Met OPEN HANDEN - bezinning, gebeden, meditatie.
-
ria - Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Dank lieve dame, "Ebenhaezer" blij u hier nog eens te ontmoeten, met dat prachtig gebed.
Morgen viert onze Kerk de zondag van de Goddelijke Barmhartigheid,
tegelijkertijd met de heilig verklaring van twee grote Pausen.
Al behoren we niet tot dezelfde Kerk, het doet deugd te weten dat JEZUS, onze Bemiddelaar is.

Laat ons vertrouwen in de Goddelijke Barmhartigheid.
Paus Franciscus.
Morgen zondag 27 april 2014 worden twee pausen te samen heilig verklaard. Dit is een unicum in de geschiedenis van de Kerk. En dat er dan tegelijkertijd nog twee levende pausen zijn, maakt het buitengewoon. Wie niet ziet of wil zien, dat we in een heel bijzondere tijd leven, moet nodig een bril kopen, of hem laten versterken.
Er komt nog bij, dat morgen het feest gevierd wordt van de GODDELIJKE BARMHARTIGHEID. Jezus zelf heeft in de jaren dertig van de vorige eeuw, aan de Poolse kloosterzuster, Zuster Faustina opgedragen, om met de hulp van haar biechtvader/geestelijke leider het feest aan de Kerk en de wereld bekend te maken.
Jezus wil dat heel de wereld zal vernemen, hoe Oneindig Barmhartig Hij is, voor ieder van ons, zoals Hij ook voor ieder van ons is gestorven en verrezen. Zuster Faustina werd heilig verklaard door haar landgenoot, de Paus, die morgen zelf heilig wordt verklaard, Johannes-Paulus II.
Jezus gaf opdracht aan Zuster Faustina een beeltenis van Hem te tekenen, zoals zij Hem zag.

Uit het Heilig Hart van Jezus kwamen rode en witte stralen.
' De twee stralen duiden bloed en water aan. De doorzichtige straal duidt het water aan dat de zielen rechtvaardig maakt. De rode straal duidt het bloed aan dat het leven van de zielen is.'
Deze twee stralen kwamen uit de diepten van mijn tedere barmhartigheid toen mijn hart dat folterende pijn had geleden op het kruis door een speer geopend werd.'
'Deze stralen beschermen de zielen voor de toorn van mijn Vader. Gelukkig is diegene die onder hun bescherming zal wonen, want de rechtvaardige hand van God zal geen macht over hem hebben '.blz. 71 (nr. 299)
'De mensheid zal geen vrede kennen totdat zij zich met vertrouwen tot mijn barmhartigheid wendt.' blz. 71 (nr. 300) 'Wanneer je dit gebed met een berouwvol hart en met geloof voor een zondaar bidt, zal Ik hem de genade van bekering geven.'
Dit is het gebed:
"O bloed en water, dat uit het hart van Jezus stroomde als een bron van barmhartigheid voor ons, ik vertrouw op U''. blz. 52 (nr. 187)
HET FEEST VAN DE GODDELIJKE BARMHARTIGHEID
'Ik wil dat de eerste zondag na Pasen het feest van de Barmhartigheid wordt. Vraag aan mijn trouwe dienstknecht[Pater Sopocko] om op deze dag de hele wereld over mijn grote barmhartigheid te vertellen. Dat wie zich ook maar op die dag tot de fontein van het leven wendt volledige vergeving van zonden en straf zal ontvangen'. blz. 71 (nr. 300)
'Ik wil dat het feest van de goddelijke Barmhartigheid een redmiddel en een schuilplaats wordt voor alle zielen en in het bijzonder voor de arme zondaren. Op die dag staan de diepste diepten van mijn tedere barmhartigheid open. Ik stort een hele oceaan van genaden uit over die zielen die tot de fontein van mijn barmhartigheid naderen. De ziel die te biechten zal gaan en de heilige communie zal ontvangen, zal volledige vergeving van zonden en straf ontvangen. Op die dag staan alle sluizen van de hemel, waardoor de genade vloeit, open. Laat geen enkele ziel bang zijn om tot Mij te naderen, zelfs al zijn haar zonden als scharlaken. Mijn barmhartigheid is zo groot dat geen enkel verstand of het van een mens of van een engel is, in alle eeuwigheid in staat zal zijn om haar te doorgronden. Alles wat bestaat is uit de diepste diepten van mijn allertederste barmhartigheid voortgekomen. Iedere ziel zal in de hele eeuwigheid mijn liefde en barmhartigheid in haar verhouding tot Mij beschouwen. Het feest van de Barmhartigheid kwam op uit mijn diepste tederheid. Het is mijn wil dat het op de eerste zondag na Pasen plechtig gevierd wordt'. blz. 149 (nr. 699)
bron: http://faustinakowalska.blogspot.be/
ria
wordt later nog vervolgd,
Morgen viert onze Kerk de zondag van de Goddelijke Barmhartigheid,
tegelijkertijd met de heilig verklaring van twee grote Pausen.
Al behoren we niet tot dezelfde Kerk, het doet deugd te weten dat JEZUS, onze Bemiddelaar is.

Laat ons vertrouwen in de Goddelijke Barmhartigheid.
Paus Franciscus.
Morgen zondag 27 april 2014 worden twee pausen te samen heilig verklaard. Dit is een unicum in de geschiedenis van de Kerk. En dat er dan tegelijkertijd nog twee levende pausen zijn, maakt het buitengewoon. Wie niet ziet of wil zien, dat we in een heel bijzondere tijd leven, moet nodig een bril kopen, of hem laten versterken.
Er komt nog bij, dat morgen het feest gevierd wordt van de GODDELIJKE BARMHARTIGHEID. Jezus zelf heeft in de jaren dertig van de vorige eeuw, aan de Poolse kloosterzuster, Zuster Faustina opgedragen, om met de hulp van haar biechtvader/geestelijke leider het feest aan de Kerk en de wereld bekend te maken.
Jezus wil dat heel de wereld zal vernemen, hoe Oneindig Barmhartig Hij is, voor ieder van ons, zoals Hij ook voor ieder van ons is gestorven en verrezen. Zuster Faustina werd heilig verklaard door haar landgenoot, de Paus, die morgen zelf heilig wordt verklaard, Johannes-Paulus II.
Jezus gaf opdracht aan Zuster Faustina een beeltenis van Hem te tekenen, zoals zij Hem zag.
Uit het Heilig Hart van Jezus kwamen rode en witte stralen.
' De twee stralen duiden bloed en water aan. De doorzichtige straal duidt het water aan dat de zielen rechtvaardig maakt. De rode straal duidt het bloed aan dat het leven van de zielen is.'
Deze twee stralen kwamen uit de diepten van mijn tedere barmhartigheid toen mijn hart dat folterende pijn had geleden op het kruis door een speer geopend werd.'
'Deze stralen beschermen de zielen voor de toorn van mijn Vader. Gelukkig is diegene die onder hun bescherming zal wonen, want de rechtvaardige hand van God zal geen macht over hem hebben '.blz. 71 (nr. 299)
'De mensheid zal geen vrede kennen totdat zij zich met vertrouwen tot mijn barmhartigheid wendt.' blz. 71 (nr. 300) 'Wanneer je dit gebed met een berouwvol hart en met geloof voor een zondaar bidt, zal Ik hem de genade van bekering geven.'
Dit is het gebed:
"O bloed en water, dat uit het hart van Jezus stroomde als een bron van barmhartigheid voor ons, ik vertrouw op U''. blz. 52 (nr. 187)
HET FEEST VAN DE GODDELIJKE BARMHARTIGHEID
'Ik wil dat de eerste zondag na Pasen het feest van de Barmhartigheid wordt. Vraag aan mijn trouwe dienstknecht[Pater Sopocko] om op deze dag de hele wereld over mijn grote barmhartigheid te vertellen. Dat wie zich ook maar op die dag tot de fontein van het leven wendt volledige vergeving van zonden en straf zal ontvangen'. blz. 71 (nr. 300)
'Ik wil dat het feest van de goddelijke Barmhartigheid een redmiddel en een schuilplaats wordt voor alle zielen en in het bijzonder voor de arme zondaren. Op die dag staan de diepste diepten van mijn tedere barmhartigheid open. Ik stort een hele oceaan van genaden uit over die zielen die tot de fontein van mijn barmhartigheid naderen. De ziel die te biechten zal gaan en de heilige communie zal ontvangen, zal volledige vergeving van zonden en straf ontvangen. Op die dag staan alle sluizen van de hemel, waardoor de genade vloeit, open. Laat geen enkele ziel bang zijn om tot Mij te naderen, zelfs al zijn haar zonden als scharlaken. Mijn barmhartigheid is zo groot dat geen enkel verstand of het van een mens of van een engel is, in alle eeuwigheid in staat zal zijn om haar te doorgronden. Alles wat bestaat is uit de diepste diepten van mijn allertederste barmhartigheid voortgekomen. Iedere ziel zal in de hele eeuwigheid mijn liefde en barmhartigheid in haar verhouding tot Mij beschouwen. Het feest van de Barmhartigheid kwam op uit mijn diepste tederheid. Het is mijn wil dat het op de eerste zondag na Pasen plechtig gevierd wordt'. blz. 149 (nr. 699)
bron: http://faustinakowalska.blogspot.be/
ria

wordt later nog vervolgd,
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.
-
27 april 2014 - een belangrijke dag voor de Kerk en voor ieder christen,
vooral voor de katholieken.

What was your favourite moment from the Canonisation Mass this morning in Rome?
We liked when Emeritus Pope Benedict and Pope Francis greeted each other!
Today was the day of the four Popes!
GODS GENADE, tastbaar en zichtbaar in de wereld van vandaag.
wordt vervolgd.
ria
vooral voor de katholieken.

What was your favourite moment from the Canonisation Mass this morning in Rome?
We liked when Emeritus Pope Benedict and Pope Francis greeted each other!
Today was the day of the four Popes!
GODS GENADE, tastbaar en zichtbaar in de wereld van vandaag.
wordt vervolgd.
ria
-
Deze tekst is voorlopig alleen in het Engels verkrijgbaar:
Jesus' and Mary's "Locutions to the world."
29 april 2014 om 15:59
Very important, read it.
http://www.locutions.org/category/revealing-gods-plan/
http://www.locutions.org/category/revea ... an/page/2/
http://www.locutions.org/category/the-i ... locutions/
http://www.locutions.org/category/the-i ... ns/page/2/
http://www.locutions.org/category/the-modern-events/
http://www.locutions.org/category/the-m ... ts/page/2/
http://www.locutions.org/category/the-m ... ts/page/3/
April 15, 2014 (Special Locution)
JESUS
Putin and Western Europe
Destruction is everywhere in the Ukraine. The very ground of stability is being pulled away, not just from the Ukraine but from all of Western Europe. No natural wall exists that will protect it.
Western Europe is not dealing with an old Russia, based upon a corrupt Communist Party and a closed economy. Putin’s Russia is different. It has infiltrated Western economies and welcomed Western businesses. Putin has removed anyone who was against him and has changed the political system. He has complete command.
In the Ukraine, he feels completely confident. Russia is geographically close and the Ukrainian economy compares poorly with Russia’s. Many people are of Russian descent and seek to be reunited with Russia. The Kiev government is both new and weak. Putin knows that the Ukraine is his and he has various ways of gaining it.
More important, these same factors hold true in other, nearby nations. Already, some peoples who sought independence a few decades ago, are unhappy with the results and believe that they would do better to return. Putin’s formula has appeal in many places. All of this will shake Europe, and even America. All will be shifted. Putin is Satan’s perfect instrument.
There is also the Muslim world of Iran, Syria and others whom he has befriended. All share a hatred for the West and a desire for world domination. They will see themselves as more and more united in this hatred, especially as the West appears so defenseless and an easy prey. I have spoken before of international groupings that pay no attention to national boundaries.
Even the West will no longer have a stability. All will be destabilized. There will be many events, one greater than another.
Comment: No one can see how Putin’s action will affect Western Europe and America.
APR16
12. Putin-The Hammer of Satan
MARY
The story unfolds in a surprising way. What was thought to be stable and decided, namely, the allegiance of the nations after the collapse of Communism, is suddenly making a different choice. The tide is being reversed. Voices that clamored for independence now want to be united again with Russia.
Where does this force come from? What has turned the people around so quickly? Have they forgotten so soon what their former life was like? Do they know what awaits them?
What is taking place rests totally and completely in the soul of one man – Vladimir Putin. For years, Satan guided and protected him, keeping him out of the limelight and always fostering his career. At the right moment, he lifted him up. No one expected him to last long but he moved quickly to grab, to consolidate, and then to cling to his power.
Putin sits in the very center of Satan’s plans. He has kept alive the dictator in Syria and has provided scientists to Iran. He has fostered relationships with all who hate the West and has clearly made them dependent upon himself. He grabs wealth that is not his and fashions everything according to Satan’s plans. The Western leaders are not his equal, even though their resources are much greater.
Putin will be the hammer which Satan uses again and again to weaken the West and cause unforeseen troubles. His stealing the Ukraine rips a massive hole in the protection surrounding Europe. At this point, nothing in Europe is safe. The European leaders thought they had built a strong city. Now, they do not even have a wall protecting their interests.
Comment: The events in the Ukraine threaten all of Europe much more than anyone suspects.
Als U Engels verstaat kunt u de links afzonderlijk openen.
Misschien vindt U dit alles flauwe kul. Sla het dan over...
Misschien bent U bereid om te luisteren naar wat de Hemel ons voor deze tijd te vertellen heeft.
Na de 2e. wereldoorlog zeiden vele duitsers over de holocaust ''wij wisten het niet''.
Dat zullen wij niet kunnen zeggen, als de tijden waarover sprake en die al begonnen zijn,
voor de deur staan.
Wie gelovig is kan bidden, vooral de Eucharistie en de Rozenkrans, dat vraagt Onze Lieve Vrouw.
Opdat in vervulling zou gaan wat zij in Fatima heeft gevraagd, nl. de toewijding van Rusland
aan haar Onbevlekt Hart van Maria. DAT is de sleutel naar de VREDE.
ria
Jesus' and Mary's "Locutions to the world."
29 april 2014 om 15:59
Very important, read it.
http://www.locutions.org/category/revealing-gods-plan/
http://www.locutions.org/category/revea ... an/page/2/
http://www.locutions.org/category/the-i ... locutions/
http://www.locutions.org/category/the-i ... ns/page/2/
http://www.locutions.org/category/the-modern-events/
http://www.locutions.org/category/the-m ... ts/page/2/
http://www.locutions.org/category/the-m ... ts/page/3/
April 15, 2014 (Special Locution)
JESUS
Putin and Western Europe
Destruction is everywhere in the Ukraine. The very ground of stability is being pulled away, not just from the Ukraine but from all of Western Europe. No natural wall exists that will protect it.
Western Europe is not dealing with an old Russia, based upon a corrupt Communist Party and a closed economy. Putin’s Russia is different. It has infiltrated Western economies and welcomed Western businesses. Putin has removed anyone who was against him and has changed the political system. He has complete command.
In the Ukraine, he feels completely confident. Russia is geographically close and the Ukrainian economy compares poorly with Russia’s. Many people are of Russian descent and seek to be reunited with Russia. The Kiev government is both new and weak. Putin knows that the Ukraine is his and he has various ways of gaining it.
More important, these same factors hold true in other, nearby nations. Already, some peoples who sought independence a few decades ago, are unhappy with the results and believe that they would do better to return. Putin’s formula has appeal in many places. All of this will shake Europe, and even America. All will be shifted. Putin is Satan’s perfect instrument.
There is also the Muslim world of Iran, Syria and others whom he has befriended. All share a hatred for the West and a desire for world domination. They will see themselves as more and more united in this hatred, especially as the West appears so defenseless and an easy prey. I have spoken before of international groupings that pay no attention to national boundaries.
Even the West will no longer have a stability. All will be destabilized. There will be many events, one greater than another.
Comment: No one can see how Putin’s action will affect Western Europe and America.
APR16
12. Putin-The Hammer of Satan
MARY
The story unfolds in a surprising way. What was thought to be stable and decided, namely, the allegiance of the nations after the collapse of Communism, is suddenly making a different choice. The tide is being reversed. Voices that clamored for independence now want to be united again with Russia.
Where does this force come from? What has turned the people around so quickly? Have they forgotten so soon what their former life was like? Do they know what awaits them?
What is taking place rests totally and completely in the soul of one man – Vladimir Putin. For years, Satan guided and protected him, keeping him out of the limelight and always fostering his career. At the right moment, he lifted him up. No one expected him to last long but he moved quickly to grab, to consolidate, and then to cling to his power.
Putin sits in the very center of Satan’s plans. He has kept alive the dictator in Syria and has provided scientists to Iran. He has fostered relationships with all who hate the West and has clearly made them dependent upon himself. He grabs wealth that is not his and fashions everything according to Satan’s plans. The Western leaders are not his equal, even though their resources are much greater.
Putin will be the hammer which Satan uses again and again to weaken the West and cause unforeseen troubles. His stealing the Ukraine rips a massive hole in the protection surrounding Europe. At this point, nothing in Europe is safe. The European leaders thought they had built a strong city. Now, they do not even have a wall protecting their interests.
Comment: The events in the Ukraine threaten all of Europe much more than anyone suspects.
Als U Engels verstaat kunt u de links afzonderlijk openen.
Misschien vindt U dit alles flauwe kul. Sla het dan over...
Misschien bent U bereid om te luisteren naar wat de Hemel ons voor deze tijd te vertellen heeft.
Na de 2e. wereldoorlog zeiden vele duitsers over de holocaust ''wij wisten het niet''.
Dat zullen wij niet kunnen zeggen, als de tijden waarover sprake en die al begonnen zijn,
voor de deur staan.
Wie gelovig is kan bidden, vooral de Eucharistie en de Rozenkrans, dat vraagt Onze Lieve Vrouw.
Opdat in vervulling zou gaan wat zij in Fatima heeft gevraagd, nl. de toewijding van Rusland
aan haar Onbevlekt Hart van Maria. DAT is de sleutel naar de VREDE.
ria
-
-
Tienduizenden vandaag verwacht in Rome voor pro-life mars
De organisatie van de Italiaanse Mars voor het Leven, die vandaag in Rome wordt gehouden, verwacht tienduizenden deelnemers die, zoals organisator Virginia Coda Nunziante zegt, “het eerste recht voor een mens” komen ondersteunen.
“Als een mens geen leven ontvangt, zal hij geen enkel ander recht ontvangen”, aldus Coda Nunziante in een interview met nieuwsdienst CNA.
Inspiratie
De inspiratie voor de Italiaanse Mars, die aan de vierde editie toe is, kwam van de Amerikaanse Mars voor het Leven, zegt ze. Italiaanse pro-lifers die deelnamen aan de Mars in Washington vonden het “een buitengewone gelegenheid pro-life mensen te ontmoeten”. Het gaf hen het idee “iets soortgelijks in Italië te doen”.
'Gevecht winnen'
Volgens de organisatie trok de Romeinse Mars voor het Leven vorig jaar 40.000 mensen uit heel Italië. Het helpt pro-lifers zich te realiseren dat zij niet alleen zijn, aldus Coda Nunziante. “We vormen een groot aantal mensen die op dezelfde manier denken, en we kunnen het gevecht winnen.”
Legaal sinds 1978
In Italië is abortus sinds 1978 legaal. Ongeboren baby’s mogen tot de twaalfde week worden geaborteerd om gezondheids-, economische, sociale of familieredenen. Abortussen worden uit belastinggeld betaald.
http://www.katholieknieuwsblad.nl/nieuw ... -life-mars
Ik wil hier nog aan toevoegen dat ook in ons land abortussen van belastingsgeld worden betaald.
Of ik nu wil of niet, ik word gedwongen om deze gruwel van "kindermoord", mee te financieren.
ria
De organisatie van de Italiaanse Mars voor het Leven, die vandaag in Rome wordt gehouden, verwacht tienduizenden deelnemers die, zoals organisator Virginia Coda Nunziante zegt, “het eerste recht voor een mens” komen ondersteunen.
“Als een mens geen leven ontvangt, zal hij geen enkel ander recht ontvangen”, aldus Coda Nunziante in een interview met nieuwsdienst CNA.
Inspiratie
De inspiratie voor de Italiaanse Mars, die aan de vierde editie toe is, kwam van de Amerikaanse Mars voor het Leven, zegt ze. Italiaanse pro-lifers die deelnamen aan de Mars in Washington vonden het “een buitengewone gelegenheid pro-life mensen te ontmoeten”. Het gaf hen het idee “iets soortgelijks in Italië te doen”.
'Gevecht winnen'
Volgens de organisatie trok de Romeinse Mars voor het Leven vorig jaar 40.000 mensen uit heel Italië. Het helpt pro-lifers zich te realiseren dat zij niet alleen zijn, aldus Coda Nunziante. “We vormen een groot aantal mensen die op dezelfde manier denken, en we kunnen het gevecht winnen.”
Legaal sinds 1978
In Italië is abortus sinds 1978 legaal. Ongeboren baby’s mogen tot de twaalfde week worden geaborteerd om gezondheids-, economische, sociale of familieredenen. Abortussen worden uit belastinggeld betaald.
http://www.katholieknieuwsblad.nl/nieuw ... -life-mars
Ik wil hier nog aan toevoegen dat ook in ons land abortussen van belastingsgeld worden betaald.
Of ik nu wil of niet, ik word gedwongen om deze gruwel van "kindermoord", mee te financieren.
ria
-
Ik was altijd reeds de mening toegedaan dan VTM een open en
pluralistische zender was. Misschien moet ik toch mijn mening herzien.
Vandaag was er een Live gesprek tussen 2 politica, met daarna in een chat de gelegenheid om vragen te stellen.
Het is niet mijn gewoonte om dit te doen. Maar omdat één positieve zin in het betoog van Freya mij bijzonder getroffen had, wilde ik er meer over weten.
Tot drie keer toe heb ik mijn tekst geschreven en geplaatst. Tot mijn verbazing werd hij zelfs niet één keer gepubliceerd, laat staan beantwoord.
Daarom heb ik mij toevlucht genomen tot Facebook VTM en daar het volgende geschreven:
" Met plezier schrijf ik iets op jullie pagina. Ik voel mij te kort gedaan.
Ik heb drie keer een tekst geschreven aan freya (chat), die geen enkele keer gepubliceerd werd, laat staan beantwoord. Waarom? Censuur?
@freyabos Mevrouw,
U zei iets heel bijzonders, waar ik volkomen achter sta,
nl. dat ieder kind zijn talenten volledig moet kunnen ontplooien.
Hoe ziet u hiervan de toepassing op de kinderen die geaborteerd werden
en worden?
Hebben zij dezelfde rechten als diegenen die mochten geboren worden?
Een wet die mede door toedoen van uw partij de SPA. tot stand kwam.
Beginnen de rechten van het kind pas nadat ze geboren zijn????
WIE zal er zeggen hoeveel TALENTEN er voor de wereld zijn verloren gegaan
en zolang deze wet bestaat, nog verloren gaan? Hoevelen????
Hoe zou men dan die uitleg van u kunnen noemen, hypocriet misschien?
tot zover mijn tekst.
Waarom mag een dergelijke tekst niet gepubliceerd worden, vraag ik mij af Zou het kunnen dat mensen die het goed voorhebben met hun medemens, en daar reken ik Freya bij, hun geweten niet willen belasten? Want als men heel eerlijk is met zichzelf kan men niet anders dan toegeven, dat de legalisatie van abortus, de beschaving geen heil heeft gebracht. Integendeel.
Niet alleen gaan ontelbare mensenlevens verloren, in vaak onmenselijke pijnen, of dacht u dat abortus pijnloos is voor het ongeboren kindje?
Mensenlevens, die wij misschien nodig hadden om een echte vrede in de wereld te bevorderen. Wetenschappers, dokters, maar ook heel gewone mensen, die een zegen voor onze wereld zouden zijn geweest.
O ja, ik ken de verhalen, van gehandicapte kinderen, die weinig of geen kans op een normaal leven zouden hebben. Maar wie zijn wij om daar over te oordelen? Ooit al gehoord van Stephen Hawking? Een wrak van een lichaam, maar een briljante geest.
Zolang de mensheid voor God wil spelen, zolang zal de wereld met haken en ogen aaneen hangen. Als er al geen respect is voor de kleinste en de zwakste, diegene die geen stem heeft, hoe zal er dan respect opgebracht worden in de landen waar wapens, haat en geweld de plak zwaaien?
In landen waar mensenhandel welig tiert. Waar drugs de economie beheersen; waar mensen moeten leven in de meest onveilige en mensonterende situaties.
En laat ons niet blind zijn voor de landen waar armoede van maand tot maand toeneemt. Ik spreek niet over de derde wereld, maar veel dichter bij huis. Syrië, Oekraïne, ver van ons bed! Neen, lieve mensen, vergis U niet.
Het is niet voor niets geweest dat Maria in Fatima aan de kinderen de opdracht heeft gegeven, om de kerk en de paus te vragen "Rusland" aan haar Onbevlekt Hart toe te wijden.
Ze vroeg dit kort voor het uitbreken van de Oktober revolutie en het begin van het Communisme.
Nog steeds wacht Zij op deze akte van toewijding door de paus in gemeenschap met al de bisschoppen van de Kerk. Gemakkelijk is dat niet. En misschien is dat ook de reden waarom het nog niet werd gedaan.
Maar dat het hoge tijd is, dat staat vast. En dat ons gebed kan bijdragen tot de vervulling van deze wens, dat is een feit.

Zij, Maria, is niet alleen Jezus' Moeder, ze wil ook onze moeder zijn.
Laten wij tot haar gaan en bidden. Zij brengt onze gebeden bij Haar Zoon.
Zij is ook de Vrouw, waarvan sprake in de Apocalyps, die de strijd met satan, zal winnen.
Pas dan zal er echte vrede zijn.
ria
pluralistische zender was. Misschien moet ik toch mijn mening herzien.
Vandaag was er een Live gesprek tussen 2 politica, met daarna in een chat de gelegenheid om vragen te stellen.
Het is niet mijn gewoonte om dit te doen. Maar omdat één positieve zin in het betoog van Freya mij bijzonder getroffen had, wilde ik er meer over weten.
Tot drie keer toe heb ik mijn tekst geschreven en geplaatst. Tot mijn verbazing werd hij zelfs niet één keer gepubliceerd, laat staan beantwoord.
Daarom heb ik mij toevlucht genomen tot Facebook VTM en daar het volgende geschreven:
" Met plezier schrijf ik iets op jullie pagina. Ik voel mij te kort gedaan.
Ik heb drie keer een tekst geschreven aan freya (chat), die geen enkele keer gepubliceerd werd, laat staan beantwoord. Waarom? Censuur?
@freyabos Mevrouw,
U zei iets heel bijzonders, waar ik volkomen achter sta,
nl. dat ieder kind zijn talenten volledig moet kunnen ontplooien.
Hoe ziet u hiervan de toepassing op de kinderen die geaborteerd werden
en worden?
Hebben zij dezelfde rechten als diegenen die mochten geboren worden?
Een wet die mede door toedoen van uw partij de SPA. tot stand kwam.
Beginnen de rechten van het kind pas nadat ze geboren zijn????
WIE zal er zeggen hoeveel TALENTEN er voor de wereld zijn verloren gegaan
en zolang deze wet bestaat, nog verloren gaan? Hoevelen????
Hoe zou men dan die uitleg van u kunnen noemen, hypocriet misschien?
tot zover mijn tekst.
Waarom mag een dergelijke tekst niet gepubliceerd worden, vraag ik mij af Zou het kunnen dat mensen die het goed voorhebben met hun medemens, en daar reken ik Freya bij, hun geweten niet willen belasten? Want als men heel eerlijk is met zichzelf kan men niet anders dan toegeven, dat de legalisatie van abortus, de beschaving geen heil heeft gebracht. Integendeel.
Niet alleen gaan ontelbare mensenlevens verloren, in vaak onmenselijke pijnen, of dacht u dat abortus pijnloos is voor het ongeboren kindje?
Mensenlevens, die wij misschien nodig hadden om een echte vrede in de wereld te bevorderen. Wetenschappers, dokters, maar ook heel gewone mensen, die een zegen voor onze wereld zouden zijn geweest.
O ja, ik ken de verhalen, van gehandicapte kinderen, die weinig of geen kans op een normaal leven zouden hebben. Maar wie zijn wij om daar over te oordelen? Ooit al gehoord van Stephen Hawking? Een wrak van een lichaam, maar een briljante geest.
Zolang de mensheid voor God wil spelen, zolang zal de wereld met haken en ogen aaneen hangen. Als er al geen respect is voor de kleinste en de zwakste, diegene die geen stem heeft, hoe zal er dan respect opgebracht worden in de landen waar wapens, haat en geweld de plak zwaaien?
In landen waar mensenhandel welig tiert. Waar drugs de economie beheersen; waar mensen moeten leven in de meest onveilige en mensonterende situaties.
En laat ons niet blind zijn voor de landen waar armoede van maand tot maand toeneemt. Ik spreek niet over de derde wereld, maar veel dichter bij huis. Syrië, Oekraïne, ver van ons bed! Neen, lieve mensen, vergis U niet.
Het is niet voor niets geweest dat Maria in Fatima aan de kinderen de opdracht heeft gegeven, om de kerk en de paus te vragen "Rusland" aan haar Onbevlekt Hart toe te wijden.
Ze vroeg dit kort voor het uitbreken van de Oktober revolutie en het begin van het Communisme.
Nog steeds wacht Zij op deze akte van toewijding door de paus in gemeenschap met al de bisschoppen van de Kerk. Gemakkelijk is dat niet. En misschien is dat ook de reden waarom het nog niet werd gedaan.
Maar dat het hoge tijd is, dat staat vast. En dat ons gebed kan bijdragen tot de vervulling van deze wens, dat is een feit.

Zij, Maria, is niet alleen Jezus' Moeder, ze wil ook onze moeder zijn.
Laten wij tot haar gaan en bidden. Zij brengt onze gebeden bij Haar Zoon.
Zij is ook de Vrouw, waarvan sprake in de Apocalyps, die de strijd met satan, zal winnen.
Pas dan zal er echte vrede zijn.
ria
-
http://39ria.blogspot.be/2014/05/christ ... isigd.html
Dit zou ik liever niet laten zien. Helaas het gebeurt.
Voelen wij ons betrokken, of kijken we liever weg, van het wereldtoneel?
Dertig km. van de plaats waar wij wonen, werd een diaken aangevallen omdat
hij een kruisje droeg. Hij werd het ziekenhuis ingeslagen, te samen met vier
andere mensen op het terras, waar ze vreedzaam iets zaten te drinken.
Vier jaar geleden mochten christenen in Syrië nog een kruisje dragen. En nu?
Gebed, en vooral de Rozenkrans, is een wapen tegen satan en zijn trawanten.
ria
Dit zou ik liever niet laten zien. Helaas het gebeurt.
Voelen wij ons betrokken, of kijken we liever weg, van het wereldtoneel?
Dertig km. van de plaats waar wij wonen, werd een diaken aangevallen omdat
hij een kruisje droeg. Hij werd het ziekenhuis ingeslagen, te samen met vier
andere mensen op het terras, waar ze vreedzaam iets zaten te drinken.
Vier jaar geleden mochten christenen in Syrië nog een kruisje dragen. En nu?
Gebed, en vooral de Rozenkrans, is een wapen tegen satan en zijn trawanten.
ria

-
Het is MEIMAAND, dus ook MARIAMAAND.
Tot nu toe heb ik er hier nog niet speciaal aandacht aangegeven.
Maar daarstraks kwam ik een tekst tegen,
een boodschap van MARIA zelf, die ik hier graag wil publiceren:
Medjugorje aan Mirjana Dragicevic op 2 november 2010
Onze-Lieve-Vrouw gaf de volgende boodschap:
"Lieve kinderen, met moederlijke volharding en liefde breng ik jullie het licht van het leven
om de duisternis van de dood in je te vernietigen. Verwerp mij niet, mijn kinderen.
Stop en kijk in jezelf hoe zondig je bent. Wees je bewust van je zonden en bid om vergeving.
Mijn kinderen, accepteer niet dat je zwak en klein bent, want je kunt sterk en groot zijn
door Gods Wil te doen. Geef me jullie gezuiverde harten, zodat ik ze kan verlichten
met het licht van het leven, mijn Zoon. Dank u wel!"
Drie zaken vallen mij op:
1. Maria dankt altijd. Zij de "Moeder Gods" dankt ons. Zou het niet andersom moeten?
2. Ze vraagt uitdrukkelijk om Haar niet te verwerpen. Zij wijst de weg naar Haar Zoon.
3. Ondanks onze kleinheid en zwakte, ondanks onze zondigheid, kunnen wij groot zijn.
Hoe? Door Gods Wil te doen?
Hoe kunnen we Gods Wil doen, door het onderhouden van Zijn geboden,
en ook te luisteren naar de H.Geest in ons die ons inspireert, als we er voor open staan.

De paus groet hier het beeld van de Koningin van de vrede (de Gospa)
zoals Maria verscheen en verschijnt, te Medjugorje, op het Sint Pietersplein te Rome.
Foto van enkele dagen geleden.
groeten,
ria
Tot nu toe heb ik er hier nog niet speciaal aandacht aangegeven.
Maar daarstraks kwam ik een tekst tegen,
een boodschap van MARIA zelf, die ik hier graag wil publiceren:
Medjugorje aan Mirjana Dragicevic op 2 november 2010
Onze-Lieve-Vrouw gaf de volgende boodschap:
"Lieve kinderen, met moederlijke volharding en liefde breng ik jullie het licht van het leven
om de duisternis van de dood in je te vernietigen. Verwerp mij niet, mijn kinderen.
Stop en kijk in jezelf hoe zondig je bent. Wees je bewust van je zonden en bid om vergeving.
Mijn kinderen, accepteer niet dat je zwak en klein bent, want je kunt sterk en groot zijn
door Gods Wil te doen. Geef me jullie gezuiverde harten, zodat ik ze kan verlichten
met het licht van het leven, mijn Zoon. Dank u wel!"
Drie zaken vallen mij op:
1. Maria dankt altijd. Zij de "Moeder Gods" dankt ons. Zou het niet andersom moeten?
2. Ze vraagt uitdrukkelijk om Haar niet te verwerpen. Zij wijst de weg naar Haar Zoon.
3. Ondanks onze kleinheid en zwakte, ondanks onze zondigheid, kunnen wij groot zijn.
Hoe? Door Gods Wil te doen?
Hoe kunnen we Gods Wil doen, door het onderhouden van Zijn geboden,
en ook te luisteren naar de H.Geest in ons die ons inspireert, als we er voor open staan.

De paus groet hier het beeld van de Koningin van de vrede (de Gospa)
zoals Maria verscheen en verschijnt, te Medjugorje, op het Sint Pietersplein te Rome.
Foto van enkele dagen geleden.
groeten,
ria
-
WAAR of NIET WAAR?
http://ria-natuurmijnpassie.blogspot.be ... -waar.html
miljoenen, miljarden sterren and more....
ria
http://ria-natuurmijnpassie.blogspot.be ... -waar.html
miljoenen, miljarden sterren and more....ria
-
Vandaag 13 mei, dag van de eerste verschijningen van Onze Lieve Vrouw,
aan de 3 herdertjes van Fatima (1917).
13 mei 1981 - Paus Johannes-Paulus II (onlangs heilig verklaard)
werd neergeschoten op het Sint Pietersplein.
De kogel was dodelijk gericht. Toch werd de paus enkel ernstig gekwetst.
Hij dankte zijn redding aan Onze Lieve Vrouw van Fatima.
De kogel die hem verwondde werd later bijgezet in de kroon van Onze Lieve Vrouw van Fatima.

Voor de verschijningen door Maria aan de kinderen begonnen
verscheen enkele keren de aartsengel Michaël,
om de kinderen voor te bereiden op de belangrijke gebeurtenissen.
Hij leerde de kinderen volgend gebed, dat door vele gelovige nog dagelijks
wordt gebeden, tussen de tientjes van de rozenkrans.
O, mijn Jezus, vergeef ons onze zonden,
behoed ons voor het vuur van de hel,
neem in uw Paradijs al de zielen op, vooral
diegenen die uw Barmhartigheid het meest nodig hebben.
Het is een weergave van wat in het Evangelie staat,
Jezus laat de 99 rechtvaardigen achter,
om het verloren schaap te zoeken.
Zijn wij niet allemaal min of meer en af en toe "verloren schapen".
Jezus zoekt ons, dag en nacht, en als Hij ons gevonden heeft
neemt Hij ons in zijn armen, zoals de vader van de verloren zoon.
Wat zo wonderlijk is in ons katholiek geloof is dat Jezus steeds
Zijn Moeder mee inzet, in zijn zoektoch naar de verloren schapen.
Soms vinden we gemakkelijker de weg langs de Moeder, maar die
weg leidt altijd naar haar Zoon.

Dit zijn de 3 herdertjes, ten tijde van de verschijningen.
Jacinta de jongste, haar broer en hun iets oudere nicht Lucia.
Zeg nu zelf, stel jij je niet de vraag waarom de Hemel juist deze kleine,
arme, ongeletterde kinderen uitverkiest, om grootse dingen te ervaren
en boodschappen van belang voor de wereld te ontvangen.
Neen, ik stel mij al lang die vraag niet meer.
Als we naar de prediking van de "Acht Zaligheden" door Jezus kijken,
dan weten wij dat Hij de geringe, de nederige verheft.
En elders: " als je niet wordt als kinderen, zal je het Rijk der Hemelen niet binnengaan."
Laten we daarom onze kinderziel van ontvankelijkheid, nederigheid
gehoorzaamheid en liefde terugvinden. Amen.
ria
aan de 3 herdertjes van Fatima (1917).
13 mei 1981 - Paus Johannes-Paulus II (onlangs heilig verklaard)
werd neergeschoten op het Sint Pietersplein.
De kogel was dodelijk gericht. Toch werd de paus enkel ernstig gekwetst.
Hij dankte zijn redding aan Onze Lieve Vrouw van Fatima.
De kogel die hem verwondde werd later bijgezet in de kroon van Onze Lieve Vrouw van Fatima.

Voor de verschijningen door Maria aan de kinderen begonnen
verscheen enkele keren de aartsengel Michaël,
om de kinderen voor te bereiden op de belangrijke gebeurtenissen.
Hij leerde de kinderen volgend gebed, dat door vele gelovige nog dagelijks
wordt gebeden, tussen de tientjes van de rozenkrans.
O, mijn Jezus, vergeef ons onze zonden,
behoed ons voor het vuur van de hel,
neem in uw Paradijs al de zielen op, vooral
diegenen die uw Barmhartigheid het meest nodig hebben.
Het is een weergave van wat in het Evangelie staat,
Jezus laat de 99 rechtvaardigen achter,
om het verloren schaap te zoeken.
Zijn wij niet allemaal min of meer en af en toe "verloren schapen".
Jezus zoekt ons, dag en nacht, en als Hij ons gevonden heeft
neemt Hij ons in zijn armen, zoals de vader van de verloren zoon.
Wat zo wonderlijk is in ons katholiek geloof is dat Jezus steeds
Zijn Moeder mee inzet, in zijn zoektoch naar de verloren schapen.
Soms vinden we gemakkelijker de weg langs de Moeder, maar die
weg leidt altijd naar haar Zoon.

Dit zijn de 3 herdertjes, ten tijde van de verschijningen.
Jacinta de jongste, haar broer en hun iets oudere nicht Lucia.
Zeg nu zelf, stel jij je niet de vraag waarom de Hemel juist deze kleine,
arme, ongeletterde kinderen uitverkiest, om grootse dingen te ervaren
en boodschappen van belang voor de wereld te ontvangen.
Neen, ik stel mij al lang die vraag niet meer.
Als we naar de prediking van de "Acht Zaligheden" door Jezus kijken,
dan weten wij dat Hij de geringe, de nederige verheft.
En elders: " als je niet wordt als kinderen, zal je het Rijk der Hemelen niet binnengaan."
Laten we daarom onze kinderziel van ontvankelijkheid, nederigheid
gehoorzaamheid en liefde terugvinden. Amen.
ria
-
Mirjana, één van de zieners van Medjugorje spreekt over de boodschappen van de Maagd Maria.
En hoe ze haar kinderen onder haar mantel samenbrengt en beschermt.
Video in het Engels.
http://betweenthefoldsofhermantle.com/v ... 4.facebook
prachtig schilderij van Bradi Barth (zwitsers kunstenaar).
ria
En hoe ze haar kinderen onder haar mantel samenbrengt en beschermt.
Video in het Engels.
http://betweenthefoldsofhermantle.com/v ... 4.facebook

prachtig schilderij van Bradi Barth (zwitsers kunstenaar).
ria
-
MEIMAAND, MARIAMAAND/
Maria spreekt over haar Zoon, gedicht van Anton van Wildenrode.
http://ria-natuurmijnpassie.blogspot.be ... -zoon.html

zonnig weekend gewenst,
ria
Maria spreekt over haar Zoon, gedicht van Anton van Wildenrode.
http://ria-natuurmijnpassie.blogspot.be ... -zoon.html

zonnig weekend gewenst,
ria
-
grappig en tegelijkertijd heel bijzonder.

wie had ooit gedacht dat dit kind ooit paus zou worden (J.P.II) en eveneens een heilige.
Zo zie je maar dat we allemaal geroepen zijn, neen niet om paus te worden,
maar wel om heilig te zijn.
Hij was dan ook een man uit de duizend, een heel bijzondere paus,
en vooral in de jaren van zijn lijden, een echte heilige.
ria

wie had ooit gedacht dat dit kind ooit paus zou worden (J.P.II) en eveneens een heilige.
Zo zie je maar dat we allemaal geroepen zijn, neen niet om paus te worden,
maar wel om heilig te zijn.
Hij was dan ook een man uit de duizend, een heel bijzondere paus,
en vooral in de jaren van zijn lijden, een echte heilige.
ria
-

Een heel klein beetje van wat Franciscus hier opsomt heb ik al meegemaakt.
Er zijn echter mensen die hun leven geven voor het ideaal Christus te volgen,
niet enkel in woorden maar in daden.
In Pakistan werden rond Goede vrijdag enkele christen mannen gekruisigd
omdat ze weigerde moslim te worden.
In Afrika (Soedan) werd een jonge moeder om dezelfde reden opgeknoopt.
"Wie zijn kruis niet opneemt, kan mijn volgeling niet zijn", zei Jezus.
Ja, we hebben allemaal een kruis te dragen, het hangt er alleen van af
hoe wij er mee omgaan.
ria
-
Monika ** - Lid geworden op: 05 jun 2004, 13:10
De Man van Nazareth
Hoe zou de Man van Nazareth
er vroeger hebben uitgezien?
Men vraagt het zich al eeuwen af:
was Hij heel groot of klein misschien
en was Hij vriendelijk of nors,
zei Hij wel eens: 't Is lekker weer!
En klonk Zijn stem soms hard en schel
of sprak Hij liefdevol en teer?
Hoe hield de Man van Nazareth