Om na te denken (vervolg ).
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
voor de liefhebbers: http://www.ebenhaezer.nl/wat-wij-geloven
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
janx schreef:voor de liefhebbers: http://www.ebenhaezer.nl/wat-wij-geloven
JANX en VESSELIN .
Mooi Janx , ik heb er echt van genoten , al heeft mijn naam hier met deze site niets te maken . Heel bedankt voor de tip hoor !
Nee Vesselin , ook met dat Kerkgenootschap heb ik niets te maken , en ik ben ook niet akkoord met hun zienswijze . Staat trouwens ook niet in de Bijbel , dat IEDEREEN , HOE HIJ OOK LEEFT , in de hemel komt ! Dat zou toch al te gemakkelijk zijn , leef er maar op los , je komt er toch wel !!!
't Is niet omdat alle christenen horen bij het christendom , dat daar geen fouten en gebreken zouden bestaan , zelfs bij mij . Het leven is immers een leerschool zolang we hier zijn . Pas daarboven komt de volmaaktheid !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Ik neem aan dat de mensen van voor de erfzonde volmaakt waren. Die hoefden dus niet te sterven om in het hiernamaals de volmaaktheid te verkrijgen. Is die eerste vrouw, Eva, wel ooit gestraft voor wat zij de mensheid heeft aangedaan ?Hebben vrouwen ook nu nog die onhebbelijke prehistorische gewoonte om bijvoorbeeld alles te willen weten. 
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
Je geeft nog altijd geen antwoord op mijn vraag:Ebenhaezer schreef:t Is niet omdat alle christenen horen bij het christendom , dat daar geen fouten en gebreken zouden bestaan , zelfs bij mij . Het leven is immers een leerschool zolang we hier zijn . Pas daarboven komt de volmaaktheid !
Zijn mensen die de bijbel niet kennen verloren voor God?
-
YYZ - Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50
Uiteraard is dat zo, als je vandaag zegt dat WOIII voor de deur staat, dan blijven we rustig verder slapen met een berg clichés als excuus. Verwijs vervolgens naar het precedent van WOII met de bronnen erbij, dan leest men het zelfs niet of gaat men je tegenwerken. En ondertussen schrijft de nieuwe regering een oorlogsverklaring jegens haar eigen bevolking, gewoon verder slapen is de boodschap. Dat psychologen (ea) waarschuwen voor dit soort van auto-immuniteit, daar lachen we eens mee. En zo gaat het verder alsof we robotten zijn zonder enig gevoel of ethisch besef. De conclusie is zeer eenvoudig, als de Duivel bestaat dan doet hij z'n job met brio, de bevolking is volledig doodgeknuffeld.Vesselin schreef:@YYZ,
Ik vermoed dat jij ook zoiets bedoelt:
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
Goed... nu ben je duidelijk!
Voor zover ik het kan inschatten is de actie die jij onderneemt: Waarschuwen!
Dat is één kant van de medaille.
De andere kant is: niet langer deel uitmaken van de mentaliteit die tot deze desastreuze impasse geleid heeft.
Daar probeer ik het over te hebben. Maar blijkbaar doe jij dat reflexmatig af als 'escapisme'.
Misschien luister je ook niet onbevooroordeeld!
De samenleving is nog altijd gebaseerd op het zich instinctief vastklampen, door de meeste mensen, aan de drijfveren van het egoïsme: macht en hebzucht!
En hier achter schuilt de echte oorzaak: Angst.
Angst om je niet te kunnen handhaven in deze samenleving. Dit drijft mensen ertoe om anderen de baas proberen te zijn. In handel drijven, in commercie in het algemeen. Het bedrog, de oneerlijkheid.
Angst om het niet te overleven brengt mensen er toe zich te laten manipuleren door de machthebbers en zich te laten verleiden tot gruweldaden.
Uit deze mentaliteit moeten zoveel mogelijk individuen uitstappen om de toekomst een kans te geven.
We zijn hier maar een poosje - misschien honderd jaar - en moeten de planeet hoe dan ook weer verlaten.
In de tijd dat we hier zijn, moeten we onderzoeken of we ons volkomen veilig kunnen voelen zonder in de valstrikken van de schijnveiligheid - macht en hebzucht - te trappen. Dan kunnen we "neen" zeggen tegen de manipulatie van de machthebbers en de commercie.
Voor zover ik het kan inschatten is de actie die jij onderneemt: Waarschuwen!
Dat is één kant van de medaille.
De andere kant is: niet langer deel uitmaken van de mentaliteit die tot deze desastreuze impasse geleid heeft.
Daar probeer ik het over te hebben. Maar blijkbaar doe jij dat reflexmatig af als 'escapisme'.
Misschien luister je ook niet onbevooroordeeld!
De samenleving is nog altijd gebaseerd op het zich instinctief vastklampen, door de meeste mensen, aan de drijfveren van het egoïsme: macht en hebzucht!
En hier achter schuilt de echte oorzaak: Angst.
Angst om je niet te kunnen handhaven in deze samenleving. Dit drijft mensen ertoe om anderen de baas proberen te zijn. In handel drijven, in commercie in het algemeen. Het bedrog, de oneerlijkheid.
Angst om het niet te overleven brengt mensen er toe zich te laten manipuleren door de machthebbers en zich te laten verleiden tot gruweldaden.
Uit deze mentaliteit moeten zoveel mogelijk individuen uitstappen om de toekomst een kans te geven.
We zijn hier maar een poosje - misschien honderd jaar - en moeten de planeet hoe dan ook weer verlaten.
In de tijd dat we hier zijn, moeten we onderzoeken of we ons volkomen veilig kunnen voelen zonder in de valstrikken van de schijnveiligheid - macht en hebzucht - te trappen. Dan kunnen we "neen" zeggen tegen de manipulatie van de machthebbers en de commercie.
-
Mooi geschreven Vesselin, het is heel eenvoudig zoals in onderstaand beeld weerspiegeld wordt. Dit beeld gaat enkel over diegenen die genoeg interesse tonen om er al eens over te willen nadenken. In dit beeld staat 'ja' voor diegenen die 'neen' tegen die manipulatie hebben gezegd. Hoeveel schat je dat dat er zijn?Vesselin schreef:Goed... nu ben je duidelijk! Voor zover ik het kan inschatten is de actie die jij onderneemt: Waarschuwen! Dat is één kant van de medaille. De andere kant is: niet langer deel uitmaken van de mentaliteit die tot deze desastreuze impasse geleid heeft. Daar probeer ik het over te hebben. Maar blijkbaar doe jij dat reflexmatig af als 'escapisme'. Misschien luister je ook niet onbevooroordeeld! De samenleving is nog altijd gebaseerd op het zich instinctief vastklampen, door de meeste mensen, aan de drijfveren van het egoïsme: macht en hebzucht! En hier achter schuilt de echte oorzaak: Angst. Angst om je niet te kunnen handhaven in deze samenleving. Dit drijft mensen ertoe om anderen de baas proberen te zijn. In handel drijven, in commercie in het algemeen. Het bedrog, de oneerlijkheid. Angst om het niet te overleven brengt mensen er toe zich te laten manipuleren door de machthebbers en zich te laten verleiden tot gruweldaden. Uit deze mentaliteit moeten zoveel mogelijk individuen uitstappen om de toekomst een kans te geven. We zijn hier maar een poosje - misschien honderd jaar - en moeten de planeet hoe dan ook weer verlaten. In de tijd dat we hier zijn, moeten we onderzoeken of we ons volkomen veilig kunnen voelen zonder in de valstrikken van de schijnveiligheid - macht en hebzucht - te trappen. Dan kunnen we "neen" zeggen tegen de manipulatie van de machthebbers en de commercie.
Het volstaat lang niet om met mooie en realistische alternatieven op de proppen te komen, het verhaal is veel dramatischer dan je misschien durft denken. Dit kan je makkelijk testen en denk echt maar niet dat de regering je zal helpen, vergeet dat gewoon, integendeel.-
socrates schreef:Ik neem aan dat de mensen van voor de erfzonde volmaakt waren. Die hoefden dus niet te sterven om in het hiernamaals de volmaaktheid te verkrijgen. Is die eerste vrouw, Eva, wel ooit gestraft voor wat zij de mensheid heeft aangedaan ?Hebben vrouwen ook nu nog die onhebbelijke prehistorische gewoonte om bijvoorbeeld alles te willen weten.
Nee hoor SOCRATES , ik heb helemaal niet de gewoonte om alles te willen weten ! ook ik zit in de LEERSCHOOL van mijn leven .
Eva was wel de EERSTE persoon die zondigde , en daarvoor ook haar straf ontving , en daardoor ook alle nakomelingen daarin meesleurde , dat klopt ! Maar als jij eerlijk wilt zijn , waren zij en wij geen haar beter , of toch wel ?
Bovendien waren er in mijn overtuiging nog geen mensen hier op aarde vóór Adam en Eva , dus ook nog geen erfzonde , maar zij waren wel volmaakt vóór zij zondigden .
Je moet je eens afvragen lieve jongen , of jij het toen anders zou gedaan hebben ? Een kwestie van alles te willen weten hé !
-
Allemaal goed en wel maar we leven vandaag, kan je ons zeggen wat het Christendom vandaag doet aan de offering van miljoenen mensen? Kan je ons daar iets concreet over zeggen? Zoals je weet betekent 'zonde' het doel missen, wat doen ze aan de situatie met alle kennis die ze sinds Adam en Eva hebben?ebenhaezer schreef:Nee hoor SOCRATES , ik heb helemaal niet de gewoonte om alles te willen weten ! ook ik zit in de LEERSCHOOL van mijn leven . Eva was wel de EERSTE persoon die zondigde , en daarvoor ook haar straf ontving , en daardoor ook alle nakomelingen daarin meesleurde , dat klopt ! Maar als jij eerlijk wilt zijn , waren zij en wij geen haar beter , of toch wel ? Bovendien waren er in mijn overtuiging nog geen mensen hier op aarde vóór Adam en Eva , dus ook nog geen erfzonde , maar zij waren wel volmaakt vóór zij zondigden . Je moet je eens afvragen lieve jongen , of jij het toen anders zou gedaan hebben ? Een kwestie van alles te willen weten hé !
-
Ik had daar als Adam zijnde niks mee te maken. Eva kon haar nieuwsgierigheid niet bedwingen en ging achter mijn rug, die appel plukken. Niet goed beseffend wat die appel betekende en daartoe door Eva aangepord, beet ik er ook in. Meteen was het kwaad geschied. Of de straf, erfzonde, voor alle nakomenden in verhouding stond tot de "zonde" is toch betwistbaar. Is het bovendien geen schromelijke onrechtvaardigheid om een onnozele baby al van bij zijn geboorte alle recht op hemels geluk te ontnemen ?
-
Vesselin schreef:Je geeft nog altijd geen antwoord op mijn vraag:Ebenhaezer schreef:t Is niet omdat alle christenen horen bij het christendom , dat daar geen fouten en gebreken zouden bestaan , zelfs bij mij . Het leven is immers een leerschool zolang we hier zijn . Pas daarboven komt de volmaaktheid !
Zijn mensen die de bijbel niet kennen verloren voor God?
VESSELIN , ik meen die vraag vroeger al wel beantwoord te hebben , maar goed .
Mijn antwoord is dus NEE , mensen kunnen zonder de Bijbel ook in God geloven en gered zijn .
Vóór de Bijbel er was , leefden er toch ook al mensen , en ook zij konden God leren kennen , uit de natuur en hun geweten . En dat is nog steeds zo , maar nu alweer wat moeilijker , omdat sommige wetenschappers zoveel verwarring gezaaid hebben .
God is RECHTVAARDIG ! en kent de mensen dwarsdoor , en zelfs de kinderen die nog onverantwoordelijk zijn komen bij Hem terecht !
-
Mij is door een vertegenwoordiger van god op aarde verzekerd dat kinderen die sterven voor hun doopsel, in het voorgeborchte van de hel terecht komen en daar helaas voor eeuwig moeten blijven. Zij konden nooit in de hemel geraken.ebenhaezer schreef:.
God is RECHTVAARDIG ! en kent de mensen dwarsdoor , en zelfs de kinderen die nog onverantwoordelijk zijn komen bij Hem terecht !
-
Ja, en Poetin heeft daar nu een stokje voor gestoken, wij zitten met de gebakken peren en appelen. Vandaag is het zelfs zondig om het woord 'ethiek' uit te spreken, we kennen er immers niets van. Of zou het gewoon zelfbedrog zijn?socrates schreef:Ik had daar als Adam zijnde niks mee te maken. Eva kon haar nieuwsgierigheid niet bedwingen en ging achter mijn rug, die appel plukken. Niet goed beseffend wat die appel betekende en daartoe door Eva aangepord, beet ik er ook in. Meteen was het kwaad geschied. Of de straf, erfzonde, voor alle nakomenden in verhouding stond tot de "zonde" is toch betwistbaar. Is het bovendien geen schromelijke onrechtvaardigheid om een onnozele baby al van bij zijn geboorte alle recht op hemels geluk te ontnemen ?