Met OPEN HANDEN - bezinning, gebeden, meditatie.

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

ria

20 jun 2014, 22:44

Gisteren, donderdag 19 juni, van uit Rome
de viering van het Feest van de Eucharistie.
http://youtu.be/TCU1s52vHT4
Foto van de processie met het Heilig Sacrament en de paus vanaf de
basiliek van Sint Jan Van Lateranen, naar Santa Maria Maggiore (Maria de Meerdere)
Afbeelding

Vele van deze plechtigheden worden rechtstreeks uitgezonden
via KTO TV France, op Belgacom digitaal TV 299.
Ook op Internet kunt U dit volgen, of later (her)bekijken.

Zondag wordt in onze kerken het feest van de Eucharistie gevierd.
U bent welkom.

ria
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria

29 jun 2014, 13:56

Afbeelding

Vandaag viert de Kerk het feest van PETRUS en PAULUS.

HH. Petrus en Paulus, apostelen
Eerste Lezing
Handelingen 12,1-11
Uit de Handelingen van de Apostelen

In die dagen legde koning Herodes de hand op enkele leden van de Kerk
om hen te mishandelen. Jakobus, de broer van Johannes, liet hij met het
zwaard ter dood brengen.
Omdat hij bemerkte dat dit de Joden aangenaam was, liet hij ook nog Petrus
gevangen nemen.
Het was juist in de dagen van het ongedesemde brood.
Toen hij hem in handen had gekregen, wierp hij hem in de gevangenis en
liet hem bewaken door vier groepen soldaten, elk van vier man.
Het was zijn bedoeling Petrus na het paasfeest voor het volk te leiden.
Terwijl Petrus in de gevangenis zat, werd door de Kerk vurig voor hem tot God gebeden.
In de nacht vóórdat Herodes hem wilde laten voorleiden, lag Petrus met
twee kettingen vastgebonden te slapen tussen twee soldaten, terwijl ook
voor de poort van de gevangenis wacht werd gehouden.

Opeens stond een engel des Heren bij hem en was de cel hel verlicht.
Hij stootte Petrus in de zij, wekte hem en sprak: "Sta vlug op."
Meteen vielen de kettingen van zijn handen.
Vervolgens zei de engel: "Doe uw gordel om en bind uw sandalen onder."
Petrus deed het. De engel hernam: "Sla uw mantel om en volg mij."
Hij ging mee naar buiten zonder nog te beseffen dat het werkelijkheid was
wat de engel deed; hij meende een visioen te zien.
Zij passeerden de eerste en de tweede wacht en kwamen aan de ijzeren
poort die toegang gaf tot de stad; deze ging vanzelf voor hen open.
Zij traden naar buiten, liepen een straat ver en eensklaps was de engel verdwenen.

Toen kwam Petrus tot zichzelf en zei: "Nu weet ik zeker, dat de Heer zijn
engel heeft gezonden en mij heeft ontrukt aan de macht van Herodes
en alles wat het volk der Joden verwachtte."

2 Timoteüs 4,6-8.17-18
Uit de tweede brief van de heilige apostel Paulus aan Timoteüs

Want wat mij betreft,
mijn bloed wordt weldra geplengd,
het uur van mijn heengaan is nabij.
Ik heb de goede strijd gestreden,
de wedloop voleind,
het geloof bewaard.
Nu wacht mij de krans der gerechtigheid,
waarmee de Heer, de rechtvaardige Rechter,
mij zal belonen op de grote dag, en niet alleen mij,
maar allen die met liefde uitzien naar zijn komst.
Maar de Heer heeft mij ter zijde gestaan en mij kracht gegeven
om mijn ambt als prediker van het evangelie
ten einde toe te vervullen,
zodat alle volken ervan horen,
en ik werd verlost uit de muil van de leeuw.
De Heer zal mij blijven beschermen tegen alle boze aanslagen
en mij behouden overbrengen naar zijn hemels koninkrijk.
Hem zij de heerlijkheid in de eeuwen der eeuwen!
Amen.

EVANGELIE:
Matteüs 16,13-19
Uit het heilig evangelie van onze Heer Jezus Christus volgens Matteüs

In die tijd
toen Jezus in de streek van Caesarea van Filippus gekomen was,
stelde Hij zijn leerlingen deze vraag:
Wie is,
volgens de opvatting van de mensen,
de Mensenzoon?
Zij antwoordden:
Sommigen zeggen Johannes de Doper, anderen Elia,
weer anderen Jeremia of een van de profeten.
Maar gij
sprak Hij tot hen
wie zegt gij dat Ik ben?
Simon Petrus antwoordde:
Gij zijt de Christus,
de Zoon van de levende God.
Jezus hernam:
Zalig zijt gij Simon, zoon van Jona,
want niet vlees en bloed hebben u dit geopenbaard
maar mijn Vader die in de hemel is.
Op mijn beurt zeg ik u:
Gij zijt Petrus;
en op deze steenrots zal Ik mijn Kerk bouwen
en de poorten der hel zullen haar niet overweldigen.
Ik zal u de sleutels geven van het Rijk der hemelen
en wat gij zult binden op aarde,
zal ook in de hemel gebonden zijn
en wat gij zult ontbinden op aarde,
zal ook in de hemel ontbonden zijn.

Tot zover de lezingen van de H. Eucharistie viering van vandaag.

ria

29 jun 2014, 23:59

Dat Paus Johannes Paulus II altijd een groot voorstander is geweest van Medjugorje,
wordt met deze bewijsstukken nog eens duidelijk gemaakt.
Ook al heeft de Kerk nog geen definitieve uitspraak gedaan, toch was de stem
van die grote paus, van belang, ook voor de betrokkenen in Medjugorje zelf.
Het was een ondersteuning, midden in die duistere periode van de Balkan oorlog,
maar ook tien jaar later. De verschijningen duren nog steeds voort, reeds 33 jaar lang.

Luisteren we naar wat Maria ons te zeggen heeft? En beantwoorden wij Haar oproep?

AfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding[/b]

ria

30 jun 2014, 00:32

Afbeelding

Franciscus groet de Gospa, op het Sint Pietersplein te Rome.

ria

15 jul 2014, 00:19

The Terrorism of Abortion - Locutions to the world.
Het terrorisme van abortus

Jul 10th, 2014

Mary

I take you quickly into the very center of the darkness which has come over America, the great darkness of abortion. O foolish America, you build walls against terrorism while your own terrorists kill the unborn.

Ik neem u snel mee in het hart van de duisternis die over geheel Amerika is gekomen, de grote duisternis van abortus O, dwaas Amerika, u bouwt muren tegen het terrorisme, terwijl uw eigen terroristen de ongeborenen doden

A darkness has been forced upon America, a darkness accepted and even canonized by your Supreme Court. A darkness that says a mother can kill her unborn son or daughter. I will say this clearly, “As long as you do not protect the unborn from your own terrorism,
I will not protect you”. You have brought this evil upon yourself. You have opened the heart of America to the greatest darkness.

Een duisternis die opgedrongen is aan Amerika, een duisternis aanvaard en zelfs heilig verklaard door uw Hooggerechtshof. Een duisternis die zegt dat een moeder haar eigen ongeboren zoon of dochter mag doden. Ik zal dit duidelijk zeggen: "Zolang u niet de ongeborenen beschermt tegen uw eigen terroristen, zolang zal ik u niet beschermen". U heeft dit kwaad over uzelf gebracht. u hebt het hart van Amerika geopend voor de grootste duisternis.

There is a path to peace but you have no desire to walk it. Even so, I will raise up a new stream of life. I want political leaders to protect all the unborn without any compromise (as if some unborn are less worthy of life than others). I make this truth so clear. Protect all of your unborn and I will protect you. Abandon the unborn and I will abandon you. Why should I protect you from terrorism when you allow terrorism to go unchecked in your abortion clinics? I outline the path to peace but who wants to walk that path?

Er is een weg naar vrede, maar u hebt geen zin om die te gaan. Toch zal ik een nieuwe stroom van leven doen opstaan. Ik wil politieke leiders om alle ongeborenen te beschermen zonder enig compromis (alsof sommige ongeborenen minderwaardig leven zouden zijn dan anderen). Ik maak u deze waarheid zo duidelijk. Bescherm al uw ongeborenen en ik zal u beschermen. Laat de ongeboren in de steek en ik zal u verlaten. Waarom zou ik u beschermen tegen terrorisme wanneer u toelaat dat terrorisme geschiedt in uw abortusklinieken? Ik kan het pad schetsen om vrede te bereiken, maar wie wil dat pad te bewandelen?

Comment: Almost no one sees the connection between abortion and God taking away his protection over America.

Commentaar: Bijna niemand ziet het verband tussen abortus en Gods bescherming over Amerika, die wordt weggenomen

ria

29 jul 2014, 13:37

.
O Moeder van genade, zie naar uw kinderen hier verzameld

Afbeelding

Geeft vrede aan de wereld geeft vrede aan de wereld
O moeder van genade, we vertrouwen ons toe aan uw heilig Hart
te samen met de liefde van de mensen en de kerk van ons land.

Houd ons ver weg van de verleiding en de slavernij van de zonde
Help ons te leven volgens het Evangelie en het offer van het Kruis
zodat wij herleven met uw Zoon, in eenheid met de Vader en de Heilige Geest.

O Moeder van Christus, wees onze toevlucht en geeft kracht aan al degenen
die lijden: de armen, de zieken, de eenzamen, de verstotenen, de stervenden.
Geeft vrede aan onze verdeelde aarde en het licht van de hoop.

ria

04 aug 2014, 12:51

FATIMA, actueler dan ooit.

Afbeelding
Lucia, Francesco, Jacintha, 1917

De door God uitverkoren kinderen, wat een verantwoordelijkheid.
God kiest de kleinen en de nederigen.

In het jaar 2000 werd de profetische visie van de kinderen van Fatima, het zgn. Derde Geheim van Fatima, bekend gemaakt. De visie betrof een aanslag op de Heilige Vader. Kardinaal Sodano verwees hierbij naar de aanslag op het leven Paus Johannes-Paulus II op 13 mei 1981. Kardinaal Ratzinger maakte het echter duidelijk dat de Kerk deze interpretatie niet aan de gelovigen oplegde, maar het enkel aanbood als een commentaar. In 2011 herhaalde hij, maar ditmaal als paus, dat het Derde Geheim van Fatima en de op het verleden (de aanslag op paus Johannes Paulus II) gerichte interpretatie die daarvan in 2000 onder zijn leiding (als Kardinaal Ratzinger) gegeven was, niet noodzakelijk volledig was.

Integendeel, veel wijst erop dat de moordaanslag in het begin van de jaren 80 niet van toepassing is op het Derde Geheim van Fatima. Indien men de officiële tekst leest, kan men zich moeilijk van de indruk ontdoen dat het om een andere moordaanslag gaat. Er zijn immers teveel elementen die niet overeenstemmen met de moordaanslag van Mehmet Ali Ağca in 1981: Een verwoeste stad vol lijken; niet één maar meerdere soldaten; de effectieve dood van zowel de paus als een menigte gelovigen en clerici; etc.

Als referentie geven wij hier het gedeelte van de officiële tekst dat verwijst naar de moordaanslag: “En wij zagen in een buitengewoon licht dat God is: iets wat er uitziet als mensen in een spiegel, wanneer zij daar langs lopen – een Bisschop in het Wit gekleed (wij hadden het voorgevoel dat het de Heilige Vader was). Verschillende andere Bisschoppen, Priesters, geestelijken en zusters beklommen een steile berg, waar zich op de top een groot kruis bevond uit ruwe stammen als van kurkeiken met schors. Alvorens daar aan te komen, ging de Heilige Vader door een grote stad die voor de helft verwoest was. Half bevend, met wankele tred, door pijn en verdriet neergeslagen, bad hij voor de zielen van de lijken die hij op zijn weg ontmoette. Boven op de berg aangekomen knielde hij neer aan de voet van het grote kruis. Daar werd hij door een groep soldaten, die met vuurwapens en met pijlen op hem schoten, gedood. Precies zo stierven één na één de Bisschoppen, Priesters, geestelijken en zusters, en verschillende leken, mannen en vrouwen van uiteenlopende standen en posities. Onder de beide armen van het kruis stonden twee Engelen, ieder met een kristallen schenkkan in de hand. Daarin verzamelden zij het bloed van de Martelaren en daarmee besprenkelden zij de zielen die naderden tot God.”

Vervolg:

In het jaar 2000 maakte Paus Johannes-Paulus II bekend dat het Derde Geheim van Fatima de aanslag op de Heilige Vader voorspelde. Alle Fatima-experts zijn het er echter over eens: Het Derde Geheim werd niet volledig vrijgegeven.

Volgens de deskundigen is de aanslag op de paus slechts een onderdeel van het Derde Geheim. Zij menen dat het Derde Geheim ook over de crisis in de Kerk handelt. Waar baseren zij zich op? Er zijn vele aanwijzingen. Wij geven hier slechts enkele.
- De eerste aanwijzing dat de tekst die vrijgegeven werd door Rome niet de volledige tekst is, heeft te maken met Zuster Lucia. Zij schreef de eerste zin van het Derde Geheim in haar memoires (Okt. – Dec. 1941): “In Portugal zal het dogma van het Geloof altijd bewaard blijven etc.” Welnu, die zin komt niet voor in de tekst die in het jaar 2000 door Rome vrijgegeven werd. Bovendien geeft de zin onrechtstreeks aan dat er andere plaatsen in de wereld zullen zijn, waar het geloof niet bewaard zal worden.
- Een tweede aanwijzing over de inhoud van het geheim vinden we terug in een interview met Kardinaal Ratzinger in november 1984. Als hoofd van de Congregatie voor de Geloofsleer had hij het Derde Geheim gelezen. Het Geheim, volgens de Kardinaal, betrof “een radicaal verzoek voor bekering, de absolute ernst van geschiedenis, de gevaren die het Geloof en het leven van een christen bedreigen, en dus de gehele wereld. En ook het belang van de eindtijd.” De Kardinaal vervolgde met een uitleg die zei : “De zaken in het Derde Geheim stemmen overeen met wat aangekondigd werd in de Heilige Schrift en worden bevestigd door vele andere Mariale verschijningen.”

- Jaren later verklaarde Kardinaal Ratzinger dat de verschijningen van de Heilige Maagd in Akita identiek leken aan die van Fatima. De boodschappen van Akita spraken niet over een doodsaanslag tegen de paus, maar een geloofsstrijd binnen de Kerk en een kastijding van de wereld.

vervolg.

- Een andere aanwijzing dat het Geheim niet louter gaat over de aanslag tegen de Heilige Vader, is het feit dat Zuster Lucia in een interview over het Derde Geheim verklaarde: “Het is in het Evangelie en in het Boek van de Openbaring, lees ze!” De ondervrager gaf dan aan dat zij hem in het bijzonder verwees naar de hoofdstukken VIII tot en met XIII van de Apocalyps.

En opdat niemand mene dat het hier om wilde speculatie of een samenzweringstheorie gaat, citeren we graag de mening van Moeder Angelica, stichteres van het katholieke wereldnetwerk EWTN, tijdens een live uitzending van haar omroep op 16 mei 2001: “Wat het Geheim betreft, wel, laat me je zeggen dat ik één van die personen ben die meent dat we niet de volledige zaak gekregen hebben. Ziezo, ik heb het je gezegd. Je hebt het recht op je eigen mening, nietwaar, Heilige Vader? Welnu, dát is mijn eigen mening.”

Bron: Defensio Fidei - Apologetica Website voor de Verdediging van het Katholieke Geloof

Met andere woorden, een deel van het derde geheim is nog steeds niet bekend gemaakt, evenals de Toewijding van Rusland aan het Onbevlekt Hart van Maria, door de Paus te samen met AL de bisschoppen van de Katholieke Kerk - ria

ria

05 aug 2014, 13:08

Een sneltrein.

Als een sneltrein raast het kwaad door de wereld. Oorlogen ontspringen als bronnen, bronnen van kwaad. Hoofden rollen, vooral dan letterlijk. Daarna worden ze triomfantelijk op spiesen gestoken. Hoe is dit mogelijk? Kun je hen die zich daaraan bezondigen, nog mensen noemen? En op de boulevard flaneren honderden nieuwsgierigen, kinderen en jongeren inbegrepen. Ze flaneren en stappen letterlijk over de lijken, waarmee de straten bezaaid liggen. Er is zo gruwel dat het nauwelijks kan benoemd worden. Honderduizenden hebben have en goed moeten verlaten, omwille van hun geloof. Het land dat eeuwen geleden reeds christen was. De huizen zijn getekend, met het kenteken van Jezus (NUN) de Nazorener. Zijn wij opnieuw in de jaren dertig toen miljoenen mensen verplicht een ster moesten dragen. Het lijkt er op.

Afbeelding

Palestina, waar Jezus geboren werd, leefde en al weldoende rondging. Kinderen vinden de dood door de waanzin van hun vaders, die koste wat kost Israël willen vernietigen. Ze offeren daarvoor zelfs hun kinderen die ze gebruiken als schilden. In VN scholen stockeren ze wapens, al dan niet met medeweten van de VN. Ze schieten raketten af, dag in, nacht uit. En Israël beantwoordt met gelijke munt. Wie zijn de slachtoffers? Moeders, kinderen, ouderen, die meenden veilig te zijn. Zovele doden, zoveel gewonden, trauma's voor kinderen om nooit meer te vergeten.

Jeruzalem, daar is het om te doen.
Voor de mensen lijkt het om het vernietigen van de Israëlische staat en van de Joden.
Satan's plan echter is de vernietiging van het Christendom en de plaats waar alles begon.
Hij strijdt op vele plaatsen, heeft talrijke handlangers, pionnen die hij inzet waar hij ze nodig heeft.

Maar hij vergeet één ding. Hij voert nu de strijd met de Vrouw, gekroond met de twaalf sterren, die de kop van het serpent zal verpletteren. Hoe lang zal de strijd nog duren, hoe hevig zal hij zijn? Wat staat er ons nog allemaal te wachten, we weten het niet.

Maar één ding weet ik zeker, dat het gebed van velen een middel is om het kwade te helpen terugdringen. Daarom is het zo belangrijk dat wij bidden, luisteren en doen wat de Hemel ons vraagt.

ria - 5 augustus 2014

ria

08 aug 2014, 14:14

Afbeelding

wat als je nooit een mama hebt gehad.
dan teken je er een en slaapt op de koude grond, in de armen van een surrogaat mama.

weten wij wel hoe gelukkig wij waren en zijn?

ria39

ps. bidt U mee voor de vrede, en voor de mensen in nood in zovele landen van het midden- en verre oosten, vooral in Irak en Syrië. Ook in Gaza.

ria

17 aug 2014, 23:18

Afbeelding

MARIA spreekt tot de hele wereld.
We leven in een duistere tijd, mensen worden afgeslacht om hun geloofd.
Er gebeuren vreselijke dingen...

LICHT WERPEN OP CULTUREN VAN DUISTERNIS (6 tot 8 augustus 2014)

6 AUGUSTUS 2014
LICHT WERPEN OP CULTUREN VAN DUISTERNIS: eerste deel.

MARIA:

Door deze inspraken wil ik dat de hele wereld het lijden van mijn Onbevlekt Hart ziet. Dit lijden komt voort uit de volledige mislukking van de wereld om het ware doel te bereiken van het menselijk bestaan, wat het eeuwige leven in de hemel is.

Om arme mensen te zien zonder voedsel, om zieke mensen te zien zonder medicijnen en om eenzame mensen te zien zonder echtgenoot of vrienden is een grote smart. Maar mijn grootste smart is een onsterfelijke ziel te zien die voor eeuwig verloren gaat in de pijnen van de hel. De verzoenende dood van Jezus op het kruis was tevergeefs. Zij versmaadden zijn gave. Zij kozen voor de duisternis. Zij gaven hun hart aan hun eigen zelfzucht.

Dit zijn de beslissingen die elke dag worden gemaakt in een wereld die de weg van het geloof afwijst. Daar de duisternis van de cultuur dit voortbrengt, moet ik nieuw licht werpen. Dus begin ik opnieuw. Lees mijn woorden. Ze zullen deze verschrikkelijke duisternis buiten werpen die over de moderne mens is gevallen, zo overgegeven aan wat de rede kan openbaren. Ik zal een groot licht werpen van onverschrokken geloof. Neem mijn hand en we zullen lopen. U zult zien zoals ik zie en geloven zoals ik geloof. Dan zullen uw harten gemakkelijk het licht kiezen.

Commentaar van de publicist: Onze Lieve Vrouw ziet elke ziel na de dood. Ze ziet waar ze zullen bestaan voor alle eeuwigheid. De moderne culturele duisternis is de grootste oorzaak van eeuwige verdoeming. Zij zal dit probleem bespreken in deze serie inspraken.

7 AUGUSTUS 2014
DE BARMHARTIGE SAMARITAAN

MARIA:

Ik ben op zoek naar u, gewonde ziel, die nog niet dood bent maar die overvloedig bloedt. Als ik u niet spoedig vindt, dan zullen uw vijanden u voor eeuwig opeisen en zal ik weer een kind verloren hebben. Ja, weer een ander kind. Dit hoeft niet te gebeuren, maar u moet het uitschreeuwen en mijn naam op uw lippen plaatsen, met woorden die uit uw hart komen. Dat zal de grote deur openen. Slechts een kleine opening is voldoende.

Dat is mijn zoektocht. Waar ga ik naar toe? Naar de cafés, naar de bordelen, naar de plaatsen van de grootste duisternis, naar huizen die door het kwaad zijn verscheurd. Zeg niet dat ik ver weg ben.

Denk niet dat je een kerk moet vinden. Ik heb het alleen nodig je schreeuw om hulp te horen. Ik zal jouw Barmhartige Samaritaan zijn die over je bloedende ziel buigt en het medicijn van de genade uitstort. Dan zal ik je naar de herberg brengen en je plaatsen bij degenen die voor je zullen zorgen totdat je geestelijk sterk bent.

7 AUGUSTUS 2014
POETIN ALS HET INSTRUMENT VAN SATAN - (SPECIALE INSPRAAK)

MARIA:

Ik moet snel en dringend spreken opdat de wereld begrijpt. En zelfs nog meer, mijn Kerk moet begrijpen omdat alleen de Kerk de sleutels heeft van het koninkrijk om een vloed van vrede vrij te maken en de wereld in licht te baden.

Ik moet spreken over Poetin die zichzelf op het wereldtoneel heeft geplaatst en al zijn bronnen gebruikt om Rusland opnieuw te positioneren als een wereldmacht. Het Westen begrijpt zijn acties niet omdat hij niet wordt geleid door de rede. Een andere kracht, een satanische macht, bezit hem, net zoals het Hitler en Stalin bezat.

Vaak zal hij beslissingen nemen die schijnbaar zijn eigen volk treffen of tegen zijn eigen belangen ingaan. Dit interesseert Satan niet, die uiteindelijk verlangt dat iedereen wordt vernietigd, inclusief Poetin. Satan heeft één doel en hij zal vele instrumenten gebruiken. Zijn doel is de vernietiging van naties. Bezie de wereldgebeurtenissen als een weg naar dit uiteindelijke moment van vernietiging. Dan zult u deze gebeurtenissen begrijpen als stappen op een weg.

8 AUGUSTUS 2014
HET VOORKOMEN VAN DE VERNIETIGING VAN NATIES

MARIA:

Ik moet hetzelfde onderwerp opnemen, maar deze keer moet ik spreken tot de Kerk, tot de Heilige Vader en tot de bisschoppen van de wereld.

Ik verwacht niet dat de wereld de Boze onderscheidt want aan de wereld is dat licht niet gegeven, maar ik verwacht dat de Kerk, de Heilige Vader en de bisschoppen, duidelijk de satanische machten zien die achter de verschrikkelijke vernietiging liggen die voor uw ogen plaatsvinden.

Ik heb een vraag aan allen die de Kerk leiden. Heeft Jezus Zijn Kerk niet gevestigd als de Rots die zal triomferen over de poorten van de hel? In deze oorlogen, moet de Kerk opzij gaan staan, aan de kant gaan staan, en denken dat de wereldlijke machten de vrede kunnen bewerkstelligen? De Kerk is gevormd voor dit moment. Alleen de Kerk kan de vernietiging van naties voorkomen. Alleen de Kerk kan de vuren van vrede vrij maken die liggen opgeslagen in mijn Onbevlekt Hart. U weet wat u moet doen en toch weigert u de stappen te zetten. Sta ik toe dat naties worden vernietigd? Waarom plaats u de smeekbeden die ik gedaan heb in Fatima aan de kant?

wordt vervolgd.

Lieve lezer, overal vraagt Maria om te bidden, te vasten en ons te bekeren.
Laten we gehoor geven aan Haar oproep, voor de redding van de wereld en de mensheid. Dank ria

ria

19 aug 2014, 00:07

Ik ga terug in de tijd met deze boodschappen, omwille van hun belang. Opdat we beter zouden begrijpen wat het doel is van deze interventie uit de Hemel. Dat we in een gevaarlijke en verontrustende tijd leven zal niemand kunnen ontkennen. Razendsnel gebeurt er heel veel in het Midden-Oosten en op andere plaatsen. En het breidt zich uit als een olievlek. En blijkbaar staan de leiders van de wereld met hun handen in hun haar en hun mond vol tanden. Daarom deze Hemelse Boodschappen, nu vertaald in het Nederlands.

1 APRIL 2014

1. HET EERSTE WOORD VAN DE INSPRAKEN – HET GEZIN

MARIA:

De wereld moet worstelen met zo veel problemen. Ze is zichzelf voorbij geschoten en heeft zich te dun uitgerekt, in het geloof dat zij veel meer kan bewerken dan haar bronnen toestaan. Haar plannen gaan verder dan haar werkelijke krachten. Ik zal nu spreken over deze thema’s en wat er gebeurd is.

Vanaf het begin wilde God het gezin als het centrale fundament van de natie. Het kind zou geboren moeten worden uit de wederzijdse liefde van een man en een vrouw, volledig toegewijd aan hun huwelijksgemeenschap en bereid om deze verantwoordelijkheid voor nieuw leven te nemen. Van de ouders zou het kind zijn taal leren, zijn naam en zijn plaats in de grotere gemeenschap. Dit was het plan van God en de gemeenschap zou dit moeten cultiveren en het gezin als haar eerste doel houden, zich realiserend dat haar kracht en vitaliteit vanuit het gezinsleven kwamen.

Het gezin is verscheurd. Krachten van buiten hebben het vernietigd en er druk op gezet zodat weinigen daar weerstand aan kunnen bieden. Wat kan er aan gedaan worden? Het probleem begon met het overvragen en het te veel willen. De gezinnen moeten een stap terug op de schaal en hun focus richten op intimiteit en relaties, in plaats van op materiële dingen en inkomen. Ik zal elk gezin helpen dat mij aanroept. De Rozenkrans is het middel om dit doel te bereiken.

2 APRIL 2014

2. DE INSPRAKEN SPREKEN OVER DE MENSELIJKE GESCHIEDENIS

MARIA:

De mensheid struikelt en valt altijd en bereikt nooit de hoogten waartoe God haar roept. De menselijke geschiedenis is gevuld met frustraties. Doelen worden voor een ogenblik bereikt en dan weer verloren. Tijdperken van grootsheid worden spoedig gevolgd door verval. Het hoogste altruïsme maakt plaats, op z’n tijd, voor egoïsme en omkoopbaarheid. Sommigen brengen grote offers om vrede te bereiken, gevolgd door anderen die deze overwinning weer verkwisten.
Ik spreek niet over slechts een ogenblik van de menselijke geschiedenis, of over slechts een tijdperk. In de hele geschiedenis beweegt groei naar verval. Wat opgebouwd was, valt spoedig uiteen. Zo is de menselijke conditie.

Echter, wat vandaag gebeurt vloeit niet enkel voort uit het egoïsme van de mensheid maar uit de intelligentie en de haat van de hel zelf. De spillen zelf van de beschaving zijn losgeraakt. De structuren zelf zullen instorten. Wat er gebeurt is niet slecht de cyclus van de menselijke geschiedenis die zichzelf zal corrigeren, maar een volledige instorting van waaruit geen terugkeer mogelijk is. Ik moet de wereld wakker maken. Ik moet elk intellect verlichten en elk hart bewegen.

3 APRIL 2014

3. DE INSPRAKEN SPREKEN OVER HET PLAN VAN SATAN

MARIA:

In het grote licht dat mij door de hemelse Vader is gegeven, zie ik de gehele realiteit. Ik zie de oorzaken van ziektes, van tweespalt en oorlog. Ik zie ook alles dat door de zonde wordt vernietigd. Ik zal spreken over deze realiteiten (die de mensheid voor vanzelfsprekend houdt) en hoe zij het oorspronkelijke plan van de Vader veranderen.

De hele menselijke geschiedenis is niet zoals God bedoelde. Vanaf het eerste begin werd het menselijk leven gestolen uit de hand van de Vader, weggetrokken uit de sfeer van zijn liefde en op dit pad gezet die de mensheid onvermijdelijk noemt, namelijk de opkomst en de val van naties, de instorting van het gezinsleven, de voortdurende oorlogen en het geweld. Deze zijn alleen onvermijdelijk omdat de mensheid, vanaf het begin, is weggelopen van de zegeningen van de hemel. Vanaf het begin beloofde de Vader ook een Vrouw wier Zoon aan de mensheid een nieuw moment van leven zou bieden, een weg tot omdraaiing van het oorspronkelijke moment van zonde, en een kans om vrij te worden van wat de onvermijdelijke cyclus lijkt die de mensheid plaagt.

Dit is echter slechts onregelmatig gebeurd, wanneer in tijdperken van groot geloof een nieuwe beschaving werd geboren, met idealen die geboren waren uit Zijn woorden en Zijn Geest. De wereld heeft dit geschenk aan de kant gezet en in plaats daarvan zich vooruit gestort in onvoorstelbare duisternis.

De wereld is niet alleen gekomen tot een vernietigend moment in de cyclus van de geschiedenis. De mensheid komt tot een moment van ongelofelijke vernietiging, zorgvuldig uitgezet door de Boze. Hij wil de hele wereld doen buigen in zijn voordeel, zodat de hele mensheid opschuift naar hem en er slechts enkelen in staat zijn Gods’ leven te verdienen.
Hij ziet dit moment aan de horizon. Hij is niet geïnteresseerd in een particuliere natie. Hij wil de hele wereld. Hij wil het resultaat van de erfzonde voltooien. Hij wil de hulp vernietigen die God onmiddellijk aan Adam en Eva beloofde, in het bijzonder de belofte van de Vrouw en haar Zoon. We zijn in oorlog en er moet een kant gekozen worden.

4 APRIL 2014

4. GOD MOET TUSSENBEIDE KOMEN

MARIA:

De menselijke persoon en de menselijke geschiedenis zijn gezegend wanneer God op de eerste plaats komt. Dit is de orde van de schepping. Wanneer God niet zijn rechtmatige plaats wordt gegeven dan ontrafelt het menselijk leven en de mensheid valt in vele onvoorziene gevaren. God Zelf is het hart van het menselijk leven. Wanneer Hij wordt afgewezen, dan valt niets meer op zijn plaats. Alles is onderworpen aan vernietigende krachten die onvermijdelijk verwarring en verval brengen. Op elk van deze momenten moet God tussenbeide komen om het menselijk leven te corrigeren en de balans te herstellen.

Dit heb ik zo duidelijk beschreven. Omdat God niet langer op de eerste plaats komt, hebben vernietigende krachten het menselijke leven verscheurd, dat voortdurend kwetsbaarder is voor nog groter kwaad. Kwaad op kwaad. Vernietiging en geweld. Ziet u dat niet iedere dag?

Ik kom echter niet om te beklemtonen wat u al weet, maar om te spreken over wat verborgen is. Als altijd wil God tussenbeide komen om de mensheid te verzamelen en om orde te scheppen uit de chaos. Was dit niet Zijn oorspronkelijke bedoeling bij de schepping? Toen Zijn schepping geruïneerd was door de zonde, beloofde Hij toen niet een Vrouw die Hij zou gebruiken om tussenbeide te komen? De Vrouw is gereed. Wanneer Zij wordt aangeroepen en wanneer Rusland wordt toegewijd aan haar Hart, dan zal de orde in de schepping beginnen terug te keren.

5 APRIL 2014

5. DE INSPRAKEN – DE STROOM VAN LICHT VAN MARIA

MARIA:

Wanneer de mens God niet kent of niet gelooft in God, dan gaat het licht uit. Hoewel hij in duisternis wandelt, gelooft de mens dat hij ziet. Met grote liefde doorstak de hemelse Vader deze wolken van duisternis en zond Zijn enige Zoon, Jezus, die licht aanbiedt aan de wereld. Echter, de mensheid wijst keer op keer dit licht af en werpt zichzelf terug in de duisternis.

Op dit moment worden noodlottige en onomkeerbare keuzes gemaakt. De menselijke geschiedenis is anders. Wat op het spel staat is meer en de consequenties zijn sterk. Dus heeft de Vader mij gezonden, de Vrouw Bekleed Met De Zon, om een groot licht vrij te geven dat nog nooit tevoren aan het menselijk geslacht is gegeven. Op een moment dat alles totale duisternis zou kunnen worden, zal de mens in staat zijn het licht te kiezen.

6 APRIL 2014

6. DAGELIJKS SPREKEN

MARIA:

“Niemand kent dag of uur. Wees waakzaam.” Zo velen slapen! Zij worden opgeslorpt door de dagelijkse zorgen en geabsorbeerd door hun eigen bezigheden. “De hemelse Vader weet alles wat u nodig heeft. Zoek eerst het Koninkrijk van God en al deze dingen zullen u daar bij gegeven worden.” Dit was het onderricht van Jezus.

Ik moet elke dag spreken omdat de moderne mens zo veel stemmen hoort. Deze stemmen dringen door in zijn hart en bombarderen hem. Hij kan niet ontsnappen aan hun voortdurende kloppen. Zij strijden altijd om zijn aandacht.

Ik spreek een ander woord, dat de dagelijkse boodschap van de wereld tegenspreekt. Mijn woord gaat over een koninkrijk dat komende is in grote macht. God zal komen om de mens te redden op een dag en uur dat iedereen onbekend is. Blijf waakzaam! Laat uw geest niet worden opgeblazen. Mijn woord is een dagelijkse oproep iedere dag. Degene die wakker blijft zal zien. Degene die slaapt zal het missen.

7 APRIL 2014

7. BRULLEN ALS EEN LEEUW

MARIA:

De dagen worden minder. De tijd loopt ten einde dat andere oplossingen nog mogelijk zouden zijn. Spoedig zal de enige optie die nog bestaat oorlog zijn, de uiteindelijke slag tussen de hemel en de hel die op aarde zal plaatsvinden en binnen de menselijke geschiedenis.
Toch gaat de wereld verder alsof alles goed gaat. De strijdkreet die voortkomt uit mijn hart wordt slechts door enkelingen gehoord. Ik heb vele stemmen doen klinken maar deze zijn het zwijgen opgelegd en op hun plaats gezet. “Dat is slecht private openbaring”, zegt de Kerk. “Het kan aanvaard worden of verworpen. Het hoort niet tot de geopenbaarde geloofsschat.” Dat is het antwoord dat ik vaak hoor. Waarom spreek ik, als de mensen niet luisteren? Wat voor nut heeft een waarschuwing als niemand acht slaat op mijn woorden?
Dit is mijn belofte. Ik zal mijn speciale zoon doen opstaan en niemand zal hem het zwijgen doen opleggen. Hij zal brullen als een leeuw, zelfs al is zijn hart teder als een lam. Hij zal mijn woorden spreken tot de naties en allen zullen horen. Niemand zal hem “op zijn plaats zetten”, want plotseling en zonder iemand te raadplegen, zal ik hem op mijn plaats zetten en allen zullen weten dat hij in mijn naam spreekt. Dat is het geschenk dat nog verborgen blijft in mijn Onbevlekt Hart.

8 APRIL 2014

8. INSPRAKEN DIE REDDEN

MARIA:

De mensheid is als een kind dat verdwaald is in een bos en lang geleden de weg heeft verlaten om de vlinders na te jagen van tijdelijke pleziertjes. Hoewel het kind zich realiseert dat hij verdwaald is, weet hij niets anders te doen dan door te gaan met het zoeken naar voorbijgaand genot. Als de pleziertjes toenemen en als de weg van bevrediging van zijn begeerten groeit, dan wordt het gevoel van verdwaald zijn bedaard. Hij begint genoegen te scheppen in het bos en vergeet dat hij verdwaald is.

Er komt echter een moment dat de waarheid zich aan hem opdringt. Wie zal er voor hem zijn op dat ogenblik van wanhoop? Wie zal zeggen, “Niet alles is verloren. Er bestaat een pad die je terugbrengt naar de weg van uw kinderlijk geloof. Dan kunt u de reis naar God weer opnemen zoals u tevoren deed.”

Ik ben die stem en deze inspraken zijn mijn woorden. Ze resoneren op dit ogenblik in uw hart. O, kind van God, u bent verdwaald. U hebt de doelen van uw geloof aan de kant gezet. U hebt uw religieuze bezigheden verlaten voor voorbijgaand genot. Maar ik heb nieuw leven voor u. Geloof niet dat uw voorbije dwalingen u veroordelen om voorgoed in het bos van de zonde te blijven. Kom, neem mijn hand. Ik zal u terugleiden.

9 APRIL 2014

9. HET VERRASSENDE LICHT VAN DE INSPRAKEN

MARIA:

Zo spoedig! De gebeurtenissen zullen spoedig gebeuren. Velen zullen onvoorbereid zijn. Daarom moet ik spreken en spreken en spreken, totdat de Kerk begrijpt dat deze stem gehoord moet worden, en zelf worden verhoogd, zodat meer kunnen luisteren.

Deze inspraken begonnen als een zwakke stem, alleen gehoord in het hart van degene die ik uitkoos. “Hoe lang zullen zij doorgaan? Welke onderwerpen zullen zij uitleggen?” Dat waren de eerste vragen. Het is duidelijk dat ik elke dag zal spreken en ik zal over elk onderwerp zal spreken dat belangrijk is voor de beproevingen waar de mensheid vandaag mee te maken heeft.

Deze inspraken zijn een verrassend licht dat Satan nooit had gepland. Ze worden uitgezonden in gehoorzaamheid en onmiddellijk beschikbaar gesteld voor de hele wereld. De inspraken gaan stap voor stap. Ze zijn stevig, maar niet roekeloos. Ze spreken van verschrikkelijke gebeurtenissen, maar altijd met hoop. Ze zijn mijn middel om snel en accuraat te spreken tot de hele wereld.

Deze inspraken zijn een teken van mijn zorg en bezorgdheid. Zij zullen voortdurend worden uitgegoten en in de ogenblikken van grote duisternis zal hun licht sterker worden. Niemand zal dit licht uit doen omdat niemand mij kan stoppen om te spreken tot degene die ik bemin en die ik heb uitgekozen.

Satan zal pogen deze website te vernietigen maar degenen die ik heb uitgekozen zullen voortdurend wegen vinden om de boodschappen door te geven.

wordt vervolgd

ria

23 aug 2014, 00:24

Afbeelding

Dit is een kunstwerk van Bradi Barth, een Zwitserse kunstenaar en stelt de Kroning van Maria in de Hemel voor. Haar schilderijen zijn van een buitengewone eenvoud, maar tegelijkertijd een geloofsbelijdenis.
Ik ben niet zo'n kenner, maar ik vind dat ze iets weg hebben van de Vlaamse Primitieven.

Vandaag is het feest van de Kroning van Maria.
Naast Jezus is Zij de enige die reeds met ziel en lichaam in de hemel is.
Het voorrecht van de Moeder Gods.

ria

http://www.bradi-barth.org/index.php

ria

23 aug 2014, 17:56

Het Onbevlekt hart van Maria spreekt tot de hele wereld.
http://ria-natuurmijnpassie.blogspot.be ... ekt_9.html
Dit zijn de meest recente boodschappen, waarin Maria spreekt over
de tijd na de Toewijding van Rusland aan Haar Onbevlekt Hart. Afbeelding

ria

31 aug 2014, 10:33

Vandaag 31 augustus is het feest van MARIA - MIDDELARES VAN ALLE GENADE.

-Middelares vanwege de Middelaar. -Alle genade kom tot ons door Maria. -Een voortdurend gebed stijgt dag en nacht op naar onze hemelse Moeder.

- De heilige Paulus leert ons: Want God is één, één is ook de middelaar tussen God en de mensen, de mens Jezus Christus, die zichzelf gegeven heeft als losprijs voor allen.1

De heilige Maagd werkte op buitengewone wijze mee in het verlossingswerk van haar Zoon.
Het was haar vrije instemming bij de Aankondiging door de aartsengel Gabriël, die de menswording bewerkstelligde.
Volgens de heilige Thomas van Aquino was het alsof God de Vader had gewacht op de toestemming van de mensheid door de stem van Maria.

Door haar goddelijk moederschap is Maria op innige wijze verenigd met
het mysterie van de verlossing, tot aan de vervulling ervan aan het kruis.

Daar, op Calvarië, nam Maria op een bijzondere wijze deel aan het lijden en sterven van haar Zoon.
Vanaf zijn troon op het kruis was Hij zo goed Maria aan de apostel
Johannes te geven, die de gehele mensheid vertegenwoor­digde.

Dit verklaart de redenering achter de leer van de Kerk, die niet ophoudt te verkondigen,
zoals gedefinieerd door het Tweede Vaticaanse Concilie:
«De moederlijke taak van Maria tegenover de mensen verduis­tert of vermindert
op geen enkele wijze dat enig middelaar­schap van Christus,
maar toont aan, hoe krachtig het is.»
Zij is de Middelares vanwege de Middelaar, haar Zoon.
Het gaat om een «middelaarschap in Christus».
De onmiddellijke vereniging van de gelovigen met Christus wordt er geenszins door belemmerd, maar juist bevorderd.»

Maria oefende dit middelaarschap al uit toen Johannes de Doper
van vreugde opsprong in de schoot van Elisabeth.

Jaren later, op de bruiloft te Kana, was Maria verantwoordelijk voor
het eerste wonder dat door haar Zoon verricht werd.

In deze situatie wilde Maria haar gastheer en gastvrouw van dienst zijn,
zodat zij niet in verlegenheid gebracht werden.

De heilige Johannes wijst erop dat dit wonder ook geestelijke
consequenties had: en zijn leerlingen geloofden in Hem.

Zoals het geval is bij alle moeders, sprak zij ten gunste van anderen bij
haar Zoon,
bij veel gelegenheden die in de evangelies niet genoemd worden.

«Ten hemel opgenomen, heeft zij deze heilbrengende taak niet neergelegd,
maar door haar menigvuldige voorspraak gaat zij voort ons de gaven van het eeuwige heil te bezorgen.
Met moederlijke liefde draagt zij zorg voor de broeders van haar Zoon
die nog op pelgrimstocht zijn en in gevaren en angsten verkeren,
totdat zij het gezegend vaderland bereiken.
Daarom wordt de heilige Maagd door de Kerk aangeroepen onder de titels van voorspreekster, hulp, weldoenster, middelares.»

Maria's gebeden worden altijd door haar Zoon verhoord. Kunnen wij ons voorstellen, dat Jezus zijn Moeder iets kan weigeren? Zij heeft Hem ontvangen, Hem gedurende negen maanden in haar schoot gedragen, Hem gevoed en zij bleef Hem zonder mankeren trouw. De Kerk leert ons, dat Maria de beste waarborg is voor alles wat wij nodig hebben. Paus Leo XIII schreef: «Het is door de uitdrukkelijke wil van God, dat ons geen enkel goed gegeven wordt tenzij door Maria. Precies zoals niemand de Vader kan bereiken tenzij door de Zoon, zo, in het algemeen gesproken, kan niemand Jezus bereiken tenzij door Maria.» Laten wij niet te bedeesd zijn om een beroep op haar te doen als onze vertrouwde en heel invloedrijke voorspreekster. Zij luistert naar ieder gebed van ons.

Wij moeten Maria het oplossen van onze verschillende moeilijkheden en problemen toevertrouwen,
of zij nu groot of klein zijn: spanningen in de familie, financiële zorgen, examens, beroepsmatige belangen...
Laten wij ook haar hulp vragen in zaken van het geestelijke leven:
de genade voor een verwant of een vriend om aan zijn roeping te beantwoorden,
de kracht om een ernstige tegenslag te overwinnen, de nederigheid om beter te leren bidden...

Heilige Maria, moeder van God, bid voor ons... Maria is in de hemel.
Zij is zeer dicht bij haar Zoon, zij zal ons gebed tot Hem richten.
Zij zal het verbeteren, dat wil zeggen, aangenamer maken in Gods ogen.

bron: de Boog

ria

12 sep 2014, 00:46

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Kerk in Medjugorje

ik had een verslag gemaakt over de Vredesdagen in Antwerpen, maar één verkeerde klik en alles was weg.
Eén dezer dagen ziet u mij terug, want PEACE is the FUTURE.

ria