Wachtwoord Belkin router wordt niet bewaard

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

channelten

01 nov 2013, 21:01

ik probeer mijn zoon te helpen om zijn Belkin F6D4630-4v1 router te beveiligen. Als ik een wachtwoord ingeef in systeembeveiliging + wijziging toepassen + nog eens bewaren/backup dan blijft het ingegeven paswoord niet bewaard (2 x in te geven).
De router is met de PC verbonden via gele kabel.
Ik heb een aantal manieren uitgeprobeerd maar het wachtwoord gaat telkens verloren (ik log dan in met blanko paswoordveld).
Iemand een suggestie hoe je dat kan oplossen ?
Si vis pacem, para bellum - Aspire 7741G - Linux Mint 19.3 Tricia

paullamb

01 nov 2013, 22:34

Ik denk dat u verkeerd bezig bent, of ik g
Begrijp niet goed wat u wil doen.

Het paswoord van de router staat in de router zelf. Dat moet u ingeven als u met een laptop of tablet draadloos wil gaan

U kan dat ook veranderen via 192.168.2.1

Maar lees de volledige uitleg eens op Belkin.com
Geef het modelnummer in en u kan er alles over te weten komen

channelten

02 nov 2013, 13:13

Ik heb het hier niet over het paswoord van de wpa2-psk beveiliging (dat geef je inderdaad in als je op internet wil). Ik bedoel het systeembeheerderspaswoord, dat geeft toegang tot de router zelf. Bij fabrieksinstelling is dat blank en het is aan te raden om een eigen paswoord in gebruik te nemen. Hier loopt het echter mis, ik geef mijn paswoord in en de wijziging wordt met daarbij horende knop geactiveerd maar als je uilogt en terug inlogt is het juiste pw nog altijd blank en niet mijn eigen, zelf ingesteld pw. RaRa, hoe kan dat?

channelten

02 nov 2013, 13:15

Ik heb het hier niet over het paswoord van de wpa2-psk beveiliging (dat geef je inderdaad in als je op internet wil). Ik bedoel het systeembeheerderspaswoord, dat geeft toegang tot de router zelf. Bij fabrieksinstelling is dat blank en het is aan te raden om een eigen paswoord in gebruik te nemen. Hier loopt het echter mis, ik geef mijn paswoord in en de wijziging wordt met daarbij horende knop geactiveerd maar als je uilogt en terug inlogt is het juiste pw nog altijd blank en niet mijn eigen, zelf ingesteld pw. RaRa, hoe kan dat?

paullamb

02 nov 2013, 13:51

Ok, mis begrepen

Verandert u het woord admin ook in het tabblad " administration" of is dat bij Belkin misschien een ander woord?

paullamb

02 nov 2013, 14:02

Als ik het zo lees op andere fora en bij Belkin zelf is dat een normaal verschijnsel. Er is slechts toegang tot de menu van de router via uw pc of via wifi en dan heeft iemand al de sleutel om op uw wifi te geraken.

channelten

02 nov 2013, 14:07

er is geen administration tabblad voor een Belkin router (ik denk dat 'admin' van toepassing is op een belgacom modem).
Ik heb op de website van belkin.com gezocht maar buiten de handleiding is er niets over te vinden.
Je moet 1 x het vorige paswoord ingeven (= blanko) en 2 x je gekozen paswoord. Vervolgens wijziging toepassen.
Dat doe ik allemaal maar op één of andere manier wordt dit ingegeven paswoord niet "onthouden" ook al krijg je de respons "wijziging toegepast".
Misschien moeten we eerst eens terug naar de fabrieksinstellingen en dan opnieuw proberen maar dat zal voor later zijn, nu is de pc te onmisbaar om te experimenteren

paullamb

02 nov 2013, 14:13

Ok
Succes