Om na te denken (vervolg ).
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Helemaal mee eens.... fanatisme is nooit gezondtalisman schreef:Zo zie je maar weer hoe religie je ( geestelijke ) gezondheid kan schaden.Reini schreef:Ik sta steeds paf over de antwoorden van BV.
Er moet steeds duidelijk uitgelegd worden wat die ideeën waren over zaken die de onwetende mens niet begreep.
Dank u Talisman, voor de toelichting.
Hoe ver kan men eigenlijk van de realiteit vervreemden ?
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
socrates schreef: Bedankt voor de toelichting, het woordje Ka was mij bekend vanwege het gebruik in kruiswoordraadsels. In de vorm KA en in deze context had ik het evenwel niet zo begrepen.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Volgens Wiki heeft Ka een hele rits betekenissen. Helleveeg lijkt wel het meest bekende, (ook wel bazige vrouw) wellicht omdat het zo vaak de 2 openstaande vakjes in een kruiswoordraadsel moet vullen. En hier dan de gevraagde vogel...

"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Kauw = Ka .Reini schreef:Ziet er uit als een kauw...zal ook zo zijn peins ik.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kauw_%28vogel%29
-
Pela - Lid geworden op: 15 jan 2010, 00:45
Volgens uw topic bent u verhuisd naar de Vlaanderen, maar uw woonplaats is nog steeds ‘ In de Ardennen’, nu zou ik natuurlijk 1776 reacties kunnen gaan lezen, maar ik kies voor de weg van de minste weerstand, kort door de bocht. Bent u weer verhuisd naar de Ardennen?
A bird that you set free may be caught again, but a word that escapes your lips will not return.
Jewish Proverb
Jewish Proverb
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Pela schreef:Volgens uw topic bent u verhuisd naar de Vlaanderen, maar uw woonplaats is nog steeds ‘ In de Ardennen’, nu zou ik natuurlijk 1776 reacties kunnen gaan lezen, maar ik kies voor de weg van de minste weerstand, kort door de bocht. Bent u weer verhuisd naar de Ardennen?
Daar ik veronderstel PELA , dat dit over mij gaat , wil ik je wel antwoorden .
Nee , ik woon nog steeds in Vlaanderen sinds een paar jaar . Het probleem met mijn Avatar is , dat ik het niet kan veranderen , ik ben namelijk niet zo'n genie met de PC. Probeerde het wel maar lukte niet , dus bleef het zoals het is . Bedankt voor je interesse hoor !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Kan ook zijn, dat nu de Vlaamse regering bezuinigen aankondigt het goedkoper wordt om een (schijn)adres in de Ardennen te hebben.ebenhaezer schreef:Daar ik veronderstel PELA , dat dit over mij gaat , wil ik je wel antwoorden .Pela schreef:Volgens uw topic bent u verhuisd naar de Vlaanderen, maar uw woonplaats is nog steeds ‘ In de Ardennen’, nu zou ik natuurlijk 1776 reacties kunnen gaan lezen, maar ik kies voor de weg van de minste weerstand, kort door de bocht. Bent u weer verhuisd naar de Ardennen?
Nee , ik woon nog steeds in Vlaanderen sinds een paar jaar . Het probleem met mijn Avatar is , dat ik het niet kan veranderen , ik ben namelijk niet zo'n genie met de PC. Probeerde het wel maar lukte niet , dus bleef het zoals het is . Bedankt voor je interesse hoor !
sw
-
Fazal
Alhoewel ... ! Dit is de eerste keer dat ik EB op haar woord geloof!
Maar goed, dat zal dan ook wel NIET in de bijbel staan.
-
Fazal schreef:Alhoewel ... ! Dit is de eerste keer dat ik EB op haar woord geloof!
Bedankt FAZAL , dat je mij dan toch eindelijk eens wilt geloven , ik was ook zo eerlijk om te bekennen dat ik het niet kon hé ! Als jij nu ook eens een goeie daad wilt stellen , leg me dan eens uit HOE ik de verandering moet aanbrengen in mijn avatar ! of lukt het jou ook niet ?
-
Fazal schreef:@ ebenhaezer: zie Privé bericht.
Bedankt Fazal , het is al uitgevoerd ! Heb het afgeprint in geval dat nodig is !
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
ebenhaezer Geregistreerd op: 16-7-2008
Dat was een snelle verhuis.
Allicht op vleugels!?
Gelukkig is die god van EB overal, "in de hemel, op aarde en op alle plaatsen."
Ik heb hem alleszins nog nooit ontmoet, maar ik was nog niet in de hemel...
Maar, al wel aan de poort
en daar stond enkel Sint Pieter, maar mijn naam kwam niet voor in zijn boekske....
Dus, terug naar af...
sw
Dat was een snelle verhuis.
Allicht op vleugels!?
Gelukkig is die god van EB overal, "in de hemel, op aarde en op alle plaatsen."
Ik heb hem alleszins nog nooit ontmoet, maar ik was nog niet in de hemel...
Maar, al wel aan de poort
Dus, terug naar af...
sw