Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies

Silver Wolf

05 jul 2014, 17:09

GOD's LIEFDE, waar die EB van bezeten lijkt, heeft ons ruimschoots voorzien van o.a. virussen, bacteriën en andere minder prettige nevenverschijnselen.
Wat zouden die nochtans onschuldig pasgeboren wichtjes op hun kerfstok kunnen hebben, als ze geboren worden met D-syndroom of nog ergere onvolmaaktheden :?:
Tja, "Le riducule ne tue pas...." zot zijn doet geen zeer.

De uitputtingsmarathon, die door die bezeten EB hier werd gelanceerd lokt blijkbaar nog ijverige zielen, die het uiteraard goed menen. Maar in de oren van iemand die aan een ongeneeslijke vorm van hysterische waanzin lijdt zitten proppen en op de ogen staan kleppen.
Afbeelding

SW

ebenhaezer

08 jul 2014, 11:30

Fazal schreef:Ebenhaezer, doe eens normaal mens!
Want zo te lezen, ben jijzelf idd een hopeloos geval! Niet ik!
Ik 'hoop' zelfs dat het ooit nog goed komt met u, maar ik 'vrees' echter van niet.

Ben blij FAZAL , dat je nog iets goeds HOOPT voor mij ! Maar je hoeft niet te vrezen hoor , alleen , het moet niet goed kómen met mij , want HET IS GOED !
Ik zou je graag van mijn blijdschap en zekerheid willen geven , voor jouw leven ! Dat is dan mijn hoop voor jou , lieve jongen , en dat zeg ik helemaal niet HYPOCRIETISCH , maar oprecht gemeend !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer

08 jul 2014, 11:38

Silver Wolf schreef:GOD's LIEFDE, waar die EB van bezeten lijkt, heeft ons ruimschoots voorzien van o.a. virussen, bacteriën en andere minder prettige nevenverschijnselen.
Wat zouden die nochtans onschuldig pasgeboren wichtjes op hun kerfstok kunnen hebben, als ze geboren worden met D-syndroom of nog ergere onvolmaaktheden :?:
Tja, "Le riducule ne tue pas...." zot zijn doet geen zeer.

De uitputtingsmarathon, die door die bezeten EB hier werd gelanceerd lokt blijkbaar nog ijverige zielen, die het uiteraard goed menen. Maar in de oren van iemand die aan een ongeneeslijke vorm van hysterische waanzin lijdt zitten proppen en op de ogen staan kleppen.
Afbeelding

SW

Hallo SILVER WOLF , wat heb jij een verbeelding zeg ! Alleen klopt dat prentje niet helemaal , ik zou zo'n bloot mannetje toch niet willen slaan hoor !
Maar misschien dient jouw inzet wel als remmiddel voor die ' uitputtingsmarathon ' , in jouw verbeelding !
En sowieso , vind ik bezetenheid van GODS LIEFDE een absolute mooie zaak ! Wat is er mooier dan LIEFDE ? Vooral als die van God komt !
Fazal

08 jul 2014, 12:41

Met dien verstande dat die liefde, zoals jij het altijd zo mooi wilt brengen, niet van god komt, maar wel van de mens welke zichzelf wijsmaakt dat hij liefde voelt voor god. Liefde voor een hersenschimmel, ontsproten uit de fantasierijke wereld van de menselijke geest.

Klaartje

08 jul 2014, 14:17

Ja Fazal maar een mens is ook een goddelijk schepsel, natuurprodukt zeg maar, het is zo lang als het breed is :)
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Gast

08 jul 2014, 15:18

Fazal schreef:Met dien verstande dat die liefde, zoals jij het altijd zo mooi wilt brengen, niet van god komt, maar wel van de mens welke zichzelf wijsmaakt dat hij liefde voelt voor god. Liefde voor een hersenschimmel, ontsproten uit de fantasierijke wereld van de menselijke geest.

Wat is een hersenschimmel Fazal? Zou daktarin spray daar iets aan kunnen verhelpen denk je??

Silver Wolf

08 jul 2014, 15:19

EB schreef :roll:
Hallo SILVER WOLF , wat heb jij een verbeelding zeg ! Alleen klopt dat prentje niet helemaal , ik zou zo'n bloot mannetje toch niet willen slaan hoor ! Maar misschien dient jouw inzet wel als remmiddel voor die ' uitputtingsmarathon ' , in jouw verbeelding !
En sowieso , vind ik bezetenheid van GODS LIEFDE een absolute mooie zaak ! Wat is er mooier dan LIEFDE ? Vooral als die van God komt !

EINDE CITAAT
Afbeelding :roll: Smaken verschillen ...maar als ik in eender welk kerkgebouw nog maar die kruisweg met al die gruwelijke staties zie, voel ik niks dat op liefde gelijkt. Allicht moet men een soort SM-afwijking hebben?
Als ik op TV (helaas al té vaak) ouders zie, die een kind verloren in een ongeval, zijn dat voor mij hartverscheurende emoties, die me zelfs tot tranen toe kunnen bewegen.
Wanneer dan een of andere ziekelijke fanaat zo'n kruisiging gaat afschilderen, met al het voorafgaande beestachtige gesel-en-beulenwerk erbij, vraag ik af, welk soort LIEFDE een "god-de-vader" wel zou bezield hebben om zijn zogenaamde "mens-geworden" "zoon" zo te laten afslachten.
We mogen best breeddenkend zijn en uiteraard ook onze lieve medemensen "holebi's" als schatjes beschouwen, maar wie zich verneukt in die aanbidding van een graatmagere - zo goed als naakte - vent, die aan handen en voeten aan een kruis is vast gespijkerd, met als toemaatje nog doornen in het hoofd... dan zeg ik dat er toch enige perversiteit mee gemoeid moet zijn.
M.a.w. SADO-MASOCHISTEN beschouwen zo'n wreedheden als...liefde.

Dus EB-tjen laat dat woord LIEFDE er buiten, want ge zijt dat begrip duidelijk aan het verkrachten.

sw

ebenhaezer

08 jul 2014, 16:13

Fazal schreef:Met dien verstande dat die liefde, zoals jij het altijd zo mooi wilt brengen, niet van god komt, maar wel van de mens welke zichzelf wijsmaakt dat hij liefde voelt voor god. Liefde voor een hersenschimmel, ontsproten uit de fantasierijke wereld van de menselijke geest.

Haha FAZAL , ik kan het alleen maar mooi brengen , omdat het in mijn hart leeft ! En naar mijn overtuiging komt het weldegelijk van God , die de mens geschapen heeft naar zijn beeld ( zijn karakter , persoonlijkheid ) , want God IS Liefde ! Ook al begrijp jij en vele anderen dat niet , dat verandert niets aan Hem .
Hoe kun jij dat eigenlijk weten , als je het zelf niet beleeft en gelooft ? Je kunt niet in een ander zijn leven kijken en beoordelen , toch ?

ebenhaezer

08 jul 2014, 16:20

Silver Wolf schreef:EB schreef :roll:
Hallo SILVER WOLF , wat heb jij een verbeelding zeg ! Alleen klopt dat prentje niet helemaal , ik zou zo'n bloot mannetje toch niet willen slaan hoor ! Maar misschien dient jouw inzet wel als remmiddel voor die ' uitputtingsmarathon ' , in jouw verbeelding !

EINDE CITAAT
Afbeelding :roll: Smaken verschillen ...maar als ik in eender welk kerkgebouw nog maar die kruisweg met al die gruwelijke staties zie, voel ik niks dat op liefde gelijkt. Allicht moet men een soort SM-afwijking hebben?
Als ik op TV (helaas al té vaak) ouders zie, die een kind verloren in een ongeval, zijn dat voor mij hartverscheurende emoties, die me zelfs tot tranen toe kunnen bewegen.
Wanneer dan een of andere ziekelijke fanaat zo'n kruisiging gaat afschilderen, met al het voorafgaande beestachtige gesel-en-beulenwerk erbij, vraag ik af, welk soort LIEFDE een "god-de-vader" wel zou bezield hebben om zijn zogenaamde "mens-geworden" "zoon" zo te laten afslachten.
We mogen best breeddenkend zijn en uiteraard ook onze lieve medemensen "holebi's" als schatjes beschouwen, maar wie zich verneukt in die aanbidding van een graatmagere - zo goed als naakte - vent, die aan handen en voeten aan een kruis is vast gespijkerd, met als toemaatje nog doornen in het hoofd... dan zeg ik dat er toch enige perversiteit mee gemoeid moet zijn.
M.a.w. SADO-MASOCHISTEN beschouwen zo'n wreedheden als...liefde.

Dus EB-tjen laat dat woord LIEFDE er buiten, want ge zijt dat begrip duidelijk aan het verkrachten.

sw

SILVER WOLF , o ik dacht dat deze marathon ging stoppen ? Niet dus !
Maar smaken verschillen inderdaad , en wij hebben blijkbaar héél verschillende ! Maar daarom hoef jij de ander nog niet af te keuren , aan de eindmeet komt pas de uitslag ! Je ziet wel : zoveel hoera's voor de R.D. , maar op 't eind toch nog verslagen . Nooit te vroeg kraaien hoor !

bluevelvet

08 jul 2014, 19:02

Natuurlijk is een kind verliezen door ongeval of ziekte hartverscheurend, en ook voor ieder die een dierbare verliest komt er veel leed bij kijken. Dat zal NIEMAND ontkennen.
Niettemin moet men in het geval van Jezus lijden en dood ook eens serieus nagaan wat er allemaal aan vooraf ging.
De hogepriester en Farizeeërs die erop uit waren Jezus te doden, het verraad van één van zijn eigen discipelen, die hem verkocht voor 30 zilverlingen, de discipelen die hem verlieten bij zijn arrestatie, Petrus die hem verloochende, Pontius Pilatus die niets kwaads vond in de man en zijn handen in onschuld waste en Jezus uitleverde aan de Romeinen om hem op een vreselijke manier te pijnigen en te doden, op een manier zoals S.W. al schreef. Ook Maria, moeder van Jezus en andere vrouwen keken hartverscheurend toe bij het lijden van Jezus. En Jezus ? Jezus zei geen woord, stribbelde niet tegen...... hij werd naar de slachtbank gebracht als een lam. Men weet van een lam dat het niet tegenstribbeld als het naar de slachting geleid wordt. Daarom noemt men Jezus ook 'het Lam Gods' dat geslacht werd. Johannes de Doper noemde hem alzo toen Jezus naar hem kwam om hem te laten dopen in de Jordaan : "Zie daar het Lam Gods".
In Openbaring verwijst de apostel Johannes meerdere keren naar het Lam, of het bloed van het Lam, of het Lam die de zonde der mensen wegneemt, waarmee hij Jezus bedoelde. Men denke ook eens aan het lam dat ten tijde van de Israëlieten in Egypte bereid moest worden op een speciale manier en waarvan het bloed besprenkend diende te worden op hun deurposten alvorens de laatste plaag over de Egyptenaren zou komen. Toen werd het Pascha ingesteld en deze jaarlijkse herdenking had ook met Jezus te maken.

Dat God zijn enige zoon offerde opdat de mensen van de dood voor eeuwig zouden verlost worden, dat is pas een liefdevolle daad.
Wie er niet in gelooft begrijpt niets van Gods liefde en kan dan verhaaltjes opdissen zoals SW dat gewoonlijk doet. Het zou misleidend zijn om bij zijn verhaaltjes te blijven stil staan.
Bij de geboorte van Jezus, zijn leven en dood, zit er veel meer achter dan men denkt !
Fazal

08 jul 2014, 20:39

*leah* schreef: Wat is een hersenschimmel Fazal? Zou daktarin spray daar iets aan kunnen verhelpen denk je??
Dat weet ik niet. Even proberen misschien? :roll:
Zou wel kunnen, dat hersenschimmels o.m. kunnen worden veroorzaakt door ophoping van hersenspinsels. Ben niet zeker, maar zou kunnen. :wink:
Fazal

08 jul 2014, 20:47

BV schreef:Dat God zijn enige zoon offerde opdat de mensen van de dood voor eeuwig zouden verlost worden, dat is pas een liefdevolle daad.
Wie er niet in gelooft begrijpt niets van Gods liefde
Hoeft ook niet, er zijn al gekken genoeg op deze wereld.

talisman

08 jul 2014, 21:02

bluevelvet schreef:Natuurlijk is een kind verliezen door ongeval of ziekte hartverscheurend, en ook voor ieder die een dierbare verliest komt er veel leed bij kijken. Dat zal NIEMAND ontkennen.
Niettemin moet men in het geval van Jezus lijden en dood ook eens serieus nagaan wat er allemaal aan vooraf ging.
De hogepriester en Farizeeërs die erop uit waren Jezus te doden, het verraad van één van zijn eigen discipelen, die hem verkocht voor 30 zilverlingen, de discipelen die hem verlieten bij zijn arrestatie, Petrus die hem verloochende, Pontius Pilatus die niets kwaads vond in de man en zijn handen in onschuld waste en Jezus uitleverde aan de Romeinen om hem op een vreselijke manier te pijnigen en te doden, op een manier zoals S.W. al schreef. Ook Maria, moeder van Jezus en andere vrouwen keken hartverscheurend toe bij het lijden van Jezus. En Jezus ? Jezus zei geen woord, stribbelde niet tegen...... hij werd naar de slachtbank gebracht als een lam. Men weet van een lam dat het niet tegenstribbeld als het naar de slachting geleid wordt. Daarom noemt men Jezus ook 'het Lam Gods' dat geslacht werd. Johannes de Doper noemde hem alzo toen Jezus naar hem kwam om hem te laten dopen in de Jordaan : "Zie daar het Lam Gods".
In Openbaring verwijst de apostel Johannes meerdere keren naar het Lam, of het bloed van het Lam, of het Lam die de zonde der mensen wegneemt, waarmee hij Jezus bedoelde. Men denke ook eens aan het lam dat ten tijde van de Israëlieten in Egypte bereid moest worden op een speciale manier en waarvan het bloed besprenkend diende te worden op hun deurposten alvorens de laatste plaag over de Egyptenaren zou komen. Toen werd het Pascha ingesteld en deze jaarlijkse herdenking had ook met Jezus te maken.

Dat God zijn enige zoon offerde opdat de mensen van de dood voor eeuwig zouden verlost worden, dat is pas een liefdevolle daad.
Wie er niet in gelooft begrijpt niets van Gods liefde en kan dan verhaaltjes opdissen zoals SW dat gewoonlijk doet. Het zou misleidend zijn om bij zijn verhaaltjes te blijven stil staan.
Bij de geboorte van Jezus, zijn leven en dood, zit er veel meer achter dan men denkt !
Tja, zo ziet een zevenjarig wicht dit die bij de nonnekes op school gezeten heeft. :lol:
Gast

08 jul 2014, 21:04

De kruisweg is toch slechts een symbool voor de pijn en het lijden die we in ons leven kunnen tegen komen.
Of dat verhaal van Jezus, die kruisiging enz. ooit heeft plaats gevonden dat weet niemand, ik hoop van niet want dat is inderdaad een gruwelverhaal.
De verrijzenis is het symbool van na zwaar lijden, fysisch en/of psychisch,
toch weer recht te krabbelen en de moed vinden om je leven verder te zetten.

talisman

08 jul 2014, 21:34

*leah* schreef: Of dat verhaal van Jezus, die kruisiging enz. ooit heeft plaats gevonden dat weet niemand, ik hoop van niet want dat is inderdaad een gruwelverhaal.
Ach, ie was één van de duizenden die zo gestorven zijn. De meesten deden daar dan nog drie dagen over voor ze dood waren.