Het einde van het geld
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
Vele 'oplossingen' liggen nog altijd binnen het gebied van de symptoombestrijding.
De fundamentele oplossing is dat het idee van "winst maken" moet verdwijnen uit het systeem en de menselijke psychologie.
Voldoende mensen over heel de wereld moeten dit willen. Het internet biedt mogelijkheid voor wereldwijde informatie en discussie hierover. Er is geen materiële veiligheid te vinden binnen het huidige commerciële denken. Dat is een absoluut feit.
De fundamentele oplossing is dat het idee van "winst maken" moet verdwijnen uit het systeem en de menselijke psychologie.
Voldoende mensen over heel de wereld moeten dit willen. Het internet biedt mogelijkheid voor wereldwijde informatie en discussie hierover. Er is geen materiële veiligheid te vinden binnen het huidige commerciële denken. Dat is een absoluut feit.
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain
-
jamaar - Lid geworden op: 30 aug 2013, 17:34
Zeggen dat mensen moeten werken is tegen de mensenrechten en winst maken door te werken, mag niet meer. Mooie conclusie ....Vesselin schreef:Vele 'oplossingen' liggen nog altijd binnen het gebied van de symptoombestrijding.
Ik denk niet dat er nog bouwvakkers zullen gevonden worden of rioolreinigers of hartchirurgen, slachters, camionchauffeurs en ook geen kandidaten voor al die andere zware en lastige beroepen enz.
Iedereen zal in koor zingen, t zijn zotten die werken.
We leven niet in het aards paradijs en 'life is not fair'.
-
YYZ - Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50
Enkel hieraan zien we al dat politiek uiterst kortzichtig is en waarom we vanuit het mondiale perspectief veel meer kunnen bereiken. Al dergelijke plannen liggen in de schuif en betekent dat we uiteindelijk veel minder hoeven te werken.Vesselin schreef:Daarom dat de oplossing wereldwijd moet zijn. En die oplossing is: democratisch samenwerken op wereldschaal. De politici zouden eerlijk kunnen zijn en zeggen: "Sorry, wij hebben niet veel speelruimte" en dat is dat. Wie verkozen wordt... dat speelt niet zo'n grote rol, het is toch dweilen met de kraan open. Het verschil is dat sommige partijen meer geneigd zijn om te doen dat er niets aan de hand is. Neem nu de werkloosheid. Kunnen de politici echt jobs creëren zoals ze beweren? Het grootste deel van de arbeidsplaatsen hangt af van grote buitenlandse concerns en als die zeggen: "wij hebben te veel werknemers" en ze beslissen wat ze gaan sluiten hebben onze politici daar niets, maar dan ook niets aan te zeggen. Dat wordt boven hun hoofden beslist!
En wat doet politiek? Net andersom alsof evolutie nooit heeft plaatsgehad gaat men mensen inzetten om geld te produceren, economie en het bijhorende arbeidsmarktbeleid worden dan een wedstrijdje geld produceren. Aan de andere kant bestaat het alternatief van een monetaire reset en in het verlengde een monetaire hervorming die ook mondiaal dient te geschieden.
En toch, ondanks internet ons alle informatie verschaft die we nodig hebben, politiek blijft rustig de bevolking bestoken met allerhande maatregelen die geen economische rechtsgeldigheid kennen. Wat moet een bevolking - die hier de dupe van is - dan beginnen denken? Over hoeveel miljoenen mensen spreken we hier? Of mogen we niet meer denken misschien?
Laatst gewijzigd door YYZ op 16 nov 2014, 20:40, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Tuurlijk jamaar, je doet maar op met je politiek, we gaan allemaal sterven van de honger omdat een mens enkel onder dwang normaal kan doen. Blijf maar mist zaaien en je extremisme ten toon spreiden onder het mom van economische logica, het enige dat je mist is economische logica. Met jouw politiek is het niet moeilijk dat er stakingen komen, je denkt wellicht dat mensen geen verstand in hun hoofd hebben?jamaar schreef:Zeggen dat mensen moeten werken is tegen de mensenrechten en winst maken door te werken, mag niet meer. Mooie conclusie .... Ik denk niet dat er nog bouwvakkers zullen gevonden worden of rioolreinigers of hartchirurgen, slachters, camionchauffeurs en ook geen kandidaten voor al die andere zware en lastige beroepen enz. Iedereen zal in koor zingen, t zijn zotten die werken.
-
Zuivere kolderYYZ schreef:Tuurlijk jamaar, je doet maar op met je politiek, we gaan allemaal sterven van de honger omdat een mens enkel onder dwang normaal kan doen. Blijf maar mist zaaien en je extremisme ten toon spreiden onder het mom van economische logica, het enige dat je mist is economische logica. Met jouw politiek is het niet moeilijk dat er stakingen komen, je denkt wellicht dat mensen geen verstand in hun hoofd hebben?jamaar schreef:Zeggen dat mensen moeten werken is tegen de mensenrechten en winst maken door te werken, mag niet meer. Mooie conclusie .... Ik denk niet dat er nog bouwvakkers zullen gevonden worden of rioolreinigers of hartchirurgen, slachters, camionchauffeurs en ook geen kandidaten voor al die andere zware en lastige beroepen enz. Iedereen zal in koor zingen, t zijn zotten die werken.
-
Politiek heeft weer niet veel te zeggen, zo blijkt. Maar goed, jij gaat de bevolking dus wijsmaken dat er nog een gigantische staatsschuld is waar ze voor moeten opdraaien? Wie z'n gezond verstand gebruikt, denkt eerst na of we dat niet anders kunnen oplossen. En ja, het is mogelijk zoals je in onderstaand beeld ziet.jamaar schreef:Zuivere kolder
En toch wil jij absoluut de bevolking de zweep opleggen, waar is je fatsoen? Of gaan we straks internet afschaffen opdat de bevolking geen toegang meer heeft tot allerhande informatie? Gezond verstand zei je, welvaartsdictatuur bedoel je?-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Die uitleg is nietszeggend. Het is een slogan.Vesselin schreef:Daarom dat de oplossing wereldwijd moet zijn. En die oplossing is: democratisch samenwerken op wereldschaal.
Maak nu eens reëel wat je wil zeggen. In welke richting moet er worden samengewerkt? Welke tastbare projecten moeten worden gerealiseerd? In welke industrieën zullen die samenwerkingsverbanden worden tot stand gebracht?
Maar dat is door sommige partijen die nu aan de macht zijn toch gebeurd? Er werd vooraf gezegd dat het moeilijk zou gaan worden.De politici zouden eerlijk kunnen zijn en zeggen: "Sorry, wij hebben niet veel speelruimte" en dat is dat.
Die bewering klopt niet. De grootste werkverschaffer in belgie, zijn de kmo's en zelfstandigen.Neem nu de werkloosheid. Kunnen de politici echt jobs creëren zoals ze beweren? Het grootste deel van de arbeidsplaatsen hangt af van grote buitenlandse concerns

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik begrijp daar niks van. Leg me nu eens in een halve bladzijde uit wat de bedoeling is. Ik heb hetzelfde gedaan op blz 15 of 16. Dat is voor iedereen verstaanbaar.
Als je een boodschap hebt en je wil die op democratische manier laten ingang vinden, dan zul je de mensen moeten overtuigen van je goede inzichten. Je hebt geen andere keuze dan dat met woorden te doen. Daar wacht ik op. Ik wil stap voor stap kunnen begrijpen hoe de omkering van ons huidig geldsysteem naar een beter systeeem kan gebeuren.
Als je daar niet in slaagt, dan vrees ik dat je nog veel minder in zult lukken om een meerderheid in het parlement (via verkiezingen waarbij de burger kiest voor je plan) achter je standpunten te brengen.
Wie het woord niet kan hanteren om zijn inzichten over te brengen naar de gedachtenwereld van anderen, is gedoemd om ter plaatse te blijven trappelen of om een staatsgreep te plegen.
@ Vesselin: ook over Hormanns visie tasten we hier na 20 blz. nog altijd in het duister.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Het zou kunnen lukken als politiek zich niet steeds komt moeien natuurlijk. Het Reverse Debt System is heel eenvoudig, het vereenvoudigde model toont dat aan, neem misschien even het beeld erbij.Wil. schreef:Ik begrijp daar niks van. Leg me nu eens in een halve bladzijde uit wat de bedoeling is. Ik heb hetzelfde gedaan op blz 15 of 16. Dat is voor iedereen verstaanbaar. Als je een boodschap hebt en je wil die op democratische manier laten ingang vinden, dan zul je de mensen moeten overtuigen van je goede inzichten. Je hebt geen andere keuze dan dat met woorden te doen. Daar wacht ik op. Ik wil stap voor stap kunnen begrijpen hoe de omkering van ons huidig geldsysteem naar een beter systeeem kan gebeuren. Als je daar niet in slaagt, dan vrees ik dat je nog veel minder in zult lukken om een meerderheid in het parlement (via verkiezingen waarbij de burger kiest voor je plan) achter je standpunten te brengen. Wie het woord niet kan hanteren om zijn inzichten over te brengen naar de gedachtenwereld van anderen, is gedoemd om ter plaatse te blijven trappelen of om een staatsgreep te plegen. @ Vesselin: ook over Hormanns visie tasten we hier na 20 blz. nog altijd in het duister.
(1) bovenaan zie je een willekeurige consolidatie met verschillende boekhoudingen (cfr economische agenten)
(2) de journaalpost geeft aan dat schulden zonder probleem kunnen opgelost worden, we gebruiken enkel een andere dynamiek/afspraken
a. de schuld wordt afgeboekt naar een rekening 'eigen vermogen'
b. de vordering wordt afgeboekt naar een 'sociaal duurzame kas'
a & b kunnen afzonderlijk van elkaar geboekt worden waardoor de schuldrelatie ontkoppeld wordt, de schuldeiser heeft op die manier z'n geld terug en de schuldenaar heeft dat geld niet moeten betalen. Het Reverse Debt System doorbreekt hiermee het dogma 'geld=schuld', dat is als economische blasfemie.
-
De nachtverpleegster is niet komen opdagen en nu zijn er 120 zorgbehoevende bejaarden die deze nacht niet zullen verzorgd worden.
De nachtverpleegster heeft jullie systeem bestudeerd en is tot het inzicht gekomen dat ze niet meer moet werken omdat dank zij jullie reverse systeem, haar hypotheekschuld op haar nieuwbouwwoning, niet meer moet worden afbetaald
De nachtverpleegster heeft jullie systeem bestudeerd en is tot het inzicht gekomen dat ze niet meer moet werken omdat dank zij jullie reverse systeem, haar hypotheekschuld op haar nieuwbouwwoning, niet meer moet worden afbetaald
-
Valt je dik tegen wellicht dat je nu de bevolking niet meer kan misleiden met je economische nonsens, nu moet je proberen je hachje te redden met nog meer nonsens. Denk je werkelijk dat de bevolking blind is? Zelfs de nachtverpleegster begrijpt nu jullie manipulatieve spelletje, is ook logisch omdat het gebaseerd is op gezond verstand en niet langer op pseudogeleerd geouwehoer. Eenvoudig hé, ben je geschrokken misschien?jamaar schreef:De nachtverpleegster is niet komen opdagen en nu zijn er 120 zorgbehoevende bejaarden die deze nacht niet zullen verzorgd worden. De nachtverpleegster heeft jullie systeem bestudeerd en is tot het inzicht gekomen dat ze niet meer moet werken omdat dank zij jullie reverse systeem, haar hypotheekschuld op haar nieuwbouwwoning, niet meer moet worden afbetaald
-
Helemaal niet.YYZ schreef:Valt je dik tegen wellicht dat je nu de bevolking niet meer kan misleiden met je economische nonsens, nu moet je proberen je hachje te redden met nog meer nonsens. Denk je werkelijk dat de bevolking blind is? Zelfs de nachtverpleegster begrijpt nu jullie manipulatieve spelletje, is ook logisch omdat het gebaseerd is op gezond verstand en niet langer op pseudogeleerd geouwehoer. Eenvoudig hé, ben je geschrokken misschien?jamaar schreef:De nachtverpleegster is niet komen opdagen en nu zijn er 120 zorgbehoevende bejaarden die deze nacht niet zullen verzorgd worden. De nachtverpleegster heeft jullie systeem bestudeerd en is tot het inzicht gekomen dat ze niet meer moet werken omdat dank zij jullie reverse systeem, haar hypotheekschuld op haar nieuwbouwwoning, niet meer moet worden afbetaald
Nu begrijp ik beter hoe het mogelijk is dat Stevaert van Ethias en de bankiers van Dexia zich miljarden euro hebben laten aftroggelen door gladde yuppies in Amerika
-
Weet je niet meer wat zeggen dat je hier over totaal iets anders wil beginnen, ga je weer mist zaaien? Straks een QEFP, wat denk je?jamaar schreef:Helemaal niet. Nu begrijp ik beter hoe het mogelijk is dat Stevaert van Ethias en de bankiers van Dexia zich miljarden euro hebben laten aftroggelen door gladde yuppies in Amerika
-
Gast
Yeah right,dit draadje is niet meer dan een hoop geouwehoer.YYZ schreef:Valt je dik tegen wellicht dat je nu de bevolking niet meer kan misleiden met je economische nonsens, nu moet je proberen je hachje te redden met nog meer nonsens. Denk je werkelijk dat de bevolking blind is? Zelfs de nachtverpleegster begrijpt nu jullie manipulatieve spelletje, is ook logisch omdat het gebaseerd is op gezond verstand en niet langer op pseudogeleerd geouwehoer. Eenvoudig hé, ben je geschrokken misschien?jamaar schreef:De nachtverpleegster is niet komen opdagen en nu zijn er 120 zorgbehoevende bejaarden die deze nacht niet zullen verzorgd worden. De nachtverpleegster heeft jullie systeem bestudeerd en is tot het inzicht gekomen dat ze niet meer moet werken omdat dank zij jullie reverse systeem, haar hypotheekschuld op haar nieuwbouwwoning, niet meer moet worden afbetaald
Wat een gezeik sjonge sjonge.
-
Fokke - Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Deze discussie gaat boven mijn petje maar ik heb min of meer begrepen dat iemand zegt:"Ne schoolmeester of een schooljuf die gemakkelijke toetsen en dus veel punten geeft is een goede leerkracht. Wie eist dat de leerlingen iets presteren voor hun punten is gene goeie!"... Iemand anders is het daar duidelijk niet mee eens...
Laatst gewijzigd door Fokke op 17 nov 2014, 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!