heel merkwaardigs , het ging over de Geleerden , waarvan één de Nobelprijs behaalde , door de ontdekking van dat snelheidsdeeltje , waarmee men het ontstaan van het heelal tracht te verklaren . Het werd ergens het ' Godsdeeltje ' genoemd , en daar maakte men gretig gebruik van om deze ontdekking VERKOCHT TE KRIJGEN !
EINDE CITAAT

Inderdaad beste kindertjes en oudjes tezamen....
Afbeelding DIT :roll: is dus het enige en echte "HIGGS"-deeltje.
knikker in het spel.

Het kindeken Jezus was destijds met de knikkers aan 't spelen en schoot zo'n bolletje nogal krachtig tegen een steen.
Daardoor botste die knikker omhoog en vloog eindeloos ver in het heelal.
En zo is dat deeltje beginnen hotsen en botsen en dus in al die atoomkernen terecht gekomen.
Knap toch dat één enkel wezen, dat aan de menselijke fantasie is ontsproten zo'n complexe materie uit zijn mouw heeft kunnen schudden.
Maar, ja als ge zomaar efkes de zon én de maan aan de hemel kunt ophangen, zijt ge niet de eerste de beste. Om van al de sterren nog te zwijgen.

Nu, ja wetenschapers "avant la lettre" Copernicus en nadien ook Galilei, zaten er (volgens de KERK) ook glad naast, toen zij durfden beweren, dat niet de zon om de aarde draaide, maar dat het net andersom was.
Gewoon op de brandstapel zetten, al die hekserij!!! :twisted:

sw

Silver Wolf

12 okt 2013, 15:40

AfbeeldingDit :roll: is de "meester". Ofte een onwetende sukkelaar. Want hij tracht een en ander te bewijzen, via ingewikkelde formules (om de schoolkinderen te pesten. En omdat hij wil ontkrachten, dat alles en nog iets meer, het werk is van een super-wezen, dat door een aantal lepe mensen "GOD" wordt genoemd)
AfbeeldingDit :roll: is "Josken". Die niet (meer) naar school hoeft te gaan, want zijn ouders lezen alle wijsheid voor uit...(inderdaad) dé BIJBEL!
Moeder trekt een bestaansminimum (en klust wat bij - in 't zwart, natuurlijk -).
Vader stempelt en leurt met Bijbels.

Conclusie: Als 't makkelijk kan, waarom 't dan moeilijk maken?

Enne, wie komt er uiteindelijk in dé hemel terecht :?:
Juist; "Josken" én zijn sluwe ouders :!:
Alle dagen rijstpap met gouden lepeltjes, waarvan ze wel wat zullen constiperen, maar dat moét anders valt al hun k... op de mensen hun koppeken.
Plassen doen ze dan als engelen wél, maar alleen boven de zee, zodat die waterplas zout blijft.

Toch slim geregeld hé, beste senioritas en senioren :?:

sw

ebenhaezer

12 okt 2013, 17:25

Zo SILVER WOLFJE , heb je er deugd van gehad om eens flink van je af te ketsen ? Ben blij dan voor jou !

Al die nare dingen die je daar schrijft , zijn ook toepasselijk op anderen ( ongelovigen , zelfs hooggeplaatsten ) , of lees jij nooit de krant ?

Bovendien is al die wijsheid over bv. apen die mensen werden , of : alles is ontstaan uit zichzelf en wat weet ik nog meer , is juist dàt niet ontsproten uit de menselijke fantasie ? Ik dacht van wel ! Wie zou zoiets bedenken ? Knap toch !!!

Ik weet niet wie de uitvinder was van dat woord ' schaamlapje ' , toch eens vragen aan de BRT jongen .

Wist jij dat prinsen en princessen vroeger ook niet naar school moesten , en thuis les kregen ? Waarom zou dat geweest zijn ? Sommige scholen zijn nu eenmaal geen voorbeeld ! Hoewel ik persoonlijk meen , dat kinderen moeten gehard worden en zelf keuzes maken .

Zo , over dit alles moet jij nu maar eens goed nadenken , en vervolgens in je eigen hart kijken of daar niet één en ander kan verbetert worden ! Doen hoor , dat maakt je oneindig veel vriendelijker en mooier , lieve Silver Wolf !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Silver Wolf

13 okt 2013, 11:12

EB Bovendien is al die wijsheid over bv. apen die mensen werden , of : alles is ontstaan uit zichzelf en wat weet ik nog meer , is juist dàt niet ontsproten uit de menselijke fantasie ? Ik dacht van wel ! Wie zou zoiets bedenken ? Knap toch !!!

SW En zo is ook de "Genesis" (omgezet naar de BIJBEL) ontsproten aan de menselijke fantasie. Alleen wordt zoiets wel erg bedreigend als anderen daarmee gemanipuleerd en/of geïndoctrineerd worden.

EB Wist jij dat prinsen en princessen :?: vroeger ook niet naar school moesten , en thuis les kregen ? Waarom zou dat geweest zijn ? Sommige scholen zijn nu eenmaal geen voorbeeld !

SW "Princessen" hoeven nog altijd niet naar school, want ze groeien in de moestuin.
En wat "prinsen" en/of "prinsessen" betreft..., die omhooggevallen en wat wereldvreemde individuen, vloeien voort uit een erg ondemocratisch en archaïsch gebruik, waarbij titels en privileges overgaan van ouders op kinderen. Nog iets uit de tijd van de lijfeigenen, dus.

EB Zo , over dit alles moet jij nu maar eens goed nadenken , en vervolgens in je eigen hart kijken of daar niet één en ander kan verbetert worden !

SW "Moeten" (nadenken) :?: Ik ben een vrije "wolf" en bepaal zelf wel wat ik kan/mag/zal doen.
MOETEN = dwang en dat zijn we wel gewoon van die religieuze fanaten.
Wat dat verbeteren betreft.... Uw eigen taal kan alleszins nog verbeterd worden.
Inderdaad met een "d" en niet met een "t". Zoiets was op mijn school een dikke buis voor Nederlands. :wink:

sw

ebenhaezer

13 okt 2013, 16:52

Allemaal larry wat je daar schrijft SILVER WOLF , omdat de Bijbel in jouw ogen menselijke fantasie is , IS HET DAAROM ZO , heb je daar soms echte bewijzen voor gevonden ?

Sorry voor mijn schrijf fout hoor , daar ben ik je heel dankbaar voor , want dat leert mij meer op te passen ! Op school schreef ik vaak fouten , maar kreeg daar toch nooit een dikke buis voor , alleen strafwerk om mijn gedachten er beter bij te houden !
Verder schreef ik dat pr. en prinsessen VROEGER niet naar school moesten , maar NU is dat anders zei ik . Beter lezen jongen !

Nee idd. je MOET niet nadenken , ik gaf je alleen maar een goeie raad vrije Wolf !
En wat ware gelovigen betreft , die MOETEN ook niets , we hebben een vrije wil , en onze God respecteert dat !

Je bent echt een gezellige lieverd hoor , daar hou ik van ! Rechtuit is een goede houding , dan weet je wat voor vlees je in de kuip hebt , oke !

ebenhaezer

13 okt 2013, 17:30

Om nog eens verder te gaan met het onderwerp Israël , er wordt zoveel narigheid over dat land gesproken , toch hebben ze naast hun fouten en gebreken , ook goeie gaven , maar daar spreekt men liever niet over !
Zo las ik laatst iets over hun medische hulpdiensten :
" In 2012 zijn 219.464 Palestijnen , onder wie 21.270 kinderen , in Israëlische ziekenhuizen behandeld . Onder de patiënten uit de Gazastrook bevond zich zelfs de broer van Hamas chef Ismail Hanije . Het aantal patiënten is sinds 2008 met ong. 70.000 gestegen . Daarnaast heeft de gebieden verantwoordelijke Israëlische civiele dienst met ruim 350.000 euro vervolgopleidingen voor Palestijnse artsen en medisch personeel gefinancierd . " .

Toch ook goed om dat eens te lezen !
Het is een volk net als alle andere volken , die recht hebben op bestaan !

janx

14 okt 2013, 11:55

SW schreef: En zo is ook de "Genesis" (omgezet naar de BIJBEL) ontsproten aan de menselijke fantasie. Alleen wordt zoiets wel erg bedreigend als anderen daarmee gemanipuleerd en/of geïndoctrineerd worden.
Ik denk dat het niet is ontsproten aan de menselijke fantasie,. Niemand kan zeggen waar het startpunt is geweest. Wel is het zo, denk ik, dat het oorspronkelijke totaal verminkt en aangepast is wegens onbewustheid, diverse belangen en doelstelling van schrijvers en opdrachtgevers. Het is mijn inziens te makkelijk om te zeggen 'het is allemaal fantasie' maar 'k ben het met je eens dat genesis begint met leugens en fantasie..
Alles is Één en die Éne is Alles.

YYZ

14 okt 2013, 13:13

janx schreef:Ik denk dat het niet is ontsproten aan de menselijke fantasie,. Niemand kan zeggen waar het startpunt is geweest. Wel is het zo, denk ik, dat het oorspronkelijke totaal verminkt en aangepast is wegens onbewustheid, diverse belangen en doelstelling van schrijvers en opdrachtgevers. Het is mijn inziens te makkelijk om te zeggen 'het is allemaal fantasie' maar 'k ben het met je eens dat genesis begint met leugens en fantasie..
Als iets ontspringt uit de menselijke fantasie dan is het denkelijk raadzaam om eerst goed te weten wat die 'mens' is, naar mijn weten kan wetenschap dit nog steeds niet, net zoals ze tijd en ruimte niet echt kunnen verklaren. Misschien daarom dat men zegt dat we uiteindelijk nog niets weten. Uit niets komt alles, dat lezen we wel veel. :wink:

Silver Wolf

14 okt 2013, 16:29

Onwetendheid

Soms pleegt een of andere wijsneus "de mens" als het meet superieure wezen af te schilderen.
Alle senioren, die ook nog "oma" en/of" opa" zijn, en/of zich hun eigen kinderen als "baby" herinneren, kunnen er maar eens over nadenken.
Het hulpeloze wezentje, dat bovenaan een tepel of een speen in de mond krijgt en onderaan luiers vult. Verder nagenoeg heel de dag slaapt en 's nachts schreit..., lijkt weinig superieur in zich te hebben.
Het is heel kwetsbaar en onwetend.

Pas op 18 jaar beschouwt onze maatschappij een jongere als "volwassen" en hoeveel boekenlatijn heeft men intussen (op school) in die hersens moeten pompen!?

De meeste voorsprong, haalt de mens uit het geweldige vermogen om te kunnen na-apen én put dan ook uit de overdracht van (voorheen - door anderen opgedane ) vastgelegde kennis. Zodat niet iedereen weer vanaf nul hoeft te starten.

M.a.w. een klein vogeltje in de tuin lijkt heel wat meer in de mars te hebben, want het weet perfect wanneer en hoe het een nest moet bouwen, zonder inmenging van een architect. Heel wat andere dieren blijken instinctief en spontaan, nogal wat meer te kunnen dan wijzelf. En hun zintuigen zijn ook nog vaak veel sterker ontwikkeld.

De zwakte van de mens is dat zijn hersens zich ook laten misleiden en/of manipuleren. Het kuddegedrag lijkt ook nogal instinctief ingebakken en wanneer een massa tezamen is, bestaat er altijd kans op een paniekreactie met doden als gevolg. (Zoals helaas recent alweer in India)

Op dit forum en vooral deze topic lijken enkelen ervan uit te gaan, dat wanneer ergens wat dan ook te boek heeft gestaan er wel een soort waarheid in vervat zit. Maar het papier is verduldig....

SW

janx

14 okt 2013, 18:00

YYZ schreef:Als iets ontspringt uit de menselijke fantasie dan is het denkelijk raadzaam om eerst goed te weten wat die 'mens' is, naar mijn weten kan wetenschap dit nog steeds niet, net zoals ze tijd en ruimte niet echt kunnen verklaren.
Inderdaad wat is de mens? We kennen de vorm en veel gedragingen zowel in het goede als in het verkeerde maar weten we dan ook alles? Ik denk het van niet.
SW schreef: Op dit forum en vooral deze topic lijken enkelen ervan uit te gaan, dat wanneer ergens wat dan ook te boek heeft gestaan er wel een soort waarheid in vervat zit. Maar het papier is verduldig....
Waar halen schrijvers zoals SW dan hun stellige beweringen vandaan?
Misschien door de hoeveelheid dendrieten die het denkvermogen van ons mensen zou bepalen?
Is de waarheid evenredig daar mee? en dus ook variabel? Het is maar een verwerking van mijn dendrieten .... Oei.... heb ik te weinig, dan mijn verontschuldigen voor deze tekortkoming. :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.

YYZ

14 okt 2013, 21:29

janx schreef:Inderdaad wat is de mens? We kennen de vorm en veel gedragingen zowel in het goede als in het verkeerde maar weten we dan ook alles? Ik denk het van niet.
Zo gaat dat inderdaad, vraag aan een mens hoe het is en hij zal je zeggen 'Goed', dat is standaard. Vraag vervolgens wat hij daar mee bedoeld en hij zal je zeggen 'Eigenlijk niet zo goed want ....'. Het eerste antwoord is wat hij moet zeggen volgens de democratische norm, het tweede is z'n commentaar op een mensonwaardig systeem waarvan we zeggen dat het menswaardig is. Een mens kent zichzelf wel en doet graag alsof alles in orde is.

ebenhaezer

15 okt 2013, 17:11

YYZ schreef:
janx schreef:Inderdaad wat is de mens? We kennen de vorm en veel gedragingen zowel in het goede als in het verkeerde maar weten we dan ook alles? Ik denk het van niet.
Zo gaat dat inderdaad, vraag aan een mens hoe het is en hij zal je zeggen 'Goed', dat is standaard. Vraag vervolgens wat hij daar mee bedoeld en hij zal je zeggen 'Eigenlijk niet zo goed want ....'. Het eerste antwoord is wat hij moet zeggen volgens de democratische norm, het tweede is z'n commentaar op een mensonwaardig systeem waarvan we zeggen dat het menswaardig is. Een mens kent zichzelf wel en doet graag alsof alles in orde is.

YYZ , dat klopt wel , een mens is niet altijd eerlijk wat hemzelf betreft , maar dat komt denk ik , omdat er te weinig vertrouwen is tussen mensen ; alleen aan hartsvrienden kan men zijn hart blootleggen .
We schieten niet alleen te kort in wijsheid , maar vooral in verbondenheid met elkaar ! Daarom was er die goeie tip : de ander hoger achten dan jezelf , en , aan de ander doen wat je graag hebt dat ze jou doen . Dat is pas ware liefde en nederigheid ! En juist dat maakt verbondenheid met elkander .

Je zei : " een klein vogeltje ... weet perfect hoe hij het nest moet bouwen , zonder ... architect " , maar je vergeet , dat dit klein vogeltje HET OOK HEEFT MOETEN LEREN van zijn ouders ! Geen goed vergelijk dus .

Waar rook is , is ook vuur , zegt een spreuk , en dat is ook zo . Men zegt of schrijft niet zo maar iets ; maar het is altijd het onderzoeken waard , vandaar deze TOPIC ! " Om na te denken " !