Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies

cappa

03 jun 2014, 10:42

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buiten ... ntje.dhtml

Tja, als ze met heiligen afkomen is er toch altijd een reukske aan. :roll:
Jawatte

cappa

03 jun 2014, 10:45

http://www.demorgen.be/dm/nl/16630/Belg ... ekte.dhtml

En zo'n pilaarbijters moeten wij ook al onderhouden.
'k Begin op de duur nog sympathie te krijgen voor de Lorre.
Jawatte

Reini

03 jun 2014, 11:00

Nu ben ik helemaal geen fan van Teresa; hetgeen zij deed voor de armen was omdat zij zich daar goed mee voelde. Zo lopen er veel mensen rond op deze aardkloot.
Als ik iemand plezier voel ik me ook gelukkig.
Waar ze nu van wordt beschuldigd is misschien op een andere manier te begrijpen. Zij was al niet gewoon van met kapitalen om te kunnen en haar geest was, zoals heel haar volk, fatalistisch ingesteld.
Als iemands tijd gekomen was, vond zij dit een teken van god.
Zij was een eenvoudige vrouw die het denkelijk niet aankon om personeel op te leiden of aan te trekken om die tehuizen naar behoren te doen werken.
Ik had wel graag geweten naar wie de geschonken gelden naartoe gingen.

talisman

03 jun 2014, 13:14

cappa schreef:http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buiten ... ntje.dhtml

Tja, als ze met heiligen afkomen is er toch altijd een reukske aan. :roll:
Was me ook al geruime tijd bekend. :wink:

cappa

04 jun 2014, 08:42

De horror van de katholieke nonnen.
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buiten ... ster.dhtml
Jawatte

Klaartje

04 jun 2014, 09:05

cappa schreef:De horror van de katholieke nonnen.
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buiten ... ster.dhtml
Dramatisch..... geen woorden voor 8O en dit is nog maar het topje van de ijsberg, zoveel dat niet geweten mocht zijn. In dit verband de film 'Philomena' met Judy Dench gezien.
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Reini

04 jun 2014, 10:46

En dit is allemaal nog niet zooo lang geleden.
De mère moet dus een sadistisch wijf geweest zijn, die zonder scrupules de geest van het NT negeerde.

janx

05 jun 2014, 11:18

Volgens de Britse krant The Independent wil de Ierse katholieke kerk de slachtoffertjes herdenken met de bouw van een herdenkingsmonument op de site van het voormalige opvangtehuis. In het monument zouden de namen van de circa 800 slachtoffers vermeld worden.

'tja .... . Gewoon een monument neer zetten. :(
dan kan iedereen zien hoe goed 'het instituut de Ierse katholieke kerk' gefunctioneerd heeft.
Alles is Één en die Éne is Alles.

Reini

05 jun 2014, 13:20

Wat kan men anders nog , Janx ?
Die nonnen hebben waarschijnlijk allemaal het tijdelijke met het eeuwige verwisseld.
Mooi gezegde dat perfect bij jou past :wink:
Het minste dat men kan doen is ze herdenken op die manier.
Gast

05 jun 2014, 15:51

Zo zie je maar dat de katholieke kerk tot alles in staat is, zelfs tot moorden!

Heb onlangs nog een film gezien over dit onderwerp, gruwelijk gewoon, pastoors, nonnen, paters, dat gedoe in het Vaticaan, 'k zal maar niet schrijven wat ik nu denk!!! :x

Mooi dat men een monument opricht voor de vermoorde baby's, meer kan er inderdaad niet meer gedaan worden!

janx

05 jun 2014, 23:45

Reini schreef:Wat kan men anders nog , Janx ?
Die nonnen hebben waarschijnlijk allemaal het tijdelijke met het eeuwige verwisseld.
Mooi gezegde dat perfect bij jou past :wink:
Het minste dat men kan doen is ze herdenken op die manier.
:lol: Maar ik denk dat die nonnetjes er niet zo blij mee zijn.
Stel je nu eens voor dat deze zielen opnieuw een aardse leven door moeten gaan. Velen kunnen een afkeer hebben van hun verleden wat in hun gevoel zal blijven hangen, dus niet in woorden gevormd, omdat die zielen na een lange tijd in onbewustheid hebben verkeert ( zoals een langdurige diepe slaap dat ook enigszins zal doen) geen taal meer machtig zijn. Ze huwen misschien en zullen het moederschap ervaren. Dan is de kans groot dat zij die zielen kunnen aantrekken die mede door hun toedoen als baby zijn gedood toentertijd. Echter die zieltjes hebben wellicht een angstige stervens gevoel gekend en die zullen die angst ook in hun nieuwe leven voelen zonder bewust te zijn van waarom. Dus gevoelsmatig beschadigde kinderen die door hun Moeder groot gebracht moeten worden. Nu heeft die moeder de kans om dat goed te doen en het kind vertrouwen te kunnen laten opbouwen .
Dan heb je twee vliegen in één klap. De Moeder kan haar verleden enigszins goed maken en het kind kan , als het goed is gegaan, boven haar/zijn onrust gevoelens uit groeien.
Vind je dit gek misschien? Ik kan mij geen betere rechtvaardigheid bedenken. Volgens mij is er een wet die altijd werkzaam is en blijft en dat de wet van oorzaak en gevolg. Niets geen vergeven of kwijtschelding door bijvoorbeeld Jezus / christus volgens de bijbel verhalen, maar gewoon de zaken zelf recht moeten trekken door ondervinding en beleving.
Je mag het als onzin afdoen echter het veranderd niets aan die wetmatigheid zowel ik als elk ander is hieraan onderhevig.
Gast

06 jun 2014, 09:03

Zo'n ziel als van die nonnen zal geen volgend leven als moeder krijgen, laat die maar terug komen als dwangarbeider in Siberië of zo iets!

cappa

06 jun 2014, 09:51

Die komen gewoon terug als katholiek. :twisted:
Jawatte

Klaartje

06 jun 2014, 11:05

Die komen niet meer terug :evil: :!:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

janx

06 jun 2014, 22:01

cappa schreef:Die komen gewoon terug als katholiek. :twisted:
Ik denk dat je daar best wel gelijk in hebt. En wel omreden dat hun leven helemaal gevuld zijn geweest aangaande hun religie. Dus ook sterk verankert in hun gevoel waardoor dit zeker zal boven komen drijven na mate zij de leeftijd van geestelijke volgroeiing bereiken in een volgend leven. Zij zullen zoeken en misschien weer de keuze van een religie willen volgen verkiezen. En dat is jammer en tijd verkwistend. Maar na enkele levens zal dat steeds minder worden omdat ook hun bewustzijn zal toenemen en zichzelf vragen gaan stellen en uiteindelijk de weg van een gezin willen gaan. Ene ja ... dan begint voor hun het "normale leven".
Goed van je cappa dat je het zo snel door had. Zo zie je maar ... :wink: