BSD Kazernes
-
Exjager - Lid geworden op: 10 jul 2006, 19:06
Deze foto's interesseren mij wel. Is legerdienst kevervw een site?kevervw schreef:Ik heb nog een paar fotos van mij en mijn kameraad (Veestraeten Jaak )
met barakken en huisjes van kazerne Probsteierwald .1955 Interesse? Laat het maar weten. Kijk ook op Legerdienst kevervw
Graag info.
Groeten
-
romanus - Lid geworden op: 04 jan 2007, 17:20
Met belangstelling en de evidente nostalgie het werkstuk bekeken. Aangezien aanvullingen kunnen, hierbij info ivm. het garnizpoen Aachen ç1958-1959). In Tabora-kazerne was indertijd 20A gelegerd (franstalig) alsook 32eCie TTR (nederlandstalig) dat in de meimaand 14e Bn TTR werd(franstalig) In kwartier Pirotte 81eCie TTR Maint1 Rav (nederlandstalig) werd in de meimaand 8e Bn TTR (franstalig) Het 1e BN Genie Maint was hier ook ondergebracht, evenals de benzine depot 100eCie QM. In kwartier Gabrielle Petit (Hitfeld) 21e BN TTR werd in de meimaand van franstalig nederlandstalig. In Hit feld vinden we op dit moment 1e BN Genie Depot, de sectie DVT en 100e Cie QM. De artillerie Bns 71e en 73e waren ondergebracht in kwartier Namen en in de praktisch verlaten kazerne Ronsele was het muziekkorps 16e DB ondergebracht. In Aachen was er toendertijd ook nog een Mil Hosp en een Transit Hotel + CMC
cricri
-
markverb - Lid geworden op: 12 jan 2009, 15:46
Het militair hospitaal is momenteel (2009) verdwenen en omgevormd naar een Joods Rusthuis en morderne appartementen . Enkel de ijzeren hekken staan ernog die vroeger het domein afbakende.amarol schreef:Sorry voor de late reactie (afwezig) , maar heel erg bedankt voor de informatiepépe schreef:Hallo
Het adres van het Mil Hospitaal Köln is: Ottostrasse D-50859 Köln.
Maar volgens mij is bij de terugtrekking van de Belgische Strijdkrachten uit Duitsland in 1995 daar ook het Mil Hosp opgelost.
MVG Pépe
Mvg,
amarol
Volgens bronnen (?) was op die plaats vroeger een Arsenaal gevestigd en in 1910 een militair hospitaal . Pas wanneer het Belgisch leger het Militair hospitaal moest verlaten in Bonn , werd dit overgebracht in deze van Koln.
In het militair hospitaal was ook een spoeddienst gevestigd en de Duitse overheid verplichte dat deze ook openstond voor urgenties van omwonende in de buurt van het Hospitaal.
-
lehcim - Lid geworden op: 13 sep 2011, 17:21
Mijne vriend heeft ook in Dellbrück(delbruck,delbrück,dellbruck) gelegen
in 1951,dan deden we 2 jaar troep,kwartier moorslede.
.
.
.
..Jose S. met mijn (engelse)Patern 14(=us enfield cal. .276) moet ik er
een L afschieten,zeggen het jullie maar
.
.
.
in 1951,dan deden we 2 jaar troep,kwartier moorslede.
.
..
..Jose S. met mijn (engelse)Patern 14(=us enfield cal. .276) moet ik er
een L afschieten,zeggen het jullie maar
.
.
-
marcel nmbs - Lid geworden op: 21 okt 2013, 21:53
hallo, ik was in dellbrouck van maart76 tot eind oktober76, infermerie,
wie was daar ook die periode?
wie was daar ook die periode?
-
pietjekadul - Lid geworden op: 16 dec 2009, 17:30
Deze link http://users.pandora.be/Dirk.Duym1/index.htm werkt niet.
Desktop HP Pavillion, windows 7, Pentium 2.8 Ghz, HD 1 TB, 6 GB DDR, Off 2010, CCleaner, MS essentials, Win.firewall,
-
Exjager - Lid geworden op: 10 jul 2006, 19:06
Is nu www.legerdienst.be gewordenpietjekadul schreef:Deze link http://users.pandora.be/Dirk.Duym1/index.htm werkt niet.
-
pietjekadul - Lid geworden op: 16 dec 2009, 17:30
Dank u wel.
Desktop HP Pavillion, windows 7, Pentium 2.8 Ghz, HD 1 TB, 6 GB DDR, Off 2010, CCleaner, MS essentials, Win.firewall,