Eigenaardig WiFi probleem
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
't is dat van mijne router.....Danny. schreef:Janneke, sorry voor de storing, maar dat adres dat je daar opgeeft, dit is ook het adres van mijn router hier bij mij in huis.janneke dust2 schreef:... Welk is het IP adres ( vermoedelijk 192.168.1.1) van het WiFi access point. ...
Kan dat?
-
mendo - Lid geworden op: 20 jun 2011, 11:48
En van heel veel routers. Het is niet voor niets dat men er een password op zou moeten hebben staan.Charlie Maru schreef:'t is dat van mijne router.....Danny. schreef:Janneke, sorry voor de storing, maar dat adres dat je daar opgeeft, dit is ook het adres van mijn router hier bij mij in huis.janneke dust2 schreef:... Welk is het IP adres ( vermoedelijk 192.168.1.1) van het WiFi access point. ...
Kan dat?
Betreft dat probleem dat hier aan de orde is. We beschikken over veel te weinig info om het probleem te kunnen lokaliseren.
janneke dust2 heeft al om enkel zaken gevraagd maar daar is niet alles van beantwoord dacht ik.
Welke provider. Welke installatie heeft die geplaatst? .... Modem? Router? Access Point? Switch?
Afstand tussen pc en Wifi apparaat?
Vertel eens waar de pc staat (gelijkvloers, of...) en waar staat de installatie van de provider?
Staat de LAN (Ethernet) adapter In- of Uitgeschakeld?
Met welke wifi tool wordt de Wifi verbinding op de pc beheerd, met die van Windows of die van Acer?
-
pessoa - Lid geworden op: 06 mar 2004, 16:27
De provider is Telenet.
De installatie is een 5 tal jaar geleden volledig door Telenet uitgevoerd met hardware die zij geleverd hebben.
Het wireless access point is van Linksys en eveneens door Telenet geplaatst en geconfigureerd. Het toestel heeft wel GEEN poorten om een LAN verbinding op te zetten.
Zowel de pc als de installatie van de provider staan op het gelijkvloers en op een afstand van 5 - 7 meter van elkaar. Tussen beiden is één muur en die is NIET van gewapend beton.
Ik heb geprobeerd om een verbinding te maken zowel met de LAN adapter ingeschakeld als uitgeschakeld.
Het beheer van de wifi verbinding gebeurt met de tool die door Windows geleverd wordt.
Ik heb pc_A gisteren via LAN kabels aan mijn netwerk thuis gekoppeld en dat gaat prima.
De essentie blijft natuurlijk.
pc_A werkt niet met wifi_A en wel met wifi_B
pc_B werkt zowel met wifi_A als met wifi_B
Ik probeer maandag een ander wireless access point te koppelen aan de modem van Telenet en zal zien wat dat oplevert.
Bedankt voor de reeds geleverde inspanningen.
De installatie is een 5 tal jaar geleden volledig door Telenet uitgevoerd met hardware die zij geleverd hebben.
Het wireless access point is van Linksys en eveneens door Telenet geplaatst en geconfigureerd. Het toestel heeft wel GEEN poorten om een LAN verbinding op te zetten.
Zowel de pc als de installatie van de provider staan op het gelijkvloers en op een afstand van 5 - 7 meter van elkaar. Tussen beiden is één muur en die is NIET van gewapend beton.
Ik heb geprobeerd om een verbinding te maken zowel met de LAN adapter ingeschakeld als uitgeschakeld.
Het beheer van de wifi verbinding gebeurt met de tool die door Windows geleverd wordt.
Ik heb pc_A gisteren via LAN kabels aan mijn netwerk thuis gekoppeld en dat gaat prima.
De essentie blijft natuurlijk.
Ik probeer maandag een ander wireless access point te koppelen aan de modem van Telenet en zal zien wat dat oplevert.
Bedankt voor de reeds geleverde inspanningen.
-
Volgens de logica zit het probleem dan niet bij wifi_A (hardware). Mogelijk zit het in de instellingen van zowel wifi_A als PC_A.pessoa schreef: De essentie blijft natuurlijk.
Kun je eens het modelnummer van die Linksys geven?
-
Ik moet toch eventjes iets verbeteren. Het wireless access point van wifi_a is een D-Link Airplus en geen Linksys. Het modelnummer is G DWL-G700AP. Sorry voor de foute informatie.
Toch bizar. Deze morgen zet ik pc_a aan en kan moeiteloos op wifi_a MAAR naast de naam van de verbinding staat nu niet de oorspronkelijke naam. Concreet: in netwerkcentrum staat: wifi88 4 (openbaar netwerk)
toegang tot lokaal netwerk en internet
verbinding: wifi88
Waar komt nu plots die wifi88 4 vandaan?
Toch bizar. Deze morgen zet ik pc_a aan en kan moeiteloos op wifi_a MAAR naast de naam van de verbinding staat nu niet de oorspronkelijke naam. Concreet: in netwerkcentrum staat: wifi88 4 (openbaar netwerk)
toegang tot lokaal netwerk en internet
verbinding: wifi88
Waar komt nu plots die wifi88 4 vandaan?
-
Vergeten vermelden dat wifi88 de oorspronkelijke naam is van het netwerk waar ik nu al dagen vruchteloos probeer op in te loggen.
In de beschikbare draadloze netwerken staat die wifi88 4 niet, maar wel wifi88. En het is ook met dat netwerk dat ik verbonden ben.
In de beschikbare draadloze netwerken staat die wifi88 4 niet, maar wel wifi88. En het is ook met dat netwerk dat ik verbonden ben.
-
We zullen een aantal instellingen moeten gaan controleren. Daarom zou van bepaalde zaken screenshots moeten kunnen plaatsen zodat ik kan zien waar er moet gecorrigeerd worden. Weet je hoe je een screenshot hier in een antwoord kunt zetten?
Zo neen, neem dan eerst deze handleiding eens door: http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=157883
In een ander onderwerp vertelde je dat je een Wifi-repeater in gebruik had genomen. Heb je toen instellingen op je pc gewijzigd?
Zo neen, neem dan eerst deze handleiding eens door: http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=157883
In een ander onderwerp vertelde je dat je een Wifi-repeater in gebruik had genomen. Heb je toen instellingen op je pc gewijzigd?
-
Ik stuur je een screenshot van het netwerkcentrum
zoals je kan zien is het niet wifi88 maar wifi26 en wifi26 4 waarover het gaat.
Ik was blijkbaar iets te haastig met typen deze middag.
Het maken van de verbinding is dus deze avond opnieuw gelukt. De signaalsterkte is niet uitstekend omdat de laptop van mijn buurman nu bij mij thuis staat en ik ingelogd ben op zijn netwerk. Alle andere testen waarvan sprake heb ik uitgevoerd bij hem thuis en daar is de ontvangst zeer goed.
De wifi-repeater is bedoeld voor mijn iPad. Ik heb die toen geen instellingen op mijn pc veranderd. Hij is trouwens geconfigureerd vanop mijn Mac.

zoals je kan zien is het niet wifi88 maar wifi26 en wifi26 4 waarover het gaat.
Ik was blijkbaar iets te haastig met typen deze middag.
Het maken van de verbinding is dus deze avond opnieuw gelukt. De signaalsterkte is niet uitstekend omdat de laptop van mijn buurman nu bij mij thuis staat en ik ingelogd ben op zijn netwerk. Alle andere testen waarvan sprake heb ik uitgevoerd bij hem thuis en daar is de ontvangst zeer goed.
De wifi-repeater is bedoeld voor mijn iPad. Ik heb die toen geen instellingen op mijn pc veranderd. Hij is trouwens geconfigureerd vanop mijn Mac.
-
Mooi zo.
Die 4 achter wifi26 wil zeggen dat het al om de vierde netwerkinstelling op die pc gaat.
Er is een Openbaar netwerk ingesteld en dat kan niet de bedoeling zijn hé.
Klik eens in het netwerkcentrum op "openbaar netwerk".
Klik dan op "Thuisnetwerk" en werk alles verder af.
Plaats ook eens een screenshot van de eigenschappen van het Internet Protocol versie 4 van die draadloze verbinding.
Via deze weg dus:

Ik zou dus graag dit venster willen zien van die pc:

Die 4 achter wifi26 wil zeggen dat het al om de vierde netwerkinstelling op die pc gaat.
Er is een Openbaar netwerk ingesteld en dat kan niet de bedoeling zijn hé.
Klik eens in het netwerkcentrum op "openbaar netwerk".
Klik dan op "Thuisnetwerk" en werk alles verder af.
Plaats ook eens een screenshot van de eigenschappen van het Internet Protocol versie 4 van die draadloze verbinding.
Via deze weg dus:

Ik zou dus graag dit venster willen zien van die pc:

-
OK, dat is goed.
Maar...
http://klantenservice.telenet.be/conten ... lingen-aan
Ik zag eerder in je eerste screenshot dat de signaalsterkte maar "redelijk" was. Maar die pc (van je gebuur) staat nu bij u thuis hé. We kunnen daarom de situatie zoals die bij je gebuur zou zijn niet beoordelen. Maar goed, we zien wel verder.
Maar...
Zo dus:mendo schreef:Laat de DNS serveradressen eens automatisch toewijzen.
http://klantenservice.telenet.be/conten ... lingen-aan
Ik zag eerder in je eerste screenshot dat de signaalsterkte maar "redelijk" was. Maar die pc (van je gebuur) staat nu bij u thuis hé. We kunnen daarom de situatie zoals die bij je gebuur zou zijn niet beoordelen. Maar goed, we zien wel verder.