Oefenforum

gimp bewerkingen Rebelle

Gestart door rebelle op 11 jun 2014, 11:19 891 berichten 212.246 keer gelezen Reageer
rebelle Startte dit onderwerp 11 jun 2014, 11:19 Damme 1.137 berichten
Vroeger gebruikte ik photoshop. Nu probeer ik enkele taken die ik met photoshop gemaakt heb te maken met Gimp , zodat ik al doende dit programma een beetje onder de knie krijg .
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?
    Citeer
    rebelle Startte dit onderwerp 11 jun 2014, 11:26 Damme 1.137 berichten
    Dit is de basisfoto
    Afbeelding

Dit was het resultaat met photoshop Afbeelding

Dit is het resultaat met gimp Afbeelding

Dit was dus mijn allereerste kennismakingswerkje met gimp
    Ondertussen heb ik de bewegingsvervaging gevonden maar die gloed nog steeds niet .

Laatst gewijzigd door rebelle op 11 jun 2014, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?
      Citeer
      ghila 11 jun 2014, 11:27 Dendermonde 327 berichten
      Rebelle, heb je al resultaat, van Photoshop naar Gimp?
      "Pluk de dag" maar... de mooiste momenten gewoon laten groeien !
        Citeer
        rebelle Startte dit onderwerp 11 jun 2014, 11:28 Damme 1.137 berichten
        Ik heb een pbtje ontvangen over gimpchat.
        En eigenlijk is het een vraag over andere versies van Gimp he er bestaat blijkbaar gimpshop en ook gimpphoto , varianten van gimp .
          Citeer
          rebelle Startte dit onderwerp 11 jun 2014, 11:35 Damme 1.137 berichten
          basisfoto's
          AfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

resultaat photoshop Afbeelding

resultaat gimp Afbeelding

Kan natuurlijk nog verfijnd worden
            Citeer
            rebelle Startte dit onderwerp 11 jun 2014, 11:41 Damme 1.137 berichten
            Basisfoto's AfbeeldingAfbeelding

Het ging hem eigenlijk alleen om de basistechnieken terug te vinden bij gimp.
            Dus het werken met masker en laagmodus aanpassen .
            Wat ik dus nog steeds niet gevonden heb is diepte geven aan iets zoals in die letters
              Citeer
              rebelle Startte dit onderwerp 11 jun 2014, 11:46 Damme 1.137 berichten
              basisfoto's AfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Ik zie nu net dat ik mijn vlindertjes ben vergeten
                Citeer
                rebelle Startte dit onderwerp 11 jun 2014, 11:55 Damme 1.137 berichten
                basisfoto's AfbeeldingAfbeelding

resultaat photoshop
                Afbeelding

Ondertussen heb ik al relief bijgevonden in kleur . Ik had het toen gevonden maar het werd telkens wit . Ga het nu nog een uitpoberen op die tong .
                  Citeer
                  Sita 11 jun 2014, 11:56
                  Hallo rebelle,

Je kan de letters in gimp wel diepte of een zekere verhoging geven met lageneffecten >> bevel and emboss.
                  Het kan zijn dat je dan iets extra moet donwloaden.
                  Dat zit niet in de basisversie van Gimp, denk ik.

groetjes,
                  Sita
                    Citeer
                    rebelle Startte dit onderwerp 11 jun 2014, 16:53 Damme 1.137 berichten
                    Die eerste topic heb ik gezet omdat ik die vraag gesteld had bij software , en daar verwezen ze me naar hier .
                    Het is de bedoeling dat ik hier verder post . De andere topic mag je gerust verwijderen .
                      Citeer
                      *Joy* 11 jun 2014, 18:38
                      .
                      Afbeelding

Welkom rebelle :wink:

Jij kan al aardig werken met Gimp.
                      Heel mooi hoor !!!
                      Proficiat.
                      En ...jouw hondjes zijn schattig :wink:
                        Citeer
                        rebelle Startte dit onderwerp 11 jun 2014, 18:47 Damme 1.137 berichten
                        Afbeelding

Tong verbeterd met filters , vervormingen , relief ,bumpprojectie aan .
                        Ondersteund met slagschaduw.
                        Daarna uit de slagschaduw de gele selecties uit de tong verwijderd zodat het terug doorzichtig wordt .
                        Ik vind het al een heel stuk beter.
                          Citeer
                          rebelle Startte dit onderwerp 11 jun 2014, 19:31 Damme 1.137 berichten
                          Dankjewel Joy .
                          Mijn hondjes zijn inderdaad schatjes. Afbeelding
                            Citeer
                            rebelle Startte dit onderwerp 13 jun 2014, 09:40 Damme 1.137 berichten
                            Afbeelding

Is al beter maar nog niet 100%
                              Citeer
                              rebelle Startte dit onderwerp 13 jun 2014, 10:46 Damme 1.137 berichten
                              Afbeelding
                                Citeer

Schrijf gerust een antwoord

Om te antwoorden heb je een gratis account nodig. Heb je al een account, klik dan op "Aanmelden". Via "Gratis account maken" maak je er eenvoudig een in enkele minuten.