Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies

socrates

22 jul 2014, 21:34

Niet zo maar veralgemenen maar toch wel een tendens bij Zionistische Joden.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

YYZ

22 jul 2014, 21:38

socrates schreef:Niet zo maar veralgemenen maar toch wel een tendens bij Zionistische Joden.
Je hebt er maar een paar nodig die het voor al de rest verpesten, doorgaans vind je ze in machtsposities zodat ze de bevolking tegen elkaar op kunnen zetten. Is niet anders dan elders.

Silver Wolf

23 jul 2014, 15:17

YYZ schreef:
Silver Wolf schreef:Op 2 november 1917 schreef minister Balfour het volgende aan Rothschild: “Zijne Majesteits Regering staat welwillend tegenover de vestiging van een nationaal tehuis voor het Joodse volk in Palestina, en zal zijn beste krachten aanwenden de verwezenlijking van dit doel te bevorderen, waarbij het duidelijk moet zijn dat niets zal worden ondernomen dat de burgerlijke en godsdienstige rechten van niet-Joodse gemeenschappen in Palestina zou kunnen aantasten, of de rechten en de politieke status die Joden genieten in enig ander land.”
Interessant, beetje ingekort. Als ik dat zo lees lijk je te zeggen dat de Joden nu een soort van Nazi's geworden zijn, een verheven volk dat neerkijkt op mensen van een andere afkomst? Mag dat zo gesteld worden?
Dat woord Nazi's is nogal zwaar beladen, om in deze context te gebruiken...
Maar spijts er uiteraard overal goede en andere mensen in bepaalde groepen zitten, is dit zich "het uitverkoren volk" noemen, toch iets dat in de Joodse religie wordt gehanteerd.
Ik woonde 38 jaartjes in A'pen en kwam soms voor een vergadering in een zaal van het Romi Goldmuntz-centrum. Waar meerdere zalen zijn, maar men komt dan in de toiletten al eens Joden tegen die in een andere zaal iets te vieren hebben.
Wanneer ik daar met iemand een gesprek trachtte aan te knopen werd dat duidelijk afgeblokt door andere Joodse aanwezigen.

In de Antwerpse haven was ik met 3 collega's onderweg van het werk naar huis, toen we een auto langs de weg stil zagen staan, met 3 jonge dames die er nogal verward bij stonden. We dachten hen te kunnen helpen bij een eventuele panne.
Maar plots kwam er een andere auto aan die gierend remde en er sprongen drie jonge mannen uit, met van die kaaskrullen en die brulden iets (in het Yiddish allicht), waarna die jonge dames snel verdwenen.
Eén van die kerels snauwde ons in gebrekkig Nederlands toe, dat we ons met onze eigen zaken dienden te bemoeien.

In het stadspark gedragen zich ook heel wat Joodse burgers alsof het hun persoonlijke park is en probeer maar eens een vrij plekje in te nemen op een bank waar enkelen van hen zitten... Meteen zetten ze allerlei spullen naast zich, opdat er geen plaats meer zou zijn.
Ik trachtte me er niet aan te storen, maar t.o.v. van heel wat andere mensen maken ze er zich niet erg geliefd mee natuurlijk.

sw

YYZ

23 jul 2014, 16:22

Silver Wolf schreef:Dat woord Nazi's is nogal zwaar beladen, om in deze context te gebruiken...Maar spijts er uiteraard overal goede en andere mensen in bepaalde groepen zitten, is dit zich "het uitverkoren volk" noemen, toch iets dat in de Joodse religie wordt gehanteerd.
Ik woonde 38 jaartjes in A'pen en kwam soms voor een vergadering in een zaal van het Romi Goldmuntz-centrum. Waar meerdere zalen zijn, maar men komt dan in de toiletten al eens Joden tegen die in een andere zaal iets te vieren hebben. Wanneer ik daar met iemand een gesprek trachtte aan te knopen werd dat duidelijk afgeblokt door andere Joodse aanwezigen. In de Antwerpse haven was ik met 3 collega's onderweg van het werk naar huis, toen we een auto langs de weg stil zagen staan, met 3 jonge dames die er nogal verward bij stonden. We dachten hen te kunnen helpen bij een eventuele panne. Maar plots kwam er een andere auto aan die gierend remde en er sprongen drie jonge mannen uit, met van die kaaskrullen en die brulden iets (in het Yiddish allicht), waarna die jonge dames snel verdwenen.Eén van die kerels snauwde ons in gebrekkig Nederlands toe, dat we ons met onze eigen zaken dienden te bemoeien. In het stadspark gedragen zich ook heel wat Joodse burgers alsof het hun persoonlijke park is en probeer maar eens een vrij plekje in te nemen op een bank waar enkelen van hen zitten... Meteen zetten ze allerlei spullen naast zich, opdat er geen plaats meer zou zijn. Ik trachtte me er niet aan te storen, maar t.o.v. van heel wat andere mensen maken ze er zich niet erg geliefd mee natuurlijk. sw
Meen je dat nu echt? Vraag me echt hoe erg een mens kan vervreemden van de mensheid maar toch blijven zeggen dat het om religie gaat. Bijna onwaarschijnlijk maar toch is dat zo blijkbaar. Dat je dan op een tegenreactie stoot, lijkt me heel logisch en normaal dan, niet? Wat is het dan het plan, de rest van de mensheid uitroeien?

Silver Wolf

23 jul 2014, 17:48

YYZ :roll: vraagt zich af "vervreemden van de mensheid..."?

Nu kwam ik wel altijd ergens bepaalde groepen tegen die op zichzelf teruggeplooid wensen te leven.
In Thailand Bangkok zijn er o.a. in de omgeving van Sukhumvit Rd Soi 11 nogal wat winkels voor op maat gemaakte kledij, waar uitsluitend Sikhs de plak zwaaien.
Ze laten wel Thais zwoegen in hun kleine ateliers aan de rand van de stad, maar de verkoop is in hun handen en als er in hun straat een winkel vrij komt bieden ze om ter hoogst, zodat er nooit een niet-Sikh in kan komen.
Zowel in India als Sri Lanka heerst nog altijd een kaste-systeem.
In Canada zijn er de Hutterieten, die er net zoals de Amish in de USA in een gesloten gemeenschap leven.
En dan zijn er ook nog Mennonieten en anderen, die een eigen streng religieus leven binnen een eigen gemeenschap leiden.

Soms vraag ik me af, wanneer volgelingen van een zogenaamde godsdienst "sekte-leden" worden genoemd?

sw
Fazal

23 jul 2014, 18:54

Niet moeilijk! Het zijn allemaal sekte-leden!

YYZ

23 jul 2014, 21:25

Silver Wolf schreef:YYZ :roll: vraagt zich af "vervreemden van de mensheid..."? Nu kwam ik wel altijd ergens bepaalde groepen tegen die op zichzelf teruggeplooid wensen te leven. In Thailand Bangkok zijn er o.a. in de omgeving van Sukhumvit Rd Soi 11 nogal wat winkels voor op maat gemaakte kledij, waar uitsluitend Sikhs de plak zwaaien. Ze laten wel Thais zwoegen in hun kleine ateliers aan de rand van de stad, maar de verkoop is in hun handen en als er in hun straat een winkel vrij komt bieden ze om ter hoogst, zodat er nooit een niet-Sikh in kan komen. Zowel in India als Sri Lanka heerst nog altijd een kaste-systeem. In Canada zijn er de Hutterieten, die er net zoals de Amish in de USA in een gesloten gemeenschap leven. En dan zijn er ook nog Mennonieten en anderen, die een eigen streng religieus leven binnen een eigen gemeenschap leiden. Soms vraag ik me af, wanneer volgelingen van een zogenaamde godsdienst "sekte-leden" worden genoemd? sw
'Sekte' is mi een zeer ruim begrip, zo leven wij bv in een sekte waarin men zegt dat er geen geld genoeg voor de pensioenen (om maar iets te noemen). En we dachten dat slavernij verbannen was, niet is minder waar, zo blijkt maar weer uit je verhaal. Wat een wereld hé.

Silver Wolf

24 jul 2014, 15:46

Wie leugens verkoopt of leurt met fictie, om zo gemakkelijk geld binnen te rijven, noemt men geen sekte-lid, maar een oplichter.
Als het doel er dan ook nog in bestaat om macht en invloed te verwerven, is het nog meer opletten geblazen.

Ps.: De makkelijkste bron van inkomsten boorden katholieken aan, door via geboden en andere gefingeerde regels van alles te verbieden, maar de overtreders hun ZONDE(n) afkoopbaar te maken via aflaten.
Ook de wedren naar iemands sterfbed met het argument dat daar nog wat sacramenten dienden toegediend te worden, was nog een trucje om een schenking los te weken, op de drempel van een paradijs dat deze leurders van het geloof, voor henzelf in dit tranendal opbouwden. :lol:

sw

ebenhaezer

24 jul 2014, 17:40

Om alles wat samen te vatten , is deze wereld dus een allegaartje van duizenden verschillende groeperingen , die eigenlijk allemaal bijna dezelfde fouten en gebreken hebben , en bijna allemaal de beste bedoelingen hebben . In elke groepering zitten bovendien goedmenenden en ruziestokenden ;
Zo zien we dat de ene niet beter is dan de andere , en daarom hoeft niemand naar de ander te wijzen , maar het blijkt moeilijk te zijn lessen uit de geschiedenis te leren !
Het is nu zaak ons persoonlijk in te zetten voor vrede voor iedereen , en dat kunnen we eigenlijk maar alleen , in het kleine kringetje rondom ons , zelfs ook op dit Forum , tot geruststelling van onze Moderatoren ! Waar wachten we op ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

YYZ

24 jul 2014, 21:40

ebenhaezer schreef:Om alles wat samen te vatten , is deze wereld dus een allegaartje van duizenden verschillende groeperingen , die eigenlijk allemaal bijna dezelfde fouten en gebreken hebben , en bijna allemaal de beste bedoelingen hebben . In elke groepering zitten bovendien goedmenenden en ruziestokenden ;
Zo zien we dat de ene niet beter is dan de andere , en daarom hoeft niemand naar de ander te wijzen , maar het blijkt moeilijk te zijn lessen uit de geschiedenis te leren !
Het is nu zaak ons persoonlijk in te zetten voor vrede voor iedereen , en dat kunnen we eigenlijk maar alleen , in het kleine kringetje rondom ons , zelfs ook op dit Forum , tot geruststelling van onze Moderatoren ! Waar wachten we op ?
Dat is de vraag inderdaad, waar wachten we op? Ik hoop niet op Godot, zou wel eens lang kunnen duren aangezien hij hier al is. :wink:

ebenhaezer

26 jul 2014, 15:35

YYZ schreef:
ebenhaezer schreef:Om alles wat samen te vatten , is deze wereld dus een allegaartje van duizenden verschillende groeperingen , die eigenlijk allemaal bijna dezelfde fouten en gebreken hebben , en bijna allemaal de beste bedoelingen hebben . In elke groepering zitten bovendien goedmenenden en ruziestokenden ;
Dat is de vraag inderdaad, waar wachten we op? Ik hoop niet op Godot, zou wel eens lang kunnen duren aangezien hij hier al is. :wink:

En wie is volgens jou die GODOT ? Al met hem gesproken ? en wat zei hij dan ? (lol ) .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

26 jul 2014, 19:33

En wie is volgens jou die GOD ? Al met hem gesproken? En wat zei hij dan?

Klaartje

26 jul 2014, 19:38

Fazal schreef:En wie is volgens jou die GOD ? Al met hem gesproken? En wat zei hij dan?
:) :) :roll:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

YYZ

27 jul 2014, 17:56

ebenhaezer schreef: En wie is volgens jou die GODOT ? Al met hem gesproken ? en wat zei hij dan ? (lol ) .
Wanneer bedoel je? Zonet schreef God het volgende
En wie is volgens jou die GODOT ? Al met hem gesproken ? en wat zei hij dan ? (lol ) .
Op wie wacht je dan?

YYZ

27 jul 2014, 17:58

Fazal schreef:En wie is volgens jou die GOD ? Al met hem gesproken? En wat zei hij dan?
Bedoel je de kwade of de verzoenende God? God komt in alle vormen, bij welk kamp hoor jij? :wink: