GEVEN
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Je hebt gelijk Fazal, voor mij hoef je die hele wetenschappelijke (!) uitleg niet na te schrijven, voor mij is het duidelijk dat onze Schepper, DE energiebron bij uitstek, het heelal bestuurt, en dit al eeuwen probleemloos. Anders is het gesteld met de kerncentrales door de mens bestuurt. Ze zouden er goed aan doen zoals zinnens, deze te sluiten, om nog meer accidenten te voorkomen en onschuldige slachtoffers te maken. De mens denkt iets positiefs te kunnen bewerkstelligen, maar ze kennen er op langere termijn de GEVAREN niet vanFazal schreef:Wat een grap zeg.bluevelvet schreef:Je toont het al aan, het zal moeilijk worden om op deze vraag een gepast antwoord van niet-gelovigen te ontvangenFazal schreef:Geert Hoste ...???bluevelvet schreef: Wie bestuurt de miljarden sterren die door kernenergie worden aangewend![]()
Verwacht je soms dat ik hier een hele wetenschappelijke uitleg ga schrijven, of ... kopiëren en plakken?
Ga ik dus niet doen!
Het is al genoeg dat hier door jullie al bijna gans de bijbel is gekopieerd en ingeplakt!
Tja, WETENschap hé, de mens WEET absoluut niet veel.
De mens HEERST in het nadeel over de mens
En dát staat ook in de bijbel, en is een waarheid als een koe
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Bluevelvet onnozelde weeral het volgende : Je hebt gelijk Fazal, voor mij hoef je die hele wetenschappelijke (!) uitleg niet na te schrijven, voor mij is het duidelijk dat onze Schepper, DE energiebron bij uitstek, het heelal bestuurt, en dit al eeuwen probleemloos.
Wat zou die idioot het heelal doen draaien ...... hij kan er zelfs nog geen baas die al duizenden jaren ferm met zijn kloten aan het spelen is !!
Wat zou die idioot het heelal doen draaien ...... hij kan er zelfs nog geen baas die al duizenden jaren ferm met zijn kloten aan het spelen is !!
-
Fazal
Dat dat voor u duidelijk is, is uw goed recht bluevelvet, maar 'probleemloos' het heelal besturen??? En volgens u, is dat nog maar sinds een aantal eeuwen aan de gang!???BV schreef:voor mij is het duidelijk dat onze Schepper, DE energiebron bij uitstek, het heelal bestuurt, en dit al eeuwen probleemloos.
Wel, dan heeft die schepper nog veel te leren mijn gedacht!
Melkwegstelsels welke met elkaar in botsing komen!? Meteoren welke op de aarde terecht komen, en haar kunnen vernietigen? Aardbevingen welke onschuldige mensen en dieren doden? Allemaal gewild door de grote geest??? Wel, dan zijn de afschuwelijke oorlogen tussen de mensen onderling, ook gewild. Ganse groepen 'onschuldige' mensen worden 'zomaar' gruwelijk uitgeroeid. Is dat soms 'zijn' manier, om het evenwicht van het aantal levende wezens hier op aarde te bewaren? Staat er soms niet in de bijbel, dat seks enkel mag om zich voort te planten???
Jaja, alles is de schuld v/d mens. De mens heeft idd aan de natuur al veel kwaad berokkend, dat ontken ik dus niet.
Maar is het soms ook de schuld van de mens, dat dieren, al van in den beginne, genoodzaakt zijn elkaar op te vreten om in leven te blijven.
En, volgens u, wordt dit alles 'probleemloos' bestuurd door de grote geest!???
Weet jij wel goed waarover u het hebt???
Zalig zijn de armen van geest, en dat zullen ze, zo te zien, altijd blijven!
Ben ik efkens blij, dat mijn gezond verstand mij niet toelaat in zo'n god te geloven! Uw god, is voor mij gewoon de natuur. Maar volgens u, heeft uw god natuurlijk ook de natuur geschapen.
Neen! Het is een samenloop van kosmische omstandigheden geweest, waardoor 'o.a.' ook 'hier' leven is ontstaan. De Schriftgeleerden welke destijds de eerste bijbel(s) hebben geschreven, mogen beweren wat zij willen! Van enige wetenschap hadden zij toen zeker nog geen kaas gegeten.
Ik houd mij dus bij de wetenschap, al worden ook daar noodzakelijkerwijze, door nieuwe bevindingen en ontwikkelijkingen, voortdurend aanpassingen aangebracht.
Dàt ..., is 'mijn' bijbel! Een bijbel zonder sprookjes, en zonder fantasie, gestoeid op feiten, feiten welke stuk voor stuk, zwart op wit, bewezen kunnen worden.
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
BV haar bijbel is uniek, zoveel is zeker, en wat daar in staat gelooft zij woord per woord....... daar is geen ontkomen aan; dus alle plagen van Egypte zullen daar ook wel instaan.
Als we dat allemaal moeten verteren worden we zo goed als gek, net als die ISIS nu de Mohammed zijn leven volgen......

Als we dat allemaal moeten verteren worden we zo goed als gek, net als die ISIS nu de Mohammed zijn leven volgen......
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
@ Fazal,
Dat kan wel zijn dat je meent dat jouw verstand gezond genoeg is om niet in God te geloven, maar er zijn veel dingen die het menselijke verstand niet kunnen vatten. Dat zegt me mijn gezond verstand !
Zou volgens jou de Schepper onze aarde met alle leven daarin in het gedrang kunnen brengen ?
Sterrenstelsels kunnen botsen maar 'raken' elkaar niet. Ze bestaan voor een groot deel uit lege ruimte en deze ruimte tussen de afzonderlijke sterren is zoveel groter dan de afmeting van de sterren zelf. Ze bewegen simpelweg langs elkaar, alhoewel hun banen wel kunnen worden verstoord.
Brengt dat gevaar op voor de aarde ?
Een BOTSING met de Melkweg zou nog nooit voorgekomen zijn.
Precies over 4 miljard jaar zal onze Melkweg volgens wetenschappers van NASA frontaal botsen met het Andromeda-sterrenstelsel. Deze gebeurtenis zal een ingrijpende invloed uitoefenen op ons sterrenstelsel, onze zon en het zonnestelsel.
Gelukkig is Andromeda nu nog 2,5 miljoen lichtjaar verwijderd van de Melkweg. En dan nog zou het niet het einde der tijden betekenen.
Botsing Melkweg
Is het niet wat te vroeg daar ons nu al om te bekommeren
Over de inslag van meteoren moeten we ons ook niet te veel zorgen maken.
http://www.urania.be/astronomie/nieuws/ ... eteorieten
Dat kan wel zijn dat je meent dat jouw verstand gezond genoeg is om niet in God te geloven, maar er zijn veel dingen die het menselijke verstand niet kunnen vatten. Dat zegt me mijn gezond verstand !
Zou volgens jou de Schepper onze aarde met alle leven daarin in het gedrang kunnen brengen ?
Sterrenstelsels kunnen botsen maar 'raken' elkaar niet. Ze bestaan voor een groot deel uit lege ruimte en deze ruimte tussen de afzonderlijke sterren is zoveel groter dan de afmeting van de sterren zelf. Ze bewegen simpelweg langs elkaar, alhoewel hun banen wel kunnen worden verstoord.
Brengt dat gevaar op voor de aarde ?
Precies over 4 miljard jaar zal onze Melkweg volgens wetenschappers van NASA frontaal botsen met het Andromeda-sterrenstelsel. Deze gebeurtenis zal een ingrijpende invloed uitoefenen op ons sterrenstelsel, onze zon en het zonnestelsel.
Botsing Melkweg
Is het niet wat te vroeg daar ons nu al om te bekommeren
Over de inslag van meteoren moeten we ons ook niet te veel zorgen maken.
http://www.urania.be/astronomie/nieuws/ ... eteorieten
-
YYZ - Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50
Hoezo, wij raken elkaar niet?bluevelvet schreef:@ Fazal, Dat kan wel zijn dat je meent dat jouw verstand gezond genoeg is om niet in God te geloven, maar er zijn veel dingen die het menselijke verstand niet kunnen vatten. Dat zegt me mijn gezond verstand ! Zou volgens jou de Schepper onze aarde met alle leven daarin in het gedrang kunnen brengen ? Sterrenstelsels kunnen botsen maar 'raken' elkaar niet. Ze bestaan voor een groot deel uit lege ruimte en deze ruimte tussen de afzonderlijke sterren is zoveel groter dan de afmeting van de sterren zelf. Ze bewegen simpelweg langs elkaar, alhoewel hun banen wel kunnen worden verstoord. Brengt dat gevaar op voor de aarde ?
Precies over 4 miljard jaar zal onze Melkweg volgens wetenschappers van NASA frontaal botsen met het Andromeda-sterrenstelsel. Deze gebeurtenis zal een ingrijpende invloed uitoefenen op ons sterrenstelsel, onze zon en het zonnestelsel.Gelukkig is Andromeda nu nog 2,5 miljoen lichtjaar verwijderd van de Melkweg. En dan nog zou het niet het einde der tijden betekenen. url=http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetenschap ... meda.dhtml] Botsing Melkweg [/url] Is het niet wat te vroeg daar ons nu al om te bekommeren
![]()
Over de inslag van meteoren moeten we ons ook niet te veel zorgen maken. http://www.urania.be/astronomie/nieuws/ ... eteorieten
(1) wat we zien is altijd verleden tijd
(2) materie bestaat uit 99,999 % lege ruimte
(3) jij en ik nemen beelden (cfr materie) waar
(4) jij en ik raken elkaar nooit
Wie ben jij dan, en ik?
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Ach, in het dichterbij zijn de botsingen tussen al die overblijvende 0,001 % materie deeltjes veel heftiger binnen die 99,999 % leegte, dit waar te nemen via de diverse media middelen. Daar hoef je geen lichtjaren op te wachten en die bewegen niet langs elkaar. Dus aanschouw het kosmische spel van dichterbij en zie wat het op aarde doet.bluevelvet schreef:Zou volgens jou de Schepper onze aarde met alle leven daarin in het gedrang kunnen brengen ? Sterrenstelsels kunnen botsen maar 'raken' elkaar niet. Ze bestaan voor een groot deel uit lege ruimte en deze ruimte tussen de afzonderlijke sterren is zoveel groter dan de afmeting van de sterren zelf. Ze bewegen simpelweg langs elkaar, alhoewel hun banen wel kunnen worden verstoord. Brengt dat gevaar op voor de aarde ?
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Fazal
Dat weet ik ook allemaal wel hoor bluevelvet!
Niettemin, worden interagerende sterrenstelsels (in het Engels ook wel colliding galaxies), ofwel “botsende sterrenstelsels” genoemd. Een fenomeen dat frequent gebeurt. Maar dat 'hoeft' natuurlijk niet het einde der tijden te betekenen.
Maar ik had het eerder over kosmische en aardse natuurrampen, meestal met véle 'onschuldige' slachtoffers tot gevolg, en waarvan men niet persé de mens de schuld kan geven!
En verder had ik het over de dieren, welke van in den beginne al, genoodzaakt zijn elkaar te verscheuren en op te vreten, om zelf in leven te (kunnen) blijven. Een rare schepping noem ik dat, en dus verre van perfect!
Dat ook dat, de wil van god zou zijn, daar kan ik maar geen aanvaardbaar antwoord op krijgen.
Maar goed, als daar niets over in de bijbel staat, dan hoef ik van de door die bijbel bezeten gelovigen, ook geen antwoord te verwachten.
En gezien jullie tegen beter weten in, blijven beweren dat dit alles de wil van de grote geest zou zijn, leveren jullie, nog maar eens het bewijs, dat het wel degelijk de gelovigen zelf zijn, die hun god van alles en nog wat beschuldigen. Maar dan wel met zachtere uitspraken weliswaar! Niet-gelovigen doen, en kunnen dat zelfs niet, gezien dat wezen voor hen niet bestaat. Niet kan bestaan!
Niettemin, worden interagerende sterrenstelsels (in het Engels ook wel colliding galaxies), ofwel “botsende sterrenstelsels” genoemd. Een fenomeen dat frequent gebeurt. Maar dat 'hoeft' natuurlijk niet het einde der tijden te betekenen.
Maar ik had het eerder over kosmische en aardse natuurrampen, meestal met véle 'onschuldige' slachtoffers tot gevolg, en waarvan men niet persé de mens de schuld kan geven!
Dus vind ik dat dit alles, niet zo 'probleemloos' gebeurt, zoals jij hier komt te beweren.U schreef:voor mij is het duidelijk dat onze Schepper, DE energiebron bij uitstek, het heelal bestuurt, en dit al eeuwen probleemloos.
En verder had ik het over de dieren, welke van in den beginne al, genoodzaakt zijn elkaar te verscheuren en op te vreten, om zelf in leven te (kunnen) blijven. Een rare schepping noem ik dat, en dus verre van perfect!
Dat ook dat, de wil van god zou zijn, daar kan ik maar geen aanvaardbaar antwoord op krijgen.
Maar goed, als daar niets over in de bijbel staat, dan hoef ik van de door die bijbel bezeten gelovigen, ook geen antwoord te verwachten.
En gezien jullie tegen beter weten in, blijven beweren dat dit alles de wil van de grote geest zou zijn, leveren jullie, nog maar eens het bewijs, dat het wel degelijk de gelovigen zelf zijn, die hun god van alles en nog wat beschuldigen. Maar dan wel met zachtere uitspraken weliswaar! Niet-gelovigen doen, en kunnen dat zelfs niet, gezien dat wezen voor hen niet bestaat. Niet kan bestaan!
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
KLAARTJE , jij zei op vorige blz. : ondertussen zijn velen niet geroepen en de peaneut .
God zoekt idd. naar mensen , van wie het hart volkomen naar Hem uitgaat , maar weet je dat IEDEREEN die keuze heeft ? ze moeten echter wel WILLEN !
God wil niet dat iemand verloren gaat , maar Hij kan niemand dwingen ! Hij zegt : Komt ALLEN tot Mij ! Het ligt dus niet aan Hem , maar aan de mens zelf !
FAZAL , jij zegt dat de dieren van in den beginne al genoodzaakt zijn , elkaar te verscheuren en op te vreten , maar in Gen. 1 : 30 staat : dat God aan al het gedierte der aarde , het groene kruid tot SPIJZE gegeven heeft . ( dat was in den beginne ) .
Het is weldegelijk de zonde van de mens die al dat onheil teweeg bracht !
God zoekt idd. naar mensen , van wie het hart volkomen naar Hem uitgaat , maar weet je dat IEDEREEN die keuze heeft ? ze moeten echter wel WILLEN !
God wil niet dat iemand verloren gaat , maar Hij kan niemand dwingen ! Hij zegt : Komt ALLEN tot Mij ! Het ligt dus niet aan Hem , maar aan de mens zelf !
FAZAL , jij zegt dat de dieren van in den beginne al genoodzaakt zijn , elkaar te verscheuren en op te vreten , maar in Gen. 1 : 30 staat : dat God aan al het gedierte der aarde , het groene kruid tot SPIJZE gegeven heeft . ( dat was in den beginne ) .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Fazal
??? Dus 'de mens' welke in het begin der tijden, nog niet bestond, had al een zonde begaan, dat alle verder onheil in de wereld teweeg zou brengen!???ebenhaezer schreef:
Hoe rijm je dat allemaal bij elkaar? Dat zoiets in Gen. 1 : 30 staat, verwondert mij eigenlijk niet, maar daarom is het nog niet waar!
Bedoelt de schrijver daar soms mee, dat de mens, die toen nog niet bestond, (ten tijde van de Dinosaurussen bvb) al al dat groene kruid zou hebben opgegeten, zodat de dieren nadien genoodzaakt waren elkaar op te vreten??? Komaan zeg! Waar halen ze het uit!?
Er komt hier, ja, zeg maar meerdere keren per dag, alsmaar meer onzin bij!
Moest het met jullie niet zo triestig zijn gesteld, ik leg mij hier te pletter te lachen. Maar ik heb al altijd medelijden gehad met mensen met een beperkt geestelijk vermogen, en daarom doe ik dat dus niet. (Alhoewel
Telkens opnieuw sta ik versteld van de alsmaar nieuwe en grotere onzin dat hier door bijbelaanhangers wordt neergepoot. Bergen onzin spuwen jullie hier uit, en ik ben ervan overtuigd dat jullie nog ontelbare bergen in reserve hebben.
Maar ik vind het eigenlijk wel interessant om de gedachten en meningen van minder verstandelijk-begaafden te volgen. Misschien was ik beter psychiater geworden, maar helaas, daarvoor is het nu te laat. En meer nog, ik vrees dat ik jullie toch al niet meer zou kunnen helpen. Want daarvoor is het al zeker veel te laat.
-
Hoe, welke van in den beginne al ....Fazal schreef: En verder had ik het over de dieren, welke van in den beginne al, genoodzaakt zijn elkaar te verscheuren en op te vreten, om zelf in leven te (kunnen) blijven. Een rare schepping noem ik dat, en dus verre van perfect!
Neen hé, het is gelijk ebenhaezer al schreef, alle zaaddragende planten en bomen diende ons tot voedsel en alle groene plantengroei voor al het gedierte ! Dat duurde wel enkele eeuwen zo. Het is pas na de zondvloed dat God toelating gaf aan Noach om dieren tot voedsel te nemen. Er was immers op de gehele aardbol geen planten of vruchten meer te bespeuren. Vandaar de lijst met 'reine' en 'onreine' dieren. Van dan af waren de dieren ook bevreesd geworden voor de mens.
Maar God heeft de belofte gedaan dat alles weer komt zoals in het paradijs en dat mens en dier vredig zullen samen leven.
Dat het kan heb ik gisteren gezien op Telefacts, waar een koppel een grizzly beer "adopteerde", hij was al zo'n zes maanden oud, en hem min of meer aanzagen en ook behandelden als een mens. Hij zat mee aan tafel. Toen hij bij een gelegenheid ontsnapt was, hebben ze hem pas na vier weken teruggevonden, vermagerd en uitgehongerd. Het beest weigerde een mens of een dier aan te vallen en zou liever gestorven zijn van honger. De bewoners en de verantwoordelijken van het eiland waren wel ongerust, omdat ze van mening waren dat het toch maar een gevaarlijk dier was. Niet dus !
Had al eerder eens een programma gezien met een leeuw die als voedsel enkel gras of stro kreeg.
Dus het is mogelijk !
Daarbij nog even meegeven dat grote dieren niet persé andere dieren verscheuren voor voedsel, maar slechts op groen/planten leven !
Ja, leg dat maar eens uit hé !
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
BV,
een leeuw die gras moest eten, wow ....hoe lang zou die in leven blijven denk je ?
Om op zulk dieet te kunnen overleven, moet je een speciale spijsvertering hebben, deze dieren herkauwen ook hun voedsel; vanuit de maag terug naar de slokdarm .
Nu , onze poes at af en toe ook een beetje gras, heeft een functie , was het voor de haren die ze binnenkreeg ?
Kortom, je uitleg klopt voor geen meter. Lachwekkend zelfs .
Binnenkort starten de scholen weer , meedoen zou ik zeggen.
een leeuw die gras moest eten, wow ....hoe lang zou die in leven blijven denk je ?
Om op zulk dieet te kunnen overleven, moet je een speciale spijsvertering hebben, deze dieren herkauwen ook hun voedsel; vanuit de maag terug naar de slokdarm .
Nu , onze poes at af en toe ook een beetje gras, heeft een functie , was het voor de haren die ze binnenkreeg ?
Kortom, je uitleg klopt voor geen meter. Lachwekkend zelfs .
Binnenkort starten de scholen weer , meedoen zou ik zeggen.
-
Och, er zijn zo veel vleesetende mensen overgestapt naar vegetarisch voedsel, ze zullen er ook niet van sterven zeker, is alleen maar een kwestie van aanpassen !
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Weer eens een bewijs hoe oerdom je wel bent ! De mens is van nature uit in hoofdzaak een vegetariër zoals de overige primaten. http://nl.wikipedia.org/wiki/Mensapen_en_mensachtigenbluevelvet schreef:Och, er zijn zo veel vleesetende mensen overgestapt naar vegetarisch voedsel, ze zullen er ook niet van sterven zeker, is alleen maar een kwestie van aanpassen !
http://nl.wikipedia.org/wiki/Primaten#Voedsel
En waar jouw sekte het vandaan heeft dat bv. leeuwen ooit vegetariërs waren mag Joost weten. Het zegt wel iets over hun beperkt verstandelijk vermogen.
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Dat noemen ze africhten door conditionering. Net hetzelfde principe wat de religieuze sekten gebruiken waarvan jij ook het slachtoffer van bent.bluevelvet schreef: Dat het kan heb ik gisteren gezien op Telefacts, waar een koppel een grizzly beer "adopteerde", hij was al zo'n zes maanden oud, en hem min of meer aanzagen en ook behandelden als een mens. Hij zat mee aan tafel. Toen hij bij een gelegenheid ontsnapt was, hebben ze hem pas na vier weken teruggevonden, vermagerd en uitgehongerd.