Boven de tachtig , een andere generatie

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

katana

07 dec 2014, 14:55

Koningin Fabiola heeft beslist haar volledig privépatrimonium na te laten aan " Hulpfonds van de Koningin" .

Bravo Koningin Fabiola , een tachtiger waardig van het Koningshuis 8)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
Fazal

07 dec 2014, 15:14

Ik mag hopen, beste katana, dat de hulpbehoevenden er ooit iets (zullen mogen) van merken! Ik weet zelfs met zekerheid, dat zij er nooit, ook maar één eurocent, zullen van zien! En dit in géén enkel geval.

ED.

07 dec 2014, 17:03

Er is nu eenmaal een verschil tussen een privepatrimonium,een maandelijkse wedde en een dotatie. Met de nodige vzw's en andere ve-of genootschappen,kan zelfs een plus tachtiger, door de jaren heen lekker "klutsen" ,om voor zichzelf het beste eitje aan over te houden. Zeker, wanneer die klutser(res) het allemaal op haar eentje mag doen. Er zal wel iets overschieten om in de eigen vzw te storten. Die plus tachtigers weten wat ze doen! Het zijn zal redenen hebben, dat er daar onlangs in die koninklijke vzw, nog een blauwbloedachtige zijn c4 heeft gegeven of gekregen. Maar als er, gelijk hoe, echt mensen mee worden geholpen, dan toch merci,tante Fabi.

katana

10 dec 2014, 17:16

Daarnet gezien " De Topcollectie van Willy Sommers op één " .
Heerlijk was mij een opkikker van vroeger , en zeker om nog eens te zien , het optreden van " Jonn Massis met Willy Sommers ' .
Die kerel J.M. kon ijzer plooien met zijn tanden ( wat een gebit" ).
Wat weten jullie nog van John Massis in zijn glory tijd ?
Graag jullie mening :!: :D

Choerrel

10 dec 2014, 17:36

katana schreef:Daarnet gezien " De Topcollectie van Willy Sommers op één " .
Heerlijk was mij een opkikker van vroeger , en zeker om nog eens te zien , het optreden van " Jonn Massis met Willy Sommers ' .
Ons ma had haar op haar tanden.

MichelN

10 dec 2014, 18:01

katana schreef:Heerlijk was mij een opkikker van vroeger , en zeker om nog eens te zien , het optreden van " Jonn Massis met Willy Sommers ' .
Massis werd in zijn nadagen op tv - en in de Humo uiteraard - belachelijk gemaakt door "heer" Jan Van Rompaey in het programma Argus omdat hij ergens in een krant een contactadvertentie geplaatst had. Kort nadien pleegde Massis zelfmoord, zijn goede - en bijna enige vriend Joe Alcatraz was een van de weinigen op de uitvaart. Van Rompaey heeft zich nooit verontschuldigd voor het typische gedrag van BRT/VRT-coryfeeën.

katana

13 dec 2014, 11:43

Prachtig deze clip beste ED , ke hebt mijn ziel geraakt , als zestigjarige knaap , weet jij perfect , hoe je de tachtigjarige moet aanvoelen , doet goe , mercikes .

Vind persoonlijk dat het Gentsedialect behoort , tot het beste van den Belgique ( niet voor Belgique haters) , zij behoren tot een andere wereld .

Romain Deconinck , heeft ook mij hart gestolen , hoor dat Gents héél graag als bastard Limburger uit Leopoldsburg ( wij Leopoldsburgenaren zijn universeel) , soit nu , genoeg gezeverd , senioren , geniet van 't leven , nu het nog kan , maar met mate , dus niet overdreven sex :lol:

ED.

22 dec 2014, 22:41

Katana, ik voel mij gevleid "zestig jaar" Ik wou dat het waar was Doe er nog zo een stuk of zes bij. Oei, volgend jaar zeven. Gelukkig ben ik geen zanger, want ze houden er ,de laatste dagen, de grote kuis onder. Eerst die Luc. Gisteren de Gentenaar bij uitstek De Walter en dan die andere Walter,de Jean met zijn "handen". Vandaag hebben ze de Joe zijn Cocker ook al doen zwijgen. Dat doet mij denken aan De Louis, die op kerst is verongelukt. 1980. Het gaat vlug. Allez, voor onder uwen kerstboom. Doe maar een dansken met de Lady::

https://www.youtube.com/watch?v=ddL5HrXwxfQ

https://www.youtube.com/watch?v=vIMJov55bmI

Van de gelegenheid maak ik graag gebruik, om iedereen een zalige kerst en een gelukkig nieuwjaar te wensen. Dat al uw grote en kleine wensen mogen uitkomen. En, de mijne zeker :wink:

katana

24 dec 2014, 14:40

Kerstboodschap van katana,nog korter dan dat van de Koning;

Beste senioren het ga jullie allemaal denkleijk goed , zo houden en niet vergeten te ademen , geniet nog van 't leven , als het nog kan.

Katana

katana

29 dec 2014, 13:47

Nu met succes ; zaterdag werd er voor de tweede maal een drijfjacht georganiseerd door een een groep jagers en drijvers nu van Alken en StTruiden , op het miltair domein van Leopoldsburg .
Resultaat ; 27 evers neergehaald , ze zitten nu in koelcellen , maandag worden ze geveild , ben eens benieuwd :!: :)

ED.

30 dec 2014, 16:47

Bij deze mijn innig medeleven aan de achtergebleven familie Ever.
Moge de grote zwijnenprofeet de gesneuvelden opnemen in zijn grote stal.

socrates

01 jan 2015, 10:43

MichelN schreef:
katana schreef:Heerlijk was mij een opkikker van vroeger , en zeker om nog eens te zien , het optreden van " Jonn Massis met Willy Sommers ' .
Massis werd in zijn nadagen op tv - en in de Humo uiteraard - belachelijk gemaakt door "heer" Jan Van Rompaey in het programma Argus omdat hij ergens in een krant een contactadvertentie geplaatst had. Kort nadien pleegde Massis zelfmoord, zijn goede - en bijna enige vriend Joe Alcatraz was een van de weinigen op de uitvaart. Van Rompaey heeft zich nooit verontschuldigd voor het typische gedrag van BRT/VRT-coryfeeën.
Vlaanderen en de katholieke burgerlijke Vlaming was toen nog helemaal niet rijp voor het soort humor dat Van Rompaey poogde te produceren. Zijn vorm va humor was nog te moeilijk en andere kolder zoals de VTM die nu vaak opdringt, is vaak veel te plat. Of er enigverband was tussen die zelfmoord van Massis en het programma Argus is, bij mijn weten, nergens zelfs maar gesuggereerd. Hoe was het te verklaren dat de uitvaart van die grote Massis zo weinig belangstellenden aansprak ? Moest de BRT zich bv. ook verontschuldigen voor de beelden van de straatwerkers in Aarschot, of moest de toen spottende song van Louis Neefs misschien verboden worden ? Of moest Paula Semer met haar "schandalige" seksuitzendingen misschien ontslagen worden. Een groot volk doet aan zelfspot, de huidige politieke wind is niet van aard om in die richting te gaan waaien.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

katana

02 jan 2015, 16:16

De nieuwe show van Geert Hostes was volgens mij maar matig , duidelijk bergaf , de zaal was lijk ieder jaar weer gevuld met dezelfden , die maar hoopten dat Geert hun niet vergeten was.
Moet wel zeggen en denken Geert Hostes is uniek , meer dan één klasse hoger dan de naäpers :lol:

socrates

02 jan 2015, 16:33

Voor de goede orde; Geert Hostes heet gewoon Hoste, zonder die "s", of is dat een Limburgs toevoegsel ?:lol: De man is uiteraard afhankelijk van wat er aan nieuws te sprokkelen valt, het ene jaar is op dat vlak al rijker dan het andere. Gezien de "format" die hij hanteert, in feite neerkomt op een jaaroverzicht, kan hij moeilijk interessanter zijn dan de verlopen actualiteit die hij na afloop door zijn Westvlaamse bril bekijkt.
Hoste heeft enkel radicale fans en radicale non-fans. Niemand laat hij onverschillig. Maar ondertussen houdt hij het toch al vele jaren vol en is hij een begrip geworden in een deel van Vlaanderen. Om een tweede Wim Kan te Kunnen worden, moet hij echter nog veel kroketten eten. :wink:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus