Om na te denken (vervolg ).
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Integendeel.janx schreef:Ik denk dat EB naast en ondanks die dogma's van de bijbel, voor zichzelf in haar gevoel naar een betere wereld van verhoudingen tussen de mensen onderling verlangd en daar is op zichzelf niets mis mee denk ik.
Als je heel je leven laat bepalen door een constant verlangen naar iets, en om daaraan tegemoet te komen een oppermachtige god gaat projecteren waarvoor je heel je leven op je knieën ligt, dan zit er iets zwaar fout.
Niet direct een evenwichtig beleven van de realiteit zoals je van een volwassen individu mag verwachten.
Jawatte
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Ik denk dat een verlangen op zichzelf, los staat van wat je wordt aangepraat. Eb is helaas door haar verlangen misschien terecht gekomen bij groep die haar tracht te overtuigen dat zij het gelijk verkondigen. Maar wie is er dan verkeert? Heb jij dan niet iets moeten aannemen of ondergaan wat je laten beseft hoe verderfelijk het was voor je gevoel en verhoudingen naar de mens ? En ben jij daarom fout geweest? Zo moet je het ook een beetje zien. Elk mens is een wonder op zich het vertegenwoordigd het leven. En is het leven zelf nu totaal fout wegens verkeert gedrag door onwetendheid van de mens? Misschien denkt jij dat je het weet, ik ook niet maar ik denk wel anders, maar wellicht dat er een tijd komt dat je veel zult moeten herzien aangaande je eigen levenswandel even zo goed als het mij zal gebeuren.cappa schreef:janx schreef:Ik denk dat EB naast en ondanks die dogma's van de bijbel, voor zichzelf in haar gevoel naar een betere wereld van verhoudingen tussen de mensen onderling verlangd en daar is op zichzelf niets mis mee denk ik.cappa schreef:]Integendeel.
Als je heel je leven laat bepalen door een constant verlangen naar iets, en om daaraan tegemoet te komen een oppermachtige god gaat projecteren waarvoor je heel je leven op je knieën ligt, dan zit er iets zwaar fout.
Kan jij iemand aanwijzen hier op het forum die evenwichtigheid uitstraalt, en we zijn toch allen volwassenen als senioren?cappa schreef: Niet direct een evenwichtig beleven van de realiteit zoals je van een volwassen individu mag verwachten.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
In principe zijn we allen meerderjarig, volwassen is wel nog wat meer dan volgroeid toch ?
Straling is voorlopig, voor het blote oog van de senioren, nog niet zichtbaar. Kan u misschien de aura lezen ?
Straling is voorlopig, voor het blote oog van de senioren, nog niet zichtbaar. Kan u misschien de aura lezen ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Neen, niet de aura beste socrates, maar wel het licht ( straling) van de monitor bereiken mijn ogen waaruit ik, via mijn brein naar mijn gevoel, kan opmaken wat de schrijver probeert over te brengen.socrates schreef:In principe zijn we allen meerderjarig, volwassen is wel nog wat meer dan volgroeid toch ?
Evenzo als nu bij u het geval is.
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Dit is mijn buurvrouw "Josje" Zij beweert een "uitgebalanceerd" leven te leiden.
Ze ziet mij, zoals zij (zelf) me wenst te zien.
Ze luistert (soms) naar mij, maar hoort selectief wat ze eruit filtert.
En dat gaat ook zo in de omgekeerde richting.
Alleen sta ik niet op één been in 't leven, maar met beide voeten.
En zolang niemand probeert om mijn hersens te spoelen met dogmatische verhaaltjes, die enkel tot doel hebben de goegemeente een rad voor de ogen te draaien én daar zelf beter van te worden, kan ik er best mee leven dat eenieder zijn eigen onzin als waarheid beschouwt. Die onzin dan ook nog slijten, is niet aan deze senior besteed. En vanuit een reflex om de zwakkeren te beschermen, tracht ik te waarschuwen voor de verborgen agenda van religieuze leugens, die overal ter wereld tot machtsmisbruik, discriminatie en sektarisch geweld leiden.
Mogelijk is dat een erg onevenwichtige reflex
sw
-
Is er dan sprake van een hersenspoeling naar je toe als een senior zijn/haar denkwijze mededeelt?SW schreef:En dat gaat ook zo in de omgekeerde richting.
En zolang niemand probeert om mijn hersens te spoelen met dogmatische verhaaltjes, die enkel tot doel hebben de goegemeente een rad voor de ogen te draaien én daar zelf beter van te worden, kan ik er best mee leven dat eenieder zijn eigen onzin als waarheid beschouwt. Die onzin dan ook nog slijten, is niet aan deze senior besteed.
Ik denk dat er weinig sprake kan zijn van dat gevaar hier binnen het forum.
Wij, senioren, zijn reeds gevormd door onze ervaringen en levenswijze zo door de jaren heen tot nu toe.
Ik heb zelf nog niet kunnen opmerken dat iemand hier binnen het forum verandert is ten aanzien van zijn gedachtengoed laat staan dat er sprake kan zijn van een poging tot hersens spoeling wegens het lezen op dit forum.
Helaas er zijn mensen, zonder dat ze het nog zelf beseffen, die dat zijn overkomen tijdens hun leven en het is een goede zaak om dat te proberen te doorbreken.
Mijn lof daar voor.SW schreef: En vanuit een reflex om de zwakkeren te beschermen, tracht ik te waarschuwen voor de verborgen agenda van religieuze leugens, die overal ter wereld tot machtsmisbruik, discriminatie en sektarisch geweld leiden.
Gezien uw sta vastSW schreef:
Mogelijk is dat een erg onevenwichtige reflex
bent u in evenwicht.
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Zo zo , als de kat niet thuis is , dansen de muizen ! , dat zag ik hier meteen gebeuren , toch bedankt Rolija , Paul , Silver Wolf , Talisman ... voor de lieve bedenksels over mij ! Gelukkig dat Janx er nog is om het schip in evenwicht te houden ! Toch verandert dat niets aan het feit dat ik hartelijk van jullie allen houd .
Het verwondert mij eigenlijk hoe hier zo'n drama wordt gemaakt over iemand die een andere overtuiging heeft , terwijl er in deze wereld zoveel verschillende meningen en richtingen zijn ! Iets wat toch helemaal normaal is ? We zouden er kunnen van leren , volwassener en wijzer worden ! Maar in plaats daarvan gaat men liever oorlogje voeren , en de reden daarvan is , dat men alles wil doorgronden zonder met ALLE mogelijkheden rekening te houden , bv. ' als God nu toch eens moest bestaan ' , want daar vringt het schoentje !
Toch moet ik voor mij persoonlijk bekennen , als ik rondom mij kijk naar de mens , de natuur , het heelal ; dat hier een machtig wijs Iemand aan het werk is geweest ! Maar gemakshalve kijken velen dan liever naar wat de mens er van heeft gemaakt , om dat dan vervolgens op die God te steken waarin ze niet eens geloven ! Toch wel een korte bocht denk ik dan . Maar ja , zo gaat dat nu eenmaal hier en overal .
Toch is er goede hoop , volgens mij is Gods liefde veel groter dan de mijne ooit kan zijn ! Hij zal het werk wat Hij begonnen is niet laten varen , zeker weten !
Het verwondert mij eigenlijk hoe hier zo'n drama wordt gemaakt over iemand die een andere overtuiging heeft , terwijl er in deze wereld zoveel verschillende meningen en richtingen zijn ! Iets wat toch helemaal normaal is ? We zouden er kunnen van leren , volwassener en wijzer worden ! Maar in plaats daarvan gaat men liever oorlogje voeren , en de reden daarvan is , dat men alles wil doorgronden zonder met ALLE mogelijkheden rekening te houden , bv. ' als God nu toch eens moest bestaan ' , want daar vringt het schoentje !
Toch moet ik voor mij persoonlijk bekennen , als ik rondom mij kijk naar de mens , de natuur , het heelal ; dat hier een machtig wijs Iemand aan het werk is geweest ! Maar gemakshalve kijken velen dan liever naar wat de mens er van heeft gemaakt , om dat dan vervolgens op die God te steken waarin ze niet eens geloven ! Toch wel een korte bocht denk ik dan . Maar ja , zo gaat dat nu eenmaal hier en overal .
Toch is er goede hoop , volgens mij is Gods liefde veel groter dan de mijne ooit kan zijn ! Hij zal het werk wat Hij begonnen is niet laten varen , zeker weten !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Requiescat in paceLaat de tijd...de tijd.
Alles is vergankelijk.
De wijzen zullen GOD zien en
de dwazen twee keer.
Want zij zien hem nu al
De kerkhoven liggen VOL met mensen,
die dachten deze wereld te kunnen veranderen.
DAAROM Carpe Diem én

Of... Tel alleen de heldere uren
sw
-
Wie écht het universum met enige kennis van zaken bekijkt, weet maar al te goed hoe vijandig die omgeving wel is. En spijts alle gunstige omstandigheden, in combinatie met miljarden jaren...die via een complexe evolutie uiteindelijk tot "leven" op de planeet aarde hebben geleid - (met alle mislukkingen onderweg erbij) - blijft het hier dansen op een gloeiende bol waarvan de korsten (tektonische platen) tegen en/of over elkaar schuiven. Aardbevingen, vulkaanerupties en andere natuurfenomenen, blijven voor dit kwetsbare leven enorm bedreigend. Evenals klimaatsveranderingen, los van het zogenaamde broeikaseffect (want er waren al ijstijden en opwarming nog voor de menselijke activiteit CO2 uitbraakte).ebenhaezer schreef:Toch moet ik voor mij persoonlijk bekennen , als ik rondom mij kijk naar de mens , de natuur , het heelal ; dat hier een machtig wijs Iemand aan het werk is geweest !
Wat die zogenaamde "machtig en wijs iemand" ZOU ineen geflanst hebben, vertoont toch nogal wat constructiefouten.
DE MENS is en blijft een voorbijgaand en summier gegeven in heel dat enorme universum. Waar bij de oude Grieken en Romeinen de (verzonnen) "goden" al eens mochten doen, wat de mens werd verboden, mag hen een troost geweest zijn. Terwijl de zelfverklaarde dienaars van heel dat tempelgedoe daaromheen, zich in luxe en verderfelijke praktijken wentelden. Dat meer primitieve vormen van beschaving een deel onwetendheid en hun angsten via hun godheden kanaliseerden, mag dan weer bepaalde louche figuren binnen het stammenverband toegelaten hebben zich van ongebreideld machtsmisbruik te bedienen.
En nog steeds trachten enkele opvolgers van die mythomane gewetenlozen, in hun voetsporen te treden, met één en dezelfde smerige verborgen agenda.
Inderdaad het misbruik van MACHT afgeleid van "machtig" en hopend dat de misleide goegemeente, zich blijft laten overdonderen en/of zelf niet wijs genoeg is om dat vuile spel te doorprikken.
sw
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Waarom blijven mensen toch halsstarrig ontkennen dat er misschien ook prachtig gelukte evolutiepogingen waren, en niet alleen mislukkingen, lang voor onze beschaving hier bestond.Silver Wolf schreef: Wie écht het universum met enige kennis van zaken bekijkt, weet maar al te goed hoe vijandig die omgeving wel is. En spijts alle gunstige omstandigheden, in combinatie met miljarden jaren...die via een complexe evolutie uiteindelijk tot "leven" op de planeet aarde hebben geleid - (met alle mislukkingen onderweg erbij) -
Je geeft het zelf aan. Instabiele aarde, gevaarlijke omgeving, miljarden jaren ...
Ik zou het zelfs logisch vinden dat er voor ons andere beschavingen waren die helaas door 'moeder aarde' uitgeroeid werden.
Jawatte
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Dat zou wel eens best kunnen. Moet je anders deze turf van een boek er maar eens op naslaan. Ontkennen is nog zeer moeilijk.cappa schreef: Ik zou het zelfs logisch vinden dat er voor ons andere beschavingen waren die helaas door 'moeder aarde' uitgeroeid werden.
http://www.deboekensalon.nl/dbs/book/212388
-
YYZ - Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50
Heb het altijd al vreemd gevonden dat we allen mensen zijn maar er blijkbaar 7 miljard verschillende visies zijn over het leven. Wat blijkbaar wel mogelijk is om ze te onderscheiden in groepen, nog vreemder is dat een mens tijdens het leven van mening kan veranderen. Iets pijnlijker is om zien dat in een mening vastroesten ook mogelijk is. Kortom, het is één grote chaos en ondoorzichtelijk, wie bedenkt nu zoiets? In de wandelgangen hoor ik het al fluisteren ... laat ons de overbevolking maar snel stoppen, we kunnen nu al niet meer volgencappa schreef:In uw hoofd misschien.
-
rolija - Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41
YYZ schreef:Heb het altijd al vreemd gevonden dat we allen mensen zijn maar er blijkbaar 7 miljard verschillende visies zijn over het leven. Wat blijkbaar wel mogelijk is om ze te onderscheiden in groepen, nog vreemder is dat een mens tijdens het leven van mening kan veranderen. Iets pijnlijker is om zien dat in een mening vastroesten ook mogelijk is. Kortom, het is één grote chaos en ondoorzichtelijk, wie bedenkt nu zoiets? In de wandelgangen hoor ik het al fluisteren ... laat ons de overbevolking maar snel stoppen, we kunnen nu al niet meer volgencappa schreef:In uw hoofd misschien.
Overbevolking, ik denk het ook
http://safeshare.tv/w/vwncRciSFb
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
-
YYZ - Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50
Een mens wordt een beetje gek van al die filmpjes, de Heer heeft gezegd dat elk koppel recht heeft op twee kinderen, dan blijft de bevolking hetzelfde. Correctie, tenzij er weer bij zijn die absoluut bommen en granaten moeten gooien natuurlijk.rolija schreef:YYZ schreef:Heb het altijd al vreemd gevonden dat we allen mensen zijn maar er blijkbaar 7 miljard verschillende visies zijn over het leven. Wat blijkbaar wel mogelijk is om ze te onderscheiden in groepen, nog vreemder is dat een mens tijdens het leven van mening kan veranderen. Iets pijnlijker is om zien dat in een mening vastroesten ook mogelijk is. Kortom, het is één grote chaos en ondoorzichtelijk, wie bedenkt nu zoiets? In de wandelgangen hoor ik het al fluisteren ... laat ons de overbevolking maar snel stoppen, we kunnen nu al niet meer volgencappa schreef:In uw hoofd misschien.
Overbevolking, ik denk het ookMaar geen probleem de heer heeft alles in de hand
![]()
Zeker kijken tot het einde
http://safeshare.tv/w/vwncRciSFb