ENKEL OVER "GIMP"
-
Sita
Als je op volgende link klikt kom je terecht op een pagina waar ik een leidraad schreef over het maken van die regen: "Een fikse regenbui".
http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... &start=570
En ik weet niet of je dit bekend is maar wanneer je een nieuwe foto in Gimp wil binnenhalen, die ook mee bewerkt moet worden, kan je ze steeds toevoegen met 'openen als lagen'. Dan staat ze meteen in het lagenvenster. Ik vermoed dat jij dit doet met kopiëren en plakken.
Het resultaat blijft natuurlijk hetzelfde.
http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... &start=570
En ik weet niet of je dit bekend is maar wanneer je een nieuwe foto in Gimp wil binnenhalen, die ook mee bewerkt moet worden, kan je ze steeds toevoegen met 'openen als lagen'. Dan staat ze meteen in het lagenvenster. Ik vermoed dat jij dit doet met kopiëren en plakken.
Het resultaat blijft natuurlijk hetzelfde.
-
rebelle - Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Ik had dat al zien staan ; Maar ik ben dat zo gewoon .
Laatst toonde Frankje ook dat je rechtstreeks lagen van je computer kan binnenhalen , maar ik merkte op dat ze dan veranderd waren van grootte.
Ik zal het eens proberen , het zijn oude gewoontes van mij , en ja elk programma heeft zijn geheimpjes . Soms neem ik dan even de tijd om van alles uit te proberen en te zien wat het doet zoals dat" plakken op".... als ik dat in de selectie van de letters deed en dan die laag verankerde schoot die er mooi in .
Dank je wel
Rebelle
Laatst toonde Frankje ook dat je rechtstreeks lagen van je computer kan binnenhalen , maar ik merkte op dat ze dan veranderd waren van grootte.
Ik zal het eens proberen , het zijn oude gewoontes van mij , en ja elk programma heeft zijn geheimpjes . Soms neem ik dan even de tijd om van alles uit te proberen en te zien wat het doet zoals dat" plakken op".... als ik dat in de selectie van de letters deed en dan die laag verankerde schoot die er mooi in .
Dank je wel
Rebelle
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?
-
Sita
Nog 2 probeersels
het eerste met de gekleurde laag op "hard licht"

deze met de gekleurde laag op "kleuren"

Knap hoor, Joy
Het is zo dat ik "video" niet heb. Misschien heeft Rebelle die wel.