Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies

Valium

28 aug 2014, 03:29

ebenhaezer schreef:
Valium schreef:EVEN OVER NA TE DENKEN

Men spreekt over wonderkinderen of mensen die buitennatuurlijke gaven hebben
Zo heb je diegenen die wonderbaar goed kunnen rekenen, tekenen, schrijven ,zingen , muziek spelen enz ....
Hiermee wordt je geboren en dit kan je niet aanleren als je de gave niet hebt.
Zij die over een gave beschikken kunnen dit wel wat aanschaven en meer niet.
Al deze dingen komen uit een deel van de hersenen welke meer gestimuleerd zijn als bij andere mensen.
Dit gaat zo als duizenden jaren.
Maar wat zéér eigenaardig is, dat zijn de wonderkinderen wat betreft IT -PC enz ...
Dit had men vroeger niet ( bestond niet ) en toch komt deze gave wederom uit een deel van onze hersenen.
Hoeveel duizenden andere dingen zitten er misschien nog in onze hersenen verborgen, waar we het bestaan nog zelfs niet van vermoeden ?
Ieder mens is door zijn hersenen verschillend van mekaar.
Dit kan men goed bewijzen onder de noemer sex. Waarom wordt iemand opgewonden door lijken ? Anderen door kinderen, velen door dikke borsten en nog veel anderen door hun eigen geslacht.
Enkel de hersenen zijn hiervoor verantwoordelijk

Hallo VALIUM , 'k heb ook enkele vragen : je zei " enkel de hersenen zijn hiervoor verantwoordelijk " .

Vanwaar komen de hersenen dan ?
Wie maakte dat ingewikkeld brein ?
Hoe is dat in elk menselijk lichaampje terecht gekomen , zelfs als lege doos , geschikt om te vullen , of te ontwikkelen ?
Kwam het ' toevallig ' in die hoedanigheid tot stand ?
Heeft de mens zelf , door zijn groei , ontwikkeling , leerzucht , onderzoekingen , dat zò kunstig - doelgericht - wijs en machtig gevormd ?

Ja , toch wel om na te denken !
Niet alle leven heeft hersenen
Neem nu een virus - dat leeft ook op zichzelf
Neem een boom, deze groeit, elk jaar nieuwe bladeren en gaat in de winter in een winterslaap.
Maar alles beschikt wel over het Higgs-boson
Over het Higgs-boson is nog weinig geweten, maar wordt aanzien als het begrip GOD.
Men gaat er meer en meer vanuit, wanneer iets het Higgs-boson bezit, dat dit leven is ( zich kan vermenigvuldigen )
Dit Higgs-boson is zo belangrijk voor de wetenschap en vooral voor het ontstaan van het heelal.
De komende marslanding enz ... en de onderzoeken op de stalen als ze die naar hier kunnen halen en men vindt in iets het Higgs-boson, wil dit zeggen dat bv : Op Mars, leven is ...EN dat Mars vroeger,vroeger een geheel van de aarde was.
Zo komt men dichter en dichter bij de oerknal.
Maar nu komt de hamvraag : HOE IS DE OERKNAL ONTSTAAN ???????

talisman

28 aug 2014, 07:03

Valium schreef: Maar nu komt de hamvraag : HOE IS DE OERKNAL ONTSTAAN ???????
Eigenlijk moeten we eerst nog de spekvraag stellen: HEEFT DIE OERKNAL WEL OOIT PLAATS GEVONDEN ?
8)

Paul Siemons

28 aug 2014, 08:13

Valium schreef: Over het Higgs-boson is nog weinig geweten, maar wordt aanzien als het begrip GOD.

Waar heb je die onzin vandaan .... 8O 8O 8O .... elke wetenschapper ligt zowat dubbel van het lachen bij het horen ervan ...... informeer je toch even hoe het komt dat de media je een oor heeft aangenaaid!!

talisman

28 aug 2014, 09:39

Paul Siemons schreef:Valium schreef: Over het Higgs-boson is nog weinig geweten, maar wordt aanzien als het begrip GOD.

Waar heb je die onzin vandaan .... 8O 8O 8O .... elke wetenschapper ligt zowat dubbel van het lachen bij het horen ervan ...... informeer je toch even hoe het komt dat de media je een oor heeft aangenaaid!!
Beetje minder Valium kan ook helpen. :lol:

Silver Wolf

28 aug 2014, 10:28

talisman schreef:
Valium schreef: Maar nu komt de hamvraag : HOE IS DE OERKNAL ONTSTAAN ???????
Eigenlijk moeten we eerst nog de spekvraag stellen: HEEFT DIE OERKNAL WEL OOIT PLAATS GEVONDEN ?
8)
Die oerknal (explosie) is ontstaan na de ...implosie.
Wanneer alle materie ver genoeg van elkaar verwijderd is, zal de aantrekkingskracht
- (gebaseerd op de verhouding tussen volume en massa plus de onderlinge afstand van de materie) - de huidige uitdeining van het heelal overwinnen en volgt er dus een volgende implosie.
De verhoudingen tussen energie en materie zijn bij alle senioren genoegzaam bekend en/of men nu de discrepantie op basis van de huidige kennis, mag aanvullen met de verklaringen van "Stephen Hawking", die de lacunes aanvult met zwarte gaten, laat ik open voor discussie of...
om over na te denken.

sw (Don't shoot me, I only play the piano...) :wink:

janx

28 aug 2014, 14:00

sw schreef: (Don't shoot me, I only play the piano...) :wink:
Wel, laat mij dan enige nootjes toevoegen en we horen wel of het de melodielijn verstoort of intressanter maakt.

Die oerknal (explosie) is ontstaan na de ...implosie.
Een stelling name gebaseerd op aannames
Je gaat hiervan uit dat het steeds een wederkerende werking is van implosie en explosie, immers als je spreekt van een ontstaan van 'na de implosie' moet daarvoor ook iets zijn geweest wat is geïmplodeerd

Wanneer alle materie ver genoeg van elkaar verwijderd is, zal de aantrekkingskracht
- (gebaseerd op de verhouding tussen volume en massa plus de onderlinge afstand van de materie) - de huidige uitdeining van het heelal overwinnen en volgt er dus een volgende implosie.
Dit steunend op de huidige inzichten van de wetenschap aangaande materie gedragingen maar niemand kan controleren of dat ook zo zal plaats vinden. Er kunnen best andere invloeden zijn die nu nog onbekend zijn.

De verhoudingen tussen energie en materie zijn bij alle senioren genoegzaam bekend en/of men nu de discrepantie op basis van de huidige kennis, mag aanvullen met de verklaringen van "Stephen Hawking", die de lacunes aanvult met zwarte gaten, laat ik open voor discussie of...om over na te denken.
Dat laatste gewoon blijven doen. Overigens "Stephen Hawking" is wel een mooi voorbeeld van een verstoring tussen lichaam en gevoelswerking wat op zich niets te maken heeft of hij nu alles wel juist aanvoelt met zijn kennis.
Alles is Één en die Éne is Alles.

ebenhaezer

28 aug 2014, 16:58

VALIUM , je zei : " over het Higgs - boson is nog weinig geweten , maar wordt aanzien als het begrip God " .

Daar las ik iets over : volgens de Natuurkundige Peter Higgs , is er een onzichtbaar veld , dat elke hoek van het universum vult , en dingen krijgen ' massa ' , door een interactie met het veld .
Veel Natuurkundigen vonden dat maar niks , dat klonk te veel als godsdienst !

Toch is dat waarschijnlijk al veel dichter bij de waarheid , omdat God OVERAL is !
Misschien ontdekken ze dat bij hun volgende onderzoek , wie weet ! Dan komt alle leven toch van Hem !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Silver Wolf

28 aug 2014, 17:03

In de lijn van janx, die nagenoeg alle beweringen klasseert onder; "wat we aannemen, maar, zonder te weten of het dan ook zo zal evolueren en/of aflopen"...is heel de dogmatische stelling rond het al dan niet bestaan van een "god", zowat de meest wankele hypothese, die men zich kan indenken.

sw

Silver Wolf

28 aug 2014, 17:08

Toch is dat waarschijnlijk al veel dichter bij de waarheid ,
omdat God OVERAL is !
Dixit EB :roll:

Ps.: Dat denkt en zegt die schuppenzot van het KALIFAAT ook over zijnen "Hoewalla woe-akbaar"....
Maar o.a. de Jizidi's hebben daar geen boodschap aan. :cry:

sw
Fazal

28 aug 2014, 18:42

Mijn kat zit ook overal, maar waar ze nu zit ...!? Joost mag het weten. :?

socrates

28 aug 2014, 19:33

ebenhaezer schreef:VALIUM , je zei : " over het Higgs - boson is nog weinig geweten , maar wordt aanzien als het begrip God " .

Daar las ik iets over : volgens de Natuurkundige Peter Higgs , is er een onzichtbaar veld , dat elke hoek van het universum vult , en dingen krijgen ' massa ' , door een interactie met het veld .
Veel Natuurkundigen vonden dat maar niks , dat klonk te veel als godsdienst !

Toch is dat waarschijnlijk al veel dichter bij de waarheid , omdat God OVERAL is !
Misschien ontdekken ze dat bij hun volgende onderzoek , wie weet ! Dan komt alle leven toch van Hem !
Zo ontstaat eigenlijk hagel of sneeuw. Lucht vult elke hoek en "dingen" die daarmee in aanraking komen vormen neerslag als hagel, sneeuw, regen... Ook al zijn er, tot op heden, eigenlijk geen hoeken in het universum ontdekt.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Reini

28 aug 2014, 20:32

Ik vrees Socrates, dat uw bijdrage wat moeilijk te begrijpen is.
Maar geen nood, onze religieuzen die durven beweren dat god overal is, hebben geen flauw benul hoe onbegrijpelijk groot dat heelal is, en hoe zou dat wezen alles kunnen bewaken.
Deze gedachte wil ik toch even meegeven aan de relifanaten:
Stel jullie even voor dat die gehele bijbel slechts door mensen geschreven werd, zonder inmenging of inspiratie van een wezen dat niemand ooit hoorde of zag.
Wat zou er dan veel op zijn plaats vallen ! Stammen die elkaar uitmoorden, vrouwen die meegesleurd worden, wreedheid, leugenachtigheid; bedrog, incest... allemaal gewoon des mensen.
Daar hoefde geen godheid aan te pas te komen.
Dan klopte dat boek totaal.

Valium

28 aug 2014, 21:50

Paul Siemons schreef:Valium schreef: Over het Higgs-boson is nog weinig geweten, maar wordt aanzien als het begrip GOD.

Indien uw kennis hierover verder gaat als dit, vraag ik mij af welke prietpraat je hier komt vertellen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Higgsboson
http://commons.wikimedia.org/wiki/Categ ... categories

Paul Siemons

28 aug 2014, 22:31

Valium schreef:

Indien uw kennis hierover verder gaat als dit, vraag ik mij af welke prietpraat je hier komt vertellen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Higgsboson
http://commons.wikimedia.org/wiki/Categ ... categories
Mensenlief toch ge schijnt het niet te snappen waar de uitdrukking "godsdeeltje " vandaan komt 8O 8O 8O 8O 8O 8O

Nobelprijswinnaar Leon M. Lederman schreef een boek over het deeltje en wou het 'The Goddamned Particle' (Het godverdomde) deeltje willen noemen, om uiting te geven aan de frustratie over het niet kunnen vinden van het deeltje. Maar zijn uitgever zou die titel niet hebben geaccepteerd, mogelijk omdat gelovigen het kwetsend zouden kunnen vinden.

Héél moeilijk te begrijpen hé :roll: :roll:

janx

29 aug 2014, 13:03

Reini schreef:Maar geen nood, onze religieuzen die durven beweren dat god overal is, hebben geen flauw benul hoe onbegrijpelijk groot dat heelal is, en hoe zou dat wezen alles kunnen bewaken.
Deze gedachte wil ik toch even meegeven aan de relifanaten:
Los van religie en 'out off the box' denkend, stel ik mij zelf de vraag van is er wel leegte. Zo op het eerste gezicht een rare gedachte maar daar dieper op nadenkend kom ik wel tot de gedachte dat er geen leegte kan zijn. Wij als mensen vinden leegte iets als zijnde wat we niet zien , verwachten of niet kunnen meten dus het onbreken van het kunnen aantonen. Maar stel dat er enkel alles is in welke vorm dan ook, kan dat opzichzelf dan niet een soort inteligentie zijn waarvan wij nog niets van kunnen begrijpen? het is maar een gedachte hoor en Reini zal het wel als dromen af doen. Maar ja, vertel eens, wat zijn dromen enkel een interactie tussen de neuronen in je grijse massa?
Alles is Één en die Éne is Alles.