Zelf denk ik niet, zandmannetje, dat ge aan beginnende dementie begint te lijden. Het feit dat ge blijft schrijven doet me onwillekeurig denken aan een uitspraak van Godfried Bomans. Ik citeer uit het hoofd : "wie in staat is zijn gedachten op papier te zetten, blijft zijn gedachten meester." Dit lukt u nog altijd en dat wijst op allesbehalve dementie, ook niet beginnende.zandmannetje schreef:Te wijten aan een moment van zinsverbijstering of beginnende dementie, of gewoon afstomping door de verkoudheid in kwestie?
Dat geeft me de kans hem nu ten berde te brengen:
IK WIL LIEFST GEEN SNOTNEUS HEBBEN, MAAR IK ZOU ER TERUG EEN WILLEN ZIJN.
Meer nog van diezelfde schrijver : "De enige drijfveer om te schrijven mag alleen de vreugde zijn van het formuleren." Ik denk dat dit bij u het geval is en ik verheug me daarom.
Wat nu uw oneliner betreft : een goede, zeer zeker. Maar een beetje pessimistisch. Daar heb ik wel begrip voor want hoewel ik me niet als een snotneus voel, heb ik soms de indruk dat anderen me wel zo een beetje beschouwen omwille van mijn naïeveteit. Net zoals gij voel ik me niet geroepen om anderen de les te leren en beperkte ik me (vroeger) om nu en dan een kolderesk verhaaltje te schrijven.
Nog dit : momenteel lijd ik ook aan een snotterende neus, zij het wel niet in uw mate. Tevens tranen mijn ogen. Bij een bezoek aan de oogartse bleek dat ze niet zeker was van haar diagnose hieromtrent. Ze hield het bij een reactie op verdriet bij het vernemen van de recente perikelen in het koningshuis in verband met de toestand van prins Laurent. Of ze het bij het rechte eind heeft weet ik niet maar ik ga toch een tweede opinie vragen bij een andere arts.
Atsjie !!!