Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies

socrates

29 jul 2014, 20:01

Beckett schreef dan wel in het Frans maar was van oorsprong Engelstalig. Wachten op Godot heeft trouwens veel weg van de vaak absurde Engelse humor. (J. Cleese en C°)
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

ebenhaezer

29 jul 2014, 20:07

Silver Wolf schreef:QUOTE
Onweders boven West-Vlaanderen en Oost-Vlaanderen hebben maandag her en der voor wateroverlast gezorgd, onder meer in de regio rond Ieper, de streek van Roeselare, Lichtervelde en Wingene, en het Meetjesland. In Pittem en Lichtervelde is het gemeentelijk rampenplan afgekondigd.
EINDE CITAAT
AfbeeldingMen kan maar beter voorbereid zijn :roll: met zo'n nieuwe zondvloed in de maak...
Als dé HEER z'n hemelsluizen opent, is er geen houden meer aan :cry:

sw

SILVER WOLF je hoeft niet bang te zijn , God beloofde géén zondvloed meer !
Weet je WAAROM al dat water tegenwoordig zo abnormaal veel neerstroomt ? Als men de natuur zijn gang liet gaan , in plaats van alles zo onverantwoord te veranderen , dan zou ook alles normaal gebleven zijn . Dààr vindt je de schuldigen !

Wat God belooft , DOET HIJ , daarom mag je ook zeker zijn dat Hij eens terug zàl komen , net zo zeker als Hij op aarde kwam toen Hij dat jaren er voor voorspeld had .
De Bijbel heeft nu eenmaal toch gelijk , daar kom je nog wel eens achter , volgens mij .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

29 jul 2014, 20:21

EB schreef:De Bijbel heeft nu eenmaal toch gelijk , daar kom je nog wel eens achter , volgens mij .
Na de dood he Silver Wolf ..., nà de dood! :wink:
Pas dàn, gaan we àlles weten! We zullen er dan wel vet mee zijn. :roll:

Nee! God bestaat NIET, en dààr, komt de grootste idioot ooit wel eens achter :!:
Ik heb het niet op u hoor ebenhaezer! Alhoewel ...!? :roll:

socrates

29 jul 2014, 20:51

Van de schepper van het heelal mag je normaal verwachten dat hij in astronomische grootheden rekent. In dat geval mag hij zich wel haasten om hier nog eens terug te komen. De ster die zon die ons in leven houdt, zou wel eens kunnen opgebrand zijn, nog vóór hij hier terug kan komen.
Voor hem zal dat wel geen probleem zijn, zonnerstelsels genoeg waar hij kan herbeginnen. Zelf met een verbeterd exemplaar van de hominide.

Silver Wolf

30 jul 2014, 06:47

Via DNA-onderzoek kon men vaststellen dat zo'n 200.000 jaar geleden de eerste mensen als soort op aarde verschenen.
De god waar de Christenen in geloven zou een zoon hebben gestuurd zowat 2.000 jaar geleden....
Dat blijkt een flinke vertraging t.o.v. die eerste mensen.
NU blijft het allicht nog heel lang wachten op de terugkeer van zo'n "god(ot)"!

sw

Reini

30 jul 2014, 09:51

Silver Wolf schreef:Via DNA-onderzoek kon men vaststellen dat zo'n 200.000 jaar geleden de eerste mensen als soort op aarde verschenen.
De god waar de Christenen in geloven zou een zoon hebben gestuurd zowat 2.000 jaar geleden....
Dat blijkt een flinke vertraging t.o.v. die eerste mensen.
NU blijft het allicht nog heel lang wachten op de terugkeer van zo'n "god(ot)"!

sw
Dat komt omdat die aliën al die lichtjaren moest overbruggen.

Silver Wolf

31 jul 2014, 17:01

Recent (op TV) deze FILM gezien.... :arrow:
https://www.youtube.com/watch?v=AKF4Lmt3NsM

Of het nu waarheid of fictie betreft, men krijgt wel een wrange smaak bij de beelden die tonen welke gruwelen heel dat destijds met ijzeren hand opgedrongen "geloof" heeft veroorzaakt.

Dat er nu nog altijd nalopers zijn, die in dergelijke onzin hun gading vinden laat vrezen dat er nog wel meer bloed zal vergoten worden en niet enkel door zotte fanaten zoals die van Bokko Haram en ISIS
AfbeeldingDeze losgeslagen ISIS-gekken dwepen ook met HUN verhaaltjes uit boeken en hun GOD.

sw

ebenhaezer

03 aug 2014, 16:43

Silver Wolf schreef:Recent (op TV) deze FILM gezien.... :arrow:
https://www.youtube.com/watch?v=AKF4Lmt3NsM

Of het nu waarheid of fictie betreft, men krijgt wel een wrange smaak bij de beelden die tonen welke gruwelen heel dat destijds met ijzeren hand opgedrongen "geloof" heeft veroorzaakt.

Dat er nu nog altijd nalopers zijn, die in dergelijke onzin hun gading vinden laat vrezen dat er nog wel meer bloed zal vergoten worden en niet enkel door zotte fanaten zoals die van Bokko Haram en ISIS
AfbeeldingDeze losgeslagen ISIS-gekken dwepen ook met HUN verhaaltjes uit boeken en hun GOD.

sw

Dat er losgeslagen fanaten zijn weten we , en dat er gelogen en bedrogen wordt in Media en kranten , door deze Bokko Haran , Isis en consoorten , weten we ook , dat zagen we net ook in de artikkels die Bluevelvet ons doorgaf in haar Topic " Is de B. een mythe " , op blz. 100 ( de leugens en bedrog van Hamas ) . Er zijn nu eenmaal vele valse goden en extreme religies , dat je door de bomen het bos niet meer herkent !
Toch kan er maar één God zijn , die Hogere Macht zoals sommigen dat graag noemen , die alles tot aanzijn bracht , in wijsheid schoonheid en liefde .

Maar dat men altijd met die ellendige dingen moet aankomen om de ware God en gelovigen te beschimpen , vind ik heel erg en buiten fatsoen . Laat die afschuwelijke uitschuivers voor rekening blijven van wie ze deden , dat lijkt me eerlijker !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

socrates

03 aug 2014, 17:17

Zoals indertijd Gods eigen voorkeurvolk hem levend aan een kruis spijkerde ?

socrates

03 aug 2014, 17:21

Voor alle monothéistische godsaanbidders is er maar één ware god, de hunne. Vooraleer de politiek visionaire Paulus inzag hoe hij, via één god het absolute gezag kon verwerven, hadden vele volkeren vele goden. Dat lijkt mij een veel wijzere opstelling.

Wil.

05 aug 2014, 16:44

Laat me even een fragment voorlezen uit het boek Jozua (OT) 10:22-28

Nadat het leger was teruggekeerd, beval Jozua: ‘Haal die vijf koningen uit de grot en breng ze bij me.’ 23 Zijn bevel werd uitgevoerd, de vijf koningen werden bij Jozua gebracht: de koningen van Jeruzalem, Hebron, Jarmut, Lachis en Eglon. 24 Jozua liet het hele leger aantreden en riep de aanvoerders naar voren, de mannen die hem in de strijd terzijde hadden gestaan. ‘Zet jullie voet op de nek van die koningen,’ beval hij hun. Nadat ze dit hadden gedaan, 25 zei hij: ‘Wees niet bang en laat je door niets ontmoedigen, blijf vastberaden en standvastig. De HEER zal met alle vijanden die jullie nog moeten bevechten hetzelfde doen als met deze koningen.’ 26 En met die woorden sloeg Jozua de vijf koningen dood, waarna hij hen aan vijf bomen liet ophangen. Daar hingen ze tot de avond. 27 Bij zonsondergang gaf Jozua bevel hen van de bomen te halen, hen in de grot te gooien waarin ze zich hadden verscholen en die met grote stenen af te sluiten. Die stenen liggen er tot op de dag van vandaag.

28 Jozua had op dezelfde dag Makkeda ingenomen en de koning en alle inwoners gedood. Hij bracht iedereen die er woonde om, hij liet geen mens in leven. Met de koning van Makkeda deed hij hetzelfde als hij met de koning van Jericho had gedaan.

Jozua, een ISIS-strijder avant la lettre!

En Ebenhaezer schreef:
Dat er losgeslagen fanaten zijn weten we , en dat er gelogen en bedrogen wordt in Media en kranten , door deze Bokko Haran , Isis en consoorten , weten we ook , dat zagen we net ook in de artikkels die Bluevelvet ons doorgaf in haar Topic " Is de B. een mythe " , op blz. 100 ( de leugens en bedrog van Hamas ) . Er zijn nu eenmaal vele valse goden en extreme religies , dat je door de bomen het bos niet meer herkent !
Toch kan er maar één God zijn , die Hogere Macht zoals sommigen dat graag noemen , die alles tot aanzijn bracht , in wijsheid schoonheid en liefde .

Maar dat men altijd met die ellendige dingen moet aankomen om de ware God en gelovigen te beschimpen , vind ik heel erg en buiten fatsoen . Laat die afschuwelijke uitschuivers voor rekening blijven van wie ze deden , dat lijkt me eerlijker !
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Silver Wolf

05 aug 2014, 16:48

EB schreef Toch kan er maar één God zijn , die Hogere Macht zoals sommigen dat graag noemen , die alles tot aanzijn bracht , in wijsheid schoonheid en liefde .

EINDE CITAAT

Waarom zouden we de fanaten die een GOD uit hun fantasie blijven promoten, anders moeten benaderen, dan zij die datzelfde verzinsel aanwenden om geld en/of macht te verwerven?

sw
Fazal

05 aug 2014, 19:01

Dit is geen repliek op voorgaande berichten.
Maar al ooit zo'n bende achterlijken samen gezien?
Kennen zij ook andere woorden dan Allah akbar???
Alles wijst erop van NIET!!!

Wil.

05 aug 2014, 21:12

Na 2'39'' zie je dit:
Afbeelding

Een tafereeltje uit de moskee! :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

bluevelvet

05 aug 2014, 22:04

Wil. schreef:Laat me even een fragment voorlezen uit het boek Jozua (OT) 10:22-28

Nadat het leger was teruggekeerd, beval Jozua: ‘Haal die vijf koningen uit de grot en breng ze bij me.’ 23 Zijn bevel werd uitgevoerd, de vijf koningen werden bij Jozua gebracht: de koningen van Jeruzalem, Hebron, Jarmut, Lachis en Eglon. 24 Jozua liet het hele leger aantreden en riep de aanvoerders naar voren, de mannen die hem in de strijd terzijde hadden gestaan. ‘Zet jullie voet op de nek van die koningen,’ beval hij hun. Nadat ze dit hadden gedaan, 25 zei hij: ‘Wees niet bang en laat je door niets ontmoedigen, blijf vastberaden en standvastig. De HEER zal met alle vijanden die jullie nog moeten bevechten hetzelfde doen als met deze koningen.’ 26 En met die woorden sloeg Jozua de vijf koningen dood, waarna hij hen aan vijf bomen liet ophangen. Daar hingen ze tot de avond. 27 Bij zonsondergang gaf Jozua bevel hen van de bomen te halen, hen in de grot te gooien waarin ze zich hadden verscholen en die met grote stenen af te sluiten. Die stenen liggen er tot op de dag van vandaag.

28 Jozua had op dezelfde dag Makkeda ingenomen en de koning en alle inwoners gedood. Hij bracht iedereen die er woonde om, hij liet geen mens in leven. Met de koning van Makkeda deed hij hetzelfde als hij met de koning van Jericho had gedaan.

Jozua, een ISIS-strijder avant la lettre!
Men leze beter een paar verzen eerder om de oorzaak te kennen van deze feiten (Jozua 10, vanaf vers 1)

De vijf koningen waarvan sprake in Jozua 10 hadden samengespannen om de Gibeonieten aan te vallen omdat zij een vredesakkoord gesloten hadden met Jozua en daarom liet Jozua hen in leven. Toen de 5 koningen dan met hun legers tegen Gibeon ten strijde trokken, vroegen de Gibeonieten hulp aan Jozua. Het was de God van Israël die voor hen de strijd opnam en er was een grote slachting onder de legerscharen, maar de vijf koningen konden vluchtten. Ze hadden niet gerekend op de God van Israël, hun eigen (af)goden konden hen immers niet redden ! Zij werden alle vijf gedood zoals beschreven vanaf vers 23.

De koningen van het Noorden dachten dat ze sterker waren maar ondergingen het zelfde lot. Zij wilden ook geen vrede sluiten met Israël en trokken gezamenlijk ten strijde tegen hen, lees Jozua hoofdstuk 11.

Alleen Gibeon, een kleine stad, had vrede gesloten met Israël (weliswaar op een zeer listige manier), maar bleef gespaard !

Men moet begrijpen waarom die dingen gebeurd zijn, dan pas oordelen !