Om na te denken (vervolg ).
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
EB schreef trouwens ook hogerop deze blz...
Quote; Zo , PAULKE , heb ik niet gezegt dat het Joodse Volk een heel moeilijk volk was ? Natuurlijk deden ze veel ellendige dingen , en droegen daar dan ook de gevolgen van !
En dat kadert dan in het excuus, dat nogal wat antisemitisme heeft uitgelokt, of gebruikt werd om het te vergoelijken.
DE vlotheid waarmee EB schrijft; "en droegen daar ook de gevolgen van" blijkt een verwijzing naar een hogere hand die dat zo gewild heeft.
Nu, ja mijn leraar "godsdienst" - (toen ik nog geen vrije keuze had om aan die indoctrinatie te ontkomen) - citeerde met een grijnslach; “Zijn bloed kome over ons en onze kinderen! " (Mattheüs 27:25)!
Christenen hebben deze tekst als leidraad gebruikt om het Joodse lijden te verklaren. Veel christenen zien het ook als bewijs van hun gelijk: de Joden hebben hun straf verdiend. Het christendom is geïndoctrineerd door een anti-Joodse traditie en theologie gestaafd aan o.a. Mattheüs.
Pas vanaf de 4de eeuw is de tekst van Mattheüs 27:25 tegen Joden ingezet. Maar in de eerste eeuw wordt al de bodem gelegd voor de anti-Joodse uitleg van Mattheüs 27:25 (de catechese der verguizing). De kerkvaders hebben dan al vele 'Traktaten tegen de Joden” geschreven.
EINDE CITAAT.
sw
Quote; Zo , PAULKE , heb ik niet gezegt dat het Joodse Volk een heel moeilijk volk was ? Natuurlijk deden ze veel ellendige dingen , en droegen daar dan ook de gevolgen van !
En dat kadert dan in het excuus, dat nogal wat antisemitisme heeft uitgelokt, of gebruikt werd om het te vergoelijken.
DE vlotheid waarmee EB schrijft; "en droegen daar ook de gevolgen van" blijkt een verwijzing naar een hogere hand die dat zo gewild heeft.
Nu, ja mijn leraar "godsdienst" - (toen ik nog geen vrije keuze had om aan die indoctrinatie te ontkomen) - citeerde met een grijnslach; “Zijn bloed kome over ons en onze kinderen! " (Mattheüs 27:25)!
Christenen hebben deze tekst als leidraad gebruikt om het Joodse lijden te verklaren. Veel christenen zien het ook als bewijs van hun gelijk: de Joden hebben hun straf verdiend. Het christendom is geïndoctrineerd door een anti-Joodse traditie en theologie gestaafd aan o.a. Mattheüs.
Pas vanaf de 4de eeuw is de tekst van Mattheüs 27:25 tegen Joden ingezet. Maar in de eerste eeuw wordt al de bodem gelegd voor de anti-Joodse uitleg van Mattheüs 27:25 (de catechese der verguizing). De kerkvaders hebben dan al vele 'Traktaten tegen de Joden” geschreven.
EINDE CITAAT.
sw
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
De uitspraak ' Dit bloed komt over ons en onze kinderen ' slaat op het feit dat het merendeel van de joden toen reeds collaboreerden met de Romeinen. Twee derde was reeds gehelleniseerd en weigerde verzet te plegen. Het verzet in het jaar 30 is neergeslagen en in 67 tot een heuse oorlog gekomen. Ook onder Jezus' opstand liet de achterban het grotendeels afweten. Dat het bloed wat in de Joodse Oorlog gevloeid is, zijn de kinderen van die eerste opstand onder Jezus. De evangelies zijn ook maar pas na de nederlaag in 70 geschreven. Een voorspelling was dit natuurlijk niet meer.Silver Wolf schreef: Christenen hebben deze tekst als leidraad gebruikt om het Joodse lijden te verklaren. Veel christenen zien het ook als bewijs van hun gelijk: de Joden hebben hun straf verdiend. Het christendom is geïndoctrineerd door een anti-Joodse traditie en theologie gestaafd aan o.a. Mattheüs.
EINDE CITAAT.
De christenen hebben, dank zij de auteurs van die evangelies, een heuse wending aan het verhaal gegeven en dit bloed vloeien toe te schrijven aan het afwijzen van Jezus als verlosser van de erfzonde. Een grotere leugen is er de laatste 2000 jaar niet meer verzonnen.
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Ebenhaezer schreef: Wat Abraham deed , op aanvraag van God , was een TEST voor zijn liefde voor God , meer niet . Zijn zoontje werd bovendien niet gedood , weet je nog ?
Hier de moderne Abrahamtest en een uiting van de "moraal" :
Zanger christelijke metalband krijgt negen jaar cel
Tim Lambesis, zanger van de Amerikaanse christelijke metalband As I Lay Dying, moet negen jaar de gevangenis in vanwege zijn rol in een moordzaak. Hij heeft gisteren bekend dat hij een huurmoordenaar wilde inschakelen om van zijn echtgenote af te komen, schrijft Rolling Stone.
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... -cel.dhtml
Tim Lambesis, zanger van de Amerikaanse christelijke metalband As I Lay Dying, moet negen jaar de gevangenis in vanwege zijn rol in een moordzaak. Hij heeft gisteren bekend dat hij een huurmoordenaar wilde inschakelen om van zijn echtgenote af te komen, schrijft Rolling Stone.
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
talisman schreef:De uitspraak ' Dit bloed komt over ons en onze kinderen ' slaat op het feit dat het merendeel van de joden toen reeds collaboreerden met de Romeinen. Twee derde was reeds gehelleniseerd en weigerde verzet te plegen. Het verzet in het jaar 30 is neergeslagen en in 67 tot een heuse oorlog gekomen. Ook onder Jezus' opstand liet de achterban het grotendeels afweten. Dat het bloed wat in de Joodse Oorlog gevloeid is, zijn de kinderen van die eerste opstand onder Jezus. De evangelies zijn ook maar pas na de nederlaag in 70 geschreven. Een voorspelling was dit natuurlijk niet meer.Silver Wolf schreef: Christenen hebben deze tekst als leidraad gebruikt om het Joodse lijden te verklaren. Veel christenen zien het ook als bewijs van hun gelijk: de Joden hebben hun straf verdiend. Het christendom is geïndoctrineerd door een anti-Joodse traditie en theologie gestaafd aan o.a. Mattheüs.
EINDE CITAAT.
De christenen hebben, dank zij de auteurs van die evangelies, een heuse wending aan het verhaal gegeven en dit bloed vloeien toe te schrijven aan het afwijzen van Jezus als verlosser van de erfzonde. Een grotere leugen is er de laatste 2000 jaar niet meer verzonnen.
De uitspraak : " dit bloed kome over ons en onze kinderen " , kwam van het Joodse Volk dat Christus niet aanvaardde , heeft dus niets te maken met de niet Joden en christenen . De volgelingen van Christus zijn altijd , toen en nu , een kleine groep geweest tenopzichte van de grote massa Joden en volkeren .
Wat jij daar zegt van die grote leugen van de laatste 2000 jaar , klopt niet ! De volgelingen van Christus krijgen vergeving door Zijn Offer , en wie Hem afwijst krijgt de afrekening pas op 't einde van onze wereldgeschiedenis ( Openb.) , hebben dus niets te maken met die uitspraak van toen .
Wanneer de gevolgen van die uitspraak gekomen zijn , laat ik in het midden , dat kàn die 70 j. na chr. geweest zijn , of wellicht ook de Hollocaust , maar dat weet niemand , staat nergens beschreven , dus laat ik dat zo .
God is Schepper en Rechter , Hem alleen komt het oordeel toe !
Jij spreekt natuurlijk over de grote massa naamchristenen die er een zoodje van gemaakt hebben , door vereringen van alles en nog wat , waardoor oorlogen en verketteringen ontstaan zijn ; terwijl ik met christenen altijd de ware gelovigen bedoel die de Heer waarachtig liefhebben . Maar dat verschil zie jij natuurlijk niet !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Paul Siemons schreef:Ebenhaezer schreef: Wat Abraham deed , op aanvraag van God , was een TEST voor zijn liefde voor God , meer niet . Zijn zoontje werd bovendien niet gedood , weet je nog ?
Lieve Paul , wat heeft dat nu te maken met Gods test voor Abrahams liefde voor Hem ?
Wie ellendige dingen doet , moet daarvoor gestraft worden , of hij nu christen is of niet , trouwens er staat ook bij dat die man niet meer in God geloofde !
Zie jij door de bomen het bos niet meer soms ? Even rusten en alles op een rijtje zetten , dat helpt heel goed hoor !
-

John Lennon
IMAGINE
Imagine there's no heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people living for today
Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people living life in peace
You, you may say
I'm a dreamer, but I'm not the only one
I hope some day you'll join us
And the world will be as one
NO heaven, NO hell and NO religion too
En geen religieus fanatieke zeurpieten op seniorennet.

-
Silver Wolf schreef:
John Lennon
IMAGINE
Imagine there's no heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people living for today
Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people living life in peace
You, you may say
I'm a dreamer, but I'm not the only one
I hope some day you'll join us
And the world will be as one
NO heaven, NO hell and NO religion too![]()
En geen religieus fanatieke zeurpieten op seniorennet.
Hallo ! Wie zijn hier de fanatieke zeurpieten hé ? Waar dienen jouw foto's en teksten dan voor ? Maar mij geen zorg hoor ! Dat kan mijn gezondheid niet schaden , de Heer is mijn sterkte en vreugde !
Nog een goeie avond Wolfke .
-
O maar, de joden aanvaarden zeer zeker Jezus de nazarener. Dit is duidelijk bij zijn ' Blijde intrede '. Maar dit zinde de Romeinen niet en is hiervoor gearresteerd en terecht gesteld. Aan een dooie messias hadden ze natuurlijk niks.ebenhaezer schreef: De uitspraak : " dit bloed kome over ons en onze kinderen " , kwam van het Joodse Volk dat Christus niet aanvaardde , heeft dus niets te maken met de niet Joden en christenen .
Wat verzin je nu weer ??? Welke volkeren ?? Jezus trad enkel op voor de vrome joden.De volgelingen van Christus zijn altijd , toen en nu , een kleine groep geweest ten opzichte van de grote massa Joden en volkeren .
Wat voor ge-ouwehoer is me dat nu weer ?? Jij kan nog steeds geen onderscheid maken tussen de latere gemythologeerde Christus en Jezus de nazarener. Ben je altijd zo verward ?Wat jij daar zegt van die grote leugen van de laatste 2000 jaar , klopt niet ! De volgelingen van Christus krijgen vergeving door Zijn Offer , en wie Hem afwijst krijgt de afrekening pas op 't einde van onze wereldgeschiedenis ( Openb.) , hebben dus niets te maken met die uitspraak van toen .
Eigenlijk weet jij totaal niks, daar komt het hem op neer.Wanneer de gevolgen van die uitspraak gekomen zijn , laat ik in het midden , dat kàn die 70 j. na chr. geweest zijn , of wellicht ook de Hollocaust , maar dat weet niemand , staat nergens beschreven , dus laat ik dat zo .
Halleloujaaa...God is Schepper en Rechter , Hem alleen komt het oordeel toe !
Jij ziet het verschil niet. Je mixt voortdurend mythe en geschiedenis door elkaar.Jij spreekt natuurlijk over de grote massa naamchristenen die er een zoodje van gemaakt hebben , door vereringen van alles en nog wat , waardoor oorlogen en verketteringen ontstaan zijn ; terwijl ik met christenen altijd de ware gelovigen bedoel die de Heer waarachtig liefhebben . Maar dat verschil zie jij natuurlijk niet !
-
QUOTE EB
Hallo ! Wie zijn hier de fanatieke zeurpieten hé ? Waar dienen jouw foto's en teksten dan voor ? Maar mij geen zorg hoor ! Dat kan mijn gezondheid niet schaden , de Heer is mijn sterkte en vreugde !
EINDE CITAAT
DIT is de herinnering aan mijn kinderjaren.
Toen een naar mottenbollen stinkende non mij (als weerloze peuter van amper 5)
op de handjes sloeg met een lat en/of een liniaal.
Want dat deed zij ook met de liefde van haar HEER.
Diezelfde verkondigsters van de "Liefde van hun HEER" konden er ook een sadistisch genoegen in scheppen om zo'n kleine jongetjes met hun blote knietjes op een aluminium lat met 3 ribbels (op de rand van de trede bij het bord) te laten knielen. En dan de armen en handjes gestrekt omhoog...naar de hemel. Maar die kwelling was wel een HEL
En voor dat soort fossielen blijf ik waarschuwen.
J'accuse
madammeken EB.
sw
EINDE CITAAT
DIT is de herinnering aan mijn kinderjaren.Toen een naar mottenbollen stinkende non mij (als weerloze peuter van amper 5)
op de handjes sloeg met een lat en/of een liniaal.
Want dat deed zij ook met de liefde van haar HEER.
Diezelfde verkondigsters van de "Liefde van hun HEER" konden er ook een sadistisch genoegen in scheppen om zo'n kleine jongetjes met hun blote knietjes op een aluminium lat met 3 ribbels (op de rand van de trede bij het bord) te laten knielen. En dan de armen en handjes gestrekt omhoog...naar de hemel. Maar die kwelling was wel een HEL
En voor dat soort fossielen blijf ik waarschuwen.
J'accuse
sw
-
SEBASTIAN - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:12
Niks verdorie! Begrijp me a.u.b. niet verkeerd, zeg.
Het is wel Eb, die het met het vonnis van de Here, eens was.
En die stuurde zijn wraakengel, Adolf, om de straf uit te voeren.
Begrijpen we elkaar een beetje?
De kunst v/h leven is thuis te zijn alsof men op reis is. Godfried Bomans.
-
O sorry, ik had het sarcasme niet door. Lees ook niet al di'n onzin van die psychoot niet meer. Kwestie van zelfbehoud en heb wat beters te doen. Zo'n teef moesten ze opsluiten. Wat die hier schrijft is strafbaar. Schande dat de moderator geen opmerkingen over maakt. Ik zou dit kunnen doorsturen naar desbetreffende commissie en dan zitten ze hier in deep shit.SEBASTIAN schreef:Niks verdorie! Begrijp me a.u.b. niet verkeerd, zeg.
-
SEBASTIAN - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:12
Beste talisman,
Verspeel geen tijd meer, aan dat Medusa-madammeke.
Aan religieuze waanzin kan men nog weinig doen.
Negeren, zulke creaturen. En zo min mogelijk forum geven.
Een fijn weekend gewenst.
De kunst v/h leven is thuis te zijn alsof men op reis is. Godfried Bomans.
-
bocuse - Lid geworden op: 04 apr 2005, 14:47
Heb ik al herhaalde malen gezegd .SEBASTIAN schreef:Beste talisman,
Toch laten jullie zich nog opnaaien door die vleesgeworden geïndoctrineerde .
Laat ze gaan spelen met Ria, hier ook méér dan bekend. Ze kunnen met elkaar wedijveren....
-
EB Dat deden ook de nonnen, toen zij nog meer (letterlijke) slagkracht hadden. Ze klopten de vreugde uit de weerloze kindertjes, die aan hen werden toevertrouwd. Want in dat liefelijke zorgeloze gestoei, zagen zij de hand van de DUIVEL!
Jonge moeders die voortijdig zwanger waren, werden van hun hun kind beroofd, door diezelfde liefdevolle nonnen. Niet enkel in Ierland, maar ook in België!
De pastoors kenden ook zo'n bizarre "liefde", waarmee ze dachten kinderen ongestraft te kunnen schennen.
Al die vuiligheid is na jaren bang en beschaamd stilzwijgen eindelijk aan de oppervlakte gekomen.
Maar teveel blijft nog verborgen.
Dat er tegenwoordig mafkegels zijn, die in chatrooms zich aan minderjarigen op zitten geilen, is voer voor psychiaters en werk voor de rechterlijk macht. Dat er anderen zijn, die zich via webcam-toestanden met illegale handelingen amuseren, wordt eindelijk ook aangepakt.
Maar...wat men moet beginnen met een bejaard vrouwtje, dat zich wentelt in de liefde van en/of voor een louter imaginair personage, dat zij haar HEER noemt... kan allicht beter geklasseerd worden bij de perversiteiten van een licht ontspoorde geestesgesteldheid, die stilaan ziekelijk trekjes vertoont.
En zich kanaliseert via een onsamenhangend gewauwel op deze topic.
sw