Om na te denken (vervolg ).
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
heel goed Socrates, en zo is het best mogelijk, mijn in ziens, dat er in elke zogenaamde door mensen genoemde leegte gevuld is met iets wat wij nog niet kunnen ervaren of definiëren wat kan betekend dat er geen leegte is.Dus niet in een "leegte" maar in een energieveld.
Het is wel eens goed om te bedenken dat energie trilling enkel kan bestaan door 'iets' in trilling te brengen. Immers en watertrilling veroorzaakt door een ter water gegooide steen kan enkel bij gratie van het water, een tijdelijke golfende kring vormen. In mijn optie valt er niets voort te bewegen in een absolute leegte zelfs niet dat, wat we als energiestraling benoemen. Een te gek idee misschien?
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Er is geen trap Socrates .... dus dat gaat niet.
Een foton heeft geen massa.
Om de lichtsnelheid te bereiken is dan een oneindige hoeveelheid energie nodig, waardoor een deeltje met massa nooit de lichtsnelheid kan bereiken
Om de lichtsnelheid te bereiken is dan een oneindige hoeveelheid energie nodig, waardoor een deeltje met massa nooit de lichtsnelheid kan bereiken
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Toch kan het zich verplaatsen in een "leegte" ?janx schreef:Er is geen trap Socrates .... dus dat gaat niet.Een foton heeft geen massa.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Socrates, de denker altijd opzoek voor het verkrijgen van zelfkennis. De Sofist gaat voor zijn gelijk. Dezen zijn te vinden in dit forum. Persoonlijk ben ik iemand die zich zelf vragen stelt en probeer deze beantwoord te krijgen ... echter, vaak blijven ze onbeantwoord wegens eigen begrenzing van het momentele weten dat geef ik graag toe.
En zo overdenk ik de begrippen leegte, ruimte, en afwezigheid.
Vooral dat laatste kan een bijzonder begrip worden waar velen niet bij stilstaan en zien dit meer als een ontbreken van iets. Maar tot nu toe blijf ik denken dat er 'een altijd' aanwezigheid is tot het tegendeel is bewezen.
Ach, socrates, zo heeft iedereen toch zijn beperkingen?
Vooral dat laatste kan een bijzonder begrip worden waar velen niet bij stilstaan en zien dit meer als een ontbreken van iets. Maar tot nu toe blijf ik denken dat er 'een altijd' aanwezigheid is tot het tegendeel is bewezen.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
U, na al die eeuwen, en in de theorie van Janx meegaande, reïncarnatie, zal de perfectie bereikt hebben.socrates schreef:Volkomen eens. Ik ben al jaren op zoek naar mijn laatste tekortkomingen, heb ze nog steeds niet gevonden, wellicht vind ik ze later in de leegte.
-
De normale gang op gebied van wetenschap is, Janx, dat men voortgaat op hetgene wat reeds bewezen werd.janx schreef:Socrates, de denker altijd opzoek voor het verkrijgen van zelfkennis. De Sofist gaat voor zijn gelijk. Dezen zijn te vinden in dit forum. Persoonlijk ben ik iemand die zich zelf vragen stelt en probeer deze beantwoord te krijgen ... echter, vaak blijven ze onbeantwoord wegens eigen begrenzing van het momentele weten dat geef ik graag toe.
Zo vordert men in kennis.
Natuurlijk mag men afwijken van begaande paden, maar ook dan moet je blijven zoeken naar bewijzen.
Van dromerij wordt je zelf alleen maar beter.
Misschien iets om te overdenken: hoe kan ruimte of DE ruimte, gevuld zijn met "dingen", als er geen leegte was om die te kunnen vullen ?
Ik kan geen doos vullen als er al iets in zit, toch ?
-
Zeker, echter fysisch gezien in onze aardse omstandigheden, is die zogenaamde leegte altijd gevuld met luchtmoleculen en energie velden van diverse soorten die zich makelijk laten voegen als je er iets in plaatst of verplaatst.Reini schreef:Misschien iets om te overdenken: hoe kan ruimte of DE ruimte, gevuld zijn met "dingen", als er geen leegte was om die te kunnen vullen ?
Ik kan geen doos vullen als er al iets in zit, toch ?
En als we die gedachte nu projecteren op de kosmos wat weten we dan eigenlijk? Kennen we alle soorten energieën al, zou er een plekje kunnen zijn waar een absolute afwezigheid is?
-
De vraag stellen is ze in dit geval NIET beantwoorden
Moest er dus een onledigheid bestaan , kan je dit benoemen als GOD ??
In elk geval staat dit dus niet op die manier vermeld in het Heilig Boek .
Je kan wel repliceren met: wisten zij veel .
Echter, het menselijk ras is reeds buiten de aarde getreden en daar zal men zeker stalen ledigheid genomen hebben....stukje god misschien.
Daarom is dat wezen zo kwaad en laat ie nog maar eens een vulkaan uitbarsten.
Slecht karakter.
Echter, het menselijk ras is reeds buiten de aarde getreden en daar zal men zeker stalen ledigheid genomen hebben....stukje god misschien.
Slecht karakter.
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
En zo was het..... in den beginne... alles peis en vree in het Aards Paradijs, totdat Eva van de appel at van de boom "goed en kwaad".... en dan wordt ene "god" kwaad, zelfs zo erg dat er aardbevingen en vulkanen boven komen, jaja......Reini schreef:De vraag stellen is ze in dit geval NIET beantwoorden![]()
![]()
Slecht karakter.
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
Reini schreef:Ik kan geen doos vullen als er al iets in zit, toch ?
Dus zo als ik het zie kun je best die doos vullen omdat in dit geval het geen vaste stoffen bevat Reini.janx schreef:Zeker, echter fysisch gezien in onze aardse omstandigheden, is die zogenaamde leegte altijd gevuld met luchtmoleculen en energie velden van diverse soorten die zich makelijk laten voegen als je er iets in plaatst of verplaatst.
van mij mag dat hoor als je tot die conclusie bent gekomen ... hi. En, heb ik het over een boek gehad? Reini waar zit je toch allemaal aan te denken? Voor dat moet je in het topic van Eb zijn is mijn idee.en zeker met dit soort vreemde uitingen;Reini schreef:Moest er dus een onledigheid bestaan , kan je dit benoemen als GOD ?? In elk geval staat dit dus niet op die manier vermeld in het Heilig Boek .
Maar je hebt ondersteuning van gelijk denkende zie:Reini schreef:Echter, het menselijk ras is reeds buiten de aarde getreden en daar zal men zeker stalen ledigheid genomen hebben....stukje god misschien. Daarom is dat wezen zo kwaad en laat ie nog maar eens een vulkaan uitbarsten. Slecht karakter.
maar oké, ik gun jullie je vrij platte pleziertjes wel op deze zondag en ik vermoed dat die god van jullie ook in zijn ruststoel zit te mijmeren wat hij de komende week kan doen.Klaartje schreef:En zo was het..... in den beginne... alles peis en vree in het Aards Paradijs, totdat Eva van de appel at van de boom "goed en kwaad".... en dan wordt ene "god" kwaad, zelfs zo erg dat er aardbevingen en vulkanen boven komen, jaja......![]()
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Silver Wolf schreef:EB in 't verweer
Zo WOLFJE , als ik zo naar je laatste regeltje kijk , vind ik toch dat naDENKEN beter is dan naDANKEN !!!
================================================
GOED gezien EB-tje en dat zonder bril!?
Dat was bedoeld als stank voor dank natuurlijk....
Zoals de dankzegging in de mis hé!
Gratias tibi ago.
Als er nu maar geen addertje vanonder het gras komt![]()
...of vanuit de boom
![]()
sw
Haha SILVER WOLF , toch MET bril hoor ! Maar zeker niet bedoeld als st. voor dank , daarvoor zit er nog te veel liefde in dat EB-tje !
Heb jij soms altijd zo'n nare gedachten over je mede mensen ? Wat meer vertrouwen hebben zou toch aangenamer zijn , denk je ook niet ? Vooral na al die schrijfjes zou je me toch al wat beter kunnen kennen meen ik , maar het zal wel als grap bedoeld zijn , en dan staan we kifkif !!!
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Zo JANX , je verwijst Reini naar mijn topic met haar idee over God , terwijl je toch zelf op mijn topic zat !
Wat verstrooit soms ? Ja dat gebeurt wel eens hé !
Wat verstrooit soms ? Ja dat gebeurt wel eens hé !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

...of vanuit de boom