Eigenaardig WiFi probleem

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

pessoa

18 nov 2013, 20:32

Onder IPv4_geavanceerd DNS staan wel de volgende instellingen.
Moet daar iets aan gewijzigd worden indien ik de DNS serveradressen automatisch laat toewijzen?

Afbeelding

pessoa

18 nov 2013, 20:43

Ik zie dat die instellingen verdwenen zijn van zodra ik gekozen had om de DNS instellingen automatisch te laten toekennen.
Ondertussen heb ik de verbinding eens verbroken en terug ingesteld en ...... het houdt stand.

Ik probeer moren opnieuw en hou je op de hoogte.

Bedankt voor de hulp.

mendo

18 nov 2013, 20:52

pessoa schreef:Ik zie dat die instellingen verdwenen zijn van zodra ik gekozen had om de DNS instellingen automatisch te laten toekennen.
Welke instellingen bedoel je?

pessoa

18 nov 2013, 21:43

Ik bedoel: DNS serveradressen in volgorde van gebruik.
Nu staan daar geen waarden meer ingevuld.

pessoa

19 nov 2013, 12:04

Het lukt deze morgen dus opnieuw om een verbinding te maken.
De signaalsterkte wanneer ik bij mijn buurman ben is, zoals je kan zien, "goed".
Afbeelding

Blijkbaar is wifi26 4 de verbinding met de goede configuratie. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik steeds deze te pakken krijg? In het overzicht van de draadloze netwerken staat enkel wifi26
Wanneer ik in het scherm hierboven klik op "Aanpassen" dan krijg ik een scherm onder "Netwerklocaties samenvoegen of verwijderen" en daar staat mijn netwerk van thuis en wifi26 4.
Zou er dan in de toekomst steeds gekozen worden voor wifi26 4?

In elk geval heel erg bedankt voor de hulp. Indien ik voor de rest van de week geen problemen meer heb met de verbinding stuur ik volgende week een berichtje en mag het onderwerp gesloten worden.

janneke dust2

19 nov 2013, 14:33

wifi26 is de SSID van het draadloos netwerk.

wifi26 4 is de naam van de netwerkverbinding( eigenlijk uw wifi adapter)

Als ge naar het scherm netwerkverbindingen gaat dan staat daar waarschijnlijk die wifi26 4. Als je hierop klikt kiest voor "naam wijzigen" dan kan je deze veranderen in bv "wifi Adapter".

Met die naam krijg je dan geen verwarring meer tussen de SSID van uw netwerk en de adapternaam.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

pessoa

25 nov 2013, 10:01

Deze morgen opnieuw een wifi verbinding met "beperkte mogelijkheden" In netwerkcentrum was weer nergens sprake van wifi26 4. Ik heb het probleem kunnen oplossen door nieuwe IP adressen op te vragen.
Verder liep het verleden week probleemloos. Ik heb de pc 2x per dag opgestart en telkens zonder problemen een netwerkverbinding via wifi kunnen maken.

pessoa

26 nov 2013, 14:52

Het probleem is dus nog niet van de baan. Gisteren lukte het nog om via "vernieuwen van de IP adressen" een verbinding te maken, vandaag krijg ik enkel "verbinding met beperkte mogelijkheden".
Ben nu wel een beetje einde raad. Wat kan ik nu nog doen?
Zou het vervangen van het wifi access point een oplossing kunnen zijn? Anderzijds denk ik dat er iets mis is met de verbinding pc_a en wifi_a want ik geraak met mijn pc zonder problemen op het netwerk van wifi_a.

Dus kan het moeilijk een hardware probleem zijn.

pessoa

19 dec 2013, 08:09

Nog deze reactie om het verhaal volledig te maken.
Uiteindelijk verdween wifi26 uit de lijst van beschikbare draadloze netwerken. Bleek dat het wireless access point het begeven had.
Naar de winkel van Telenet geweest om een nieuwe modem/router. Na activering en aanmaken van een nieuwe draadloze verbinding blijkt nu alles in orde te zijn.
Dank aan diegenen die meegedacht hebben om een oplossing te vinden.
Het onderwerp mag bij deze afgesloten worden.