Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies

janx

31 aug 2014, 17:03

Sorry Ebenhaezer, inderdaad dit is de topic door jouw begonnen. ... ach weet je, senioren hebben wel eens meer het idee dat iets van hun is wat dan weer niet klopt. Dus ik doe gewoon vrolijk mee. :lol:
Alles is Één en die Éne is Alles.

Reini

31 aug 2014, 17:40

Toch Janx, nog even dit. Probeer jij maar eens een lege fles te vullen waar weliswaar lucht in vervat zit.
Dat kan onmogelijk zonder dat eerst die lucht kan ontsnappen.
Dit als nadenkertje over je stelling .

janx

31 aug 2014, 18:08

Beste Reini, in dit geval, zoals je aanhaalt, dan wordt het ene verplaatst door het andere. Heb ik ergens aangehaald dat dat onmogelijk is?

socrates

31 aug 2014, 18:56

ebenhaezer schreef:Zo JANX , je verwijst Reini naar mijn topic met haar idee over God , terwijl je toch zelf op mijn topic zat !
Wat verstrooit soms ? Ja dat gebeurt wel eens hé !
Als Janx nu al verstrooit is, hoe kan dat dan bij de wederopstanding ooit nog goed komen ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

janx

31 aug 2014, 21:56

socrates schreef:]Als Janx nu al verstrooit is, hoe kan dat dan bij de wederopstanding ooit nog goed komen ?
je weet toch? ik sta niet weder op. Als mijn lichaam is ontbonden en tot stof is vergaan blijft enkel, het leven, die ik ben over... en ja ...'k moet maar afwachten welke moeder en vader mij dan aantrekt tot het weder geboren worden. Stel je eens voor dat dat jij en ik bij de zelfde moeder terecht zullen komen t.z.t. heb ik toch even een wakkere en een slimme broertje. Kan nie wachten .. :lol: :lol: :wink:

Reini

01 sep 2014, 00:27

janx schreef:Beste Reini, in dit geval, zoals je aanhaalt, dan wordt het ene verplaatst door het andere. Heb ik ergens aangehaald dat dat onmogelijk is?
Je bent gelukkig nog niet verstrooit Janx, maar wel verstrooid.
(denk er eens even over na en je cent valt wel).
Ik haalde het slechts aan omdat je persé wil hebben dat de ruimte gevuld is met "iets", dat nog geen naam heeft. Geen leegte dus.
In feite zouden er dan geen raketten, satellieten enz. bij kunnen. Vol is vol.

janx

01 sep 2014, 10:27

Ik haalde het slechts aan omdat je persé wil hebben dat de ruimte gevuld is met "iets", dat nog geen naam heeft. Geen leegte dus.
Even nadenken Reini er zijn energieën die dwars door alles heen gaan in dat opzicht hoeft er niets verplaatst worden en is er geen vol. Er is continue kosmische straling en er gaan veel deeltjes door je heen Reini, ook al voel je die niet.

Reini

01 sep 2014, 10:30

janx schreef:
Even nadenken Reini er zijn energieën die dwars door alles heen gaan in dat opzicht hoeft er niets verplaatst worden en is er geen vol. Er is continue kosmische straling en er gaan veel deeltjes door je heen Reini, ook al voel je die niet.
Maar die zijn wel gekend hé verstrooide ! :) :)

socrates

01 sep 2014, 11:08

Als de straling van bv een MRI scan, dwars door mijn cellen gaat, moet die straal dan geen "onderdelen" opzij duwen om door te kunnen ? Mijn cellen zijn toch niet leeg ? Die energie moet als het ware een klapdeur openduwen die na haar doortocht hopelijk weer goed sluit. Of zie ik dat weer verkeerd ? Ik ben nochtans nog niet verstrooit.

janx

01 sep 2014, 13:52

Maar die zijn wel gekend hé verstrooide ! :lol: :lol:
Ja Dame, daarom zei ik ook:en zo is het best mogelijk, mijn in ziens, dat er in elke zogenaamde door mensen genoemde leegte gevuld is met iets wat wij nog niet kunnen ervaren of definiëren wat kan betekend dat er geen leegte is.
Dit betekend niet dat je er mee eens moet zijn je mag het gerust verwerpen, die intentie is al wel tot mij doorgedrongen. :wink:

janx

01 sep 2014, 14:10

Voor je uit wikki gehaald scheelt mij een hoop schrijfwerk.

MRI-scan van de hersenen

Animatie van een fMRI-scan. Horizontale doorsneden van de hersenen worden getoond, van boven naar beneden. De stip linksboven is een vitamine-E-pil, die tegen het hoofd geplakt was om links en rechts niet te verwisselen.
De MRI-scanner is gebaseerd op dezelfde technieken als de kernspinresonantie-spectroscopie zoals die in de chemische analyse wordt gebruikt.

Kernspin, gradiënt en puls[bewerken]

De werking berust hierop dat isotopen met een oneven aantal kerndeeltjes, bijvoorbeeld waterstof en fosfor, een magnetisch veld hebben. Dit minuscule magneetje - de kernspin - kan met een extern magneetveld mee, of tegen een extern magneetveld in werken. Dit is een kwantumeffect, tussenstanden zijn niet mogelijk. Tussen deze twee toestanden bestaat een energieverschil, afhankelijk van de sterkte van het externe magneetveld.

Wordt de kern nu blootgesteld aan een puls elektromagnetische straling met precies de goede energie (bij MRI-scanners zijn dat radiogolven), dan kan de spin daardoor omklappen. De zo 'aangeslagen' kern valt na een tijdje weer terug in de grondtoestand onder het uitzenden van een foton. Door een gradiënt in de sterkte van het magneetveld te maken, de waterstofkernen aan te slaan en dan te meten hoeveel straling van verschillende golflengten terugkomt van de terugvallende spins is te weten te komen op welke plaats hoeveel waterstofkernen zitten. De enorme hoeveelheid metingen wordt in een computer verwerkt tot een 3-dimensionaal plaatje dat bijvoorbeeld het waterstofgehalte van de weefsels van de patiënt aangeeft. Aangezien allerlei soorten weefsel verschillende waterstofdichtheden hebben kunnen dan details van de anatomie worden waargenomen. Bloed is bijvoorbeeld te onderscheiden van vet en van orgaanweefsel.

Silver Wolf

01 sep 2014, 14:41

EB schreef;
Zo JANX , je verwijst Reini naar mijn topic met haar idee over God , terwijl je toch zelf op mijn topic zat !
Wat verstrooit soms ? Ja dat gebeurt wel eens hé !
EINDE CITAAT.

Wat wel van verstrooidheid getuigt is dat Socrates en Reini, - (twee van de meest erudiete seniorennetters) - de uitgang van dat voltooid deelwoord "verstrooid" eveneens met "t" schreven.
Als men taalfouten verstrooit, is men mogelijk licht verstrooid.
Maar dat brengt wel wat verstrooiing met zich.

Ps.: Ikzelf leg wel de hand op 't eigen hoofd, want heb ook al eens zand in de ogen.
Of zouden het die piepkleine lettertjes zijn op seniorennet :!: :?:

Ps.: Die pekelzonden komen niet in het grote boek van St. Pieter hoor!

sw

Reini

01 sep 2014, 16:04

Silver, denk je nu echt dat die twee vetgedrukte namen dat niet een beetje spottend bedoelen.
Ik schreef toch ook ergens aan Janx : denk er eens over na, dan valt uwe cent wel. Voltooide deelwoorden zijn voor Janx nog steeds onoverkomelijk, maar hij is niet de enige en meestal kijken we erover.
Ook idem voor Soc :" ik ben nog niet verstrooit" .
Uiteraard niet, anders zou hij hier niet posten.
Ik ben dus een klein beetje erudiet omdat ik dat snel doorhad, maar niet te vergelijken met onze Grote Erudiet Socrates, wier grote voorganger al lang geleden verstrooit is , en misschien indertijd ook een beetje verstrooid was.
Wat een spraakverwarring hé, die T ! :wink:

ebenhaezer

01 sep 2014, 16:21

Even dat je 't weet : We zijn er een weekje tussen uit , naar de Ardennen , dus niet zo ver . Toch nog even profiteren van het zonnige nazomertje , dada .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

socrates

01 sep 2014, 18:26

Wie zijn "WIJ" bestaat er dan meer dan één exemplaar van deze soort ? Of is het hier een pluralis majestatis, een bijbelexegete waardig ?