Om na te denken (vervolg ).
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Ach, neurologie en de psychiatrie staan met hun mond vol tanden indien ze zouden moeten toegeven dat de hersenen en instrument is tussen het leven wat de mens is en het biologische lichaam.Silver Wolf schreef:Over die BDE toch even dit...
Bekende neurologen hebben dat ook onderzocht en heel dat geval is gebaseerd op de werking van de neuronen in de hersenen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijna-doodervaring
zie ook eens;http://www.zielenknijper.nl/mensen-zond ... aters.html
Ik denk eerder dat jouw innerlijk leven (wat niet in de hersenen zit m.i.) daar mee bezig is als ik het zo ontleed, vanuit mijn gedachte. Ik denk dat het gevoelsleven altijd werkzaam is en wel in verschillende niveau zoals het dag bewustzijn en het onderbewustzijn. Normaal overheerst het dag bewustzijn het onderbewustzijn wegens de vele indrukken die in het dag bewustzijn opdoet. Echter ben je in rust, dan worden de indrukken van de dag in je onderbewustzijn opgeslagen en kan er emoties ontstaan die je naar het dag bewustzijn brengt waardoor je als het ware visueel gaat beleven.ZELF heb ik regelmatig een R.E.M.-slaap waaruit ik door m'n relatief trage hartslag plots helder kan ontwaken en me dan nog veel herinner, wanneer ik me er direct op concentreer!
Maar... als ik alles dan ontleed zijn het enkel de hersenen, die de voorbije ervaringen aan het klasseren zijn in de geheugencentra.
Lijkt mij ook logisch dat je leven niet het normale wereldbeeld kan waarnemen wegens storing in het mechanisme hersenen door het zuurstofgebrek.Ps.: Als je uw adem lang blokkeert en eventueel ook nog wat druk op uw bloed zet ga je ook schijnbaar een wemeling van sterren zien, zoals soms na een lichte hersenschudding.
Maar... dat zegt nog niet dat je ergens tussen hemel en aarde zweefde.
wat je maar gewoon noemt ..hi
Soms kan je in de slaap een gevoel van gewichtloosheid ervaren alsof je in de diepte tuimelt en/of zweeft.
Niet altijd eenvoudig om direct daaruit te ontwaken.
Maar het is gewoon uw hart dat even stopte met kloppen.
vermoedelijk, m.i., ervaart het leven die je bent dat als een beginnende loslaten van het lichaam (als het ware een aanvang tot het lichamelijk sterven)dat gevoel van het leven prikt dan door naar je dag bewustzijn waardoor het lichaam zichzelf a.h.w. kan reanimeren. lukt dat niet dan ben je voor de wereld in je slaap gestorven.
Door de drugs kan de verbindingswerking van de hersenen aangaande het gevoel naar de buitenwereld zeer verstoort raken waardoor het dag bewustzijn vermindert en je onderbewustzijn inclusief haar sluimerde verlangens naar boven komt drijven. Een conflict situatie is dan mogelijk in je gevoel waardoor de meest bizarre maar ook schone gevoelswerking kan ontstaan. Afhankelijk van je persoonlijkheid ( kennis, verlangens en de wil naar ) die je bent is mijn idee daarover.Druggebruikers ervaren nog meer bizarre zaken, doordat ze de werking van hun hersenen intoxiceren.
Het is m.i. enkel het gevoel (leven), als persoonlijkheid (kennis en ervaringen, verlangens en het willen) die de mens zowel naar mooie als bizarre handelingen kan sturen het is enkel de keuze die je maakt.En een BDE kan best ook de gevolgen vertonen zoals van een "vergiftiging" van de hersenen, als was het maar door zuurstofgebrek. Daarom zijn er ook gekken die zich half opknopen om deze gewaarwording te beleven. Bij sommigen mislukt het en blijven ze dood hangen.
Ik besef heel goed dat dit allemaal verwezen wordt naar fantasie en absurde denkbeelden door mensen die hun gevoel volgestopt hebben met enkel aantoonbare wereldse kennis en aantoonbaarheid, maar dat wil nog niet zeggen dat men het altijd juist kan hebben net zo min als dat ik het kan zeggen als ook de wetenschap die niet kan aantonen waar het bewustzijn zit het. Dat hersenen niet altijd nodig zijn, gezien het ontbreken van hersenweefsel bij sommigen, komt steeds meer naar boven men weet daar als neuroloog en psycholoog geen antwoord op dan enkel als dat de functie wordt overgenomen door .... . En is dat zo dan betekend het wel dat in de hersenen zoals de meeste mensen dat bezitten niet per definitie dat gene is wat je doet denken, leren en creëren.
Het blijft toch wel een mysterie voor de wetenschap.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Gaat alleen op voor mensen die wel over die massa beschikken en dat het leven via die massa het biomechanische van de mens moet aansturen. En dat is, zo lijkt mij toe, normaal. Immers een flat screen van een TV werkt ook niet als de apparatuur daarvoor kapot is echter het kabelnetwerk zelf bezit nog steeds zijn media informatie.Socrates schreef: Wel staat vast dat zonder hersenen niets nog lang werkt! Hersendood !
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Die hersenen moeten wel niet al te lang zonder zuurstof zitten, of je kan alles wat er mee samenhangt vergeten. Letterlijk dan.janx schreef:Gaat alleen op voor mensen die wel over die massa beschikken en dat het leven via die massa het biomechanische van de mens moet aansturen. En dat is, zo lijkt mij toe, normaal. Immers een flat screen van een TV werkt ook niet als de apparatuur daarvoor kapot is echter het kabelnetwerk zelf bezit nog steeds zijn media informatie.Socrates schreef: Wel staat vast dat zonder hersenen niets nog lang werkt! Hersendood !
Want al beslaan de menselijke hersenen slechts twee procent van het lichaamsvolume, ze gebruiken een tienvoud aan zuurstof vergeleken met de rest van het lichaam en verbruiken een kwart van de totale energie. Ook stroomt twintig procent van het bloed voortdurend naar de hersenen.
Een pasgeboren kind heeft ook hersenen, maar het is een lege doos.
Daar komen heel wat jaren van geduld en (aan)leren bij kijken, alvorens de kinderen er zelfstandig iets mee kunnen uitrichten.
Het kopieergedrag helpt daarbij en verder het raadplegen en gebruik van alle reeds vastgelegde informatie uit vorige generaties.
Verder blijft heel die blubber onder de schedelpan een bio-chemisch proces waarmee men een hele topic kan vullen door erover uit te weiden.
Maar er kan uiteraard over nagedacht worden.
sw
-
Fazal
Misschien nog even tot de kern in deze topic.
Noch de natuur, noch de mens is door een god geschapen!
Volgens mij, is de mens een zoveelste misbaksel, gewoon ontsproten uit de grillige natuur.
De mens is gewoon een miskraam waarvan de natuur het verkeerde deel heeft laten groeien. Namelijk de nageboorte of zoiets!
Vóór de mens op de wereld is neergestreken, zorgden Fauna en flora voor het evenwicht op aarde, maar dan opeens verscheen wat men nu noemt: de mens. En die, heeft alles naar de vaantjes geholpen.
Enerzijds en gelukkig, heeft hij een 'soort' verstand meegekregen, hetwelk hem heeft doen nadenken over zijn daden. Met name, het naar de kl*** helpen van het evenwicht in de natuur.
Maar zoals met alles waarmee de mens ooit te maken heeft gekregen, is het nu ook voor hem ook te laat.
Mocht er een god bestaan, hij had de mens niet nodig gehad. En al zeker niet om zich ermee te amuseren! Hij had de mens zeker nooit geschapen(sic!).
Beste bij(bel)gelovigen, denk daar maar ook eens over na.
Noch de natuur, noch de mens is door een god geschapen!
Volgens mij, is de mens een zoveelste misbaksel, gewoon ontsproten uit de grillige natuur.
De mens is gewoon een miskraam waarvan de natuur het verkeerde deel heeft laten groeien. Namelijk de nageboorte of zoiets!
Vóór de mens op de wereld is neergestreken, zorgden Fauna en flora voor het evenwicht op aarde, maar dan opeens verscheen wat men nu noemt: de mens. En die, heeft alles naar de vaantjes geholpen.
Enerzijds en gelukkig, heeft hij een 'soort' verstand meegekregen, hetwelk hem heeft doen nadenken over zijn daden. Met name, het naar de kl*** helpen van het evenwicht in de natuur.
Maar zoals met alles waarmee de mens ooit te maken heeft gekregen, is het nu ook voor hem ook te laat.
Mocht er een god bestaan, hij had de mens niet nodig gehad. En al zeker niet om zich ermee te amuseren! Hij had de mens zeker nooit geschapen(sic!).
Beste bij(bel)gelovigen, denk daar maar ook eens over na.
-
En waar zit dan het wetend van zij die niet over hersenmassa beschikken? En waar zeg ik dat mensen met hersenmassa zonder zuurstof nog het wereldse dag bewustzijn zouden bezitten?Silver Wolf schreef:Die hersenen moeten wel niet al te lang zonder zuurstof zitten, of je kan alles wat er mee samenhangt vergeten. Letterlijk dan.
Er zijn mensen die maar 4% aan hersenmassa volume tov het normale 2% van het lichaamsvolume , en zal dus beduidend minder zuurstof en bloed zal kunnen opnemen tov het normale. Toch functioneren dezen vaak heel normaal of zelf boven het gemiddelde.Want al beslaan de menselijke hersenen slechts twee procent van het lichaamsvolume, ze gebruiken een tienvoud aan zuurstof vergeleken met de rest van het lichaam en verbruiken een kwart van de totale energie. Ook stroomt twintig procent van het bloed voortdurend naar de hersenen.
soms letterlijk leeg enkel vloeistof en toch gebeurt het wat je zeg;Een pasgeboren kind heeft ook hersenen, maar het is een lege doos.
En zich zo kunnen ontwikkelen dat ze zelfs kunnen schrijven in dit topic? Zo zie je maar.Daar komen heel wat jaren van geduld en (aan)leren bij kijken, alvorens de kinderen er zelfstandig iets mee kunnen uitrichten.
zeker, en helaas ook vaak de nog oude versies die reeds herzien zijn.Het kopieergedrag helpt daarbij en verder het raadplegen en gebruik van alle reeds vastgelegde informatie uit vorige generaties.
Ik zie het.
Verder blijft heel die blubber onder de schedelpan een bio-chemisch proces waarmee men een hele topic kan vullen door erover uit te weiden.
Dit lijkt mij zeer zinnig Silver Wolf laat je gevoel maar eens werken.Maar er kan uiteraard over nagedacht worden.
sw
-
Fazal
Eigenlijk wel ja. Maar dan hadden wij als mens zéker nooit bestaan. Geen nood echter, we zouden het dan ook nooit geweten hebben, en zo hadden we dan ook niets gemist.socrates schreef:Een aantal posters hier geven toch de indruk dat zij eigenlijk betreuren dat er geen god bestaat.
-
maar wat als dat, "volgens mij", niet zo is?Fazal schreef: Noch de natuur, noch de mens is door een god geschapen!
dit wel even afgezien van woordje god
Hoe kan het zijn dat je dat gewoon vind? Ik verbaas mij elke dag over het leven wat ik zie, ja de mens maakt veel kapot en veroorzaakt leed aan anderen. Echter ook het omgekeerde is van toepassing. Er zijn mensen die prachtige creaties kunnen scheppen en mensen die je blij maakt en er voor je kunnen zijn.De mens is gewoon een miskraam waarvan de natuur het verkeerde deel heeft laten groeien. Namelijk de nageboorte of zoiets!
Was je er dan bij? Of volg je gewoon het gedachtengoed van de hedendaags wetenschap.Vóór de mens op de wereld is neergestreken, zorgden Fauna en flora voor het evenwicht op aarde, maar dan opeens verscheen wat men nu noemt: de mens. En die, heeft alles naar de vaantjes geholpen.
En, heb je veel na gedacht Fazal?Enerzijds en gelukkig, heeft hij een 'soort' verstand meegekregen, hetwelk hem heeft doen nadenken over zijn daden. Met name, het naar de kl*** helpen van het evenwicht in de natuur.
Niet zo somber beste Fazal er is niet alleen kommer en kwel. Jij bent er toch ook nog en velen met je?Maar zoals met alles waarmee de mens ooit te maken heeft gekregen, is het nu ook voor hem ook te laat.
Mee eens Fazal omdat die god ook niet bestaat wat de bijbel je voorhoud.Mocht er een god bestaan, hij had de mens niet nodig gehad. En al zeker niet om zich ermee te amuseren! Hij had de mens zeker nooit geschapen(sic!).
Misschien dat sommigen de moed kunnen opbrengen om eens verder rond te kijken dan enkel de inhoud van het bijbelboek. Maar de vrees is bij mij wel aanwezig dat zij geestelijk vastzitten en bang zijn om weer een vrijheid te hebben om het zelf te rooien. Maar wie weet! Nooit de moed opgeven, niet geschoten is altijd mis!Beste bij(bel)gelovigen, denk daar maar ook eens over na. Wink
-
Janx schreef o.a.
Dit lijkt mij zeer zinnig Silver Wolf laat je gevoel maar eens werken.
Voor dat gevoel (emoties) moet ik wel even bij mijn amygdala aankloppen.
Maar met wat "sulperide" kan er al op de "dopamines" ingewerkt worden.
En over andere ingrepen zoals SSRI's of MAO-remmers zal ik het hier maar niet hebben.
Maar dit alleen maar om aan te geven welke chemische fabriek dat daar is onder de schedelpan.
Ps.: Wie er teveel over nadenkt kan altijd naar benzodiazepines grijpen...
sw
Dit lijkt mij zeer zinnig Silver Wolf laat je gevoel maar eens werken.
Voor dat gevoel (emoties) moet ik wel even bij mijn amygdala aankloppen.
Maar met wat "sulperide" kan er al op de "dopamines" ingewerkt worden.
En over andere ingrepen zoals SSRI's of MAO-remmers zal ik het hier maar niet hebben.
Maar dit alleen maar om aan te geven welke chemische fabriek dat daar is onder de schedelpan.
Ps.: Wie er teveel over nadenkt kan altijd naar benzodiazepines grijpen...
sw
-
Valium - Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15
EVEN OVER NA TE DENKEN
Men spreekt over wonderkinderen of mensen die buitennatuurlijke gaven hebben
Zo heb je diegenen die wonderbaar goed kunnen rekenen, tekenen, schrijven ,zingen , muziek spelen enz ....
Hiermee wordt je geboren en dit kan je niet aanleren als je de gave niet hebt.
Zij die over een gave beschikken kunnen dit wel wat aanschaven en meer niet.
Al deze dingen komen uit een deel van de hersenen welke meer gestimuleerd zijn als bij andere mensen.
Dit gaat zo als duizenden jaren.
Maar wat zéér eigenaardig is, dat zijn de wonderkinderen wat betreft IT -PC enz ...
Dit had men vroeger niet ( bestond niet ) en toch komt deze gave wederom uit een deel van onze hersenen.
Hoeveel duizenden andere dingen zitten er misschien nog in onze hersenen verborgen, waar we het bestaan nog zelfs niet van vermoeden ?
Ieder mens is door zijn hersenen verschillend van mekaar.
Dit kan men goed bewijzen onder de noemer sex. Waarom wordt iemand opgewonden door lijken ? Anderen door kinderen, velen door dikke borsten en nog veel anderen door hun eigen geslacht.
Enkel de hersenen zijn hiervoor verantwoordelijk
Zo heb je diegenen die wonderbaar goed kunnen rekenen, tekenen, schrijven ,zingen , muziek spelen enz ....
Al deze dingen komen uit een deel van de hersenen welke meer gestimuleerd zijn als bij andere mensen.
Maar wat zéér eigenaardig is, dat zijn de wonderkinderen wat betreft IT -PC enz ...
Dit had men vroeger niet ( bestond niet ) en toch komt deze gave wederom uit een deel van onze hersenen.
Hoeveel duizenden andere dingen zitten er misschien nog in onze hersenen verborgen, waar we het bestaan nog zelfs niet van vermoeden ?
Dit kan men goed bewijzen onder de noemer sex. Waarom wordt iemand opgewonden door lijken ? Anderen door kinderen, velen door dikke borsten en nog veel anderen door hun eigen geslacht.
-
Alleen daar maar? Wat denk je van al het overige wat je lichaam is, geen bio-chemie?Silver Wolf schreef: Maar dit alleen maar om aan te geven welke chemische fabriek dat daar is onder de schedelpan
Maar je gaat wel geheel voorbij aan het feit dat er mensen zijn met zeer klein hersensweefsel inhoud.
Voor het overige zie ik dat je behoorlijk op de hoogte bent de motivatie, om je gevoel te gebruiken, te kunnen af remmen. Laat je niet verleiden Silver Wolf.
-
Ik zelf denk dat dit te kortzichtig is. Maar ja, ik ben overtuigt van het reïncarneren van het menselijk leven en dan liggen die zaken anders.Valium schreef:Enkel de hersenen zijn hiervoor verantwoordelijk
En als je alleen denkt dat de mens enkel een biochemisch fabriekje is, ja dan zal het moeten doen met dat wat je denkt.
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Valium schreef:EVEN OVER NA TE DENKEN
Hallo VALIUM , 'k heb ook enkele vragen : je zei " enkel de hersenen zijn hiervoor verantwoordelijk " .
Vanwaar komen de hersenen dan ?
Wie maakte dat ingewikkeld brein ?
Hoe is dat in elk menselijk lichaampje terecht gekomen , zelfs als lege doos , geschikt om te vullen , of te ontwikkelen ?
Kwam het ' toevallig ' in die hoedanigheid tot stand ?
Heeft de mens zelf , door zijn groei , ontwikkeling , leerzucht , onderzoekingen , dat zò kunstig - doelgericht - wijs en machtig gevormd ?
Ja , toch wel om na te denken !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Tegenwoordig stellen onderzoekers vast dat niet zozeer de opvoeding maar vooral de erfelijkheid via het DNA overgaat op het nageslacht.Valium schreef:EVEN OVER NA TE DENKEN
Uit een Amerikaans studie blijkt dat ons gedrag mogelijk wordt gedetermineerd door traumatische gebeurtenissen in vorige generaties. Zulke gegevens worden opgeslagen in een genetisch geheugen.
Experimenten aan de Emory-universiteit in Atlanta tonen aan dat traumatische incidenten een invloed kunnen hebben op het DNA in sperma. Daardoor worden bij volgende generaties wijzigingen teweeggebracht in het gedrag en in de hersenstructuur.
Denk daar maar eens over na....
sw