Om na te denken (vervolg ).
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Vesselin schreef:cappa schreef:Ik moet er eerlijkheidshalve bij zeggen, dat ik Vesselin wel eens wil plagen.
Maar hij is nogal rap van zijn apropos te krijgen.
en nu pas merk ik dat het "Vesselin" is....
Morgen even naar de oogarts...
sw
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Gods Woord is inderdaad een bron die nooit uitgeput raakt , hoe meer men er in leest , hoe duidelijker de dingen worden .
Zo ontdekte ik deze week , dat het verlossingswerk van Jezus , zijn Offer , veel meer inhoud dan alleen maar vergeving schenken , dat staat in 2 Cor. 5 : 17 - 21 .
Het maakt van een zondig iemand , een nieuwe mens , van wie zijn oude levenshouding totaal veranderd is . God rekent hem zijn overtredingen niet meer toe , omdat zijn Zoon Jezus , de wereld met zichzelf verzoende en Hij daardoor alles kon vergeven , en Hij legde die liefde in hun hart , hun geweten !
Zijn Zoon Jezus , die geen zonde gekend heeft , heeft God tot zonde gemaakt , door de schuld van heel de wereld op Hem te leggen , en daar stemde Jezus volkomen mee in , daar Hij zei : zend Mij .
Zo werd de wereld gerechtvaardigd door het Offer van Jezus .
Dat legde Paulus hier duidelijk uit aan de Corinthiërs , dat maakte mij stil en tot nadenken , en ik dacht nogmaals : wat een liefde en wijsheid ! Dan is het toch goed om ere te geven wie ere toekomt !
Zo ontdekte ik deze week , dat het verlossingswerk van Jezus , zijn Offer , veel meer inhoud dan alleen maar vergeving schenken , dat staat in 2 Cor. 5 : 17 - 21 .
Het maakt van een zondig iemand , een nieuwe mens , van wie zijn oude levenshouding totaal veranderd is . God rekent hem zijn overtredingen niet meer toe , omdat zijn Zoon Jezus , de wereld met zichzelf verzoende en Hij daardoor alles kon vergeven , en Hij legde die liefde in hun hart , hun geweten !
Zijn Zoon Jezus , die geen zonde gekend heeft , heeft God tot zonde gemaakt , door de schuld van heel de wereld op Hem te leggen , en daar stemde Jezus volkomen mee in , daar Hij zei : zend Mij .
Dat legde Paulus hier duidelijk uit aan de Corinthiërs , dat maakte mij stil en tot nadenken , en ik dacht nogmaals : wat een liefde en wijsheid ! Dan is het toch goed om ere te geven wie ere toekomt !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
YYZ - Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50
Interessant, ik snap nu beter waarom Christenen wachten op de wederkomst van Jezus. Zo te zien kan dan iedereen zijn zonden in zijn bak schuiven en blijft men zelf buiten schot. Veel dank voor deze wijsheid.ebenhaezer schreef:Gods Woord is inderdaad een bron die nooit uitgeput raakt , hoe meer men er in leest , hoe duidelijker de dingen worden .
Zo ontdekte ik deze week , dat het verlossingswerk van Jezus , zijn Offer , veel meer inhoud dan alleen maar vergeving schenken , dat staat in 2 Cor. 5 : 17 - 21 . Het maakt van een zondig iemand , een nieuwe mens , van wie zijn oude levenshouding totaal veranderd is . God rekent hem zijn overtredingen niet meer toe , omdat zijn Zoon Jezus , de wereld met zichzelf verzoende en Hij daardoor alles kon vergeven , en Hij legde die liefde in hun hart , hun geweten ! Zijn Zoon Jezus , die geen zonde gekend heeft , heeft God tot zonde gemaakt , door de schuld van heel de wereld op Hem te leggen , en daar stemde Jezus volkomen mee in , daar Hij zei : zend Mij .
Zo werd de wereld gerechtvaardigd door het Offer van Jezus. Dat legde Paulus hier duidelijk uit aan de Corinthiërs , dat maakte mij stil en tot nadenken , en ik dacht nogmaals : wat een liefde en wijsheid ! Dan is het toch goed om ere te geven wie ere toekomt !
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
YYZ (waj waj zèt) schreef
Interessant, ik snap nu beter waarom Christenen wachten op de wederkomst van Jezus. Zo te zien kan dan iedereen zijn zonden in zijn bak schuiven en blijft men zelf buiten schot. Veel dank voor deze wijsheid.
EINDE CITAAT
Tja, nadat die zichzelf tot Jezus uitgeroepen joodse jongeling een 30-tal jaren de goegemeente trachtte wijs te maken, dat HIJ die Messias was en door de Romeinen aan twee balken hout werd genageld, duurt het nu al 20 eeuwen alvorens we nog eens een SMS-je of een mailtje van die gast krijgen.
Het kan nog wel even duren, alvorens die illustere figuur nog eens afdaalt uit zijn hemelse rijk.
Zodat de leurders met citaten uit allerlei boekskes hun eigen obsessie kunnen blijven slijten.
sw
Interessant, ik snap nu beter waarom Christenen wachten op de wederkomst van Jezus. Zo te zien kan dan iedereen zijn zonden in zijn bak schuiven en blijft men zelf buiten schot. Veel dank voor deze wijsheid.
EINDE CITAAT
Tja, nadat die zichzelf tot Jezus uitgeroepen joodse jongeling een 30-tal jaren de goegemeente trachtte wijs te maken, dat HIJ die Messias was en door de Romeinen aan twee balken hout werd genageld, duurt het nu al 20 eeuwen alvorens we nog eens een SMS-je of een mailtje van die gast krijgen.
Het kan nog wel even duren, alvorens die illustere figuur nog eens afdaalt uit zijn hemelse rijk.
Zodat de leurders met citaten uit allerlei boekskes hun eigen obsessie kunnen blijven slijten.
sw
-
Wat ik vrees is dat Christenen als de dood zijn voor moest hij inderdaad terugkeren, het zou hun beste dag niet zijn. Als je ziet wat er van de wereld geworden is, kan je niet zeggen dat men er veel lering uit getrokken heeft, integendeel. Tegenwoordig is het wachten op z'n terugkeer maar heimelijk hopen dat het niet waar is, hoe zou je zelf zijn met al die zonden hé.Silver Wolf schreef:Tja, nadat die zichzelf tot Jezus uitgeroepen joodse jongeling een 30-tal jaren de goegemeente trachtte wijs te maken, dat HIJ die Messias was en door de Romeinen aan twee balken hout werd genageld, duurt het nu al 20 eeuwen alvorens we nog eens een SMS-je of een mailtje van die gast krijgen. Het kan nog wel even duren, alvorens die illustere figuur nog eens afdaalt uit zijn hemelse rijk.Zodat de leurders met citaten uit allerlei boekskes hun eigen obsessie kunnen blijven slijten.![]()
sw
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Mevrouw gebeurt het wel vaker dat u tot uzelf spreekt ?ebenhaezer schreef:Gods Woord is inderdaad een bron die nooit uitgeput raakt , hoe meer men er in leest , hoe duidelijker de dingen worden .
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
YYZ schreef:Interessant, ik snap nu beter waarom Christenen wachten op de wederkomst van Jezus. Zo te zien kan dan iedereen zijn zonden in zijn bak schuiven en blijft men zelf buiten schot. Veel dank voor deze wijsheid.ebenhaezer schreef:Gods Woord is inderdaad een bron die nooit uitgeput raakt , hoe meer men er in leest , hoe duidelijker de dingen worden .
Zo ontdekte ik deze week , dat het verlossingswerk van Jezus , zijn Offer , veel meer inhoud dan alleen maar vergeving schenken , dat staat in 2 Cor. 5 : 17 - 21 . Het maakt van een zondig iemand , een nieuwe mens , van wie zijn oude levenshouding totaal veranderd is . God rekent hem zijn overtredingen niet meer toe , omdat zijn Zoon Jezus , de wereld met zichzelf verzoende en Hij daardoor alles kon vergeven , en Hij legde die liefde in hun hart , hun geweten ! Zijn Zoon Jezus , die geen zonde gekend heeft , heeft God tot zonde gemaakt , door de schuld van heel de wereld op Hem te leggen , en daar stemde Jezus volkomen mee in , daar Hij zei : zend Mij .
Zo werd de wereld gerechtvaardigd door het Offer van Jezus. Dat legde Paulus hier duidelijk uit aan de Corinthiërs , dat maakte mij stil en tot nadenken , en ik dacht nogmaals : wat een liefde en wijsheid ! Dan is het toch goed om ere te geven wie ere toekomt !
YYZ , je begrijpt er niets van zie ik , onze zonden zijn WEG , vergeven ! We zijn nieuwe schepselen in Christus , zogouw we Hem geloven en aanvaarden !
Dat we verlangen naar Zijn komst , is duidelijk om HEM te zien , onze Redder !
Waarom zouden we BANG zijn voor zijn komst ? Ik heb het natuurlijk over WARE gelovigen , niet de zogenaamde christelijke meelopers , die God alleen gebruiken voor hun eigen lusten en winst !
In het NT. staan heel andere dingen hoor .
Jij moet leren onderscheid maken tussen goed en slecht , waarheid en valsheid , echtheid en namaak . Een moeilijke maar noodzakelijke oefening om rechtvaardig te kunnen beoordelen !
-
socrates schreef:Mevrouw gebeurt het wel vaker dat u tot uzelf spreekt ?ebenhaezer schreef:Gods Woord is inderdaad een bron die nooit uitgeput raakt , hoe meer men er in leest , hoe duidelijker de dingen worden .
Nee hoor SOCRATES , ik spreek alleen in gebed tot onze God en Schepper , onze Redder die nooit teleurstelt , en daar spreek ik graag over , ook hier op dit forum waar het toch over Godsdienst gaat , toch ?
En ik hoor Hem in mijn hart tot mij spreken , door zijn Woord ; ja die ' verfoeide ' Bijbel , die GOUD waard is voor wie God dankbaar zijn , liefhebben en de Ere geven die Hem toekomt !
-
Ik zou maar niet te euforisch worden , heb er net nog mee gesproken en hij is allerminst tevreden.ebenhaezer schreef:YYZ , je begrijpt er niets van zie ik , onze zonden zijn WEG , vergeven ! We zijn nieuwe schepselen in Christus , zogouw we Hem geloven en aanvaarden!Dat we verlangen naar Zijn komst , is duidelijk om HEM te zien , onze Redder! Waarom zouden we BANG zijn voor zijn komst ? Ik heb het natuurlijk over WARE gelovigen , niet de zogenaamde christelijke meelopers , die God alleen gebruiken voor hun eigen lusten en winst !
In het NT. staan heel andere dingen hoor.Jij moet leren onderscheid maken tussen goed en slecht , waarheid en valsheid , echtheid en namaak . Een moeilijke maar noodzakelijke oefening om rechtvaardig te kunnen beoordelen !
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
Alle gekheid op een stokje, gij rare uitvinding van Plato: ik wacht nog altijd op een antwoord van Ebenhaezer!socrates schreef:Als zoiets al zou bestaan, dan zou god dus een "multigamist" zijn. Is dat tussen mensen niet strafbaar ?
Gelooft gij nu in alle ernst, Ebby dear, dat ge voor God verloren zijt als ge de bijbel niet leest?
Voor de Amerikaanse fundamentalisten is dat zo... voor u ook?
-
Zou je niet beter het zekere voor het onzekere nemen Vesselin? Een boekje meer of minder kan toch geen kwaad, we hoeven het zelfs niet te begrijpen.Vesselin schreef:Gelooft gij nu in alle ernst, Ebby dear, dat ge voor God verloren zijt als ge de bijbel niet leest? Voor de Amerikaanse fundamentalisten is dat zo... voor u ook?