Boven de tachtig , een andere generatie

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

katana

08 nov 2014, 15:59

pitter schreef:
katana schreef:Deze video , opent zich niet voor katana , drommelse pech :)
Misschien wordt het tijd uw Fred-Flinstone machine eens te oliën? :roll:

Mijn Fred-Flistone pc , is voor de oude katana goed genoeg , af en toe er even opkloppen en hij doet het weer :D
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

ED.

08 nov 2014, 22:20

Een dag of twee eens in de diepvries steken kan helpen.

Afbeelding

katana

14 nov 2014, 17:15

ED. schreef:Een dag of twee eens in de diepvries steken kan helpen.

Afbeelding
Er komt verandering :lol:

katana

16 nov 2014, 10:46

Gelezen en gezien HLN.BE

Eersteburgerpassagiers razen met 500 km/u in Japanse ' maglevtrein '

De magneetzweeftrein of kortweg maglevtrein haalde indrukwekkende snelheden van maar liefst 500 km/uur.

Wel een groot verschil met de Belgique Antwerpen - Leopoldsburg .

Katana heeft in 1982 de eer gehad van de Japanners om te mogen genieten van hun treinen , nu is het wel iets meer , bravo JAPAN

8)

katana

17 nov 2014, 16:36

Drijfjacht op everzwijnen een flop in Leopoldsburg :lol:

Ze hadden verleden zaterdag een drijfjacht gehouden op de everzwijnen ( talrijk aanwezig) op het militairdomein ,wel met 25 jagers en 25 drijvers , het resultaat was geen enkel zwijn geschoten :)

Naar 't schijnt zijn de evers van hogere klasse , en hebben taktiek om zich te verbergen als de meute toeslaat ...

Voor wanneer , inzet van zwaarder geschut :?: :)

Choerrel

17 nov 2014, 16:38

Als die Limburgers even snel schieten als ze klappen, kan ik dat verstaan. :lol:

jeronimo

17 nov 2014, 16:48

Het waren waarschijnlijk officieren en die hebben hoogstens leren schieten met een mauser, ( grendelen bij elk schot) . :)
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.

katana

17 nov 2014, 16:55

Choerrel schreef:Als die Limburgers even snel schieten als ze klappen, kan ik dat verstaan. :lol:

Volgende keer maar Diestenaren oproepen , voor een beter schot :!: :!: :!: :lol:

katana

17 nov 2014, 16:57

jeronimo schreef:Het waren waarschijnlijk officieren en die hebben hoogstens leren schieten met een mauser, ( grendelen bij elk schot) . :)
Katana heeft ooit nog geschoten met een mauser , en dat was prima, ook wel geschoten met een bazouka , maar dat was andere koek :lol:

katana

21 nov 2014, 11:19

Jan Peumans kan er niet opkomen HLN .

Na één aflevering al naar huis , deze boskabouter heeft nog veel te leren van tachtigjarige van NU , als hij zo ver is , sluit een mistgordijn zijn geheugen :lol:

ED.

23 nov 2014, 16:06

Voor een oude VU'er en halve Hollander is Jantje nog de slechtste niet. Dat hij er niet kon "opkomen", zal wel aan het feit liggen,dat hij zijn parlementair trapladdertje niet mee had. Hij bespeelt zijn kabouterfiguur zelf op een lepe wijze. Zelfs al wordt hij tachtig jaar. Hij zal het, op dat vlak, toch niet kunnen opnemen tegen de Maggie. Heb haar ooit zelf eens horen zeggen: "Wie met mij wil meerijden, moet minstens een rijbewijs C hebben"

Nu iets anders: Verliefdheid.

Meestal zit ik te zeveren op het discussieforum,kolder,enz. Maar soms verlies ik zo een beetje mijn weg op het forum. Ergens las ik op een veel serieuzer forum dan kolder en enkelen verdiepingen hoger, een"formidastisch" topic over verliefdheid. "Of het je méér dan eens kon overkomen? was het voorwerp. Verliefd worden is ets wat, voor mijn part te vergelijken is met een griepaanval. Het kan je dus meermaals overkomen en ouderdom heeft daar niets mee te maken.

Naast het feit van een "nieuwe" verliefdheid vraag ik mij af, hoeveel er op onze ouderdom nog stiekem terugdenken aan het eerste lief. De ene is er mee getrouwd, de andere heeft zich dan,om gelijk welke reden, door een andere man/vrouw aan de haak laten slagen. Kinderen en kleinkinderen,misschien achterkleinkinderen gekregen. Ruzies doorstaan en gelukkig geweest. En toch kun je stiekem nog ergens terugdenken aan dat eerste lief. Iemand die men nooit meer gehoord of gezien zou kunnen hebben. Je Vraagt je misschien af, hoe het ermee is gegaan. Heeft hij/zij een gelukkig leven. Leeft hij/zij ze nog? Hebben ze ook zoveel belastingen moeten betalen? Hebben ze......? Allez, een ganse hoop vragen.

In deze tijd van Facebook en andere sociale media, is het eigenlijk niet moeilijk om een naam in te typen. Met een beetje geluk vindt je dan die eerste verliefdheid terug. Met nog veel meer geluk herken je dan nog iets in de profielfoto van je lief en,....je ziet je eigen jeugd terug. "Bloemetjes en bijtjes" incluis. Zou het dan abnormaal zijn dat er ook sprake zou kunnen zijn, van, niet alleen een nieuwe, maar ook, al was het maar voor een moment, hernieuwde verliefdheid? Ook al is het maar een beetje? Al was het nog maar op je vervlogen jeugd. Ergens, een beetje op jezelf,misschien? Want eerlijk gezegd. Toen wij nog honderd procent in bloei waren,.... wie zag zichzelf dan niet graag?

Besluit: Je eerste verliefdheid, en eerste "stapjes" in de grote wereld, vergeet je nooit. De andere blijven, "in vergelijking", een beetje-al of niet- goede occasies.

Heb ik gelijk? Of heb ik gelijk?

En nu terug naar de jonge gasten van + 80 ! Want straks krijgt de Katana nog 't zot in zijne kop. En als Lady, mee leest......! :wink:

katana

26 nov 2014, 14:28

ED. schreef:rijbewijs C hebben"

Nu iets anders: Verliefdheid.

.

Naast het feit van een "nieuwe" verliefdheid vraag ik mij af, hoeveel er op onze ouderdom nog stiekem terugdenken aan het eerste lief. De ene is er mee getrouwd, de andere heeft zich dan,om gelijk welke reden, door een andere man/vrouw aan de haak laten slagen. Kinderen en kleinkinderen,misschien achterkleinkinderen gekregen. Ruzies doorstaan en gelukkig geweest. En toch kun je stiekem nog ergens terugdenken aan dat eerste lief. Iemand die men nooit meer gehoord of gezien zou kunnen hebben. Je Vraagt je misschien af, hoe het ermee is gegaan. Heeft hij/zij een gelukkig leven. Leeft hij/zij ze nog? Hebben ze ook zoveel belastingen moeten betalen? Hebben ze......? Allez, een ganse hoop vragen.

Besluit: Je eerste verliefdheid, en eerste "stapjes" in de grote wereld, vergeet je nooit. De andere blijven, "in vergelijking", een beetje-al of niet- goede occasies.

Heb ik gelijk? Of heb ik gelijk?

En nu terug naar de jonge gasten van + 80 ! Want straks krijgt de Katana nog 't zot in zijne kop. En als Lady, mee leest......! :wink:

Mijn eerste lieven , zijn al naar de zevende hemel , niet meer bereikbaar, denk alleen nog aan Lady mijn chou chou ,naar de andere kijkt katana niet meer , dat het gras groener is op andermands weide , zelfs het lekkerste groene bladje , zit er niet meer in :)

katana

27 nov 2014, 11:17

I love my Lady , katana is in vlam en vuur , mag hier ook eens gezegd worden , nu de kerstdagen naderen , de mens van goede wil krijgt een punt :D

katana

02 dec 2014, 15:20

Katana zijne gebuur is overleden " De Pol 93 " was weduwenaar , maar bleef hardnekkig alleen wonen in zijn woning tot den laatsten adem " Respect Pol".

Katana is nu den oudsten inwoner van zijn straat , zal ook blijven wonen in zijn woning tot de laatste snik , dat is het goedkoopste en het zekerste :)

ED.

02 dec 2014, 18:30

Het moet daar straf poeder zijn in Leopoldsburg, of ligt het aan het bier? Hier in mijn naaste geburen ben ik ook al de enige overlevende vent, en ben nog een snotneus van 66 jaar jong.
Dat water bij ons is nooit te vetrouwen geweest. Daarom dat ik altijd heel veel wijn in mijn water deed!