ZOEKTOCHT IN ONS LANDJE
-
niavlys - Lid geworden op: 01 jan 2014, 12:08
Amaai, ik nen kristallen bol
Neen, maartoen ik in pesioen ging heb ik nog regelmatig meegereden om wijnen en sterke dranken te leveren. En die OLV Stokkelkerk lag naast het cafe The Englisch House. Let wel ik ben op de baan geweest van 1964 tot en met 2002 en reed ongeveer 135.000km per jaar. Mijn regio was Nederland, Duitsland en Noord Frankrijk en soms ook Oostenrijk.
Zie zo Chérie en Danny, dat is mijnen kristallen bol.
En nu ik naar devolgende opgave, het is niet in Rotterdam of Damen bij Gorinchem, dus nog even verder zoeken, het was zoiets als de Zaatman bij
Boelwerf, dat men heeft laten staan.
Neen, maartoen ik in pesioen ging heb ik nog regelmatig meegereden om wijnen en sterke dranken te leveren. En die OLV Stokkelkerk lag naast het cafe The Englisch House. Let wel ik ben op de baan geweest van 1964 tot en met 2002 en reed ongeveer 135.000km per jaar. Mijn regio was Nederland, Duitsland en Noord Frankrijk en soms ook Oostenrijk.
Zie zo Chérie en Danny, dat is mijnen kristallen bol.
En nu ik naar devolgende opgave, het is niet in Rotterdam of Damen bij Gorinchem, dus nog even verder zoeken, het was zoiets als de Zaatman bij
Boelwerf, dat men heeft laten staan.
-
Amaai Valentijn.
Het Kraanhotel staat op de oude NSDM scheepswerf aan het IJ in Amsterdam.
Moet volgens de reclame een schitternd uitzicht hebben, maar de prijs........................435,--€/nacht. Dan neem ik toch lever de camper en zet me op de camping bij Bijlmermeer en vandaar met de tram naar Amsterdam.
Moet volgens de reclame een schitternd uitzicht hebben, maar de prijs........................435,--€/nacht. Dan neem ik toch lever de camper en zet me op de camping bij Bijlmermeer en vandaar met de tram naar Amsterdam.
-
Amaai Valentijn.
-
Sita
Ik had het ook net gevonden, sylvain 
En sorry, het was niet chérie die het over jouw glazen bol had, maar Sita.

En sorry, het was niet chérie die het over jouw glazen bol had, maar Sita.
Ik zou ook graag mijn opgave opgelost zienSita schreef:Danny, ik denk dat niavlys een glazen bol heeft![]()
-
Valentijn65 - Lid geworden op: 07 feb 2012, 18:57
Sorry Sita. Ik dacht dat jouw opgave al geraden was.
Het Feralda Crane Hotel.nl staat idd in Amsterdam Noord. Ik zal er niet logeren, tenzij ik de Loterij win!
Het Feralda Crane Hotel.nl staat idd in Amsterdam Noord. Ik zal er niet logeren, tenzij ik de Loterij win!
Kijk nou!!
-
Sita,
inderdaad je opgave volledig over het hoofd gezien. Ik dacht eerst aan Maredsous, maar dat kan niet want die heeft twee torens. Dan gaan zien naar Abbaye de Val de Dieu in het land van Herve, maar ook niet juist.
DUS ik denk dat mijnen bol kapot is, want ik gooi de handdoek.
inderdaad je opgave volledig over het hoofd gezien. Ik dacht eerst aan Maredsous, maar dat kan niet want die heeft twee torens. Dan gaan zien naar Abbaye de Val de Dieu in het land van Herve, maar ook niet juist.
DUS ik denk dat mijnen bol kapot is, want ik gooi de handdoek.
-
Sita
Die bol heeft je nochtans in de juiste richting gestuurd.niavlys schreef: DUS ik denk dat mijnen bol kapot is
-
Sita
Inderdaad, chérie, heel juist!chérie schreef:Benedictijner- abdij van Maredret? (Wallonië Condroz)
Deze foto komt dan ook uit privé collectie.
Het is een nonnenabdij, vlakbij die van Maredsous.
Een vroegere schoolvriendin van mijn moeder verblijft daar.
Ik kan Sylvain volgen, de meesten zullen eerder het bier en de kaas van Maredsous kennen.
Knap gevonden!