Leuke vragen, met een solo slim actie zal er niet veel verandering komen al kan het wel iets in gang zetten dat de 'kritische massa' vergroot. Naar mijn bevindingen zou ik durven stellen dat niemand schuldig is maar dat het gewoon een kwestie van aandacht is voor evolutionaire processen, deze zijn dieperliggend werkzaam.ebenhaezer schreef: YYZ , ik weet niet of dat laatste minder opvalt , want ik hoor ook dàt regelmatig op TV. En wie zou daar oorzaak zijn dat er steeds meer werkelozen zijn ? Ik denk het slechte beheer van regeringen , die liever eigen zak vullen dan aan hun bevolking te denken . Ook dat is goed bekend ! De vraag is , wie brengt daar eindelijk verandering is ???
Toch begint er beweging te komen onder de bevolking en vooral onder de jongeren . Despoten worden uitgeschakelt , tenminsten dat probeert men . Ook zijn er sommigen die hun ' opzegginspremie ' loslaten en aan een goed doel geven of zo iets . Toch al een goed begin voor verandering zou ik denken !
Specifiek inzake werkloosheid, evolutionair bekeken is het normaal dat er steeds meer werklozen zijn en op zich is dat het probleem dus niet, integendeel. Om dit duidelijker te krijgen hebben we een mentaliteitswijziging nodig en daar wringt het schoentje nog wat. Door de maatschappelijke spanningen zijn mensen niet geneigd om überhaupt iets los te laten, dit wordt totaal anders wanneer we eerst iets anders transformeren en dat is het monetaire systeem. De stelling 'ongekend is onbemind' is hierop van toepassing, via verschillende bronnen kunnen we lezen wat voor een impact een monetaire reset kan hebben, vooralsnog is het slechts een minderheid die daarvan op de hoogte is.
Als bevolking weten we vaak niet welke opties er op de tafel liggen, in theorie zijn allerhande problemen reeds opgelost maar de maatschapelijke bespreekbaarheid en bekendheid ontbreekt. Op die manier kunnen we er ook niet over nadenken maar we worden wel bekogeld door allerhande onheilsberichten die ons angstig maken. Bv systeemwetenschappers noemen dit het zgn 'chaosvenster', het kan dan grosso modo twee kanten uitgaan, ineenstorten of doorbreken. Spannende periode dus.