GEVEN

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer

11 aug 2014, 20:15

Fazal schreef:Allemaal uit de bijbel. Zelf nadenken is er niet bij!
EB schreef:Er staat ergens in de Bijbel , dat ook de natuur in opstand is , vanwege het menselijk gedrag met deze aarde .
Dat hoeft men niet persé in de bijbel te lezen, dat weet nu wel al iedereen.
Met dat verschil, dat de natuur van haar oren maakt, en blijft maken,
al miljarden jaren vóór de mensheid bestond!

De aarde leeft en beeft, en zal blijven beven, en is o.a. daardoor het leven op haar eigen bodem niet zo gunstig gezind als men zou denken!

Om dit te beseffen heeft men geen bijbel nodig! Tenzij men helemaal NIETS weet, en alles PROBEERT uit de bijbel te halen. Maar de bewijzen dat men daar niet bepaald slimmer van wordt, zijn ook 'hier' al menigmaal geleverd!

Hallo Fazal , mooi dat jij er toch iets van begrepen hebt ! Maar hoe kan de mens weten wat er zo allemaal met die aardbol gebeurde , als ze pas miljarden jaren daarna bestonden ? Door de wetenschappers ? Maar die hebben de bal al zo vaak misgeslagen ! Of zouden ze dat toch uit de Bijbel gehaald hebben ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

11 aug 2014, 20:19

Gezien ik vermoed dat, wat ik onderaan de vorige pagina heb geschreven door u nog niet gelezen werd, zal ik het hier nog maar eens herhalen.
Ik schreef:
ebenhaezer schreef: Zo , REINI , wat slaat er alles ? Dan heeft Fazal het toch beter begrepen , hij merkt op dat iedereen dat wel weet ! Ik weet wel niet zeker of hij bedoelt dat iedereen weet dat dit in de Bijbel staat , of dat iedereen wel weet dat wij allemaal de aarde verknoeid hebben . Mooi toch !
Mooi ...??? Ik vrees dat 'jij' mij hoegenaamd niet begrepen hebt ebenhaezer.
Misschien beter nog eens goed lezen!?
Anders zal ik eens vragen, mijn schrijven in een volgende uitgave v/d 'bijbel' op te nemen.
Dan zult u het 'alleszins beter begrijpen'.
Fazal

11 aug 2014, 20:28

ebenhaezer schreef: Hallo Fazal , mooi dat jij er toch iets van begrepen hebt ! Maar hoe kan de mens weten wat er zo allemaal met die aardbol gebeurde , als ze pas miljarden jaren daarna bestonden ? Door de wetenschappers ? Maar die hebben de bal al zo vaak misgeslagen ! Of zouden ze dat toch uit de Bijbel gehaald hebben ?
Volgens u, en de bijbel, zou de wereld dus een paradijs zijn geweest, tot ... de mens is verschenen!? :roll:

Awel ja, de wetenschappers zullen dan waarschijnlijk alweer de bal hebben misgeslagen!?

Hier bewijst u nog maar eens, dat men door de bijbel te lezen, er alleszins niet slimmer op wordt! :cry:

ebenhaezer

11 aug 2014, 20:37

Reini schreef:Zo , REINI , wat slaat er alles ? Dan heeft Fazal het toch beter begrepen , hij merkt op dat iedereen dat wel weet ! Ik weet wel niet zeker of hij bedoelt dat iedereen weet dat dit in de Bijbel staat , of dat iedereen wel weet dat wij allemaal de aarde verknoeid hebben . Mooi toch !

Schreef Ebenhaezer
Verklaar dan eens hoe de mens schuld zou hebben aan een vulkaanuitbarsting.
Weet je dat wij op een bol leven die nog steeds aan het afkoelen is ?
Schone god die daar leven op zet, niet ?
Denk toch eens na menske.

Hé REINI , dàt heb ik niet gezegt ! Met een opstandige aarde bedoel ik al de gevolgen van wat wij mensen op die aarde foutgedaan hebben : ontbossing , luchtvervuiling , raket en atoom beschietingen , enz. Vandaar dat er nu zoveel overstromingen en aardverschuivingen zijn en een verwarming van de aarde , zoveel stormen enz.
Van een aarde die nog steeds aan het afkoelen is , heb ik nog niets gehoord dame ! De nieuwste ontdekking misschien ?
Waarom er vaak vulkaanuitbarstingen zijn , weet ik niet , maar wetenschappers kunnen je dat wel uitleggen , heeft in elk geval wel een oorzaak , maar dat weet ik niet .

ebenhaezer

11 aug 2014, 20:51

Fazal schreef:
ebenhaezer schreef: Hallo Fazal , mooi dat jij er toch iets van begrepen hebt ! Maar hoe kan de mens weten wat er zo allemaal met die aardbol gebeurde , als ze pas miljarden jaren daarna bestonden ? Door de wetenschappers ? Maar die hebben de bal al zo vaak misgeslagen ! Of zouden ze dat toch uit de Bijbel gehaald hebben ?
Volgens u, en de bijbel, zou de wereld dus een paradijs zijn geweest, tot ... de mens is verschenen!? :roll:

Awel ja, de wetenschappers zullen dan waarschijnlijk alweer de bal hebben misgeslagen!?

Hier bewijst u nog maar eens, dat men door de bijbel te lezen, er alleszins niet slimmer op wordt! :cry:

Nee jongen , de wereld was een paradijs TOTDAT de mens gezondigd had ! Dat was Gods scheppingswerk staat er toch ?
Weet je , ik lees al jarenlang in de Bijbel , en wordt er steeds wijzer door ! Heb er door geleerd om gemakkelijker te vergeven , mij nooit meer kwaad te maken , gemakkelijk hulp te bieden , iedereen lief te hebben en veel geduld te hebben , vooral met jou !

fotofant

12 aug 2014, 09:12

ebenhaezer schreef:
Van een aarde die nog steeds aan het afkoelen is , heb ik nog niets gehoord dame ! De nieuwste ontdekking misschien ?
Waarom er vaak vulkaanuitbarstingen zijn , weet ik niet , maar wetenschappers kunnen je dat wel uitleggen , heeft in elk geval wel een oorzaak , maar dat weet ik niet .
Dit behoort nochtans tot de eindtermen van het lager onderwijs!!!
Mijn kleinzoon van 10 geeft daar al een verstandige uitleg over, net zoals over ons gans zonnestelsel, want dat fascineert hem!!!
elk moment is belangrijk

Reini

12 aug 2014, 09:36

Hoe onstaat een vulkaan?
Een vulkaan ontstaat als er veel druk vanuit het magma op de aardkorst staat. Als er dan een zwakke plek in de aardkorst zit, spuit de magma eruit. Als de magma uit de aarde komt, noemen we het lava. De lava wordt hard en vormt een kegel. Als de druk eraf is, stolt ook de magma in de vulkaanopening of krater. Dan wordt langzaam de druk in de magmahaard weer groter en ontstaat er weer een nieuwe uitbarsting. Een vulkaanuitbarsting heet ook wel een eruptie. Bij iedere eruptie wordt de vulkaan hoger. Soms ontploft de vulkaan als er veel gas in de magma zit. Dan breken er soms grote stukken van af en wordt de vulkaan weer kleiner. Een vulkaankan uitgedoofd zijn of actief of slapend. Dan lijkt hij dood, maar kan toch ineens uitbarsten.

Dit is een korte uitleg voor Ebeke.
Het is ook tegelijkertijd het bewijs dat we op een bol leven waarin de kern nog vol hete massa zit . Die zich op gezette tijden roert en al veel mensenlevens eiste.
Denk aan de stad Pompeï.
Prachtig voorbeeld van het sadisme van een mogelijke god
:evil:

ebenhaezer

12 aug 2014, 10:13

fotofant schreef:
ebenhaezer schreef:
Dit behoort nochtans tot de eindtermen van het lager onderwijs!!!
Mijn kleinzoon van 10 geeft daar al een verstandige uitleg over, net zoals over ons gans zonnestelsel, want dat fascineert hem!!!

Ben blij FOTOFANT , dat je zo'n verstandige kleinzoon hebt , dank de Heer daarvoor , want zonder gezonde hersenen was de jongen nergens geweest ! Al eens aan gedacht ? Ja , onze God is een GEVER !

ebenhaezer

12 aug 2014, 10:34

Reini schreef:Hoe onstaat een vulkaan?
Een vulkaan ontstaat als er veel druk vanuit het magma op de aardkorst staat. Als er dan een zwakke plek in de aardkorst zit, spuit de magma eruit. Als de magma uit de aarde komt, noemen we het lava. De lava wordt hard en vormt een kegel. Als de druk eraf is, stolt ook de magma in de vulkaanopening of krater. Dan wordt langzaam de druk in de magmahaard weer groter en ontstaat er weer een nieuwe uitbarsting. Een vulkaanuitbarsting heet ook wel een eruptie. Bij iedere eruptie wordt de vulkaan hoger. Soms ontploft de vulkaan als er veel gas in de magma zit. Dan breken er soms grote stukken van af en wordt de vulkaan weer kleiner. Een vulkaankan uitgedoofd zijn of actief of slapend. Dan lijkt hij dood, maar kan toch ineens uitbarsten.

Dit is een korte uitleg voor Ebeke.
Het is ook tegelijkertijd het bewijs dat we op een bol leven waarin de kern nog vol hete massa zit . Die zich op gezette tijden roert en al veel mensenlevens eiste.
Denk aan de stad Pompeï.
Prachtig voorbeeld van het sadisme van een mogelijke god
:evil:

Bedankt REINI , je hebt mijn geheugen weer eens opgefrist ! Ja , op 82 jarige leeftijd geraken sommige dingen wel eens op de achtergrond . Dit was me echt ontgaan , of misschien had ik toen niet zo goed opgelet ! ik herinner mij dat ik in die tijd wel een speelvogel was en dat beviel mijn Juff niet zo goed weet ik nog .
Maar wat ik NU wel goed weet , vooral door de beleving van mijn geloof in God en zijn Woord , is dat alles eenmaal goed komt , en JA , DAT IS GELUKKIG ZIJN !

Toch is ook die aardbol , van de Heer Schepper , de samenstelling er van zal wel een goed doel gehad hebben , misschien voor de plantengroei en zuurstof op aarde !? En waarvoor die vulkaanuitbarstingen nuttig of nodig zijn , dat weet ik niet , maar een vertrouwen op de machtige en rechtvaardige God , is hier wel op zijn plaats ! Ik spreek natuurlijk als gelovige , en GEEF mijn gedachten graag aan jullie door , mag toch ?

bluevelvet

12 aug 2014, 12:49

ebenhaezer schreef: Met een opstandige aarde bedoel ik al de gevolgen van wat wij mensen op die aarde foutgedaan hebben : ontbossing , luchtvervuiling , raket en atoom beschietingen , enz. Vandaar dat er nu zoveel overstromingen en aardverschuivingen zijn en een verwarming van de aarde , zoveel stormen enz.
@ ebenhaezer

De mensen zijn inderdaad bezig met de aarde te 'vernietigen' maar God zal dat nooit toelaten zoals staat in Openbaring 11 : 18 :
"De volken waren in toorn ontstoken, maar ook úw toorn is ontbrand, en de tijd is gekomen om de doden te oordelen en om het loon aan uw dienstknechten, de profeten, te geven, aan de heiligen en aan hen die ontzag hebben voor uw naam, kleinen en groten, en om hen te vernietigen die de aarde vernietigen."

Als we kijken naar het geweld en de massaopslag van wapens edm. kan de tijd niet ver meer af zijn voor Gods interventie in de aangelegenheden van de mensheid.

In 2 Petrus 3 : 3-7 wordt geschreven over de vernietiging van de goddelozen, over de spotters, maar zij vergeten dat lang geleden de mensheid reeds weggevaagd is door een universele ZONDVLOED.

Overeenkomstig Spreuken 2: 21-22 lezen we over de toekomst van de aarde na de vernietiging van de goddelozen :
"want de rechtschapenen zullen het land bewonen en de deugdzamen mogen er blijven, [22] maar de goddelozen worden uit het land weggevaagd en de trouwelozen worden er uitgeroeid."
(Statenvertaling)
Het einde zal NIET komen voor aleer er sprake zal zijn van de ene oorlog na de andere, voedseltekorten, pestilenties, aardbevingen, toename van wetteloosheid, mensen die volkomen verdorven van geest zijn, meer genotzuchtig dan godvruchtig, enz..... en het zal van kwaad tot erger worden ! (conform Mattheus hoofdstuk 24 en 2 Timotheus 3).

Dat is wat wij NU kunnen vaststellen.
Zullen de mensen er horen naar hebben :roll:

bluevelvet

12 aug 2014, 14:20

fotofant schreef: Ik hoop dat er een (goddelijke) kracht of energie bestaat die het hart van mensen opent.
Die kracht of energie bestaat.
JESAJA 40 :
25 ‘Met wie wilt u Mij vergelijken,
met wie kunt u Mij gelijkstellen?’ zegt de Heilige.
26 Sla uw ogen op naar omhoog en kijk: wie heeft dat alles geschapen?
Hij die hun legertroepen voltallig laat uitrukken en ze allemaal bij naam roept;
zó groot is zijn macht, zó geweldig zijn kracht, dat er niet één ontbreekt.
(Willibrordbijbel)

In veel landen wordt kernenergie toegepast om energie mee op te wekken, maar na enkele kernrampen boezemt dat vrees in voor mensen. Het gevolg is dat er nu hier en daar kerncentrales worden gesloten en op lange termijn zouden alle kerncentrales moeten verdwijnen.
Wie bestuurt de miljarden sterren die door kernenergie worden aangewend :?:

Reini

12 aug 2014, 20:03

Schoenmaker blijf bij uw leest.
Fazal

12 aug 2014, 20:48

bluevelvet schreef: Wie bestuurt de miljarden sterren die door kernenergie worden aangewend :?:
Geert Hoste ...??? :roll:
Gast

13 aug 2014, 09:13

" Geef en u zal gegeven worden" is een slogan die verschijnt regelmatig op plakkaten aan kerken.Inmiddels ligt er in de kluizen van het Vaticaan 600 ton goud opgestapeld.

En aan topic starter,eventjes ben je er goed in geslaagd het vuurtje op te stoken.

YYZ

13 aug 2014, 10:39

petrol schreef:" Geef en u zal gegeven worden" is een slogan die verschijnt regelmatig op plakkaten aan kerken.Inmiddels ligt er in de kluizen van het Vaticaan 600 ton goud opgestapeld. En aan topic starter,eventjes ben je er goed in geslaagd het vuurtje op te stoken.
Hebben er inmiddels een collage van gemaakt, dat goud is ook een mooi staaltje van bewustzijnsvernauwing, niet echt 'kerkelijk'.

Geloof verzet (schulden)bergen
Ceteris paribus (Fishermodel)
Praxeologie, what's in a name?
Het financieel omslagpunt
Een strijd om niets, letterlijk
In het verlengde van het omgekeerde
De magie van het verdampende geld
Rente in hernieuwd perspectief
Het verschijnen van innovaties
Het evolutionaire imperatief
Omslagpunt en kritische massa

Afbeelding