Om na te denken (vervolg ).
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
@ janx
quote Waar halen schrijvers zoals SW dan hun stellige beweringen vandaan?
Misschien door de hoeveelheid dendrieten die het denkvermogen van ons mensen zou bepalen?
Is de waarheid evenredig daar mee? en dus ook variabel? Het is maar een verwerking van mijn dendrieten .... Oei.... heb ik te weinig, dan mijn verontschuldigen voor deze tekortkoming.
EINDE CITAAT.
Ach, ja ..."SW" heeft toevallig nogal wat afgereisd en ogen plus oren wijd open gehouden, zodat er bepaalde beelden op het netvlies achterbleven, die zich in het geheugen blijken genesteld te hebben.
Niet enkel de dendrieten roeren zich onder m'n schedelpan, maar behoudens de rol van de amygdala in mijn gedragspatroon en de hyppocampus, die mee mijn geheugen beïnvloedt, zijn er dan een resem neurotransmitters die elke hun eigen rol spelen. Zoals acetylcholine, dopamine, serotonine en noradrenaline die m'n hippocampus bereiken via circuits die langs de fornix en het subiculum, de cortex entorhinalis binnendringen.
En verder zal janx deze inleiding tot de neurologie wel zelf aanvullen, naar ik mag hopen!?
Helaas heeft de vroegere pedante indoctrinatie vanuit een bepaalde religieuze hoek, weinig positieve sporen nagelaten in heel dat vulsel, dat mijn hoofd blijkt te moeten meeslepen.
Dus laat ik regelmatig wat stoom af, opdat deze topic een lang leven beschoren zou mogen zijn.
Mag ik er wel op wijzen, dat ik niet zomaar "stellige beweringen" (cfr.: "janx") uit mijn klavier tracht te tokkelen, maar af en toe een scheutje kolder probeer in te lassen, om toch wat nauwer aan te sluiten bij alle onzin, die hier al werd gebrouwd.
Ps.: Wanneer er momenteel in Maleisië, al een ware hetze is ontstaan rond het gebruik van de benaming "Allah", weten we meteen tot welke waanzin heel die koehandel in "geloof en/of religie" kan leiden.
In het Duitsland van de jaren '30 volstond één paljas, om zowat heel Europa en nog een ander flink stuk van de wereld in een wereldbrand mee te sleuren, omwille van zijn wildste visioenen.
Voor dat soort zogenaamde profeten kunnen we beter op onze hoede zijn en dat ook blijven.
sw
quote Waar halen schrijvers zoals SW dan hun stellige beweringen vandaan?
Misschien door de hoeveelheid dendrieten die het denkvermogen van ons mensen zou bepalen?
Is de waarheid evenredig daar mee? en dus ook variabel? Het is maar een verwerking van mijn dendrieten .... Oei.... heb ik te weinig, dan mijn verontschuldigen voor deze tekortkoming.
EINDE CITAAT.
Ach, ja ..."SW" heeft toevallig nogal wat afgereisd en ogen plus oren wijd open gehouden, zodat er bepaalde beelden op het netvlies achterbleven, die zich in het geheugen blijken genesteld te hebben.
Niet enkel de dendrieten roeren zich onder m'n schedelpan, maar behoudens de rol van de amygdala in mijn gedragspatroon en de hyppocampus, die mee mijn geheugen beïnvloedt, zijn er dan een resem neurotransmitters die elke hun eigen rol spelen. Zoals acetylcholine, dopamine, serotonine en noradrenaline die m'n hippocampus bereiken via circuits die langs de fornix en het subiculum, de cortex entorhinalis binnendringen.
En verder zal janx deze inleiding tot de neurologie wel zelf aanvullen, naar ik mag hopen!?
Helaas heeft de vroegere pedante indoctrinatie vanuit een bepaalde religieuze hoek, weinig positieve sporen nagelaten in heel dat vulsel, dat mijn hoofd blijkt te moeten meeslepen.
Dus laat ik regelmatig wat stoom af, opdat deze topic een lang leven beschoren zou mogen zijn.
Mag ik er wel op wijzen, dat ik niet zomaar "stellige beweringen" (cfr.: "janx") uit mijn klavier tracht te tokkelen, maar af en toe een scheutje kolder probeer in te lassen, om toch wat nauwer aan te sluiten bij alle onzin, die hier al werd gebrouwd.
Ps.: Wanneer er momenteel in Maleisië, al een ware hetze is ontstaan rond het gebruik van de benaming "Allah", weten we meteen tot welke waanzin heel die koehandel in "geloof en/of religie" kan leiden.
In het Duitsland van de jaren '30 volstond één paljas, om zowat heel Europa en nog een ander flink stuk van de wereld in een wereldbrand mee te sleuren, omwille van zijn wildste visioenen.
Voor dat soort zogenaamde profeten kunnen we beter op onze hoede zijn en dat ook blijven.
sw
-
YYZ - Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50
Zeker niet oneens, in de wereld vaandag moet je heel hard opletten wat je zegt. Al je zwakheden worden misbruikt om het geld uit je portemonne te scharrelen, over meer gaat het hier niet op deze aarde. Je mag ook niet mopperen of je krijgt je ontslag, voor sommigen is de crisis het geschikte middel om je nog meer als slaaf te kunnen behandelen. Ze gebruiken het woord 'crisis' als verantwoording om hun echte motieven te verbergen en wij geloven dat natuurlijk, dat ook. Een tekort aan wijsheid? Wat is dat voor iets?ebenhaezer schreef:YYZ , dat klopt wel , een mens is niet altijd eerlijk wat hemzelf betreft , maar dat komt denk ik , omdat er te weinig vertrouwen is tussen mensen ; alleen aan hartsvrienden kan men zijn hart blootleggen .
We schieten niet alleen te kort in wijsheid , maar vooral in verbondenheid met elkaar ! Daarom was er die goeie tip : de ander hoger achten dan jezelf , en , aan de ander doen wat je graag hebt dat ze jou doen . Dat is pas ware liefde en nederigheid ! En juist dat maakt verbondenheid met elkander . Je zei : " een klein vogeltje ... weet perfect hoe hij het nest moet bouwen , zonder ... architect " , maar je vergeet , dat dit klein vogeltje HET OOK HEEFT MOETEN LEREN van zijn ouders ! Geen goed vergelijk dus . Waar rook is , is ook vuur , zegt een spreuk , en dat is ook zo . Men zegt of schrijft niet zo maar iets ; maar het is altijd het onderzoeken waard , vandaar deze TOPIC ! " Om na te denken " !
-
QUOTE EB
Je zei : " een klein vogeltje ... weet perfect hoe hij het nest moet bouwen , zonder ... architect " , maar je vergeet , dat dit klein vogeltje HET OOK HEEFT MOETEN LEREN van zijn ouders ! Geen goed vergelijk dus .

Even nadenken...dus
1- De vogel bouwt een nest.
2- Broedt 2 weken op de eitjes.
3- Dan worden de jongen nog 2 weken gevoed in het nest.
4- De jongen kippen uit (het nest) en krijgen nog enkele dagen voedsel van de ouders.
ZO kunnen ze leren waar en hoe voedsel te bemachtigen, maar toen dat nest werd gebouwd waren de eitjes nog niet eens gelegd.
HOE zouden dan die jongen het van hun ouders kunnen leren
Nog een detail. De eerste week dat jongen uit het ei komen, kan men nog omzichtig het nest naderen en zullen de jongen niet schrikken. Ze openen zelfs hun bek in de hoop voedsel te krijgen. Mààr de tweede week best ver weg blijven van het nest, want dan schrikken de jongen en zouden voortijdig uit het nest kunnen tuimelen.
En hoe kan die "SW" dat allemaal weten?
Eenvoudig, doordat er jaarlijks een tiental nesten in zijn tuin gebouwd worden en hij z'n gevederde vrienden al vele jaren observeert.
In een vogelopvangcentrum (in de buurt) waar "SW" al eens een "verlaten" nest met jongen - zonder ouders - heen bracht, laat men de jongen zelf scharrelen op een harde bodem, waar men vooraf wat zand over hun voedsel heeft gelegd, omdat ze niet van hun ouders kunnen leren en/of zien, hoe die in de grond wroeten om b.v. een regenworm te verschalken.
SW
Je zei : " een klein vogeltje ... weet perfect hoe hij het nest moet bouwen , zonder ... architect " , maar je vergeet , dat dit klein vogeltje HET OOK HEEFT MOETEN LEREN van zijn ouders ! Geen goed vergelijk dus .

Even nadenken...dus
1- De vogel bouwt een nest.
2- Broedt 2 weken op de eitjes.
3- Dan worden de jongen nog 2 weken gevoed in het nest.
4- De jongen kippen uit (het nest) en krijgen nog enkele dagen voedsel van de ouders.
ZO kunnen ze leren waar en hoe voedsel te bemachtigen, maar toen dat nest werd gebouwd waren de eitjes nog niet eens gelegd.
HOE zouden dan die jongen het van hun ouders kunnen leren
Nog een detail. De eerste week dat jongen uit het ei komen, kan men nog omzichtig het nest naderen en zullen de jongen niet schrikken. Ze openen zelfs hun bek in de hoop voedsel te krijgen. Mààr de tweede week best ver weg blijven van het nest, want dan schrikken de jongen en zouden voortijdig uit het nest kunnen tuimelen.
En hoe kan die "SW" dat allemaal weten?
Eenvoudig, doordat er jaarlijks een tiental nesten in zijn tuin gebouwd worden en hij z'n gevederde vrienden al vele jaren observeert.
In een vogelopvangcentrum (in de buurt) waar "SW" al eens een "verlaten" nest met jongen - zonder ouders - heen bracht, laat men de jongen zelf scharrelen op een harde bodem, waar men vooraf wat zand over hun voedsel heeft gelegd, omdat ze niet van hun ouders kunnen leren en/of zien, hoe die in de grond wroeten om b.v. een regenworm te verschalken.
SW
-
Dat is een uiterst interessante vraag Janx, gaat niet enkel over Amerika overigens, ook hier van toepassing. Ik geef iets om over na te denken, heel eenvoudigjanx schreef:Ik vraag mij af, de schuldenlast van Amerika, aan wie? of wat?
(1) de staat leent geld van de 'markt' (van de bevolking)
(2) de staat besteedt dit aan openbare werken (voor de bevolking)
(3) de staat kan haar lening niet terugbetalen (aan de bevolking)
(4) de staat vraagt om langer en harder te werken (aan de bevolking)
(5) de staat kan dan hopelijk haar lening terugbetalen (aan de bevolking)
Voor de ene is het een vraag, voor de andere bewustwording maar waar in Godsnaam gaat dit nu over? Extra vraag, who's is fooling who?
-
HIERONDER iets om over na te denken... 
http://www.usdebtclock.org/
Wat staatschuld(en) betreft, is het belangrijk om te weten of er enkel op de binnenlandse dan wel (ook) op buitenlandse markten werd geleend.
Wie nog dieper wil (durft) na-denken kan even dit gaan lezen...
Belgische staatsschuld is niet 104,5 maar 655 procent van het bbp
http://www.knack.be/nieuws/belgische-st ... 83175.html
sw
Wat staatschuld(en) betreft, is het belangrijk om te weten of er enkel op de binnenlandse dan wel (ook) op buitenlandse markten werd geleend.
sw
-
Gezien de alternatieven is het uiteindelijk een storm in een evolutionair glaasje water waarover we ons gigantisch druk maken, niet geheel onterecht omwille van de drukte die men hier over maakt. Op die manier krijg je immers het alternatief niet bespreekbaar, zie onder wat we misschien niet weten, het volledig tegenovergestelde.Silver Wolf schreef:HIERONDER iets om over na te denken...
![]()
![]()
![]()
![]()
sw
SCHULD ALS REDDING
Het non lineaire kenmerk van een monetaire reset – en daarmee het monetaire beleid in algemene zin – biedt ons ongekende mogelijkheden, geld werkt steeds als een katalysator en menselijke keuzes liggen aan de basis of het systeem onder druk komt te staan of ook niet. Dit betekent dat een waaier aan scenario’s zich kunnen voordoen, elke situatie is voor interpretatie vatbaar en beslissingen worden genomen in relatie tot een vooropgestelde doelstelling. Hoe reageren we op een beslissing, wat zijn de gevolgen, wie toont verzet, wie is gebaat … elk scenario lokt andere reacties uit naargelang de positie van de betrokken partijen, ons doel is het bereiken van WIN-WIN situaties met oog voor het algehele welzijn.
http://www.chaospunt.org/?page_id=14223
-
In relatie tot die schuldenberg vonden we een toepasselijk citaat.YYZ schreef:SCHULD ALS REDDING
Het non lineaire kenmerk van een monetaire reset – en daarmee het monetaire beleid in algemene zin – biedt ons ongekende mogelijkheden, geld werkt steeds als een katalysator en menselijke keuzes liggen aan de basis of het systeem onder druk komt te staan of ook niet. Dit betekent dat een waaier aan scenario’s zich kunnen voordoen, elke situatie is voor interpretatie vatbaar en beslissingen worden genomen in relatie tot een vooropgestelde doelstelling. Hoe reageren we op een beslissing, wat zijn de gevolgen, wie toont verzet, wie is gebaat … elk scenario lokt andere reacties uit naargelang de positie van de betrokken partijen, ons doel is het bereiken van WIN-WIN situaties met oog voor het algehele welzijn.
http://www.chaospunt.org/?page_id=14223
Mat17:20
Hij antwoordde: ‘Vanwege jullie gebrek aan geloof. Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: “Verplaats je van hier naar daar!” en dan zal hij zich verplaatsen. Niets zal voor jullie onmogelijk zijn.
-
Het gaat meer hier over ...
Grieks drama
Dit schouwspel krijgt de allure van een Grieks drama, het is dus geen zaak dat er geen alternatieven voorhanden zijn, het is een kwestie van ontvankelijkheid, aandacht, zelfreflectie, solidariteit en oefening. Het uiterst pijnlijke gevolg is dat we steeds tegen dezelfde muur aanlopen en de deur – talloze vingerwijzingen ten spijt – niet opgemerkt wordt, het is als collectief vechten tegen een bierkaai met in het verlengde miljoenen slachtoffers om redenen die bijna te absurd zijn om er enig geloof aan te hechten, toch gebeurt het. En alsof dit nog niet genoeg is, de remedie is dermate eenvoudig dat weinigen het aandacht schenken, niet in het minst blijven we ons bedienen van allerhande rationaliseringen die elke progressie in de kiem smoren. Deze neutrale waarneming is werkelijk onthutsend en maakt van onze hedendaagse situatie een tragische absurditeit, een haast onwaarschijnlijke paradox rest ons, hoe nu verder? In een wereld vol problemen blijkt dus de moeilijkste taak aandacht krijgen voor oplossingen, een stelling die we vrijwel letterlijk mogen nemen maar ook pas begrepen wordt als het probleem doorzien wordt. Het is op z’n zachtst gezegd een mooie kluif voor het intellect.
http://www.chaospunt.org/?page_id=14037
Grieks drama
Dit schouwspel krijgt de allure van een Grieks drama, het is dus geen zaak dat er geen alternatieven voorhanden zijn, het is een kwestie van ontvankelijkheid, aandacht, zelfreflectie, solidariteit en oefening. Het uiterst pijnlijke gevolg is dat we steeds tegen dezelfde muur aanlopen en de deur – talloze vingerwijzingen ten spijt – niet opgemerkt wordt, het is als collectief vechten tegen een bierkaai met in het verlengde miljoenen slachtoffers om redenen die bijna te absurd zijn om er enig geloof aan te hechten, toch gebeurt het. En alsof dit nog niet genoeg is, de remedie is dermate eenvoudig dat weinigen het aandacht schenken, niet in het minst blijven we ons bedienen van allerhande rationaliseringen die elke progressie in de kiem smoren. Deze neutrale waarneming is werkelijk onthutsend en maakt van onze hedendaagse situatie een tragische absurditeit, een haast onwaarschijnlijke paradox rest ons, hoe nu verder? In een wereld vol problemen blijkt dus de moeilijkste taak aandacht krijgen voor oplossingen, een stelling die we vrijwel letterlijk mogen nemen maar ook pas begrepen wordt als het probleem doorzien wordt. Het is op z’n zachtst gezegd een mooie kluif voor het intellect.
http://www.chaospunt.org/?page_id=14037
-
Tja, de tijd dat mensen met schelpen of steentjes betaalden is voorbij.
De drie "G's" waarop deze wereld draait zijn nog altijd even actueel.
God, g
t en geld.
Nu is het universum na die "big bang" een grote chaos en dat manifesteert zich ook op een planeet waar 7 miljard stervelingen van de menselijke soort vertoeven.
Als heel dat heelal voldoende is uitgedeind, volgt een implosie door een toegenomen discrepantie tussen energie en massa. Omdat de onderlinge afstand van de materie in tijd en ruimte te ver van elkaar is verwijderd, om het motoriek van die uitdeining te blijven onderhouden.
Een terugkeer van wanorde naar de orde.
Dus waar maken wij ons als mensen (een handvolletje nietige vlooien in het zand van een onmetelijke woestijn) dan druk over?
sw
De drie "G's" waarop deze wereld draait zijn nog altijd even actueel.
God, g
Nu is het universum na die "big bang" een grote chaos en dat manifesteert zich ook op een planeet waar 7 miljard stervelingen van de menselijke soort vertoeven.
Als heel dat heelal voldoende is uitgedeind, volgt een implosie door een toegenomen discrepantie tussen energie en massa. Omdat de onderlinge afstand van de materie in tijd en ruimte te ver van elkaar is verwijderd, om het motoriek van die uitdeining te blijven onderhouden.
Een terugkeer van wanorde naar de orde.
Dus waar maken wij ons als mensen (een handvolletje nietige vlooien in het zand van een onmetelijke woestijn) dan druk over?
sw
-
Zoals we nu weten over zaken waarover men stelt iets te kennen maar er opmerkelijk zichtbaar niets van bakt. Het vermoeden ontstaat dat onderwijs erop gericht is om chaos te creëren om iedereen aan het werk te kunnen houden. Er wordt niet geleerd dat bezigheidstherapie mensen uitholt en als zinloos ervaren wordt. Ter compensatie kunnen we wel de ruimte in vluchten natuurlijk.Silver Wolf schreef:Tja, de tijd dat mensen met schelpen of steentjes betaalden is voorbij. De drie "G's" waarop deze wereld draait zijn nog altijd even actueel.
God, gt en geld.
Een terugkeer van wanorde naar de orde. Dus waar maken wij ons als mensen (een handvolletje nietige vlooien in het zand van een onmetelijke woestijn) dan druk over? sw
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
http://marketupdate.nl/nieuws/economie/ ... de-staten/janx schreef:Ik vraag mij af, de schuldenlast van Amerika, aan wie? of wat?
Maar als je dat in detail wilt begrijpen, dan moet je eigenlijk goed doorhebben wat geld eigenlijk is. En dat is een heel verhaal.
Hier is een goed begin:
http://marketupdate.nl/nieuws/en-dan-di ... ey-deel-4/
en
http://marketupdate.nl/nieuws/en-dan-di ... -horsemen/
Voila, ge zult je zeker niet meer vervelen in 't weekend (en sorry dat het in 't engels is).
En overigens, iets anders. Dit gelezen?
www.demorgen.be/dm/nl/5378/Global-Warmi ... 2056.dhtml
't Gaat er dus niet meer om of er een omslag komt, maar of we die een paar jaar gaan uitstellen.
Mijn vrouw zegt: ik geloof dat niet.
Ik begrijp dat. Ze heeft twee kinderen en drie kleinkinderen.
Jawatte
-
Er is ook goed nieuws, economen hebben laten weten dat ze bereid zijn om ook module (2) van de cursus te bestuderen. Op die manier kunnen we misschien nog wat redden.cappa schreef:En overigens, iets anders. Dit gelezen?
www.demorgen.be/dm/nl/5378/Global-Warmi ... 2056.dhtml
't Gaat er dus niet meer om of er een omslag komt, maar of we die een paar jaar gaan uitstellen. Mijn vrouw zegt: ik geloof dat niet. Ik begrijp dat. Ze heeft twee kinderen en drie kleinkinderen.
-
IMF denkt aan 10% belasting spaargeld
OPGELET voor dit "vrouw"(?)mens
Moet iedereen binnen de Europese Unie binnenkort tien procent van zijn spaargeld afstaan aan de fiscus? Als het van het Internationaal Monetair Fonds (IMF) afhangt, zou dat kunnen.
In haar “Fiscal Monitor” zegt het IMF dat iedereen die geld op een spaarrekening heeft staan, daar tien procent van zal moeten afstaan om de crisis in de eurozone te bedwingen. Niet alleen mensen die tienduizenden euro’s op de bank staan hebben, maar ook de bescheiden spaarders zullen hun steentje moeten bijdragen. Het gaat voor alle duidelijkheid om een voorstel, niet om een maatregel die al genomen is, maar het IMF ziet wel een groot voordeel aan zo’n eenmalige belasting.
"Het verleidelijke van zo'n belasting is dat ze kan worden ingevoerd voor mensen zich er aan kunnen onttrekken en dat wordt verondersteld dat ze eenmalig is en ze het gedrag niet verstoort”, klinkt het. Het IMF denkt dus dat ze de belasting zou kunnen invoeren vooraleer mensen hun spaargeld van de bank halen en dat ze dat na de invoering van de belasting ook niet zullen doen, omdat het om een eenmalige belasting gaat.
Ps.: Dan waren we misschien toch beter af geweest met die "DSK"
sw
OPGELET voor dit "vrouw"(?)mens Moet iedereen binnen de Europese Unie binnenkort tien procent van zijn spaargeld afstaan aan de fiscus? Als het van het Internationaal Monetair Fonds (IMF) afhangt, zou dat kunnen.
In haar “Fiscal Monitor” zegt het IMF dat iedereen die geld op een spaarrekening heeft staan, daar tien procent van zal moeten afstaan om de crisis in de eurozone te bedwingen. Niet alleen mensen die tienduizenden euro’s op de bank staan hebben, maar ook de bescheiden spaarders zullen hun steentje moeten bijdragen. Het gaat voor alle duidelijkheid om een voorstel, niet om een maatregel die al genomen is, maar het IMF ziet wel een groot voordeel aan zo’n eenmalige belasting.
"Het verleidelijke van zo'n belasting is dat ze kan worden ingevoerd voor mensen zich er aan kunnen onttrekken en dat wordt verondersteld dat ze eenmalig is en ze het gedrag niet verstoort”, klinkt het. Het IMF denkt dus dat ze de belasting zou kunnen invoeren vooraleer mensen hun spaargeld van de bank halen en dat ze dat na de invoering van de belasting ook niet zullen doen, omdat het om een eenmalige belasting gaat.
Ps.: Dan waren we misschien toch beter af geweest met die "DSK"
sw
-
Als mensen hebben we de taak om desinformatie te onderscheiden van bevrijdende informatie en die te cultiveren. Binnen het IMF worden ook totaal andere dingen gezegd waardoor bovenstaande stemmingmakerij helemaal niet nodig blijkt. Lees maar ...Silver Wolf schreef: IMF denkt aan 10% belasting spaargeld
OPGELET voor dit "vrouw"(?)mens
![]()
![]()
Moet iedereen binnen de Europese Unie binnenkort tien procent van zijn spaargeld afstaan aan de fiscus? Als het van het Internationaal Monetair Fonds (IMF) afhangt, zou dat kunnen.
Ps.: Dan waren we misschien toch beter af geweest met die "DSK"![]()
![]()
sw
Het Chicago Plan dateert uit de jaren ’30 maar werd destijds genegeerd met bijzonder zware gevolgen (WOII), de crisis vandaag is vergelijkbaar waardoor het plan werd opgevist in de hoop dat beleidsmakers niet terug dezelfde fout maken. In volledige tegenstelling tot hedendaagse politieke berichtgeving volstaat het ons bewust te worden van volgende kernpunten:
(1) Het doorbreken van traditionele economische cycli
(2) Het technisch aflossen van staatsschulden
(3) Het technisch aflossen van private schulden
(4) De eliminatie van de vrees voor bankruns
(5) Geen verantwoording voor hyperinflatoire toestanden
(6) De installatie van een evenwichtig monetair beleid
Deze stellingen zijn op z’n zachtst gezegd opzienbarend, finaal betekent het een hele omwenteling in de wijze hoe we onze maatschappij organiseren. Om het eenvoudig te zeggen, de stelling dat we langer en harder moeten werken om een schuld af te lossen en/of onze pensioenen te financieren, wordt finaal door dit rapport volledig tegengesproken.
http://www.chaospunt.org/wp-content/upl ... iseted.pdf