Om na te denken (vervolg ).
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Silver Wolf schreef:In het Noord-Italiaanse bergdorp Cevo, nabij Brescia, is donderdag een 21-jarige student om het leven gekomen toen een 600 kilogram wegend kruisbeeld van 30 meter in tweeën brak en op hem viel.
Het bijzondere kruisbeeld werd in 1998 in Brescia geplaatst ter herinnering aan een bezoek van paus Johannes Paulus II aan de stad.
In 2005 werd het crucifix verplaatst naar het bergdorp Cevo, dat op circa 90 kilometer van Brescia ligt.
Volgens een Italiaanse krant is het een “bizar toeval” dat het 21-jarige slachtoffer naar verluidt in een straat woonde die vernoemd is naar paus Johannes XXIII.
Beide pausen worden zondag in het Vaticaan door paus Franciscus heiligverklaard.
Zou die HEER waar EB zo mee dweept daar achter zitten
![]()
![]()
Of is het een fout gelopen mirakel van één van die twee pausen ???
Echt iets om ...over na te denken![]()
sw
Zo , SILVER WOLF , om te beginnen , ik DWEEP niet met Hem Heer te noemen , Hij is gewoon de HEER , de Allerhoogste , de Allerwijstste , de Allerliefste , daarom eer ik Hem ! Gaat er al een lichtje op ?
Wij doen aan geen ' Heiligverklaringen ' , want heilig betekent ' afgezonderd ' , en dat zijn alle ware christenen die de Heer liefhebben , ze zijn gekocht en betaald door het bloed van Hem die ons vrijkocht ! Maar dat zal wel moeilijk te begrijpen zijn voor jou hé ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Gast
Wat een klucht!!
Waarom moeten die twee nu heilig worden verklaard, ik vraag het mij af!
Waarom moeten die twee nu heilig worden verklaard, ik vraag het mij af!
-
Fazal
Nee, bij mij geen lichtje te zien.ebenhaezer schreef: Zo , SILVER WOLF , om te beginnen , ik DWEEP niet met Hem Heer te noemen , Hij is gewoon de HEER , de Allerhoogste , de Allerwijstste , de Allerliefste , daarom eer ik Hem ! Gaat er al een lichtje op ?
Vrijgekocht??? Van watte???ebenhaezer schreef:Wij doen aan geen ' Heiligverklaringen ' , want heilig betekent ' afgezonderd ' , en dat zijn alle ware christenen die de Heer liefhebben , ze zijn gekocht en betaald door het bloed van Hem die ons vrijkocht !
Voor mij ook! Gewoon NIET te begrijpen!ebenhaezer schreef:Maar dat zal wel moeilijk te begrijpen zijn voor jou hé ?
Ik ben er zelfs van overtuigd dat jij dat zelf ook NIET begrijpt!
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Inderdaad dat hebben ze ons van kindsaf aan ook ingepompt.... geloven is aannemen zonder te begrijpen; een gevaarlijke piste, voor sommigen broodnodig blijkbaarFazal schreef:Nee, bij mij geen lichtje te zien.ebenhaezer schreef: Zo , SILVER WOLF , om te beginnen , ik DWEEP niet met Hem Heer te noemen , Hij is gewoon de HEER , de Allerhoogste , de Allerwijstste , de Allerliefste , daarom eer ik Hem ! Gaat er al een lichtje op ?
Vrijgekocht??? Van watte???ebenhaezer schreef:Wij doen aan geen ' Heiligverklaringen ' , want heilig betekent ' afgezonderd ' , en dat zijn alle ware christenen die de Heer liefhebben , ze zijn gekocht en betaald door het bloed van Hem die ons vrijkocht !![]()
Voor mij ook! Gewoon NIET te begrijpen!ebenhaezer schreef:Maar dat zal wel moeilijk te begrijpen zijn voor jou hé ?
Ik ben er zelfs van overtuigd dat jij dat zelf ook NIET begrijpt!
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
kitten - Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Toch maar een beetje een rare HEER? Jullie als " ware " christenen zijn vrijgekocht, dezelfde Heer verklaart dat de Joden zijn uitverkoren volk is. Nog diezelfde Heer heeft voor de moslims een hele hemel vol maagden. Bij de RK Christenen is de hemel vergeven van de heiligen en engelen, wat een soepje zeg.
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Maar Kitten, maken niet alle godsdiensten er een soepje van.... de wereld van de Goden is zo oud als de wereld zeker; mensen schijnen daar behoefte aan te hebbenkitten schreef:Toch maar een beetje een rare HEER? Jullie als " ware " christenen zijn vrijgekocht, dezelfde Heer verklaart dat de Joden zijn uitverkoren volk is. Nog diezelfde Heer heeft voor de moslims een hele hemel vol maagden. Bij de RK Christenen is de hemel vergeven van de heiligen en engelen, wat een soepje zeg.
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Beste Ebenheazer, niemand is vrijgekocht dit is de grootste onzin aller tijden. Dit kan enkel bedacht zijn door onbewusten, edoch listige lieden die daar een bindende voordeel in zagen.ze zijn gekocht en betaald door het bloed van Hem die ons vrijkocht ! Maar dat zal wel moeilijk te begrijpen zijn voor jou hé ?
De mens heeft die Jezus met voorbedachte rade vermoord dus moedwillig opgeruimd zo gezegd.
Echter het is wel zo dat elke actie een reactie veroorzaakt en dat geldt voor alles wat dus inhoud dat elke opzettelijke actie die het leven van een mens vroegtijdig doet beëindigen er vroeg of laat gevolgen tegenover zal staan voor de veroorzaker en dader wat absoluut geen vrijuit kan zijn.
Wat is volgens jouw inzicht nu hett leven zelf van de mens en het doel daarvan?
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
De waanzin en hoogmoed van iedere religie manifesteert zich in hun bombastische gebouwen...tempels, kerken, moskeeën e.d..
Meteen zit daarin ook het geld, dat werd geroofd of geschonken door een kaste die anderen uitbuitte en zelf hun vrijgeleide naar het zogenaamde paradijs in een hiernamaals kocht, door het slijk der aarde dat aan hun grijpgrage klauwen kleefde in die godsdienst te stoppen en de rest met wat dan als zonden werden benoemd te verbrassen.
En wat EB hier blijft uitbraken lijkt sterk op hetgeen nonnen beleefden, die via een ring aan hun dominante handen beweerden "de bruid te zijn van hun HEER". Als ze 's nachts in hun kloostercel daarover lagen te fantaseren kon wel eens een schaduw binnensluipen en hen bekruipen.
Maar de bewijzen duiken nog altijd op en tonen duidelijk hun smerige lafheid waarmee ze (onwetende) ongewenst zwangere meisjes jarenlang hebben gefolterd en mishandeld.
De schamele en veel te late excuses van enkele kerkuilen voor dergelijke bestialiteiten en het andere kindermisbruik, dat niet in de doofpot belandde, zullen die schande nooit uitwissen en heel dat circus in Vaticaan-city spuugt de arrogantie van die maffe kliek nogmaals breeduit in de pers en over het Tv-scherm.
In een rechtvaardige maatschappij zou die bende huichelaars en leugenaars allang levenslang opgesloten zijn in een of ander psychiatrische instelling. Maar mogelijk herbergen ze in de kelders van hun burleske bouwsels compromitterend materiaal om de voorvaderen van de huidige heersende klasse zwaar in hun onderbroek te zetten.
Dus laat men ze maar verder lullen en zeveren terwijl ze toch nog hun rijkdom blijven spekken met het geld van goedgelovige nalopers.
Wie gisteren in het Tv-journaal die bende losgeslagen krijsende mensen op het St Pietersplein heeft aanschouwd, weet dat dit aanleunt bij de massahysterie waarmee dictators zoals Stalin en Hitler de massahysterie konden manipuleren en uitbuiten.
Om over na te denken....
s.w.
Meteen zit daarin ook het geld, dat werd geroofd of geschonken door een kaste die anderen uitbuitte en zelf hun vrijgeleide naar het zogenaamde paradijs in een hiernamaals kocht, door het slijk der aarde dat aan hun grijpgrage klauwen kleefde in die godsdienst te stoppen en de rest met wat dan als zonden werden benoemd te verbrassen.
En wat EB hier blijft uitbraken lijkt sterk op hetgeen nonnen beleefden, die via een ring aan hun dominante handen beweerden "de bruid te zijn van hun HEER". Als ze 's nachts in hun kloostercel daarover lagen te fantaseren kon wel eens een schaduw binnensluipen en hen bekruipen.
Maar de bewijzen duiken nog altijd op en tonen duidelijk hun smerige lafheid waarmee ze (onwetende) ongewenst zwangere meisjes jarenlang hebben gefolterd en mishandeld.
De schamele en veel te late excuses van enkele kerkuilen voor dergelijke bestialiteiten en het andere kindermisbruik, dat niet in de doofpot belandde, zullen die schande nooit uitwissen en heel dat circus in Vaticaan-city spuugt de arrogantie van die maffe kliek nogmaals breeduit in de pers en over het Tv-scherm.
In een rechtvaardige maatschappij zou die bende huichelaars en leugenaars allang levenslang opgesloten zijn in een of ander psychiatrische instelling. Maar mogelijk herbergen ze in de kelders van hun burleske bouwsels compromitterend materiaal om de voorvaderen van de huidige heersende klasse zwaar in hun onderbroek te zetten.
Dus laat men ze maar verder lullen en zeveren terwijl ze toch nog hun rijkdom blijven spekken met het geld van goedgelovige nalopers.
Wie gisteren in het Tv-journaal die bende losgeslagen krijsende mensen op het St Pietersplein heeft aanschouwd, weet dat dit aanleunt bij de massahysterie waarmee dictators zoals Stalin en Hitler de massahysterie konden manipuleren en uitbuiten.
Om over na te denken....
s.w.
-
kitten - Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Maar wat als je op een dag alle godsdiensten zou kunnen doen verdwijnen , een utopie dat weet ik.
Gegarandeerd na één week begint er een nieuwe profeet met een heel nieuw ( of oud) verhaal. De helft van de wereld loopt erachter en de andere helft veracht hem. Resultaat : Geen nieuws onder de zon.
Gelukkig trekt die zon, het centrum van ons heelal daar zich niets van aan.
Gegarandeerd na één week begint er een nieuwe profeet met een heel nieuw ( of oud) verhaal. De helft van de wereld loopt erachter en de andere helft veracht hem. Resultaat : Geen nieuws onder de zon.
Gelukkig trekt die zon, het centrum van ons heelal daar zich niets van aan.
-
Precies zo, waarschijnlijk, als men toentertijd de massa bewerkte om de mens Jezus te laten kruisigen.Silver Wolf schreef:Wie gisteren in het Tv-journaal die bende losgeslagen krijsende mensen op het St Pietersplein heeft aanschouwd, weet dat dit aanleunt bij de massahysterie waarmee dictators zoals Stalin en Hitler de massahysterie konden manipuleren en uitbuiten.
De zelfde methodes voor een tegen gestelde doel. Bij de ene voor zijn dood voor de andere om te heiligen.
Hm ... had het niet andersom moeten zijn?
-
fotofant - Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
Buiten de kunst van het overdrijven zie ik geen enkel verband tussen beiden, maar ik ben misschien blindcappa schreef: Johannes XXXIII en Louis XIV, of hoe zat het ook weer?
Wat sex (misbruik) en geld en macht vergaren betreft, moet ik jullie ook teleurstellen, dat was en is niet het monopolie van "functionarissen van de Kerk". Het is mode en "politiek correct" om daar nu over te roepen maar wie herinnert zich niet de heisa begin jaren 70 rond de " Roze baletten"? Blijkbaar gaan deze misbruiken samen met macht bij groot en klein
(huiselijk geweld gaat daar dikwijls over of de macht van de pooier over zijn prosititués... en vul maar verder in).
Waarom wordt een massa zo hysterisch? Zou het kunnen dat ze stuk voor stuk een beetje de macht, het geld, de ... van de hun aanbeden en slaafs gevolgde persoon zouden willen hebben???
Weer om over na denken ... of 't is goed in 't eigen hert te kijken 's avonds voor het slapen gaan .....
groetjes
elk moment is belangrijk
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Te pas...maar meestal te onpas, roepen mensen de tussenkomst van hun "god" aan, omdat ze ergens aan een ramp of bij een ongeval aan de dood ontsnapten.
Meteen lijkt het er dan sterk op dat ZIJ dé uitverkorenen waren en die sukkels die hun leven erbij lieten de "losers".
Voor mij hangt daar hetzelfde ranzige geurtje aan als in de jaren '30 bij onze Oosterburen, toen een kliek zich ook als "het herrenvolk" beschouwde.
En behoudens de na-ijver die een massa kan op sleeptouw nemen is ook de sociale druk niet weg te denken!
Wie een beetje mee is moet toch weten waarom de "tsjeven" via hun verzuilingspolitiek een greep op Vlaanderen kregen en nog blijven hebben.
In heel wat dorpen en gemeenten worden katholieke schooltjes als kweekvijver aangewend om een volgende generatie pilarenbijters in het gelid van de kerk te krijgen.
En dan ben ik blij vrijzinnig te zijn en mijn morele waarden te meten aan wat mijn geweten me oplegt. En via de eerlijkheid, die elke spiegel in mijn ogen zoekt een koers te varen, die niet hoeft afgedwongen te worden met beloningen van een fictieve hemel of straffen van het brandende hellevuur.
sw
Meteen lijkt het er dan sterk op dat ZIJ dé uitverkorenen waren en die sukkels die hun leven erbij lieten de "losers".
Voor mij hangt daar hetzelfde ranzige geurtje aan als in de jaren '30 bij onze Oosterburen, toen een kliek zich ook als "het herrenvolk" beschouwde.
En behoudens de na-ijver die een massa kan op sleeptouw nemen is ook de sociale druk niet weg te denken!
Wie een beetje mee is moet toch weten waarom de "tsjeven" via hun verzuilingspolitiek een greep op Vlaanderen kregen en nog blijven hebben.
In heel wat dorpen en gemeenten worden katholieke schooltjes als kweekvijver aangewend om een volgende generatie pilarenbijters in het gelid van de kerk te krijgen.
En dan ben ik blij vrijzinnig te zijn en mijn morele waarden te meten aan wat mijn geweten me oplegt. En via de eerlijkheid, die elke spiegel in mijn ogen zoekt een koers te varen, die niet hoeft afgedwongen te worden met beloningen van een fictieve hemel of straffen van het brandende hellevuur.
sw
-
Ach, als je eenmaal beseft dat de mens vanuit het dierlijk naar het meer bewuste denken moet en zal evolueren, zal er zeker voor velen nog het kuddegevoel aanwezig zijn. En wie denkt daar boven te staan moet bedenken dat ook zij daar eens doorheen zijn gegaan.fotofant schreef:Waarom wordt een massa zo hysterisch? Zou het kunnen dat ze stuk voor stuk een beetje de macht, het geld, de ... van de hun aanbeden en slaafs gevolgde persoon zouden willen hebben???
Geen mens is in één leven dat kunnen worden en zijn wat deze nu momenteel is.
-
fotofant - Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
Een vraagje : denk je dat vrijzinnigen (soms) niet sektarisch zijn? Brengen zij in de Loge geen hulde aan de "Grote Bouwmeester"? Hebben zij niet als regel "Eigen volk eerst"? Hulp wordt geboden aan sekteleden: mooi, maar het gaat verder het is ook een machtszuil. Je wordt beloond als lid van de loge. Logebroeders zorgen ervoor, wanneer zij kunnen, dat belangrijke functies aan andere logebroeders worden gegeven, enfin ze doen gewoon wat bv de "tsjeven" doen !!! en wat uiteindelijk iedereen (probeert te) doet(n).. Ooit al een lentefeest of konijnenfeest (nu noemen ze dat ook lentefeest voor de 6-jarigen) meegemaakt, de praat die daar verkocht wordt is niet essentieel verschillend van die op communies!Silver Wolf schreef: En dan ben ik blij vrijzinnig te zijn en mijn morele waarden te meten aan wat mijn geweten me oplegt. En via de eerlijkheid, die elke spiegel in mijn ogen zoekt een koers te varen, die niet hoeft afgedwongen te worden met beloningen van een fictieve hemel of straffen van het brandende hellevuur.
sw
Mijn idee is dat je in elke denkrichting of religie mensen vindt die eerlijk zijn en het echt menen en anderen die bedriegers en profiteurs zijn
elk moment is belangrijk