Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer

14 aug 2014, 16:53

SILVER WOLF , jij voelt je dus wijzer dan de hedendaagse Wetenschappers ! Proficiat !
Dat boek waaruit ik citeerde , staat gemarkeerd ( zei ik zojuist al ) , als het Beste Theologie Boek 2014 , de eerste druk verscheen in okt. 2013 ; de vierde druk in juni 2014 . Dat is heel wat anders dan jouw ' dwaas geblaat ' , dunkt mij !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer

14 aug 2014, 17:04

*leah* schreef:Ja Klaartje, het zijn ambrasmakers!!

Hoho LEAH , wie zijn hier de ambrasmakers ? Normaal discusiéren , volgens de regels van dit Forum , kunnen jullie niet ! Alleen maar ruzieën en dat is de norm niet hoor !

ebenhaezer

14 aug 2014, 17:12

Klaartje schreef:
Tja hun leider Mohammed was ook geen lekkere hé !

Hallo KLAARTJE , ik denk dat jij je vergist , de christenen kennen geen Mohammed ! De Heer Jezus , zoon van God , is onze Leidsman ! Niet meer vergeten hoor !

ebenhaezer

14 aug 2014, 17:23

janx schreef:Goden en Godinnen? er lopen er ongeveer 6 miljard rond op deze aarde die elkaar bevechten , vermoorden en af en toe lief hebben, om wat eigenlijk? :roll:

Hé JANX , bij wie hoor jij dan ? Bij de ' lief hebbers ' , of bij ... die ' andere ' ?
Ben dan toch liever een gewoon mensje , dan zo'n tweede hands godje , er kan immers maar één God zijn ! Die vele godjes zouden alleen maar ruzie maken en daar kon alleen maar een vreselijk verwarde wereld van komen !!! ( lol ) .

Silver Wolf

14 aug 2014, 17:49

ebenhaezer schreef:SILVER WOLF , jij voelt je dus wijzer dan de hedendaagse Wetenschappers ! Proficiat !
Dat boek waaruit ik citeerde , staat gemarkeerd ( zei ik zojuist al ) , als het Beste Theologie Boek 2014 , de eerste druk verscheen in okt. 2013 ; de vierde druk in juni 2014 . Dat is heel wat anders dan jouw ' dwaas geblaat ' , dunkt mij !
En ik die dacht dat de lucht in de Ardennen zo gezond was en dus de geest zou verhelderen :?
Kijk eens tante nonneke, omdat jij een patent hebt op het simplisme mag je gerust schrijven...
Dat is heel wat anders dan jouw ' dwaas geblaat ' , dunkt mij :roll:
maar wanneer je theologie nu ook al als een wetenschap beschouwt, dan
wordt het tijd dat mensen die een satelliet de ruimte in schieten en naar andere planeten of ook kometen sturen, meteen al hun kennis en wetenschap overboord gooien en jouw uit de lucht gegrepen verhaaltjes gaan raadplegen en toepassen.
Zo belanden ze mogelijk in die hemel van jouw grenzeloze verbeelding maar dan ook niet verder dan dat. :lol:

Denk daar maar eens over na...

sw

Klaartje

14 aug 2014, 19:12

ebenhaezer schreef:
Klaartje schreef:
Tja hun leider Mohammed was ook geen lekkere hé !

Hallo KLAARTJE , ik denk dat jij je vergist , de christenen kennen geen Mohammed ! De Heer Jezus , zoon van God , is onze Leidsman ! Niet meer vergeten hoor !

Maar het ging hier over de Moslims toch..... en daarover is héél veel lectuur te vinden hoor :wink:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Fazal

14 aug 2014, 19:58

ebenhaezer schreef:
Hoho LEAH , wie zijn hier de ambrasmakers ? Normaal discusiéren , volgens de regels van dit Forum , kunnen jullie niet ! Alleen maar ruzieën en dat is de norm niet hoor !
Sorry hoor ebenhaezer, maar echt ruziën doen wij niet!
Alleen valt er over zo'n onderwerp weinig te discussiëren!
Jullie beweren het gelijk in pacht te hebben, zonder ook maar één been te hebben om op te staan.

Zie het gewoon als uitdagingen om uw geloof, maar dan wel, met een 'aanvaardbaar' tegenwoord te verdedigen, alhoewel jullie denken, dat uw geloof wordt aangevallen. Niets is dus minder waar! Integendeel, het dient eerder als een gunst worden aanzien, om jullie de gelegenheid te geven om dat te (kunnen) doen.

Maar helaas, meestal, en vooral door allerlei verhaaltjes v/d bijbel als verdediging op te hangen, maakt de discussie zo belachelijk als het maar kan.

Het zijn niet wij, de anderen dus, die jullie belachelijk maken, dat doen jullie zelf! Sommige uitlatingen zijn voor weldenkende mensen met een natuurlijk gezond verstand, werkelijk om zich kreupel te lachen. Dat gebeurt dan ook frequent. En dat is volgens mij althans, dus zeker niet te verwonderen.

Reini

14 aug 2014, 20:21

Het is toch zeer simpel ; de verhalen die destijds werden opgetekend omdat de mens van toen voor bijna alle natuurverschijnselen geen wetenschappelijke uitleg klaar had, moesten dus van een hoger wezen komen. Wat had men anders ?
En Ebenhaezer, BV en tutti quanti, geloven deze verhalen letterlijk.
Alsof de tijd heeft stil gestaan.
Och arme, denk ik meestal.

socrates

14 aug 2014, 20:30

En ik denk dan: Waarom zijn sommige mensen toch zo slecht bedeeld toen het gezonde verstand en het redeneringsvermogen werden uitgedeeld ?Stonden de kleinsten misschien achteraan in de massa ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
Fazal

14 aug 2014, 20:42

Daar zijn ook grote bij hoor Socrates. Maar van evenredige verdeling hadden ze toen ook nog geen kaas gegeten. En eigenlijk nog altijd niet, want het gebeurt nog steeds!
Trouwens, wie denkt u welke hemelse bedienden nu het verstand uitdelen?
En bedenk daarbij even, 'wie' allemaal, in de hemel geraakt. :wink:

bluevelvet

14 aug 2014, 20:46

Reini schreef:Het is toch zeer simpel ; de verhalen die destijds werden opgetekend omdat de mens van toen voor bijna alle natuurverschijnselen geen wetenschappelijke uitleg klaar had, moesten dus van een hoger wezen komen. Wat had men anders ?
Wat hebben nu natuurverschijnselen te maken met de geschiedenis van de Israëlieten met hun geboden en hun levenswijze zoals beschreven in het O.T. en het verhaal van Jezus leven en zijn apostelen in het N.T. :roll:

Men doet hier meerdere malen uitschijnen alsof de miljoenen en miljoenen gelovigen niets begrijpen van bv. weersomstandigheden en hun gevolgen, vulkaanuitbarstingen, aardbevingen, enz.... Zijn die gebeurtenissen een reden om NIET meer gelovig te zijn in God, onze Schepper :?:

Telkens weer hetzelfde gedram ! Vergeet Reini dat veel wetenschappers, heel wat intelligenter dan zij en ik, gelovig zijn ?

socrates

14 aug 2014, 20:48

Ooit was mijn onderschrift hier op het Forum: "De grootste onrechtvaardigheid in de wereld, is de ongelijke verdeling van het verstand." Misschien moet ik mijn profiel maar weer eens bijwerken. :wink:
Laatst gewijzigd door socrates op 14 aug 2014, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Fazal

14 aug 2014, 20:51

bluevelvet schreef:
Telkens weer hetzelfde gedram ! God, onze Schepper!
Inderdaad, stééds wéér hetzelfde gedram! :roll:

socrates

14 aug 2014, 20:58

bluevelvet schreef:
Reini schreef:Het is toch zeer simpel ; de verhalen die destijds werden opgetekend omdat de mens van toen voor bijna alle natuurverschijnselen geen wetenschappelijke uitleg klaar had, moesten dus van een hoger wezen komen. Wat had men anders ?
Wat hebben nu natuurverschijnselen te maken met de geschiedenis van de Israëlieten met hun geboden en hun levenswijze zoals beschreven in het O.T. en het verhaal van Jezus leven en zijn apostelen in het N.T. :roll:

Men doet hier meerdere malen uitschijnen alsof de miljoenen en miljoenen gelovigen niets begrijpen van bv. weersomstandigheden en hun gevolgen, vulkaanuitbarstingen, aardbevingen, enz.... Zijn die gebeurtenissen een reden om NIET meer gelovig te zijn in God, onze Schepper :?:

Telkens weer hetzelfde gedram ! Vergeet Reini dat veel wetenschappers, heel wat intelligenter dan zij en ik, gelovig zijn ?
Het is hier al wel vaker aangetoond dat gelovig zijn niets met intelligentie te maken heeft. Geloven is een doekje voor het bloeden; zichzelf wijs maken dat dit leven maar een overstapje is. Helaas, vooraleer wij op aarde verschenen, waren wij al duizenden jaren niet hier en hierna zijn wij van hoog tot laag, van gelovige tot athéist, ieder op zijn beurt en ooit misschien met velen tegelijk, op weg naar de dag waarop de zon ermee ophoudt

talisman

14 aug 2014, 21:00

bluevelvet schreef: Wat hebben nu natuurverschijnselen te maken met de geschiedenis van de Israëlieten met hun geboden en hun levenswijze zoals beschreven in het O.T. en het verhaal van Jezus leven en zijn apostelen in het N.T.
Heel wat zou ik denken. Neem nu het verhaaltje van Mozes die de Rode zee deed splijten. Dit NATUURVERSCHIJNSEL was niet meer dan een tsunami wat volgde op de eruptie van het eiland Thera. Het brandend braambos, wat een struik is die spontaan gaat knetteren alsof het in brand staat.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vuurwerkplant

Wil je nog meer van datte of gaat dit al boven je bevattingsvermogen ?
Zo en dan ? Er zijn heel wat wetenschappers die het weer niet kunnen voorspellen, om maar iets te noemen.