Boven de tachtig , een andere generatie
-
katana - Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
jeronimo schreef:Hey katana,
Volgende donderdag ga ik nog eens soldaatje spelen in Leopoldsburg.
Onze jaarlijkse bijeenkomst van de karabiniers is nu volgende donderdag.
Het begint gewoonlijk met een bloemenhulde en vlaggengroet, een korte
gebedsdienst en aperitief, ondertussen is het al middag geworden en hebben we een uitgebreid diner in de mess officieren, dit duurt tot rond vier uur.
IK ben van de kas 53, dus zoveel van onze jaren komen er niet meer.
In deze mess officieren ( Astrid) is het menu up-to-date , voor veteranen, en de prijs is toegankelijk , laat het je smaken.
Waarschijnlijk dunnen de rangen uit van de genodigde zoals overal , wij zijn een uitstervend ras.
Soit geniet er van zolang als .....
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
-
Zonnige dag in Leopoldsburg , Lady is weer verdwenen toen katana in slaap viel voor den tv , tijdens het middag journaal van , niets gezien van de thuiskomst van Bart De Wever op vtmjournaal , zie in kranten nu op mijne pc , dat de kalme overwoestbare Bart , zich dat geklungel , getier en geroep in 't parlement , niet diep zit , deze kerel is de kalmte zelf , en dat vergelijken met de Waalse furie van de lady's daar is maar een bagatelle , dus we zijn weer gerust 
-
ED. - Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20
Allez, Katana. Straks ga je ons nog wijsmaken,dat ge oud wordt. Wie valt er nu in slaap tijdens een politiek programma? Jij toch niet! Dat is iets voor oude mensen. Nog maar een beetje boven de tachtig zijn, is volgens onze nieuwe regering nog maar pas een nieuwbakken senior. Al diegenen die jonger zijn worden geacht nog fit genoeg te zijn om te werken. Nu ben ikzelf nog maar iets méér dan een jaar op pensioen. Tot mijn vijfenzestig jaar gewerkt, gewroet, mijn vingers,mijn verstand en mijn tong versleten. Ik had een zwaar beroep: Babbelen en altijd trachten gelijk te krijgen. Meestal lukte mij dit. Soms ging ik de dieperik in en voelde mij een geslagen hond. Zo ene met een staart tussen zijn benen.
Nog veertien jaar wachten, en ik behoor ook tot de nieuwe orde. Hoewel den Ed niet van plan is om hier zolang te zullen zeveren. Tenandere, ik zou op zijn minste terug twee nieuwe laptops moeten aankopen. Voor de prijs moet ik het niet laten. Ik ben steenrijk. Tenminste als ik alle op elkaar geplakte stenen tel van mijn kasteel.
Maar nu op de andere generatie van boven de tachtig terug te komen. Pascal zou ons een plezier kunnen doen door ons eens wijs te maken, hoe oud de jongste en de oudste geregistreerde Sennetter is. Op al die jaren, alles bijeen 15 jaar, dat ik hier mijn gezever op jullie loslaat, zijn er hier al een heel pak schrijvers verdwenen. Er zijn erbij die al naar de eeuwige jachtvelden zijn gegaan of, ze zitten gewoon op de datesites.
Zo een beetje achteruit lezend op dit koldergedoe moet men toegeven, dat onze bende hier op dit forum straffe stoten heeft uitgestoken . Topics die tot 160.000 keren en meer gelezen werden. Dat moet je verdienen, elke dag. Overal vindt je die oud-gedienden terug. Sommigen dan wel met een andere naam.Maar zoals onze politici zouden zeggen "daar zullen ze misschien hun redenen voor hebben"
Oud worden dat willen wij niet. Zolang... als er water in de poembak staat,enz., en wij nog kunnen schrijven, zullen de lezers ons moeten verdragen. En als ik Katana lees, dan bid ik tot Allah, dat ik binnen zoveel jaar en een lap, even leep, slim en krijgs-tachtig mag worden als onze Samoerai. Zelfs al val ik dan ook af en toe in slaap, wanneer een of andere rondborstige Maggie haar schoon billen laat zien op tv, of Waalse hennen hun gespleten bek openzetten in het halfrond.
Ik leef op hoop! En hoop voor iedereen hetzelfde
Nog veertien jaar wachten, en ik behoor ook tot de nieuwe orde. Hoewel den Ed niet van plan is om hier zolang te zullen zeveren. Tenandere, ik zou op zijn minste terug twee nieuwe laptops moeten aankopen. Voor de prijs moet ik het niet laten. Ik ben steenrijk. Tenminste als ik alle op elkaar geplakte stenen tel van mijn kasteel.
Maar nu op de andere generatie van boven de tachtig terug te komen. Pascal zou ons een plezier kunnen doen door ons eens wijs te maken, hoe oud de jongste en de oudste geregistreerde Sennetter is. Op al die jaren, alles bijeen 15 jaar, dat ik hier mijn gezever op jullie loslaat, zijn er hier al een heel pak schrijvers verdwenen. Er zijn erbij die al naar de eeuwige jachtvelden zijn gegaan of, ze zitten gewoon op de datesites.
Zo een beetje achteruit lezend op dit koldergedoe moet men toegeven, dat onze bende hier op dit forum straffe stoten heeft uitgestoken . Topics die tot 160.000 keren en meer gelezen werden. Dat moet je verdienen, elke dag. Overal vindt je die oud-gedienden terug. Sommigen dan wel met een andere naam.Maar zoals onze politici zouden zeggen "daar zullen ze misschien hun redenen voor hebben"
Oud worden dat willen wij niet. Zolang... als er water in de poembak staat,enz., en wij nog kunnen schrijven, zullen de lezers ons moeten verdragen. En als ik Katana lees, dan bid ik tot Allah, dat ik binnen zoveel jaar en een lap, even leep, slim en krijgs-tachtig mag worden als onze Samoerai. Zelfs al val ik dan ook af en toe in slaap, wanneer een of andere rondborstige Maggie haar schoon billen laat zien op tv, of Waalse hennen hun gespleten bek openzetten in het halfrond.
Ik leef op hoop! En hoop voor iedereen hetzelfde
-
jeronimo - Lid geworden op: 23 jan 2005, 22:18

hey katana,
Zoals ge ziet hebben we een heerlijk maal opgediend gekregen.
Een militaire bus is ons met een uur vertraging komen oppikken,
nog juist op tijd voor de vlaggegroet, daarna hadden we een korte
bezinning door de aalmoezenier en een apperitief.
Het diner liep uit tot half zes.
Volgend jaar zien we onze legersmakkers terug.
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.
-
Het gebruik van de figuren Sinterklaas en Zwarte Piet is geen strafbare vorm van racisme of een wettelijk verbod van raciale discriminatie. Dat schrijft het Interfederaal Gelijkekansencentrum op zijn webside.
Het Centrum pleit er wel voor om de discussie om te vormen tot een constructief maatschappelijk debat.
Daarbij roepen we op om de figuur van Zwarte Piet in elk geval geval anders voor te stellen dan een domme , ondergeschikte of gevaarlijke zwarte man enzv..
In NEDERLAND heeft de burgemeester van Amsterdam beslist dat een deel van de pieten tijdens de Sinterklaasintocht dit jaar in zijn stad niet met volledig zwart geschminkt gezicht zullen meedoen aan het evenement , maar slechts met roetvegen op het verder 'ongesminkt' gezicht .
Ook alle pieten zullen tijdens de intocht ontdaan worden van oorringen en dik rood geschminkte lippen , geen rol meer van onderdanige knecht !!!
Bron HLN.BE
Volgens katana , een heibel voor niets , maar onderwerping , van onze tradities , dan maar de Zwarte Pieten in een Zwarte Burka , misschien in de toekomst
Het Centrum pleit er wel voor om de discussie om te vormen tot een constructief maatschappelijk debat.
Daarbij roepen we op om de figuur van Zwarte Piet in elk geval geval anders voor te stellen dan een domme , ondergeschikte of gevaarlijke zwarte man enzv..
In NEDERLAND heeft de burgemeester van Amsterdam beslist dat een deel van de pieten tijdens de Sinterklaasintocht dit jaar in zijn stad niet met volledig zwart geschminkt gezicht zullen meedoen aan het evenement , maar slechts met roetvegen op het verder 'ongesminkt' gezicht .
Ook alle pieten zullen tijdens de intocht ontdaan worden van oorringen en dik rood geschminkte lippen , geen rol meer van onderdanige knecht !!!
Bron HLN.BE
Volgens katana , een heibel voor niets , maar onderwerping , van onze tradities , dan maar de Zwarte Pieten in een Zwarte Burka , misschien in de toekomst
-
Fazal
Er is sprake van het verbod op hoofddoeken op te heffen.
Dan zullen 'wij' dan (tenminste, en misschien ...) weer een kerststal mogen plaatsen.
't Eén plezier is tenslotte het andere waard!
Maar dat van die 'zwarte' Piet, is wel duidelijk nog een uitloper uit de tijd dat de negerkes in Afrika (bijna letterlijk) onze slaven waren. Dat dat momenteel door hen aan de kaak wordt gesteld, is dus niet zo verwonderlijk. De jaren 50 en nog veel vroeger, zijn al lang voorbij.
Als je 't mij vraagt, is een 'blanke' knecht evenveel waard, en ... misschien zelfs nog meer! En daar hoeven de kleuters van tegenwoordig, dan ook al niet zo'n schrik meer van te hebben.
Dan zullen 'wij' dan (tenminste, en misschien ...) weer een kerststal mogen plaatsen.
't Eén plezier is tenslotte het andere waard!
Maar dat van die 'zwarte' Piet, is wel duidelijk nog een uitloper uit de tijd dat de negerkes in Afrika (bijna letterlijk) onze slaven waren. Dat dat momenteel door hen aan de kaak wordt gesteld, is dus niet zo verwonderlijk. De jaren 50 en nog veel vroeger, zijn al lang voorbij.
Als je 't mij vraagt, is een 'blanke' knecht evenveel waard, en ... misschien zelfs nog meer! En daar hoeven de kleuters van tegenwoordig, dan ook al niet zo'n schrik meer van te hebben.
-
Nieuwsblad.be
Wendy Van Wanten beleeft moeilijke avond in' De Slimste Mens '
Wendy Van Wanten maakte haar opwachting om het op te nemen tegen Bart De Pauw en Marnix Peeters .
Wendy haalde een score van 92 seconden ; Ze scoort daarmee net iets beter dan Guy Van Sande die strandde op 65 seconden en Willy Willy die eindigde met 89 seconden op het scorebord .
Dat Wendy er op haar '35e' nog zo goed uitziet , is volgens Erik Van Looy ongelooflijk .
En allemaal puur natuur , aldus Wendy.
Heb mij kusjes in de zetel , verkneukeld in deze helden epos , mag nog meer zijn , maar voor wanneer de deelname van katana , lijkt mij een duistere zaak , hij zal moeten omfloerst worden , en mist zijn zwaard , Lady noemt dat een stuk ijzer, voel mij ongelukkig , na dergelijke uitspraak , maar Lay's first , zie er wel weinig inbreng van deze dappere senioristen , maar ja , het lot beslist , dat was het voor vandaag ,
Groetjes katana
Wendy Van Wanten beleeft moeilijke avond in' De Slimste Mens '
Wendy Van Wanten maakte haar opwachting om het op te nemen tegen Bart De Pauw en Marnix Peeters .
Wendy haalde een score van 92 seconden ; Ze scoort daarmee net iets beter dan Guy Van Sande die strandde op 65 seconden en Willy Willy die eindigde met 89 seconden op het scorebord .
Dat Wendy er op haar '35e' nog zo goed uitziet , is volgens Erik Van Looy ongelooflijk .
En allemaal puur natuur , aldus Wendy.
Heb mij kusjes in de zetel , verkneukeld in deze helden epos , mag nog meer zijn , maar voor wanneer de deelname van katana , lijkt mij een duistere zaak , hij zal moeten omfloerst worden , en mist zijn zwaard , Lady noemt dat een stuk ijzer, voel mij ongelukkig , na dergelijke uitspraak , maar Lay's first , zie er wel weinig inbreng van deze dappere senioristen , maar ja , het lot beslist , dat was het voor vandaag ,
Groetjes katana
-
Gast
tja Katana, je moet vanaf een bepaalde leeftijd voortgaan op de mening van anderen om de impact van 'mooie vrouwen' ... En als jouw katana zelfs wordt beledigd zonder dat jij tegen 't plafond gaat, dan is 80 jaar toch wel een grens. Schep couragie, man!
groetjes ,
martin, maar ze weten het (nog) niet
groetjes ,
martin, maar ze weten het (nog) niet
-
Het beste moet nog komen , een tof progamma van tv vier , katana geniet er van.
Karen van K3 parkeert in beroemde piepkleine garage van Eugène .
Volgens HLN Eugène Breynaert (92) uit het Vlaams Brabantse Liederkerke , die in 2010 even wereldberoemd werd met zijn piepkleine garage .
Heb het toen gezien , was stuurkunst eerste klasse !!!
Heb op tv vier , ook de stuurkunst gezien van Karen , was wel wat minder , in de krant komt de werkelijkheid boven , is tof om te lezen , de auto werd wel uit Charleroi opgediept , want Eugène wilde zijn auto niet als proefkonijn , al maar goed ook ...
Besluit groot respect voor deze krasse Eugène zijn stuurkunst
Karen van K3 parkeert in beroemde piepkleine garage van Eugène .
Volgens HLN Eugène Breynaert (92) uit het Vlaams Brabantse Liederkerke , die in 2010 even wereldberoemd werd met zijn piepkleine garage .
Heb het toen gezien , was stuurkunst eerste klasse !!!
Heb op tv vier , ook de stuurkunst gezien van Karen , was wel wat minder , in de krant komt de werkelijkheid boven , is tof om te lezen , de auto werd wel uit Charleroi opgediept , want Eugène wilde zijn auto niet als proefkonijn , al maar goed ook ...
Besluit groot respect voor deze krasse Eugène zijn stuurkunst
-
pitter - Lid geworden op: 06 mei 2005, 20:06
De eerste studenten van Katana's opleidingsinstituut zijn afgestudeerd en tonen hun vaardigheden.
http://www.zie.nl/video/opmerkelijk/Kap ... zii8fqrqz#
-
pitter schreef:De eerste studenten van Katana's opleidingsinstituut zijn afgestudeerd en tonen hun vaardigheden.
Deze video , opent zich niet voor katana , drommelse pech