Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies

Silver Wolf

26 jan 2014, 16:47

QUOTE :roll:
Ik weet alleen , dat ware gelovigen die de Schepper en Zijn Zoon Jezus Christus erkennen ,
NOOIT OPGEDOEKT ZULLEN WORDEN , want die gemeenschap is geen duidelijke groepering ;
deze bevinden zich overal in de wereld , in verschillende religies en strekkingen , deze zijn door Schepper God gekend.
EINDE CITAAT

:roll: Die omschrijving begint sterk te lijken op iets uit een donker verleden.
Toen werd dit de "Fünfte Kolonne" genoemd.

Hopelijk heeft de N.S.A. dat in de mot :!: :?:

sw

YYZ

26 jan 2014, 18:12

ebenhaezer schreef:YYZ , waarom dat niet gebeurt met die kerk ( je bedoelt zeker de Rooms Kath. Kerk ) , dat moet je dan maar aan de Paus vragen , waarschijnlijk zijn ze te sterk gegrondvest al jaren lang. Ik weet alleen , dat ware gelovigen die de Schepper en Zijn Zoon Jezus Christus erkennen , NOOIT OPGEDOEKT ZULLEN WORDEN , want die gemeenschap is geen duidelijke groepering ; deze bevinden zich overal in de wereld , in verschillende religies en strekkingen , deze zijn door Schepper God gekend .
Dat het met deze aarde duidelijk verkeerd loopt , hoeft geen bewijs , en daar hebben we ALLEMAAL schuld aan , niet alleen de religieuzen , ook al de anderen ! God gaf ons duidelijke richtlijnen om in vrede , liefde en gerechtigheid te leven , maar wij , de mensheid , dachten slimmer te zijn .
Egoïsme en machtswellust zijn de ware oorzaken en dat hebben we in principe allemaal in ons ! Het ontbreken van geloof , hoop en liefde , heeft deze wereld in donkerheid gebracht , maar het is nooit te laat om te herpakken. Toch eens over nadenken dacht ik , zonder te wijzen naar de ander !
Denk persoonlijk dat veel te maken heeft met allerhande verwarringen en de bijhorende onzekerheid dat zoiets met zich meebrengt. Met je eens, de hedendaagse situatie is bijna ongeloofwaardig dat ze überhaupt bestaat, tegelijkertijd zien we dat er allerhande mooie alternatieven geen maatschappelijke doorstroming kennen, het maakt de situatie nog tragischer, zelfs absurd.

SEBASTIAN

27 jan 2014, 09:19

Mijn voorouders waren Annunaki. Ben aldus niet van de minste.
De kunst v/h leven is thuis te zijn alsof men op reis is. Godfried Bomans.

Silver Wolf

27 jan 2014, 09:54

SEBASTIAN schreef:Mijn voorouders waren Annunaki. Ben aldus niet van de minste.
Afbeelding
WIJ KOMEN VAN ADAM EN EVA (zie als bewijs, de foto hierboven :roll: )
QUOTE: 03.02.2008 - Als wij op een bepaald moment in de geschiedenis zijn gevormd,
is het onmogelijk dat er zoiets als evolutie bestaat.
En het bewijs daarvoor staat in de verhalen uit de Bijbel, de Thora en de Koran.
Zo luidt de mening van 1 op 4 leerlingen (vooral moslimjongeren) in het onderwijs.
Daarbij haalt imam Tauoil Nordine ook wetenschappelijke bewijzen
die de evolutietheorie zouden onderuit halen.
EINDE CITAAT!

sw :?

YYZ

27 jan 2014, 10:05

Silver Wolf schreef:
WIJ KOMEN VAN ADAM EN EVA (zie als bewijs, de foto hierboven :roll: )
QUOTE: 03.02.2008 - Als wij op een bepaald moment in de geschiedenis zijn gevormd,
is het onmogelijk dat er zoiets als evolutie bestaat.
En het bewijs daarvoor staat in de verhalen uit de Bijbel, de Thora en de Koran.
Zo luidt de mening van 1 op 4 leerlingen (vooral moslimjongeren) in het onderwijs.
Daarbij haalt imam Tauoil Nordine ook wetenschappelijke bewijzen
die de evolutietheorie zouden onderuit halen.
EINDE CITAAT!

Ik vermoed dat het conflict vaak te wijten is aan het OF/OF verhaal, zou het niet beter zijn om er een EN/EN verhaal van te maken? En als we dat doen zal het ook een kwestie van 'focus' zijn, denk ik.

bluevelvet

27 jan 2014, 11:03

Het bovenstaande geïllustreerde koppel heeft wel iet mis.
Adam en Eva zouden normaal geen navelbuik mogen hebben, mits niet geboren uit een vrouw maar gevormd, Adam uit klei, Eva uit een rib van Adam !

talisman

27 jan 2014, 11:10

Eerlijkheidshalve moet je er bij vertellen dat dit maar deels is. :wink:

talisman

27 jan 2014, 11:11

bluevelvet schreef:Het bovenstaande geïllustreerde koppel heeft wel iet mis.
Adam en Eva zouden normaal geen navelbuik mogen hebben, mits niet geboren uit een vrouw maar gevormd, Adam uit klei, Eva uit een rib van Adam !
:lol:

YYZ

27 jan 2014, 11:23

bluevelvet schreef:Het bovenstaande geïllustreerde koppel heeft wel iet mis. Adam en Eva zouden normaal geen navelbuik mogen hebben, mits niet geboren uit een vrouw maar gevormd, Adam uit klei, Eva uit een rib van Adam !
Opmerkzaam maar lijkt me een oordeel die iets te snel komt, uit klei kan je ook een navelbuik boetseren om vervolgens het proces van vermenigvuldiging te laten ontkiemen. Ik zou het zonder voorbeeld alvast niet zelf kunnen verzinnen. Dat van die rib zal dan ook wel van klei geweest zijn :wink:

Silver Wolf

27 jan 2014, 14:48

Afbeelding

Lylith....ooit over gelezen?

Kijk dan eens op deze link.... :arrow:

http://www.wanttoknow.nl/overige/lilith ... rrenbeeld/

talisman

27 jan 2014, 15:00

Silver Wolf schreef:Afbeelding

Op deze afbeelding is wel niet Lillit te zien. 8)

ebenhaezer

27 jan 2014, 16:25

Fazal schreef:Troost u EB, misschien zit er een echte tussen.
A propos, wat bedoel je met valse Christussen in de 'laatste' dagen???
Iedere dag kan de laatste zijn, maar bedenk, dat het toch telkens opnieuw de éérste dag is van uw verder leven, al duurt die dag dan maar even! :idea:

Fazal , als ge niet blind zijt , dan zie je ook wel dat deze aarde niet rond maar vierkant draait , dàt bedoel ik met ' de laatste dagen ' , en dat bedoelt ook de Heilige Schrift als er staat : dat er in die tijd vele valse christussen zullen komen ; en de reden is : de gelovigen te verwarren zodat ze de ware en énige Christus niet meer verwachten .
Of je dat nu gelooft of niet , er komt wel een einde aan dit leven , net zoals er nu eenmaal aan alles een einde komt !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman

27 jan 2014, 16:34

ebenhaezer schreef: Fazal , als ge niet blind zijt , dan zie je ook wel dat deze aarde niet rond maar vierkant draait , dàt bedoel ik met ' de laatste dagen ' , en dat bedoelt ook de Heilige Schrift
' De Heiligen van de Laatste dagen '. Waar heb ik dat nog ergens gelezen ?
En tweeduizend jaar geleden bedoelden de joden met de laatste dagen, het einde van het Romeinse Rijk. De rest is geouwehoer van sekteleden.

ebenhaezer

27 jan 2014, 16:42

Silver Wolf schreef:QUOTE :roll:
Ik weet alleen , dat ware gelovigen die de Schepper en Zijn Zoon Jezus Christus erkennen ,
NOOIT OPGEDOEKT ZULLEN WORDEN , want die gemeenschap is geen duidelijke groepering ;
deze bevinden zich overal in de wereld , in verschillende religies en strekkingen , deze zijn door Schepper God gekend.
EINDE CITAAT

:roll: Die omschrijving begint sterk te lijken op iets uit een donker verleden.
Toen werd dit de "Fünfte Kolonne" genoemd.

Hopelijk heeft de N.S.A. dat in de mot :!: :?:

Silver Wolf , jij moet wat minder met je gedachten in dat ' donkere verleden ' woelen , jongen ! daar komt niets goeds uit voort , hou je ogen open voor de werkelijkheid ; YYZ ziet tenminsten dat het hier fout loopt .

Daarom kunnen gelovigen blij en gelukkig zijn , zij hebben een heerlijke toekomst in het verschiet na dit leven hier .

Al eens een boek gelezen of DVD. gezien , van Nick Vujicic ? een Goeroe zonder armen en benen , die door zijn geloof in Christus de gelukkigste jongen ter wereld is ? Al loopt er door de zonde in deze wereld zoveel fout , toch is voor Hem niets onmogelijk en Hij vergist zich nooit , alles heeft zijn doel .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Silver Wolf

27 jan 2014, 16:56

talisman schreef:
Silver Wolf schreef:Afbeelding
Op deze afbeelding is wel niet Lillit te zien. 8)
Even op die website zien (waar ik de foto haalde)

http://www.wanttoknow.nl/overige/lilith ... rrenbeeld/

Lilith zou de slang in die boom zijn....

Dit staat onder de foto:
Lilith als slang die Adam en Eva verleidt tot het eten van het fruit van de boom van kennis van het goed en kwaad...