mijn man is overleden

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

tina316

23 okt 2013, 01:08

ik vind het spijtig dat je uitstapje zo is tegengevallen gerarda
misschien volgende keer beter
is het niet omdat er ergens voetbal was en ze problemen verwachten ik heb toch zoiets geoord op het nieuws maar weet niet meer waar het was

die poetsvrouw is heel erg tegen gevallen oma-c
in nog geen 4 uur want ze was al een half uur te laat heeft ze een grote keuken de badkamer de living de gang en trap tot het eerste verdiep zogezegd gekuist
aan mijn living alleen zit ik al samen met arnold ongeveer 3 uur tot alles afgewassen gestoft en gekuist is
ze neemt niets weg zelfs de kleine tapijtjes in de badkamer niet ze dweilt er gewoon rond stoelen zet ze niet op tafel en zelfs het vuilnis bakje in de keuken nam ze niet weg ,niets afgewassen in de keuken alleen de deuren van de kasten
ze heeft zelfs mijn dweil in 2 gesneden omdat hij zogezegd te groot was en nu past hij niet meer rond de zwabber
ze heeft mijn vloeren gedweild met schotel afwas middel al had ik al de produkten klaargezet ,hoeken en kanten langs de plinten lag nog al het vuil
geen kaders afgekuist op de kasten stoft ze gewoon rond het opzet
nadat ze weg was heb ik dan zelf nog 2 en half uur gepoetst om toch wat orde te hebben
ze is een filipijnse en ik versta haar maar half
ik kan nu natuurlijk bijna niet meer weg van de pijn
en ben zelfs niet naar onze wekelijkse koffie klets gegaan bij mijn vriendinnen
ik durf niet te bellen om te vragen om iemand anders dat vind ik zo raar ,maar wat ben je met een poetsvrouw als je alles zelf nog moet herdoen

zo zindelijk ben ik niet meer al was ik vroeger een poetsmaniak
maar toch voor die prijs mag je toch wel verwachten dat ze kunnen poetsen
dus het is een catastrofe oma-c en ik weet niet wat te doen ik klaag niet graag zeker niet voor de eerste keer dat ik iemand heb
ze is ook nog bang van mijn katten en ik mag niet roken in mijn eigen huis omdat ze dan hoofdpijn krijgt en last van haar keel zegt ze

heeeeeeeeeeeeeelp wat moet ik nu doen

groetjes tina

gerarda

23 okt 2013, 06:27

Ja Tina ik wist ook niet wat ik moest doen toen ik dit las. Lachen of kwaad zijn. Natuurlijk kwaad zijn hoewel ik nog al van die dingen gehoord heb en zeker als het dan van die vreemde zijn. Ik wilde u daar niets over zeggen omdat natuurlijk niet iedereen zo is. Maar ik denk dat ge haar zult moeten commenderen wat ze moet doen en als ze dan uit zichzelf weg blijft dan is het maar zo . Want van zo iemand gaat gij nog een aanval krijgen op de duur. Ik zit me hier al kwaad te maken en het is nog niet bij mij.
De moeder van mijn schoondochter heeft ook eens iemand gehad om te kuisen bij haar. Ze heeft meerdere gehad en dat is nu ook gestopt. Zij is gaan reklameren naar de instelling maar ja ik weet niet of ge dat best zou doen of niet.

Meiske ik vind het erg voor u hoor. allee wat nu ?????
Ik zou weer moeten zeggen hou u sterk maar het klinkt op d eduur belachelijk.
Het spijt me dat ik zo ver woon want ik kuis graag. En ik ben altijd blij als het mooi blinkt hahaha

Groetjes gerarda

Oma-C

23 okt 2013, 07:55

Goede morgen Tina .. en gerarda,

Tja, de stad of die sociale diensten willen zoveel mogelijk mensen
aan 't werk krijgen en wie of wat daar zien ze niet naartoe :roll:
Er zal nooit iemand poetsen zoals je het zelf doet...
en als ze op die 3 of 4 uren alles moeten doen
kan dat ook niet goed gedaan zijn natuurlijk..
je zegt zelf dat jullie samen zolang alleen al in de living bezig waren...
Ik zou haar elke keer als ze komt één ding "echt goed" laten poetsen
en de andere keer iets anders.. bvb de living een dag
de keuken de volgende keer, de badkamer en WC...
en tussendoor zelf een beetje proberen bijhouden...
Ik wil me niet bemoeien hoor... maar niemand kan dat allemaal
goed doen op een paar uren. :?
Mijn buurman heeft een poetsvrouw met dienstencheques
die komt elke week 4uren en zij doet de ene week de boven
en de andere week beneden... en dat is 'proper' oké...
maar ook niet zoals het vroeger was..
(de meeste mensen poetsen niet meer alles met nat)
als ik sommigen bezig zie :roll: :oll:... maar ja...
wie leert nog "goed" te poetsen.?? en waar leren ze het.?
Niet gemakkelijk.... ik weet het.... veel sterkte.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

tina316

27 okt 2013, 02:12

tja ik was ook boos maar durf niet vlug iets zeggen ik heb liever dat ze in 4 uur 1 plaats grondig kuist dan overal iets ze neemt zelfs het opzet op de kast niet weg ze stoft er gewoon rond
5 november komt ze nu terug het is om de veertien dagen en als het weer hetzelfde is zal ik het haar zeggen en vraag ik desnoods iemand anders
ze spreekt ook niet veel vlaams en ik versta haar bijna niet
ik was ook altijd een kuismaniak en dat ze niet poetsen zoals je gewoon bent dat wist ik wel

maar als je dan in iedere plaats moet herbeginnen dat zie ik niet zitten de kleine tapijtjes in de badkamer laten liggen en er rond dweilen ppppffff dan vraag ik me toch af waar die opgeleid worden

enfin we zullen wel zien
tygro is weer wat slechter en hijgt zoveel maar hij komt toch overal mee met me zelfs als ik boodschappen doe ligt hij op de mat voor de deur tegen dat ik binnen kom

en nu nog een uurtje vroeger donker ook het zal nu vlug winter worden

:( :( groetjes tina

gerarda

27 okt 2013, 07:52

Ja Tina ge hebt gelijk dat ge niet akkoord gaat met die poetsvrouw.Ofwel moet ze het goed doen of het heeft geen nut. ja en als ze niet goed nederlands kan is het nutteloos haar dit uit te leggen.

Misschien die dienst verwittigen . Als de mensen niets zeggen kunnen ze het niet weten hé. Ik weet dat de moeder van mijn schoondochter ook verscheidene gehad heeft omdat ze niet akkoord was.

Geniet maar nog wat van Tygro wie weet hoelang zal ze het nog uithouden. katten zijn sterk maar ja we moeten ze toch eens afgeven.
Wij hebben thuis ooit een kat gehad die vergeven werd door buren. En omdat ze niet thuis kwam , riep mijn moeder haar altijd en op een gegeven ogenblik kwam ze op haar buik thuis gekropen en ze is daar wel gestorven. Zo aandoenlijk dat ze zich nog forseerde als ze mijn moeder haar stem hoorde. Maar we waren dan toch blij dat ze nog naar huis kon komen anders loopt ge toch maar te denken wat zou er gebeurt zijn. Het was natuurlijk niet leuk maar ja het gebeurt nog altijd denk ik.
Ons andere kat zat in de tuin van de buren vöör het duivenhok en ze deed niets aan de duiven en de buren hebben haar ook met rust gelaten.

ja Tina dat winteruur zal weer een tijdje duren vooraleer we het gewoon zullen zijn.

Groetjes en hopelijk nog een beetje geluk met de poes
Gerarda
Laatst gewijzigd door gerarda op 27 okt 2013, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Oma-C

27 okt 2013, 08:16

Goede morgen Tina,
Stormachtig weer en regen hier... geen zondagsweer...
maar niks aan te doen.. :roll:
We zijn weer in de wintertijd en die gaat even snel (of even traag)
of we er nu blij mee zijn of niet... je kan alleen vooruitkijken en denken:
"elke dag is er ene die ons naar de lente brengt...het kost maar evenveel.".
optimisme is even duur als pessimisme ... het is alleen een beetje aangenamer... voor mezelf en voor de anderen ...zo denk ik...
En we moeten erdoor .. het kan niet anders hé..

ik heb aan mijn buurman eens gevraagd hoe hij dat regelt met z'n poetsvrouw.. en hij zegt dat hij zelf het stof afneemt en dingen klaarzet.. zoals tapijtjes uitkloppen en wegleggen en die dan nadien
zelf teruglegt.. dan moet zij alleen maar stofzuigen en schuren
of dweilen ..
Het is al veel op die manier en dan is ook het afstoffen goed gedaan.

Een goede vriend van mij poetst z'n hele huis zelf vanuit z'n rolstoel :!:
hij wil geen poetsvrouw.. hij heeft wel 3x zoveel tijd nodig
dan iemand anders... maar hij blijft het doen, alles vanop wieltjes....
Hij doet dat al een paar jaren zo ...hij is helemaal alleen
en het is daar kraak proper ik heb het zelf gezien...
Zelfs in z'n tuin ...Hij houdt zich heel goed bezig ...en ja....
wat je zelf doet..??. ..dat doe je beter hé :wink:

Veel sterkte Tina, goede moed en vriendelijke groetjes :)

tina316

31 okt 2013, 16:34

tygro is in het verleden ook vergiftigd geweest maar heeft het overleefd omdat hij niet veel binnen had hij is al 2 keer omver gereden geweest omdat hij hier de baan overstak
hij is redelijk al heel de week en gaat ook al weer buiten maar blijft in de tuin
hopelijk kan ik hem nog wat houden
17 jaar is wel oud voor een kat het is de eerste die ik heb die zo oud geworden is

gisteren mijn raam gebeitst amaai was dat een werk afwrijven en herstellen want de boord van het raam kwam los omdat er een opening in gekomen was ,het is nu nog niet goed ,maar zal wachten voor de rest tot het voorjaar want het droogt niet goed
met misty gaat het nog altijd goed geen aanvallen gehad de laatste 86 dagen hopelijk blijft het zo

verder is het hier heel eenzaam geworden mijn neef komt niet meer sinds zijn vader gestorven is hij had ruzie met hem en heeft het niet meer goed kunnen maken
hij is 46 jaar maar ziet het niet meer zitten om te helpen met mij ,omdat het altijd hij is die helpt en de anderen niet
nu heb ik niemand meer
en wij hebben altijd zoveel voor iedereen gedaan
maar ik zal mijn plan wel trekken en gaat het absoluut niet meer dan verkoop ik mijn huis

hopelijk is alles goed bij iedereen
we hebben al heel lang niets meer van falcon gehoord hopelijk is alles goed daar bij hem

groetjes tina

gerarda

31 okt 2013, 20:08

Hallo Tina, ook weer niet te goed bij u. gelukkig dat de poezen er nog zijn. maar dat werkje om die ramen af te schuren zal u wel geen deugd gedaan hebben. Ik denk dat uw neef nu wat in de put zit met het verlies van zijn vader, en ook die winterperiode werkt ook een beetje op ons gemoed. maar na de winter zal hij u wel weer komen helpen denk ik.
Ja het is wel zo dat we als vrouwen toch goed gewaar worden dat we onze man kwijt zijn. En zeker nu we hem het meest nodig hebben. Ik ondervind het ook en mijn vriendin die haar man verleden maand verloren heeft ondervind ook dat ze veel pijn heeft van werk te doen die haar man vroeger deed.
Ik zelf heb hier een ton met water die achteraan bij het stalletje staat in de tuin om het water van het dakje op te vangen en die nu vol was en het kraantje is verstopt , dus heb ik daar 20 emmers water naar boven gehaald en nu moet die bodem gekuist worden . maar ik wacht tot mijn zoon komt daarvoor. Nu zal mij dat niet meer gebeuren als het kraantje ontstopt is ga ik dat water regelmatig laten weglopen.

Tina ik wens u nog een beetje sterkte om die wintermaanden door te geraken , zo zeg ik het aan mijn vriendin ook. We staan allemaal voor een slechte periode van het jaar als we elkaar regelmatig troosten komen we er wel door.

ja wat er met falcon scheelt weet ik ook niet , maar ja hij heeft altijd voor iedereen klaar gestaan om te troosten en misschien dat het wel eens teveel kan worden; ik hoop in elk geval dat het goed gaat met hem.

Tina nogmaals groetjes en troost u dat ge niet alleen bent met die toestanden hoewel magere troost hé.

Liefs gerarda

Oma-C

31 okt 2013, 21:45

Ik kom even langs om jou Tina en gerarda
een "goede" Allerheiligendag te wensen..
veel herinneringen zullen weer bovenkomen :roll: :?
maar denk ook aan de mooie ogenblikken
en zoals in het verleden zal het leven nu ook weer verdergaan...
ieder doet het op zijn manier, ...en nee...
gemakkelijk is het nooit geweest en dat zal het ook niet worden... :? :oops:
We moeten vandaag leven en zien wat morgen brengt..:roll:
want terug kunnen we niet....Ik wens je heel veel sterkte
Ik zend wat positieve energie.... :)

Groetjes, :wink:

gerarda

01 nov 2013, 16:33

Hallo Oma-c

Bedankt voor uw berichtje.
Ge zult het zeker al wel geraden hebben dat er hier en ook wel bij Tina veel traantjes gelopen hebben. maar ja we moeten er meeleven .

Ook voor u zal het wel niet gemakkelijk zijn en toch bent u altijd klaar om iemand anders moed te geven.
Dat het verbeterd met de tijd zal misschien wel waar zijn zoals ge zegt maar nu is het nog moeilijk.

groetjes en hopelijk een gezellig weekend voor u eventueel met een boek.

XXX Gerarda

Oma-C

01 nov 2013, 19:25

Hallo Gerarda, en Tina...

Nog een laat sterkteknuffeltje.. natuurlijk zijn het moeilijke momenten
ook na zoveel jaren moet ik soms nog even slikken..
en voor jullie is het nog zo kort geleden.. ik begrijp dat wel.. :?
Ik weet ook wel dat ik jullie niet echt kan helpen
maar als niemand "luisterleest" aan wie moet je het dan kwijt.??
toen ik alleen kwam te zitten...had ik nog geen pc
en had ik geen troosthoekje...:roll:

Nog een goede nacht en veel sterkte voor jullie...
slaapwel en tot later...

Mvg...

tina316

02 nov 2013, 02:09

ik ben inderdaad dankbaar dat dit troosthoekje bestaat
we hebben hetzelfde moeten meemaken
er zijn hier vandaag inderdaad veel traantjes gevloeid en ik weet ook bij jullie en bij jou gerarda omdat het ook nog zo recent is
het is moeilijk hé
en oma-c is er ook altijd om troost te bieden

maar mijn zoon heeft gebeld vandaag ,het was wel om te vragen hoelang de Gb open was
maar daar heb ik hem gezien en hij is meegekomen naar huis ik was heel emotioneel en heb hem eens goed vastgenomen en gezegd hoe ik hem mis
misschien beseft hij nu dat je maar 1 paar ouders hebt en komt hij wat meer
een mens kan maar blijven hopen hé

nog veel sterkte op deze dag
groetjes tina

tina316

02 nov 2013, 03:57

Afbeelding
ik wou dit delen met jullie

groetjes tina

Oma-C

02 nov 2013, 07:25

Dank je Tina,

Het is een mooi versje.. en zo waar !..
en het is voor iedereen hetzelfde...
elk moet het op zijn/haar manier verwerken..
fijn dat je toch weer even contact had met je zoon.. :wink:
met veel tijd en geduld komt alles weer (min of meer) goed hoop ik ...:roll:

Vele groetjes, :)

gerarda

02 nov 2013, 08:09

Dank u Tina voor dit versje.
ik heb een pps gekregen over een doosje van verdriet en daar staat ook veel waarheid in wat ik ondervonden heb bij het verlies van Marc. dat ben inderdaad wat verdriet in een doosje mag stoppen en regelmatig eens een deuntje doen als het nodig is tot het doosje leeg is en dat bepaald ge dan zelf. ik zal proberen om het naar u door te sturen maar ik weet niet of het zal gaan.

Ik hoor toch wat goed nieuws wat uw zoon betrefd. Stilaan verbeteren er toch belangrijke dingen bij u. Ik gegrijp hem wel een beetje. het was voor hem ook moeilijk en een jongen toont niet zo snel als hij verdriet heeft.

Ik wens u veel geluk nog

groetjes Gerarda