Om na te denken (vervolg ).
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Over geschiedenis gesproken ...
Volgens mij , is God nouw betrokken bij de gang van zaken in de geschiedenis hier op aarde , en heeft Hij een rechtvaardig doel voor ogen .
Er zijn al eeuwenlang verschillende richtingen die zoeken naar het begin en voortgang van de mensheid .
Sommigen ontkennen het bestaan van God en dus ook Zijn betrokkenheid .
Anderen denken dat God alles in beweging zette , en daarna alles zijn beloop liet gaan .
Terwijl weer anderen denken dat God juist ten nouwste betrokken is bij het verloop van het gebeuren hier op aarde , en dat Hij aanstuurt op een rechtvaardig eindpunt . Zoals de meeste gelovigen daarvan overtuigd zijn door Zijn Woord : een nieuwe hemel en een nieuwe aarde ( Openb. 21 ) .
Als dat laatste zo is , dan gebeurt alles volgens Zijn plannen als Schepper , en kan Hij door niets overrompeld worden , ook niet door wereldwijde tegenspraak , en uiteindelijk zal Hij het kwade overwinnen en alles weer goed maken , door Zijn Zoon die dan de Koning der koningen zal zijn , de Heer der heren , Hij die de Wijsheid en Liefde in persoon is !
De geschiedenis zelf zal het uiteindelijk aantonen , en daar is het nog wachten op , maar we kunnen er alvast over nadenken , toch ?
Volgens mij , is God nouw betrokken bij de gang van zaken in de geschiedenis hier op aarde , en heeft Hij een rechtvaardig doel voor ogen .
Er zijn al eeuwenlang verschillende richtingen die zoeken naar het begin en voortgang van de mensheid .
Sommigen ontkennen het bestaan van God en dus ook Zijn betrokkenheid .
Anderen denken dat God alles in beweging zette , en daarna alles zijn beloop liet gaan .
Terwijl weer anderen denken dat God juist ten nouwste betrokken is bij het verloop van het gebeuren hier op aarde , en dat Hij aanstuurt op een rechtvaardig eindpunt . Zoals de meeste gelovigen daarvan overtuigd zijn door Zijn Woord : een nieuwe hemel en een nieuwe aarde ( Openb. 21 ) .
Als dat laatste zo is , dan gebeurt alles volgens Zijn plannen als Schepper , en kan Hij door niets overrompeld worden , ook niet door wereldwijde tegenspraak , en uiteindelijk zal Hij het kwade overwinnen en alles weer goed maken , door Zijn Zoon die dan de Koning der koningen zal zijn , de Heer der heren , Hij die de Wijsheid en Liefde in persoon is !
De geschiedenis zelf zal het uiteindelijk aantonen , en daar is het nog wachten op , maar we kunnen er alvast over nadenken , toch ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Quote EB
Zo SILVER WOLF , ik heb er over nagedacht, en vroeg mij af , of jij daarbij stond als er werd ' gespiekt ' ? 't Kon net omgekeerd zijn hé !
Het christendom is ontstaan in de eeuwen na Christus , het N.T. is de geschiedenis er van , en veel er van werd reeds voorzegd in het O.T.
Heel die spiekgeschiedenis is alleen ontstaan door veronderstellingen en beschuldegingen , meer is dat niet !
Hecht geloof aan wat je zeker weet , en denk daar over na lieve jongen !
EINDE CITAAT
Ik ga er weer geen lange zinnen aan besteden, want het is te gek om los te lopen. Madame EB ...als ik nu vertel, dat ik 7 jaar in het Verre Oosten doorbracht en daar met het Boeddhisme in aanraking kwam, waarbij ik het heb over het "Theravada Boeddhisme" in o.a. Myanmar, Cambodja en Laos en Thailand, dan denk ik er genoeg OUDE geschriften over gelezen hebben om mijn opinie te staven, wat dat spieken of afschrijven betreft.
En om uw kennis nog wat bij te schaven nog dit... u zou beter dan wie moeten weten dat de Westerse tijdrekening start vanaf de geboorte van een Joodse jongeling, de zogenaamde "Jezus Christus", die zich dé "Messias" waande. (Zie de Joodse THORA)
De Boeddhisten rekenen vanaf de dood van "Gautama Boeddha" en dat was 543 jaar VOOR Christus.
Wij zijn nu in 2014 en zij zijn in 2557
sw
Zo SILVER WOLF , ik heb er over nagedacht, en vroeg mij af , of jij daarbij stond als er werd ' gespiekt ' ? 't Kon net omgekeerd zijn hé !
Het christendom is ontstaan in de eeuwen na Christus , het N.T. is de geschiedenis er van , en veel er van werd reeds voorzegd in het O.T.
Heel die spiekgeschiedenis is alleen ontstaan door veronderstellingen en beschuldegingen , meer is dat niet !
EINDE CITAAT
Ik ga er weer geen lange zinnen aan besteden, want het is te gek om los te lopen. Madame EB ...als ik nu vertel, dat ik 7 jaar in het Verre Oosten doorbracht en daar met het Boeddhisme in aanraking kwam, waarbij ik het heb over het "Theravada Boeddhisme" in o.a. Myanmar, Cambodja en Laos en Thailand, dan denk ik er genoeg OUDE geschriften over gelezen hebben om mijn opinie te staven, wat dat spieken of afschrijven betreft.
En om uw kennis nog wat bij te schaven nog dit... u zou beter dan wie moeten weten dat de Westerse tijdrekening start vanaf de geboorte van een Joodse jongeling, de zogenaamde "Jezus Christus", die zich dé "Messias" waande. (Zie de Joodse THORA)
De Boeddhisten rekenen vanaf de dood van "Gautama Boeddha" en dat was 543 jaar VOOR Christus.
Wij zijn nu in 2014 en zij zijn in 2557
sw
-
Silver Wolf schreef:Quote EB
EINDE CITAAT![]()
Wij zijn nu in 2014 en zij zijn in 2557![]()
sw
En dat moet het bewijs vormen dat het ZO IS !
Nog eens : de Geschiedenis ZELF zal het uiteindelijk aantonen ! Ik wacht wel af en twijfel niet . Je kent toch dat spreekwoord : ... de waarheid achterhaalt het wel !
-
Fazal
Op zondag zie je nog nauwelijks 5 à 6 mensen in de kerk. EB, is er zeker één van!
Onverzettelijk gelovig tot en met. Goedgelovig tot en met. Bijgelovig tot en met. Liever sterven en eindelijk op de schoot van god mogen zitten, dan nog veel langer verder te willen leven hier op aarde. Het leven dat zgz, haar door haar eigen schepper geschonken is!
28 December is al lang voorbij, maar voor EB 'blijft' het blijkbaar 28 december. Het is voor haar een dag, dat eeuwig blijft voortbestaan. Normaal dan, dat zij nooit verder zal geraken dan 28 december, en dit voor eender welk jaar (des heren). Ik kan soms mijn eigen ogen niet geloven van wat ik hier van haar allemaal te lezen krijg!
Maar goed, ik kom hier gewoon omdat ik het hier uitermate 'geestig' vind.
Onverzettelijk gelovig tot en met. Goedgelovig tot en met. Bijgelovig tot en met. Liever sterven en eindelijk op de schoot van god mogen zitten, dan nog veel langer verder te willen leven hier op aarde. Het leven dat zgz, haar door haar eigen schepper geschonken is!
28 December is al lang voorbij, maar voor EB 'blijft' het blijkbaar 28 december. Het is voor haar een dag, dat eeuwig blijft voortbestaan. Normaal dan, dat zij nooit verder zal geraken dan 28 december, en dit voor eender welk jaar (des heren). Ik kan soms mijn eigen ogen niet geloven van wat ik hier van haar allemaal te lezen krijg!
Maar goed, ik kom hier gewoon omdat ik het hier uitermate 'geestig' vind.
-
Wie nog zo'n ander straf staaltje van religieuze indoctrinatie wil volgen moet zich haasten...
Deze week kwam in "Iedereen Beroemd" (TV 1 tussen 19:40 en 20:00) het item "De week van..."
Een jonge vrouw, - afkomstig uit Oekraïne - heeft zich laten vangen in de strikken van zo'n Hare Krishna-sekte.
(Locatie in de Ardennen nabij Durbuy.)
Soms oogt die vrouw en haar - eraan gekoppelde - toekomstige levenspartner onder invloed van drugs.
Ze zit vaak zelf wat lacherig te doen over al die nonsens, maar lijkt erin vast te zitten.
Heel die vertoning is dan ook wel erg seniel en soms burlesk, maar ik bedenk dan..."het zal jouw dochter maar wezen".
Haar ouders en wat andere familie kwamen over uit Oekraïne en hadden zich met hand en tand verzet tegen de stommiteiten van hun dochter, maar moeten nu met lede ogen aanzien hoe zij daar als een soort slavin zal uitgebuit worden om geld in het laatje te brengen.
Want dat geldt wereldwijde voor iedere vorm van religie;
No money, no glory
Deze week kwam in "Iedereen Beroemd" (TV 1 tussen 19:40 en 20:00) het item "De week van..."
Een jonge vrouw, - afkomstig uit Oekraïne - heeft zich laten vangen in de strikken van zo'n Hare Krishna-sekte.
(Locatie in de Ardennen nabij Durbuy.)
Soms oogt die vrouw en haar - eraan gekoppelde - toekomstige levenspartner onder invloed van drugs.
Ze zit vaak zelf wat lacherig te doen over al die nonsens, maar lijkt erin vast te zitten.
Heel die vertoning is dan ook wel erg seniel en soms burlesk, maar ik bedenk dan..."het zal jouw dochter maar wezen".
Haar ouders en wat andere familie kwamen over uit Oekraïne en hadden zich met hand en tand verzet tegen de stommiteiten van hun dochter, maar moeten nu met lede ogen aanzien hoe zij daar als een soort slavin zal uitgebuit worden om geld in het laatje te brengen.
Want dat geldt wereldwijde voor iedere vorm van religie;
No money, no glory
-
Een non uit de Italiaanse stad Rieti is deze week onverwachts bevallen. De vrouw zou aan lokale media hebben verteld dat ze "geen idee had dat ze zwanger was". Ook het klooster waar de vrouw woonde zou "verrast" geweest zijn door het nieuws. Dat meldden verschillende internationale media.
De 31-jarige vrouw werd woensdag in allerijl met hevige buikpijn naar het ziekenhuis gebracht. Daar beviel ze enkele uren later van een gezonde baby. De jonge moeder komt oorspronkelijk uit El Salvador en zou haar pasgeboren zoontje Francesco genoemd hebben, naar de huidige paus.
EINDE CITAAT.
Allelujah!
een nieuwe onbevlekte ontvangenis

Allicht volgt dus in de komende jaren een wederoptreden van JEZUS II
En het is nu al zo erg onrustig in het Midden Oosten.
Denk daar maar eens (goed) over na!
sw
Een non uit de Italiaanse stad Rieti is deze week onverwachts bevallen. De vrouw zou aan lokale media hebben verteld dat ze "geen idee had dat ze zwanger was". Ook het klooster waar de vrouw woonde zou "verrast" geweest zijn door het nieuws. Dat meldden verschillende internationale media.
De 31-jarige vrouw werd woensdag in allerijl met hevige buikpijn naar het ziekenhuis gebracht. Daar beviel ze enkele uren later van een gezonde baby. De jonge moeder komt oorspronkelijk uit El Salvador en zou haar pasgeboren zoontje Francesco genoemd hebben, naar de huidige paus.
EINDE CITAAT.
Allelujah!
sw
-
Silver Wolf schreef:QUOTE
EINDE CITAAT.
Allelujah!een nieuwe onbevlekte ontvangenis
![]()
sw
Stond allang in de Bijbel vermeld , dat in de laatste dagen veel valse christussen zullen komen , dat bewijst alleen dat de Bijbel toch gelijk heeft !
-
Fazal
Troost u EB, misschien zit er een echte tussen.
A propos, wat bedoel je met valse Christussen in de 'laatste' dagen???
Iedere dag kan de laatste zijn, maar bedenk, dat het toch telkens opnieuw de éérste dag is van uw verder leven, al duurt die dag dan maar even!
A propos, wat bedoel je met valse Christussen in de 'laatste' dagen???
Iedere dag kan de laatste zijn, maar bedenk, dat het toch telkens opnieuw de éérste dag is van uw verder leven, al duurt die dag dan maar even!
-
SEBASTIAN - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:12
Ook weer niet veel soeps, hier. Dacht; eventjes aanlopen kost niks.
En wie weet? Wel SW, Fazal, en fototant gespot.
Dacht, dorie dan is de kans groot, dat ik wat wijzer wordt.
Toch een drietal om ernstig te nemen.
Had de indruk, dat ze niet erg enthousiast waren, over het gebodene.
Ook enkele rare kwieten, gelovigen of zoiets, met een fles Bruis en een fles Cotès du Rhône aan 't jongleren...ben niet blijven kijken.
Ik..ik stap nu al op, es verder rondneuzen.
Ook enkele rare kwieten, gelovigen of zoiets, met een fles Bruis en een fles Cotès du Rhône aan 't jongleren...ben niet blijven kijken.
De kunst v/h leven is thuis te zijn alsof men op reis is. Godfried Bomans.
-
Beste SEBASTIAN,SEBASTIAN schreef:Ook weer niet veel soeps, hier. Dacht; eventjes aanlopen kost niks.
Om wijzer te worden, gewoon iedere avond uw TV aanzetten en zien (in elke nieuwsuitzending) welk onheil al dat religieus gezever weet aan te richten. Miljoenen burgers worden (wereldwijd) ontheemd door sektarisch geweld!
Ps.: In een bekend weekblad voor radio en TV kan je deze week ook lezen hoe niet enkel in Ierland en andere westerse landen, maar zelfs in ons kleine België zogenaamd katholieke nonnen, jarenlang de ongewenst zwangere jonge moeders hebben mishandeld!
Dat oude manneke in zijn wit kleed op z'n balkonnetje in Rome mag nog wel meermaals excuses aanbieden in naam van zijn instelling!
sw
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 23 jan 2014, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
SEBASTIAN - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:12
Volledig mee eens, SW.
Wat religièen betreft, heb ik zowat mijn twijfels, over opium voor het volk.
Zou het kunnen, dat het xtc geworden is?
En jawel, ik neem dergelijk weekblad ook, om mijn programma-keuze te maken.
Wat religièen betreft, heb ik zowat mijn twijfels, over opium voor het volk.
Zou het kunnen, dat het xtc geworden is?
En jawel, ik neem dergelijk weekblad ook, om mijn programma-keuze te maken.
De kunst v/h leven is thuis te zijn alsof men op reis is. Godfried Bomans.
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Dat oude manneke in zijn wit kleed op z'n balkonnetje in Rome mag nog wel meermaals excuses aanbieden in naam van zijn instelling![/quote]
Ik heb het hier al meer gezegd. Elke organisatie met een historisch crimineel verleden als de kerk wordt gewoon opgedoekt en de leiders worden ter verantwoording geroepen.
Waarom gebeurt dat niet met die kerk?
Ik heb het hier al meer gezegd. Elke organisatie met een historisch crimineel verleden als de kerk wordt gewoon opgedoekt en de leiders worden ter verantwoording geroepen.
Waarom gebeurt dat niet met die kerk?
Jawatte
-
YYZ - Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50
Die vermenigvuldigen zich altijd en zitten diepgeworteld in zowat elke organisatie, je zou dan bijna heel de wereld ter verantwoording moeten roepen, vrees ik.Ik heb het hier al meer gezegd. Elke organisatie met een historisch crimineel verleden als de kerk wordt gewoon opgedoekt en de leiders worden ter verantwoording geroepen. Waarom gebeurt dat niet met die kerk?[/quotecappa schreef:Dat oude manneke in zijn wit kleed op z'n balkonnetje in Rome mag nog wel meermaals excuses aanbieden in naam van zijn instelling!
-
YYZ schreef:Die vermenigvuldigen zich altijd en zitten diepgeworteld in zowat elke organisatie, je zou dan bijna heel de wereld ter verantwoording moeten roepen, vrees ik.Ik heb het hier al meer gezegd. Elke organisatie met een historisch crimineel verleden als de kerk wordt gewoon opgedoekt en de leiders worden ter verantwoording geroepen. Waarom gebeurt dat niet met die kerk?[/quotecappa schreef:Dat oude manneke in zijn wit kleed op z'n balkonnetje in Rome mag nog wel meermaals excuses aanbieden in naam van zijn instelling!
YYZ , waarom dat niet gebeurt met die kerk ( je bedoelt zeker de Rooms Kath. Kerk ) , dat moet je dan maar aan de Paus vragen , waarschijnlijk zijn ze te sterk gegrondvest al jaren lang .
Ik weet alleen , dat ware gelovigen die de Schepper en Zijn Zoon Jezus Christus erkennen , NOOIT OPGEDOEKT ZULLEN WORDEN , want die gemeenschap is geen duidelijke groepering ; deze bevinden zich overal in de wereld , in verschillende religies en strekkingen , deze zijn door Schepper God gekend .
Dat het met deze aarde duidelijk verkeerd loopt , hoeft geen bewijs , en daar hebben we ALLEMAAL schuld aan , niet alleen de religieuzen , ook al de anderen !
God gaf ons duidelijke richtlijnen om in vrede , liefde en gerechtigheid te leven , maar wij , de mensheid , dachten slimmer te zijn .
Egoïsme en machtswellust zijn de ware oorzaken en dat hebben we in principe allemaal in ons ! Het ontbreken van geloof , hoop en liefde , heeft deze wereld in donkerheid gebracht , maar het is nooit te laat om te herpakken .
Toch eens over nadenken dacht ik , zonder te wijzen naar de ander !