Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies

YYZ

13 nov 2013, 11:30

Fazal schreef:Vrouwen hebben een speciale plaats om duiten te verstoppen.
Ze mogen dan niet te zwaar wegen natuurlijk. Bankbriefjes (bvb) zijn dan ook aangeraden. :D
Aha, nu snap ik het, die onbevlekte ontvangenis!!! :wink:

Silver Wolf

13 nov 2013, 11:38

YYZ schreef:
Silver Wolf schreef:Heeft GOD hier niks mee te maken :?: :?: :?:
Heb me laten wijsmaken dat mensen de aarde verkwisten en dat daardoor steeds meer van die natuurrampen ontstaan. God zag dat het goed was en heeft mensen een vrije wil gegeven. :wink:
DANK voor de gedeeltelijke "quote", maar belangrijk is dat ik OOK dit erbij zette... (ZIE midden vorige blz...)
Deze "vent" ??? :roll: in wit kleed :? is dé spreekbuis van GOD op aarde

Op deze topic passeerden intussen meerdere spreekbuizen (of spreekkoren?)
Al dan niet met eigen leuzen dan wel dogmatische citaten uit Bijbelteksten, die dan weer deels uit de "Genesis" komen.

Ps.: Of al dat BIDDEN (georchestreerd door "il Papa") daar hoog en droog op zijn zonnige balkonnetje boven het Sint Pietersplein, veel soelaas zal brengen voor die - nochtans meestal diepgelovige maar nu blijkbaar godvergeten - sukkelaars op Leyte en Cebu...is een ander kapittel.

sw

YYZ

13 nov 2013, 12:19

Silver Wolf schreef:
YYZ schreef:
Silver Wolf schreef:Heeft GOD hier niks mee te maken :?: :?: :?:
Heb me laten wijsmaken dat mensen de aarde verkwisten en dat daardoor steeds meer van die natuurrampen ontstaan. God zag dat het goed was en heeft mensen een vrije wil gegeven. :wink:
DANK voor de gedeeltelijke "quote", maar belangrijk is dat ik OOK dit erbij zette... (ZIE midden vorige blz...)
Deze "vent" ??? :roll: in wit kleed :? is dé spreekbuis van GOD op aarde

Op deze topic passeerden intussen meerdere spreekbuizen (of spreekkoren?)
Al dan niet met eigen leuzen dan wel dogmatische citaten uit Bijbelteksten, die dan weer deels uit de "Genesis" komen.

Ps.: Of al dat BIDDEN (georchestreerd door "il Papa") daar hoog en droog op zijn zonnige balkonnetje boven het Sint Pietersplein, veel soelaas zal brengen voor die - nochtans meestal diepgelovige maar nu blijkbaar godvergeten - sukkelaars op Leyte en Cebu...is een ander kapittel.

sw
Ik heb me ook laten wijsmaken dat Al Qaida enkel kan overleven als armoede in stand gehouden wordt. Zo ken ik mensen die bv bomen planten in de woestijn en daarmee Al Qaida buitenspel zetten, handig. Lees meer ...

http://www.ondernemerszondergrenzen.org/index.php/nl/

Misschien moeten wij nu beginnen bidden dat die man dat ook gaat begrijpen? :wink:

ebenhaezer

14 nov 2013, 17:20

Daar men overtuigd is dat de opwarming van de aarde de oorzaak is van zo'n vreselijke natuurrampen , en dat deze steeds verder en erger zullen worden , dan is het wel duidelijk dat dit ONZE schuld is , en niet van GOD !
De schuld op een ander steken is wel gemakkelijk en vrijblijvend ! Laten we met z'n allen , zoveel als mogelijk , onze hulp en steun bieden aan deze zo diep getroffenen , dat lijkt me meer doeltreffender dan al dat gevit op God en gelovigen . Groetjes EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman

14 nov 2013, 17:38

ebenhaezer schreef:Daar men overtuigd is dat de opwarming van de aarde de oorzaak is van zo'n vreselijke natuurrampen , en dat deze steeds verder en erger zullen worden , dan is het wel duidelijk dat dit ONZE schuld is , en niet van GOD !
Men had " gaat en vermenigvuldig u " niet zo letterlijk mogen nemen. Hoe meer zielen, hoe warmer het wordt. Logisch toch ?
En het is niet de schuld van god, net zomin het de schuld is van Sinterklaas. Misschien heeft de zonnecyclus daar ook wat mee te maken. Moet ik je dat eens uitleggen wat dat betekend, of ga je 't zelf wel vinden op het net ?

YYZ

14 nov 2013, 19:22

ebenhaezer schreef:Daar men overtuigd is dat de opwarming van de aarde de oorzaak is van zo'n vreselijke natuurrampen , en dat deze steeds verder en erger zullen worden , dan is het wel duidelijk dat dit ONZE schuld is , en niet van GOD ! De schuld op een ander steken is wel gemakkelijk en vrijblijvend ! Laten we met z'n allen , zoveel als mogelijk , onze hulp en steun bieden aan deze zo diep getroffenen , dat lijkt me meer doeltreffender dan al dat gevit op God en gelovigen . Groetjes EB.
Als mensen getroffen worden door een natuurramp dan is dat natuurlijk heel erg en verdient ons medeleven. Dat er bv in Europa 26 miljoen mensen geen werk hebben en steeds dieper het moeras zinken, valt veel minder op. Het verschil is wel dat we daar - in tegenstelling tot een natuurramp - wel gemakkelijk iets aan kunnen doen. Wiens schuld is dat dan weer?

ebenhaezer

15 nov 2013, 18:07

talisman schreef:
ebenhaezer schreef:Daar men overtuigd is dat de opwarming van de aarde de oorzaak is van zo'n vreselijke natuurrampen , en dat deze steeds verder en erger zullen worden , dan is het wel duidelijk dat dit ONZE schuld is , en niet van GOD !
Men had " gaat en vermenigvuldig u " niet zo letterlijk mogen nemen. Hoe meer zielen, hoe warmer het wordt. Logisch toch ?
En het is niet de schuld van god, net zomin het de schuld is van Sinterklaas. Misschien heeft de zonnecyclus daar ook wat mee te maken. Moet ik je dat eens uitleggen wat dat betekend, of ga je 't zelf wel vinden op het net ?

Talisman , het ligt niet aan het AANTAL mensen hier op aarde , wel aan wat men met de natuur uitspookt , en dat enkel en alleen voor persoonlijke winst , macht en plezier .
Als geleerden nu zeggen dat de opwarming van de aarde , slechte gevolgen heeft , moet je niet slim zijn om te weten dat de mens daar de oorzaak van is , en niet de zonnecyclus , al tracht men zo eigen schuld wat op te schuiven ! Zo zit dat Talisje .

ebenhaezer

15 nov 2013, 18:21

YYZ schreef:
ebenhaezer schreef:Daar men overtuigd is dat de opwarming van de aarde de oorzaak is van zo'n vreselijke natuurrampen , en dat deze steeds verder en erger zullen worden , dan is het wel duidelijk dat dit ONZE schuld is , en niet van GOD ! De schuld op een ander steken is wel gemakkelijk en vrijblijvend ! Laten we met z'n allen , zoveel als mogelijk , onze hulp en steun bieden aan deze zo diep getroffenen , dat lijkt me meer doeltreffender dan al dat gevit op God en gelovigen . Groetjes EB.
Als mensen getroffen worden door een natuurramp dan is dat natuurlijk heel erg en verdient ons medeleven. Dat er bv in Europa 26 miljoen mensen geen werk hebben en steeds dieper het moeras zinken, valt veel minder op. Het verschil is wel dat we daar - in tegenstelling tot een natuurramp - wel gemakkelijk iets aan kunnen doen. Wiens schuld is dat dan weer?

YYZ , ik weet niet of dat laatste minder opvalt , want ik hoor ook dàt regelmatig op TV .
En wie zou daar oorzaak zijn dat er steeds meer werkelozen zijn ? Ik denk het slechte beheer van regeringen , die liever eigen zak vullen dan aan hun bevolking te denken . Ook dat is goed bekend !
De vraag is , wie brengt daar eindelijk verandering is ???
Toch begint er beweging te komen onder de bevolking en vooral onder de jongeren . Despoten worden uitgeschakelt , tenminsten dat probeert men . Ook zijn er sommigen die hun ' opzegginspremie ' loslaten en aan een goed doel geven of zo iets . Toch al een goed begin voor verandering zou ik denken !

talisman

15 nov 2013, 19:25

ebenhaezer schreef: Talisman , het ligt niet aan het AANTAL mensen hier op aarde , wel aan wat men met de natuur uitspookt , en dat enkel en alleen voor persoonlijke winst , macht en plezier .
Als geleerden nu zeggen dat de opwarming van de aarde , slechte gevolgen heeft , moet je niet slim zijn om te weten dat de mens daar de oorzaak van is , en niet de zonnecyclus , al tracht men zo eigen schuld wat op te schuiven ! Zo zit dat Talisje .
Dat je niet van de slimste bent weet ik al jaren. Het is wel degelijk de oorzaak en de nog te verwachte gevolgen van deze bevolkingsexplosie dat de aarde ziek wordt. Hoe meer mensen, hoe meer men nodig heeft van alles, en dit ten koste van het milieu. En wat is er mis met winst maken en van het leven genieten ? Mag men dat niet bij jou in 't klooster ?
De grootste oorzaak is wel degelijk de zonnecyclus, maar dat kan jij natuurlijk niet vatten, en dat neem ik je ook niet kwalijk. Je hebt per slot je eigen niet gemaakt en de natuur laat af en toe eens een steek vallen. Dat ook is geweten.

talisman

15 nov 2013, 19:36

ebenhaezer schreef: En wie zou daar oorzaak zijn dat er steeds meer werkelozen zijn ?
Niet wie, maar wat is de oorzaak.
In uwe jongen tijd had men nog duizend zakkendragers en honderd typisten nodig en dan had men nog volk tekort. Nu zijn er containerkranen en heftruck voor in de plaats gekomen. Voor die honderd typisten heeft men nog één computer en één bediende nodig en de rest is werkloos. Binnenkort heeft men voor een gans Fort-fabriek nog één persoon nodig die de knop in of uit drukt. De rest zijn consumenten geworden. Dat is de reden.
Ik denk het slechte beheer van regeringen , die liever eigen zak vullen dan aan hun bevolking te denken . Ook dat is goed bekend !
Zakkenvullers zal men altijd hebben, maar dit is maar een emmer uit de oceaan. Verouderd belastingsstelsel, dat is het probleem.
De vraag is , wie brengt daar eindelijk verandering is ???
Toch begint er beweging te komen onder de bevolking en vooral onder de jongeren . Despoten worden uitgeschakelt , tenminsten dat probeert men . Ook zijn er sommigen die hun ' opzegginspremie ' loslaten en aan een goed doel geven of zo iets . Toch al een goed begin voor verandering zou ik denken !
Dat dacht men van de jeugd uit de jaren '60 ook en dit zijn de huidige zakkenvullers.
OM NA TE DENKEN ( voor de meer begaafden onder ons :lol: )
Fazal

15 nov 2013, 19:38

Niet alleen de zonnecyclus, maar gans het zonnestelsel heeft met klimaatveranderingen te maken.

Zie: http://www.klimaatfraude.info/flitspost ... 91430.html

talisman

15 nov 2013, 20:21

Fazal schreef:Niet alleen de zonnecyclus, maar gans het zonnestelsel heeft met klimaatveranderingen te maken.

Zie: http://www.klimaatfraude.info/flitspost ... 91430.html
WAW, superlink ! Thanks Fazal. ( wel een hele boterham )
Fazal

15 nov 2013, 20:28

Inderdaad, hier kunnen we wel een tijdje zoet mee zijn.
Tenminste toch voor degenen die zich de moeite getroosten er even dieper op in te gaan. :wink:

talisman

15 nov 2013, 20:32

Fazal schreef:Inderdaad, hier zullen we wel een tijdje zoet mee zijn.
Dus, als ik het goed begrijp komt de opwarming van de aarde niet door de zonde ? ..... :lol:

bluevelvet

16 nov 2013, 13:22

De schuld op een ander steken is wel gemakkelijk en vrijblijvend ! Laten we met z'n allen , zoveel als mogelijk , onze hulp en steun bieden aan deze zo diep getroffenen , dat lijkt me meer doeltreffender dan al dat gevit op God en gelovigen . Groetjes EB.
Natuurlijk heeft de mens daar schuld aan. Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Er worden noodfondsen opgericht om de bevolking van rampen tegemoet te komen, maar deze lijken onvoldoende.
Hoeveel dollars zou de getroffen bevolking van de Filippijnen nodig hebben om in de eerste noden te voorzien ? 100, 200 miljoen $ ?
Als men diezelfde bedragen liever uitgeeft voor militaire doeleinden , bij wie ligt de schuld dan ?
Hier kan je lezen wat de prijs was in 2012 van bv. één straaljager zoals de F-22, maar liefst 225 miljoen dollar !